[TUT/B]Schładzany schwek.

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

[TUT/B]Schładzany schwek.

#1 Post autor: rkanisz »

W zosi miałem w schowku element otwierająco/zamykający schładzanie schowka, ale gdy zajrzałem głębiej przy wymianie filtra pyłkowego to na tym się skończyło. Poprzedni właściciel wydłubał elementy, a ja postanowiłem to naprawić

Element do zamocowania to:
Obrazek
Obrazek

No i zabrałem sie za pracę:

1- zdemontować radio (potrzebne widełki) oraz panel dotyczący nawiewu (pod radiem) - łatwizna :)
Obrazek

2- zdemontować osłonę pod schowkiem a potem schowek pasażera
foty nie będzie każdy wie co i jak :mrgreen:

3- po zdemontowaniu u mnie był taki widok
Obrazek

4-zamontowałem element nr 1 i 2 co dało efekt taki
Obrazek

tu widać gdzie kończy się element nr 1 z całego przewodu
Obrazek

5- tu zaczyna się ciekawiej: z całego przewodu wypiąć element nr 4 i wsunąć go w miejsce przeznaczenia :D (dla mnie to było dość trudne bo mam duże ręce :lol: a miejsca mało)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

6- gdy się uda to pozostaje nam wpiąć element nr 3. Ja zamontowałem najpierw do nr 1 potem docisnąłem do elementu nr 4, następnie jak juz wszystko się trzyma, naciągam gąbkową izolację co daje efekt końcowy taki:
Obrazek

7- ocieramy pot z czoła i cieszymy się wykonaniem 80% pracy
8- składamy wszystko do kupy przepraszam, montujemy z powrotem elementy wymontowane czyli panel, radio, schowek i osłonę
9- wypić napój dający radość...
10- przeprosić żonę (matkę, kochankę... kto kogo woli za długą nieobecność w domu i majstrowanie przy Zosi :mrgreen: :mrgreen: :D )

Koszty: 102 pln - cały przewód
Czas: u mnie 1 godzina, Lorry pisał, ze 10 min :) na serio uważam, że da się w 30 min.

Można gratulować, albo współczuć, albo wpisywać miasta, numery butów itp o ile MOD pozwoli :D

No to ja już - powodzenia jak ktoś chce podłubać.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2017, 11:21 przez rkanisz, łącznie zmieniany 2 razy.
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

tak z ciekawości.....jak się panowie wyciąga radio? jakiś specjalny klucz?

rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#3 Post autor: rkanisz »

kaliope pisze:tak z ciekawości.....jak się panowie wyciąga radio? jakiś specjalny klucz?
Wystarczy taki "diwajs" do kupienia na Aledrogo za grosze

Obrazek
Foto zapożyczone z serwisu Allegro
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#4 Post autor: rkanisz »

andwi pisze:A możesz jeszcze powiedzieć dokąd idzie "to zakrzywienie" z punktu 3, i wogóle jak wygląda ten element? Zaglądałem tam, ale nie widze miejsca gdzie to by się mogło ewentualnie kończyć. Mam zamiar zamontować samoróbkę (czyt. kawałek rurki), tylko własnie nie potrafię namierzyć dokąd to właściwie ma iść. Chodzi mi tylko o chłodzenie schowka, bez radia. Może ktoś już próbował dorobić ten element i ma konkretne doświadczenia?
Jeżeli masz zamiar zamontować chłodzenie tylko schowka, to element nr 3 w ogóle Cie nie interesuje, bo jest on już za schowkiem i stanowi kanał przelotowy do chłodzenia radia (popatrz dokładnie na zdjęcia). Rurkę owszem możesz dorobić sam o ile masz wyjście z kanału klimatyzacji (punkt nr 3. na czwartym zdjęciu widać, że u mnie było), bo tu będzie istotna szczelność.
Powodzenia
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

andwi
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 19 mar 2010, 20:26
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z16XER
Gender:

#5 Post autor: andwi »

Sorki, bo może trochę niejasno zapytałem. Mówiąc punkt 3 chodziło mi właśnie o to zdjęcie na którym widac tą zakrzywioną rurkę, i chciałbym potwierdzić czy dobrze rozumiem, że to ona idzie z układu klimatyzacji i gzie konkretnie powinna wchodzić. Z tego co piszesz to wygląda że jak jej nie mam, to raczej mogę mieć problem sam to zrobić.

rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#6 Post autor: rkanisz »

andwi pisze:... że to ona idzie z układu klimatyzacji i gzie konkretnie powinna wchodzić. Z tego co piszesz to wygląda że jak jej nie mam, to raczej mogę mieć problem sam to zrobić.
Problem? - I tak i nie :)
Tak ta rurka idzie z obudowy klimatyzacji, jeżeli jej nie masz, to powinna tam być zaślepka, którą wyciągniesz (ma kształt długi-owalny).
Jeżeli będziesz miał jakąś elastyczną rurkę, która będzie dobrze przylegać to luzik. Ja preferuję sprawdzone rozwiązania dlatego zainwestowałem w całość :)
Jak chcesz to mogę Ci odsprzedać (bo mi została) za grosze tą rurkę :), pozostanie Ci tylko połączenie tej krzywej rurki ze schowkiem (w oryginale jest to element 1 i 2 ze zdjęć).
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

andwi
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 19 mar 2010, 20:26
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z16XER
Gender:

#7 Post autor: andwi »

A mógłbyś wrzucić fotkę tego elementu i jakieś wymiary? Próbuje wymyśleć dokąd on by mógł iść ale nic mi nie pasuje

piorun

#8 Post autor: piorun »

dzisiaj z ciekawości poszedłem zobaczyć, wykręciłem schowek i :shock: ,rurki do chłodzenia schowka są jak i do chłodzenia radia.tylko że ta która ma chłodzić schowek była zaślepiona :evil: .
pytałem się w ASO to nie mają tego w częściach tylko całą rurkę trzeba kupić :evil: ,ale polak zawsze coś wymyśli i oto jest :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Obrazek


Lorry napisał/a:
sam element który wpuszcza powietrze zamontować ;)


a gdzie kupiłeś ten element ??
Ostatnio zmieniony 24 cze 2010, 14:00 przez piorun, łącznie zmieniany 1 raz.

andwi
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 19 mar 2010, 20:26
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z16XER
Gender:

#9 Post autor: andwi »

Na "bratnim forum" znalazłem, że ta końcówka ma numer katalogowy 1840708. Zapytaj o ten numer w ASO

piorun

#10 Post autor: piorun »

andwi, ASO zawołało sobie 50zł . dziękuje zostane przy moim wężyku ogrodowym :lol:
Ostatnio zmieniony 24 cze 2010, 15:24 przez piorun, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#11 Post autor: Lorry »

W ASO, element nr 21 chyba ale w schemacie Astry H bo w Zośce tego niby nie ma

Koszt ok 13zł ;)

Ile ci krzyknęli :shock:

Popytaj w innym ASO, ja pytałem w dwóch Krakowskich i za ten element wpuszczajacy cena od 13-15zł :)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#12 Post autor: Lorry »

Że na zamówienie to OK, ale cena z kosmosu

to są wszystkie cyferki jakie były na opakowaniu tej części :GM# 13 11 59 64

18 40 708
GR.92.2151

Może tak coś to da? Albo pytaj w innym ASO

Anony Mous

#13 Post autor: Anony Mous »

piorun pisze:andwi, ASO zawołało sobie 50zł . dziękuje zostane przy moim wężyku ogrodowym :lol:
pomaluj go na czarno albo oklej czarna taśmą izolacyjną i bedzie ok...:) ja bym nie mógł patrzeć na węża ogrodowego w autku..:)

kandi

#14 Post autor: kandi »

...hm ja też mam ten schładzany schowek, ale stwierdziłem, że raczej nie działa więc chyba muszę się z nim pobawić i udrożnić przewody...

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2280
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#15 Post autor: Pszczyna »

Potwierdzam koszt dyszy wentylacji schowka to 13,00zł dziś zamówiłem lecz pod Nr- 13 115 964 ponieważ ASO nie potrafiło odnaleźć tej części pod Nr-18 40 708

[ Dodano: Sob Kwi 30, 2011 11:35 ]
No i po zabawie schowek klimatyzowany , dla potomnych w ASO twierdzą aby podawać NR.13 115 964 .

Po montażu naszła mnie konkluzja czy aby nie potrzeba zamontować jeszcze gumowego łącznika pomiędzy rurką a dyszą schowka !!!! ponieważ pozostaje szczelina ok 1-2 mm osobiście metodą chałupniczą dorobiłem taki łącznik lecz tu pytanie do posiadaczy fabrycznie montowanego schowka klimatyzowanego czy istniała dodatkowa rurka podejżewam gumowa .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”