Opadająca wskazówka temperatury cieczy !

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#16 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Diesle mają to do siebie że długo się nagrzewają. Ja w dwóch Zośkach jeszcze nigdy nie słyszałem aby się włączył wentylator latem , obie oczywiście to diesle :). Tyle ,że w mojej ZB 1,9 CDti nie mam problemów z nagrzewaniem się , tak po paru km leci już ciepłe powietrze i można sie już dogrzewać.

Oktawian11
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 lut 2018, 17:45
Imię: Oktawian
Auto: Opel Zafira A 2.0DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#17 Post autor: Oktawian11 »

jarecki69 pisze: 16 lut 2018, 18:10 Diesle mają to do siebie że długo się nagrzewają. Ja w dwóch Zośkach jeszcze nigdy nie słyszałem aby się włączył wentylator latem , obie oczywiście to diesle :). Tyle ,że w mojej ZB 1,9 CDti nie mam problemów z nagrzewaniem się , tak po paru km leci już ciepłe powietrze i można sie już dogrzewać.
Fakt, są diesle, ktore szybciej sie grzeja i wolniej z tym, ze jak juz sie zagrzewaja to nie gubią temperatury :D. Mialem saaba 95 2.2dti i straaasznie dlugo sie grzal, ale jak juz wskazówka stanęła dęba to tak stala do momentu zgaszenia i ogrzewanie mozna bylo miec na maxa włączone.

awiator
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2014, 21:59
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#18 Post autor: awiator »

@Oktawian11, czy wymieniałeś termostat wraz z obudową czy tylko sam wkład? Ja w mojej starej Vectrze B z niemalże takim samym silnikiem na początku wymieniłem sam wkład i niestety miałem takie objawy jak u Ciebie. Potem wymieniłem na WAHLERA z obudową i czujnikiem i jak ręką odjął. Spokój przez 8 lat. Wniosek jaki mi się nasunął to, że podczas pracy obudowa współpracuje z wkładem i ulega mikroskopijnej degradacji. Na tyle dużej, że mimo nowego wkładu nie domyka na 100% obiegu. Pamiętam, że jak dmuchnąłem w nowy termostat WAHLERA to nie byłem wstanie przepchnąć powietrza.
Najprościej chyba jest sprawdzić czy podczas nagrzewania rura do chłodnicy i sama chłodnica nabiera temperaturę wraz z silnikiem. Nie pamiętam ale dolny próg otwarcia to jest 82 albo 92 stopni C i dopiero od tego momentu wąż i sama chłodnica powinny się robić ciepłe.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2018, 15:57 przez awiator, łącznie zmieniany 1 raz.

tomasz72
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nieszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20

#19 Post autor: tomasz72 »

witam
szukam, szukam i znalazłem. U mnie ostatnio ten sam problem a właściwie to podobny . Dość szybko leci ciepłe powietrze, bo przy tych mrozach, ciepłe po 3km, a gorące po 15 ,ale wskazówka tak jak u przedmówców wariuje, dochodzi do 90 i spada i rośnie a jak postoi to całkiem na dół, co nie zmienia nic w grzaniu , jak wyłącze dmuchawę to rośnie. W naczynku widać że pompa chodzi. sam nie wiem, ale stawiam na termostat ...co myślicie?
Prawdę mówiąc nie wiem jak się te węże nagrzewają bo zimno jak diabeł i nie chce mi się wysiadac żeby sprawdzać.
ps. termostat wahlera z obudową wymieniałem w tamta zimę.
pozdrawiam

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#20 Post autor: Janus »

Dotrzyj talerzyk w termostacie wg porady Dziadka. U mnie też termostat zmieniany jakoś wczesną wiosną 2017. Później wyciągałem go jakoś późną jesienią, bo przy 0oC na zewnątrz auto nagrzewało się przez ponad 20km i 80oC to wszystko co było. Na postoju spadało jak u Ciebie. Po dotarciu i sprawdzeniu szczelności - przy 0oC ciepłe powietrze już po około 1km, po 4km 90oC na blacie z włączonym ogrzewaniem kabiny ;)
Janusz

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#21 Post autor: dikeys »

Może w złym temacie, ale nie chciałem zakładać nowego. Silnik Z 20 LET temperatura cieczy max między drugą a trzecią kreską,termostat nowy. Co jest ?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#22 Post autor: Tazz »

Jak wyżej, jakiej firmy termostat? Kiedy była wymieniana pompa wody i jakiej firmy?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#23 Post autor: dikeys »

Po zakupie czyli jakieś 4000 km temu wymieniony termostat, pompa cały zestaw startowy. Termostat Wahlera, pompa z oryginału. Co to ma do rzeczy?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#24 Post autor: Dziadek13 »

Piszesz termostat nowy ale czy dobry,czy się nie zacioł i tu jest pytanie czy robiłeś test na sprawdzanie ręką węża który idzie z termostatu do chłodnicy czy jest gorący ale przy chłodnicy przy tych max między drugą a trzecią kreską dodam tylko że nie powinien ma być zimny.

Oktawian11
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 lut 2018, 17:45
Imię: Oktawian
Auto: Opel Zafira A 2.0DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#25 Post autor: Oktawian11 »

Jeśli chodzi o mój problem to termostat nowy był wadliwy. Lekko przepuszczał płyn między termostatem a obudową. Oddałem na reklamację i oddali mi kasę. Zamówiłem na allegro następny z obudową najtańszy jaki może być za 50zł i działa, ale nie tak jak powinien. Wąż górny jest zimny jak auto już trochę się rozgrzeje czyli jest zamknięty tak jak powinien. Ogrzewanie ładnie grzeje, ale mimo to wskazówka leży... Na trasie moment wstaje do pionu i cały czas stoi przy 90... Gdzieś wyczytałem, że w tych zafirach czujnik temperatury znajduje się w dużym obiegu i pokazuje temperaturę dopiero jak otworzy się duży obieg lub jak złapie jakąkolwiek temperaturę od obudowy, która zagrzeje się od silnika... Nie wiem ile w tym prawdy, ale jak na ten rok i tą klasę auta jestem zszokowany takim rozwiązaniem.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#26 Post autor: Janus »

jak masz dobry termostat to majac na zegarach 80-85 stopni wąż do chłodnicy będzie chłodny. Sprawdzałem ręką osobiście po dotarciu termostatu. Wąż robi się wyraźnie ciepły po przekroczeniu 90

Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
a z tym umiejscowienem czujnika to bzdura.Co Kolega czyta... Czujnik jest w obudowie termostatu, w małym obiegu
Janusz

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#27 Post autor: dikeys »

Upss,jutro sprawdzę...
Czyli wąż od termostatu do chłodnicy ma być zimny,tak?

Oktawian11
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 lut 2018, 17:45
Imię: Oktawian
Auto: Opel Zafira A 2.0DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#28 Post autor: Oktawian11 »

Janus pisze: 04 mar 2018, 23:20 jak masz dobry termostat to majac na zegarach 80-85 stopni wąż do chłodnicy będzie chłodny. Sprawdzałem ręką osobiście po dotarciu termostatu. Wąż robi się wyraźnie ciepły po przekroczeniu 90

Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
a z tym umiejscowienem czujnika to bzdura.Co Kolega czyta... Czujnik jest w obudowie termostatu, w małym obiegu
Czytam wasze forum :D
Załączniki
Zalacznik
Zalacznik

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#29 Post autor: Dziadek13 »

Czujnik jest w bloku obok termostatu a w vectrach B był jeszcze jeden ale w obudowie termostatu i z niego szedł sygnał na wskaźnik temp.
Czujnik jest dobrze zabudowany i zanurzony jest cieczy chłodzącej więc jak będzie ciepła ciecz to zmienia się oporność termistora a także nacięcie które jest odnośnikiem temperatury do ecu i z ecu idzie sygnał na wskaźnik pisze wyraźnie z ecu.Samego ecu nie interesuje jakieś tam drobne skoki jego interesuje to co jest powyżej 60'.
Vectra B

Obrazek

Zafira A

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 mar 2018, 19:50 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#30 Post autor: dikeys »

Sprawdziłem rano na wskaźniku 80 waha się idzie do góry i na dół, wąż od termostatu do chłodnicy gorący czyli rozumiem że termostat do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”