Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja napiszę Ci krótko - sprawdź rozrusznik.
Nawet jak kręci to nie znaczy, że jest sprawny. A w Zosiach musi być sprawny na 100%.
Ja miałem taki sam objaw i po regeneracji rozrusznika wszytko wróciło do normy.
Nawet jak kręci to nie znaczy, że jest sprawny. A w Zosiach musi być sprawny na 100%.
Ja miałem taki sam objaw i po regeneracji rozrusznika wszytko wróciło do normy.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Może być za niskie...
Witam wszystkich mam Zafire A 1,6 16v X16xel +lpg I mam następujący problem ciężko pali tak samo na zimnym i na ciepłym silniku wszystkie czujniki sprawdzone lub wymienione na nowe, zastanawia mnie fakt, jak podłącze op-coma i w blokach pomiarowych mam "przekazinik pompy paliwa - nieaktywny. Po przekrecenu kluczyka w starych nie słychać pompy
Kto pomoże
Kto pomoże
- poprawiłem tytuł ze względu na zbyt skąpy opis oraz błąd ortograficzny - Kocurcieszko odpala
Ostatnio zmieniony 30 sty 2018, 12:07 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 mar 2018, 14:27
- Imię: DANIEL
- Auto: OPEL ZAFIRA A 2.2 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Witam Auto po nocy ciężko odpala Bateria dobra świece grzeją a musi kilka razy zakręcić i ledwo załapie Czy to mogą być wtryski ? Dodam że słupek był przekładany właśnie z wtryskami bo pękł wał a reszta została oryginalna
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A filtr paliwa był wymieniony? Może woda w nim jest i przymarzla, jakieś dodatki do paliwa stosujesz?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 mar 2018, 14:27
- Imię: DANIEL
- Auto: OPEL ZAFIRA A 2.2 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Filtr był wymieniany Jakiś specyfik na stacji kupiłem i wlałem i jest to samo Problem z odpalaniem pojawił sie po przekładce kilka miesięcy temu Wcześniej na oryginalnym silniku palił z dotyku
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Możesz mieć problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego,po nocy paliwo schodzi do zbiornika. Na forum jest trochę o problemach z pompą i układem zasilania w tych silnikach. Niektórzy instalują zaworki zwrotne na zasilaniu.W jakim stanie masz wężyki przelewowe przy wtryskach, też mogą być powodem zapowietrzania.Czy pompę paliwa masz swoją ?
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 mar 2018, 14:27
- Imię: DANIEL
- Auto: OPEL ZAFIRA A 2.2 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
mam zaworki zwrotne założone bo bez nich po przekładce to po 4 godz nie dało rady odpalić Pompa jest ta co była Wymieniony jest tylko słupek Osprzęt jest mój
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Silnik diesla to silnik z zapłonem samoczynnym. Paliwo rozpylone jest wtryskiwane do cylindra pod dużym ciśnieniem, sprężone jeszcze wraz z powietrzem w cylindrze i następuje samozapłon.
Na jakość tego procesu mają wpływ zasadniczo 3 rzeczy:
1. Jakość wtrysku paliwa (moment, ciśnienie, stopień rozpylenia)
2. Szczelność komory spalania i sprężanie silnika (czyli szczelność głowicy, zaworów, pierścieni)
3. Temperatura komory spalania przy zimnym silniku oraz dawka i kąt wtrysku - czyli świece żarowe i ustawienie pompy.
Reasumując:
1. Wtryski
2. Pomiar ciśnienia sprężania
3. Świece żarowe + ustawienie pompy
A żeby nie wchodzić za bardzo w skomplikowaną robotę i mechaników - najpierw sprawdziłbym wskazania czujników temperatury silnika i oleju. Następnie spróbowałbym trochę "oszukać" wskazania czujnika temperatury oleju za pomocą rezystora - i sprawdzić czy to poprawi odpalanie. Jeżeli tak - konieczna będzie zmiana dawek rozruchowych za pewne (zużycie silnika, wtrysków).
Jeżeli powyższe zabiegi ze zmianą wskazań czujnika temp oleju nic nie dadzą - przyjrzałbym się świecom żarowym (niestety trzeba je wykręcić), a wtedy od razu - pomiar ciśnienia sprężania.
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
ciężkie odpalanie po nocy
Na jakość tego procesu mają wpływ zasadniczo 3 rzeczy:
1. Jakość wtrysku paliwa (moment, ciśnienie, stopień rozpylenia)
2. Szczelność komory spalania i sprężanie silnika (czyli szczelność głowicy, zaworów, pierścieni)
3. Temperatura komory spalania przy zimnym silniku oraz dawka i kąt wtrysku - czyli świece żarowe i ustawienie pompy.
Reasumując:
1. Wtryski
2. Pomiar ciśnienia sprężania
3. Świece żarowe + ustawienie pompy
A żeby nie wchodzić za bardzo w skomplikowaną robotę i mechaników - najpierw sprawdziłbym wskazania czujników temperatury silnika i oleju. Następnie spróbowałbym trochę "oszukać" wskazania czujnika temperatury oleju za pomocą rezystora - i sprawdzić czy to poprawi odpalanie. Jeżeli tak - konieczna będzie zmiana dawek rozruchowych za pewne (zużycie silnika, wtrysków).
Jeżeli powyższe zabiegi ze zmianą wskazań czujnika temp oleju nic nie dadzą - przyjrzałbym się świecom żarowym (niestety trzeba je wykręcić), a wtedy od razu - pomiar ciśnienia sprężania.
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
ciężkie odpalanie po nocy
A tutaj możesz mieć silnik w najlepszej kondycji - zapowietrzony układ i tak nie zapali. Szukaj nieszczelności i wywal te zaworki
Ostatnio zmieniony 19 mar 2018, 22:26 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Panowie pytanie: czy po włączeniu zapłonu ale nie uruchamianiu rozrusznika, kiedy zapalają się kontrolki na desce, pompa powinna już zacząć pracować i podawac paliwo? Czy można ja usłyszec jak pracuje jeżeli tak jest? Szukam rozwiązania problemu nie odpalenia Zośki dziś rano ( i nadal) do wczoraj wszystko było OK. Akku jest OK - kręci ale silnik nawet nie jęknie, jakby chodził na sucho... trzymałem go na rozruszniku koło minuty i nie zapalił... Zakładam, że gdyby problemem była/były świece to powinien choć spróbować "złapać", wygląda mi to na brak podawania paliwa. Do tej pory nie miałem żadnych problemów z odpalaniem a dziś rano ZONK...
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie w tym dieslu pompa zasysa paliwo z baku i jest zabudowana na silniku jak ssie powietrze to na czym chcesz odpalić.
Sprawdź wężyki przelewu przy pompie z przodu na dole i trójnikach lubią pękać a w dodatku jak masz te otuliną szmacianą to standart.
Takie klasyczne zapowietrzenie.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2018, 14:41 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Po diagnozie:
P1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej
P0725 - Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładn.
Mam już rozebrane pół pompy i wyjęty sterownik i od niego zacznę. Z tego co już zacząłem badać temat najczęściej do wymiany jest tranzystor "mocy" i spróbuję go zidentyfikować i wymienić. Problem w tym, że wszystkie zdjęcia i filmy jakie widziałem są oczywiście "na" innej pompie... Za jakąś chwilę wrzucę zdjęcia sterownika i pompy może ktoś zidentyfikuje model pompy.
Jak uda się wymienić tranzystor i poskładać pompę wtedy przy okazji odpowietrzania posprawdzam co się da na wężach przy okazji.
No i czujnik... tez muszę sprawdzić czy jest na pewno dobrze zamocowany a jeżeli tak - to niestety wymiana...
Na innym oplowskim forum podobna przypadłość okazała się obluzowanym czujnikiem halla. Miałem już dość roboty na podwórku i po odcięciu sterownika nie zaglądałem do czujnika wiec jutro od tego zacznę pewnie. Z jednej strony było by fajnie jakby to tego typu problem był tylko... z drugiej szkoda by było bo już odciąłem przewody sterownika
Zdjecia:
Pompa od strony podłączeń:
Zdjęty sterownik:
A tu poza konkursem syf w dolocie:
Dodano po 48 minutach 30 sekundach:
Ma ktoś pomysł jaki to model pompy?
Dodano po 14 minutach 41 sekundach:
Znalazłem na Allegro coś takiego i to chyba to...
https://allegro.pl/pompa-wtryskowa-opel ... 18432.html
A przy okazji jeszcze jedno pytanie lajkonika - czy to zaznaczone na zdjęciu to okolice termostatu. Czy można gdzieś dostać albo to plastikowe kolanko którego u mnie już nie ma bo się wzięło i złamało dziś, albo całość "pokrywy" termostatu z trym kolankiem?
Dodano po 1 godzinie 16 minutach 39 sekundach:
Jeszcze się nad jedną rzeczą zastanawiam, czy te dwa błędy determinują dwie usterki? Znaczy sama pompę i jej elektronikę plus problem z czujnikiem? Czy oba mogą dotyczyć tylko czujnika? Próbuję własnie walczyć ze sterownikiem, ale niestety nie jest tak fajnie jak w VP44 gdzie bez większych problemów da się otworzyć puszkę z elektroniką... mija trzecia godzina i nadal nie wpadłem jak się dostać do wnętrza tego "mojego" sterownika... Dlatego zaczynam wypierać awarię elektroniki a zaczynam błagać o problem z czujnikiem
P1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej
P0725 - Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładn.
Mam już rozebrane pół pompy i wyjęty sterownik i od niego zacznę. Z tego co już zacząłem badać temat najczęściej do wymiany jest tranzystor "mocy" i spróbuję go zidentyfikować i wymienić. Problem w tym, że wszystkie zdjęcia i filmy jakie widziałem są oczywiście "na" innej pompie... Za jakąś chwilę wrzucę zdjęcia sterownika i pompy może ktoś zidentyfikuje model pompy.
Jak uda się wymienić tranzystor i poskładać pompę wtedy przy okazji odpowietrzania posprawdzam co się da na wężach przy okazji.
No i czujnik... tez muszę sprawdzić czy jest na pewno dobrze zamocowany a jeżeli tak - to niestety wymiana...
Na innym oplowskim forum podobna przypadłość okazała się obluzowanym czujnikiem halla. Miałem już dość roboty na podwórku i po odcięciu sterownika nie zaglądałem do czujnika wiec jutro od tego zacznę pewnie. Z jednej strony było by fajnie jakby to tego typu problem był tylko... z drugiej szkoda by było bo już odciąłem przewody sterownika
Zdjecia:
Pompa od strony podłączeń:
Zdjęty sterownik:
A tu poza konkursem syf w dolocie:
Dodano po 48 minutach 30 sekundach:
Ma ktoś pomysł jaki to model pompy?
Dodano po 14 minutach 41 sekundach:
Znalazłem na Allegro coś takiego i to chyba to...
https://allegro.pl/pompa-wtryskowa-opel ... 18432.html
A przy okazji jeszcze jedno pytanie lajkonika - czy to zaznaczone na zdjęciu to okolice termostatu. Czy można gdzieś dostać albo to plastikowe kolanko którego u mnie już nie ma bo się wzięło i złamało dziś, albo całość "pokrywy" termostatu z trym kolankiem?
Dodano po 1 godzinie 16 minutach 39 sekundach:
Jeszcze się nad jedną rzeczą zastanawiam, czy te dwa błędy determinują dwie usterki? Znaczy sama pompę i jej elektronikę plus problem z czujnikiem? Czy oba mogą dotyczyć tylko czujnika? Próbuję własnie walczyć ze sterownikiem, ale niestety nie jest tak fajnie jak w VP44 gdzie bez większych problemów da się otworzyć puszkę z elektroniką... mija trzecia godzina i nadal nie wpadłem jak się dostać do wnętrza tego "mojego" sterownika... Dlatego zaczynam wypierać awarię elektroniki a zaczynam błagać o problem z czujnikiem
Ostatnio zmieniony 29 lis 2018, 16:28 przez thor_, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ładne zdjęcia, ale trzeba było najpierw podłączyć np: Opcoma, naładować akumulator i zakręcić rozrusznikiem - żeby zobaczyć prędkość obrotową wału korbowego/wałka pompy. Może jak na dłoni zobaczyłbyś że któryś z tych dwóch czujników niedomaga... Chociaż do wymiana czujnika prędkości pompy i tak trzeba ją trochę porozbierać.
Jeżeli masz pompę 2-wtykową, to jest PSG16. Jeżeli 1-wtykową, to jest VP44. Generalnie mechanicznie i hydraulicznie dużych różnic nie ma. W PSG16 cały sterownik (komputer silnika) masz na pompie. W VP44 pod błotnikiem.
Z różnic które odczułem na własnej skórze: procedura dla VP44 mówi o odpowietrzaniu układu paliwa pompką na przewodzie powrotnym. W PSG16 da się cokolwiek zassać przez przewót powrotny dopiero jak pracują silnik i sama pompa. Tak jakby jakiś zaworek był w PSG16 dodatkowo...
Jeżeli masz pompę 2-wtykową, to jest PSG16. Jeżeli 1-wtykową, to jest VP44. Generalnie mechanicznie i hydraulicznie dużych różnic nie ma. W PSG16 cały sterownik (komputer silnika) masz na pompie. W VP44 pod błotnikiem.
Z różnic które odczułem na własnej skórze: procedura dla VP44 mówi o odpowietrzaniu układu paliwa pompką na przewodzie powrotnym. W PSG16 da się cokolwiek zassać przez przewót powrotny dopiero jak pracują silnik i sama pompa. Tak jakby jakiś zaworek był w PSG16 dodatkowo...
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie wiem kto ci diagnoze robił ale winny jest czujnik obrotu wału a drugi błąd jest pochodni pierwszemu bo sterownik otrzymuje błędne impulsy z tego czujnika taka jest kolejność naprawy:
1.P0725 - Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładn.
2.P1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej
Drugi zniknie po naprawie (wymianie) czujnika obrotu wału.
Troche się pospieszyłeś z tym demontażem.