[B]Problemy związane z bi-xenonami i kontrolką AFL

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#136 Post autor: Rafoooo »

Szczerze Ci powiem ze nigdy nie zauważyłem by w ogóle wykonywały test "góra-dół" :mysli: .... na boki owszem, przy każdym odpaleniu auta to widzę.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#137 Post autor: kysiu241 »

Pewnego podejrzanego już mam, prawdopodobnie jest to sam UEC. Wiem że auto miało delikatną przygodę z przodu po lewej stronie, może był uszkodzony właśnie ten podzespół i założyli z astry h, a na jednej ze stron wyczytałem że jak UEC jest zaprogramowany pod astrę h to nawet tech2 i MDI gm tego nie ruszy jakiś błąd się wkrada i nie da rady zaprogramować AFL pod zafirę, tylko wymiana na nowy albo używkę z zafiry. Nie wiem ile w tym prawdy muszę to potwierdzić u jakiegoś speca, mam już jeden serwis poza ASO który specjalizuje się w oplach.
Co do UEC to w astrze h inaczej są rozmieszczone piny sygnałów zwrotnych i stąd nie działa poziomowanie i wywala błędy o przerwanym obwodzie dla np. świateł drogowych co ciekawe jak kupowałem auto to długie działały już sam nie wiem co z tym jest, ASO chcę ominąć bo ceny z kosmosu mają, ciekawe kogo w Polsce stać na zapłacenie 270zł za godzinę diagnozy ayta.
Rafoooo, miał bym jeszcze do ciebie prośbę abyś sprawdził u siebie w module uec, w programowaniu jak masz zaprogramowane AFL czy dla zafiry czy astry h, bo ja mam na astre i za cholerę nie mogę przestawić na zofię, wyłączyć mogę i ponownie zaprogramować ale tylko astra h z tond moje podejrzenie że to UEC. Tylko nie przeprogramowuj nic żebyś sam sobie szkody nie narobił, oczywiście jak będziesz miał chwile.

Ciekawe jest też to że jest wiele tematów w necie na ten temat jest, podobne błędy te same problemy ale jednoznacznej odpowiedzi nie ma co było przyczyną i czy problem został rozwiązany, widocznie ta wiedza jest cenna dla co poniektórych.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2017, 23:46 przez kysiu241, łącznie zmieniany 5 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#138 Post autor: Rafoooo »

Jak znajdę chwilę wolnego czasu to sprawdzę ;)
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#139 Post autor: kysiu241 »

Rafoooo pisze:Szczerze Ci powiem ze nigdy nie zauważyłem by w ogóle wykonywały test "góra-dół" :mysli: .... na boki owszem, przy każdym odpaleniu auta to widzę.
Potwierdzam, dzwoniłem do serwisu zafiry wykonują test tylko na boki. Co do moich ksenonów to niby wszystko działa, wczoraj troszkę pojeździłem po nocy i doświetlanie działa idealnie skręcają bez zacięć równomiernie powyżej 30km/h, poziomowanie sprawdzałem op-comem silniczki działają światła jadą w dół i górę, sygnał z czujnika też jest, zasilanie w normie. Za to w blokach pomiarowych w teście świateł drogowych jest to w uec napięcie na drogowych jest cały czas na 0,6V po włączeniu długich na sekundę pojawia 12+ i odłącza zasilanie ale te 0,6v zostaje. Odłączałem akumulator, kasowałem błędy, czyściłem i sprawdzałem styki w uec, nie ma nic wypalonego czy zaśniedziałego, przewody całe nie sparciałe to znaczy tam gdzie miałem dostęp, żarniki orginalne. Zostaje chyba tylko sam uec, bo nic innego już nie jestem w stanie wymyśleć.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
Przemek88
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 14 lut 2017, 20:28
Lokalizacja: LLU
Model:

#140 Post autor: Przemek88 »

Witam, mam problem z lewym bi-xenonem. Kilka dni temu żarnik zaczął świecić nagle różowym światłem, światło było coraz mniej intensywne. Dziś kupiłem 2 nowe żarniki firmy Osram, niestety po zamontowaniu z prawym jest wszystko ok zaś lewy przeważnie przy pierwszym zapaleniu odpala normalnie, każda kolejna próba to mrygniecie i gaśnie.. na 10 uruchomień ze 3 razy zaskoczy. Co może być przyczyną?? Żarnik na pewno jest dobry bo zmieniłem je miejscami i w prawej lampie odpala za każdym razem. W op-comie wyświetla błąd B2575-00 - nieznany kod błędu. Proszę o jakieś sugestie:)

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#141 Post autor: Tazz »

A spróbuj zamienić przetwornice miejscami, może to ona pada
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Przemek88
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 14 lut 2017, 20:28
Lokalizacja: LLU
Model:

#142 Post autor: Przemek88 »

Jutro spróbuje podmienić. Nie orientujesz się czy da się bez ściągania zderzaka od dołu z kanału ? Ciężko dostać przetwornice do Zafiry B..

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#143 Post autor: Tazz »

Powiem Ci ze nie wiem, ale biorąc pod uwagę ile jest miejsca to lepiej bedzie zdjąć zderzak
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Przemek88
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 14 lut 2017, 20:28
Lokalizacja: LLU
Model:

#144 Post autor: Przemek88 »

Trzeba niestety ściągać zderzak, na szczęście wszystko łatwo poszło. Po zamianie przetwornic miejscami problem pojawia się w drugiej lampie, czyli prawie pewne że winna jest przetwornica.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#145 Post autor: Tazz »

Wiec się potwierdziło :) Miałem podobnie w poprzednim oplu :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Przemek88
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 14 lut 2017, 20:28
Lokalizacja: LLU
Model:

#146 Post autor: Przemek88 »

Patrzyłem w necie że ciężko będzie dostać taka przetwornice do Zafiry, na alledrogo aktualnie 1 szt jest wystawiona.. może uda się zregenerować..

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#147 Post autor: mlody17 »

Panowie prawa lampa zaczęła mi świecić na różowo czyli żarnik mam do wymiany czy żarnik Philips DS1 o bariwe 4300K będzie najbardziej zbliżony do oryginału np z tej aukcji?
http://allegro.pl/zarowka-xenon-opel-za ... 83369.html
Ostatnio zmieniony 06 lut 2018, 10:32 przez mlody17, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemek88
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 14 lut 2017, 20:28
Lokalizacja: LLU
Model:

#148 Post autor: Przemek88 »

Przetwornica naprawiona:) polecam firmę Hidserwis z Koszalina, profesjonalna robota oraz gwarancja na wykonana usługę naprawy.

Dodano po 6 minutach 48 sekundach:
mlody17 pisze: 06 lut 2018, 10:28 Panowie prawa lampa zaczęła mi świecić na różowo czyli żarnik mam do wymiany czy żarnik Philips DS1 o bariwe 4300K będzie najbardziej zbliżony do oryginału np z tej aukcji?
http://allegro.pl/zarowka-xenon-opel-za ... 83369.html
Oryginalnie był montowany Philips D1s 4300k lub Osram o tej samej barwie. Osobiście odradzam kupno tańszych Chinskich żarników o marnej jakości.. zmieniaj Kolego od razu 2szt, zapewne drugi też już długo nie wytrzyma

elektro1
Posty: 1
Rejestracja: 09 lut 2018, 23:18
Imię: krzych
Auto: zafira b
Model: zc
Oznaczenie silnika: z18xer

#149 Post autor: elektro1 »

kysiu241 pisze: 28 cze 2017, 10:05
Rafoooo pisze:Szczerze Ci powiem ze nigdy nie zauważyłem by w ogóle wykonywały test "góra-dół" :mysli: .... na boki owszem, przy każdym odpaleniu auta to widzę.
Potwierdzam, dzwoniłem do serwisu zafiry wykonują test tylko na boki. Co do moich ksenonów to niby wszystko działa, wczoraj troszkę pojeździłem po nocy i doświetlanie działa idealnie skręcają bez zacięć równomiernie powyżej 30km/h, poziomowanie sprawdzałem op-comem silniczki działają światła jadą w dół i górę, sygnał z czujnika też jest, zasilanie w normie. Za to w blokach pomiarowych w teście świateł drogowych jest to w uec napięcie na drogowych jest cały czas na 0,6V po włączeniu długich na sekundę pojawia 12+ i odłącza zasilanie ale te 0,6v zostaje. Odłączałem akumulator, kasowałem błędy, czyściłem i sprawdzałem styki w uec, nie ma nic wypalonego czy zaśniedziałego, przewody całe nie sparciałe to znaczy tam gdzie miałem dostęp, żarniki orginalne. Zostaje chyba tylko sam uec, bo nic innego już nie jestem w stanie wymyśleć.
Witam przepraszam że się podepnę ale mam ten sam problem i jestem ciekaw czy kolega sobie poradził i ew. w czym leżał problem.

MA-TITAN
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2017, 11:49
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa/Lipsko/Chełm
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120KM Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#150 Post autor: MA-TITAN »

Witajcie,
Mam problem którego nie potrafię sam naprawić, może pomożecie :ok: Nie świeci prawe światło mijania, komputer pokazuje oczywiście "low beam, check right", sprawdziłem dzisiaj żarniki i przetwornice i są OK (tzn. zamieniłem stronami :nie_wiem: ) przejrzałem kostki, przeczyściłem, podociskałem i nie zaobserwowałem nic nadzwyczajnego,dalej mijanie nie świeci, pozostałe światłą w lampie są ok - o co może chodzić??? :mysli: Co jeszcze mogę sprawdzić??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”