Nowy Opel Zafira - fabryczna instalacja LPG
Moderator: Tunio999
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 lut 2018, 20:43
- Imię: Marek
- Auto: Kia
- Model: Spo
- Oznaczenie silnika: D17
Nowy Opel Zafira - fabryczna instalacja LPG
Cześć,
zanoszę się z zamiarem kupna nowej Zafiry - zastanawiam się nad silnikiem 1.4 NET i teraz stoję przed dylematem - brać instalację fabryczną LPG czy jednak nie (a później gazować na własną rękę) ?
Ma ktoś z tym jakieś doświadczenia ? Jak wygląda sprawa butli gazowej pod autem w przypadku nowej Zafiry bez fabrycznego LPG (w wersji Elite są tam drążki Watta i dojazdowe koło zapasowe z jakimś systemem opuszczania - radzą sobie z tym jakoś gazownicy) ? Do tego w wersji Elite są światła AFL Led - nie będzie to przeszkadzało w LPG (elektryka) ?
Ewentualnie zamiast LPG w wersji Elite (gdzie tracę AFL'e) - może lepiej kupić Elite + 1.4NET automat i później to zagazować (o ile się da) ?
Ktoś coś podpowie ?
Z góry dzięki
Druga sprawa to sam silnik 1.4 NET (140KM) - daje to jakoś radę z tą masą auta (1,6 tony jak dobrze czytam) ? Może błądze z tym silnikiem - prośba o porady
zanoszę się z zamiarem kupna nowej Zafiry - zastanawiam się nad silnikiem 1.4 NET i teraz stoję przed dylematem - brać instalację fabryczną LPG czy jednak nie (a później gazować na własną rękę) ?
Ma ktoś z tym jakieś doświadczenia ? Jak wygląda sprawa butli gazowej pod autem w przypadku nowej Zafiry bez fabrycznego LPG (w wersji Elite są tam drążki Watta i dojazdowe koło zapasowe z jakimś systemem opuszczania - radzą sobie z tym jakoś gazownicy) ? Do tego w wersji Elite są światła AFL Led - nie będzie to przeszkadzało w LPG (elektryka) ?
Ewentualnie zamiast LPG w wersji Elite (gdzie tracę AFL'e) - może lepiej kupić Elite + 1.4NET automat i później to zagazować (o ile się da) ?
Ktoś coś podpowie ?
Z góry dzięki
Druga sprawa to sam silnik 1.4 NET (140KM) - daje to jakoś radę z tą masą auta (1,6 tony jak dobrze czytam) ? Może błądze z tym silnikiem - prośba o porady
- shadow
- Mieszkaniec
- Posty: 490
- Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: WWY
- Auto: Zafira 1.8 Cosmo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Czy ja zagazujesz na własną rękę to nie tracisz gwarancji?
Fabryczna instalacja w Oplu jest nieźle pomyślana. Przycisk przełączający paliwo jest wkomponowany w deskę a nie jakiś dodatkowy przyklejony gdzieś na deskę i wskaźnik paliwa pokazujący zarówno PB jak i LPG po przełączeniu. Tak jest w Astrze więc myślę, że w Zafirce też stosują takie rozwiązania.
Ogólnie słyszałem raczej pozytywne opinie na temat fabrycznych instalacji w Oplu.
Fabryczna instalacja w Oplu jest nieźle pomyślana. Przycisk przełączający paliwo jest wkomponowany w deskę a nie jakiś dodatkowy przyklejony gdzieś na deskę i wskaźnik paliwa pokazujący zarówno PB jak i LPG po przełączeniu. Tak jest w Astrze więc myślę, że w Zafirce też stosują takie rozwiązania.
Ogólnie słyszałem raczej pozytywne opinie na temat fabrycznych instalacji w Oplu.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 lut 2018, 20:43
- Imię: Marek
- Auto: Kia
- Model: Spo
- Oznaczenie silnika: D17
Tak - tracę gwarancję - stąd też zastanawiam się na fabryczną instalacją i zadaje pytania
Odpytałem też o drążki Watta różne stacje montujące LPG i okazuje się, iż z tymi drążkami w miejsce koła wchodzi mała butla (41 litrów) - fabrycznie jest to 60 litrów.
Nie ma też możliwości podłączenia się pod instalację przez innego gazownika aniżeli ASO Opel - mają specyficzną wtyczkę i blokadę na oprogramowaniu - stąd przy fabrycznej instalacji, po zakończeniu gwarancji nadal pozostaje jedynie ASO. To jest moim zdaniem minus tego rozwiązania - choć to oczywiście zależy od ASO i cen.
Na razie tyle co się dowiedziałem.
Odpytałem też o drążki Watta różne stacje montujące LPG i okazuje się, iż z tymi drążkami w miejsce koła wchodzi mała butla (41 litrów) - fabrycznie jest to 60 litrów.
Nie ma też możliwości podłączenia się pod instalację przez innego gazownika aniżeli ASO Opel - mają specyficzną wtyczkę i blokadę na oprogramowaniu - stąd przy fabrycznej instalacji, po zakończeniu gwarancji nadal pozostaje jedynie ASO. To jest moim zdaniem minus tego rozwiązania - choć to oczywiście zależy od ASO i cen.
Na razie tyle co się dowiedziałem.