Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

#1 Post autor: MARCEL! »

Muszę wymienić sworzeń wahacza. Pytanie czy warto oryginał? Obecnie mam nitowane, oryginalne sworznie i wahacze. Lewy jest do wymiany. Oryginał w ASO ok 300 zł. :shock:
Czy lepiej zamiennik?
Tuleje to oryginał bo w ASO cena znośna ok 28 zł.

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#2 Post autor: wamka18 »

Jak na moje co byś nie włożył polska każdy sworzeń wahacza wykończy. Jak kupiłem zafire to z prawej miała już wymieniany sworzeń ale na oryginał GM przez niemca. W PL po roku do wymiany wysypał się właśnie ten wymieniany az drugiej oryginał nitowany był ok. Wymieniłem tylko prawy na zamiennik SWAGa po pół roku zaczął odzywać się ten drugi włożony Delphi. Po 1,5 roku (około 15-18 tys km) okazało się że oba znowu wybite i oczywiście Delphi mocniej. Teraz założyłem Lemfordera na razie minęło 10 miesiecy i jest ok, zobaczymy jak długo :lis: .Osobiście oryginał jest za drogi lepiej brać zamiennik z górnej za około 60-70zł bo według mnie wytrzyma tyle co oryginał ale nie ten co jest montowany na pierwszy montaż. Te z pierwszego montażu są moim zdaniem robione z lepszego materiału niż zamienne oryginały.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#3 Post autor: wampir11111 »

Sworznie bym brał Lenfonder, TRW albo Febi.
Obecnie mam w Astrze G ori GM i już zrobione 80 tyś i nic nie słychać a w Zafirze też ori GM zrobione 20 tyś i jest ok
U siebie zakładałem GM bo dostałem od kumpla 8 sztuk :lol:
Resztę zawieszenia z moich autach jest z Lenfonder i TRW i nic się nie dzieje :ok:

TomekWGM
Posty: 3
Rejestracja: 30 lis 2017, 13:34
Imię: Tomek
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

#4 Post autor: TomekWGM »

wymiana sworznia to banalny temat, wiec nie przejmuj sie kosztami, bo zrobisz to sam. ja kupilem SWAG i mam juz 15k i bez problemu. Wymiana najgorsza jak masz nity, tak jak mialem to w Zafirze. w AG jak byl juz na srubkach to wymiana zajmuje z 30 min.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#5 Post autor: MARCEL! »

Mam jeszcze na nitach. Fabryczne oryginały. Wytrzymały ponad 220 000 km przebiegu, z czego ok 150 000 po Polskich drogach.
:lis: Fakt, że auto używane jest na trasach i ekspresówkach.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#6 Post autor: wampir11111 »

Pożądne wiertło fi8mm, wybijak fi8mm i coś do podłożenia najlepiej jakaś rurka pod wahacz tak żeby nit był wewnątrz :ok:
A co do sworzni wahacza to w Astrze już nalatane 100tyś na tych GM ;)
Ostatnio zmieniony 31 sty 2018, 09:23 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#7 Post autor: MARCEL! »

Już zamówiłem oryginał GM.
Tłumik, czy chłodnica to może być zamiennik, ale element zawieszenia oryginał.
Ale to chyba normalne,że przy przebiegu ponad 250 000 już do wymiany sworzeń?
Przebieg myślę, że ma realny.

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#8 Post autor: evolution1zafir »

Kiedyś byłem na przeglądzie corsą c z przebiegiem 180.000 i diagnosta mówi :"całe zawieszenie w orginale" jest lekki luz w łączniku ale lepiej jezdzic na tym niz na nowym zamienniku. Wynika z tego że kiedys produkowali czesci na lata a nie jak teraz na miesiace.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2018, 17:40 przez evolution1zafir, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#9 Post autor: MARCEL! »

Już przepadło, kupiłem oryginalne wszystkie części. Z drugiej strony, dobrze, że są dostępne (np. w Renault Espace 3 generacji ludzie poszukują tzw. sanek (trawers) zawieszenia - oryginał ponad 3000 zł na zamówienie, używanych mało i ceny kosmiczne, zamienników brak).
Wymiana sworznia (oryginał nitowany - musieli nawiercać), tulejek stabilizatora, wymiana przewodu hamulcowego przy pompie-koszt ok 450 zł... czy to normalna cena?
Tak liczyłem na ok 300 zł, ale podobno dużo roboty z tym przewodem...

Mati3202
Posty: 3
Rejestracja: 13 cze 2018, 14:02
Imię: Mateusz
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: F75_
Gender:

#10 Post autor: Mati3202 »

U mnie idealnie podszedł Lemforder. Kupiłem dokładnie coś takiego https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581, zrobiłem już koło 30 000 km na takim zestawie po bardzo różnych drogach i jak na razie nic nie puka. Moim zdaniem nie ma sensu wszystkiego kupować z ASO, bo wiele elementów ma tam mocno przesadzone ceny, a zamienniki typu Lemforder właśnie, czy Febi mają równie dobrą jakość co części OEM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”