Swap Y20DTH na 20SEH w Zafirze A
Moderator: Mariusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No nie do końca tak fajnie (jeszcze nie). Na miasto i owszem. Można jeździć na 2-3 pierwszych biegach przyspieszenia jak na miasto całkiem przyzwoite. Moja dupohamownia podpowiada mi, że raczej lepsze niż w 2.0DTI. To też zasługa lekkiego koła zamachowego, bo auto żwawo wkręca się na obroty. Jest całkiem elastyczne - już od 2tys obrotów ciągnie bez zająknięcia na 2-3 biegu. Na trójce, to nawet od 1,5tys z wahaniem do 2tys ale pociągnie. Swoje robi pojemność skokowa i fakt, że to 8V.
Natomiast jeżeli chodzi o wyprzedzanie - tutaj mam na myśli przedział 80-120km/h - ciężarówki i co wolniejsze osobówki da się minąć. Ale super-zrywu nie ma się co spodziewać. do 110km/h można śmiało atakować na 3-biegu (długa skrzynia) i to ma sens kiedy nie ma czasu. Kiedy jest czas i dużo miejsca - można ciągnąć na 4-biegu. 5-bieg to zdecydowanie "nadbieg" do poruszania się stałą prędkością >100km/h przy zachowaniu pewnie niezłej ekonomii
Na pewno auto muszę jeszcze dostroić. Rozważam zakup DET-a, ale nie wiem czy mi się to opłaca. Za tydzień-dwa auto pójdzie do zagazowania (sekwencja). Będzie je można precyzyjnie dostroić na LPG i to będzie jego podstawowe paliwo - benzyna tylko rozruch i pierwszy 1km. Na benzynie można się trochę pobawić mechaniczną regulacją przepływki (objętościowa - z tzw. klapką) w celu uzyskania lepszego AFR. Obecnie na pewno jest za bogato przy częściowych obciążeniach i chyba dalej za ubogo przy pełnym obciążeniu.
Dodano po 5 minutach 47 sekundach:
Z rzeczy które wciąż zostały do zrobienia:
- zrobienie normalnej puszki filtra powietrza z miejscem na przepływomierz - na razie jest tylko stożek
- zamiana wydechu od C20NE na 4-2-1 na bazie kolektora z C20XE + nowy tłumik środkowy od benzyny (pewnie z Z22SE)
- ingerencja (kolejna) w bak paliwa - trzeba dorobić odpowietrzenie, wymienić kosz na wkład pompy na taki od benzyny. Obecnie po podmianie pompy z koszem (Z AG 1.6 16V) najwidoczniej pompa jest za wysoko. Jak jest 1/4 i poniżej paliwa w baku, to na rondzie auto przerywa
- dorobienie uchwytu na moduł sygnału temperatury na zegary i wiatraki
- podłączenie MID-a pod czujnik oleju w misce
- wymiana paska 5PK na krótszy, bo mój 1680mm jest za długi i napinacz czasami dochodzi do ogranicznika. Podejrzewam że altek jest za blisko do silnika przysunięty (dorabiany wspornik...). Jutro spróbuję z paskiem 1646mm.
Natomiast jeżeli chodzi o wyprzedzanie - tutaj mam na myśli przedział 80-120km/h - ciężarówki i co wolniejsze osobówki da się minąć. Ale super-zrywu nie ma się co spodziewać. do 110km/h można śmiało atakować na 3-biegu (długa skrzynia) i to ma sens kiedy nie ma czasu. Kiedy jest czas i dużo miejsca - można ciągnąć na 4-biegu. 5-bieg to zdecydowanie "nadbieg" do poruszania się stałą prędkością >100km/h przy zachowaniu pewnie niezłej ekonomii
Na pewno auto muszę jeszcze dostroić. Rozważam zakup DET-a, ale nie wiem czy mi się to opłaca. Za tydzień-dwa auto pójdzie do zagazowania (sekwencja). Będzie je można precyzyjnie dostroić na LPG i to będzie jego podstawowe paliwo - benzyna tylko rozruch i pierwszy 1km. Na benzynie można się trochę pobawić mechaniczną regulacją przepływki (objętościowa - z tzw. klapką) w celu uzyskania lepszego AFR. Obecnie na pewno jest za bogato przy częściowych obciążeniach i chyba dalej za ubogo przy pełnym obciążeniu.
Dodano po 5 minutach 47 sekundach:
Z rzeczy które wciąż zostały do zrobienia:
- zrobienie normalnej puszki filtra powietrza z miejscem na przepływomierz - na razie jest tylko stożek
- zamiana wydechu od C20NE na 4-2-1 na bazie kolektora z C20XE + nowy tłumik środkowy od benzyny (pewnie z Z22SE)
- ingerencja (kolejna) w bak paliwa - trzeba dorobić odpowietrzenie, wymienić kosz na wkład pompy na taki od benzyny. Obecnie po podmianie pompy z koszem (Z AG 1.6 16V) najwidoczniej pompa jest za wysoko. Jak jest 1/4 i poniżej paliwa w baku, to na rondzie auto przerywa
- dorobienie uchwytu na moduł sygnału temperatury na zegary i wiatraki
- podłączenie MID-a pod czujnik oleju w misce
- wymiana paska 5PK na krótszy, bo mój 1680mm jest za długi i napinacz czasami dochodzi do ogranicznika. Podejrzewam że altek jest za blisko do silnika przysunięty (dorabiany wspornik...). Jutro spróbuję z paskiem 1646mm.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Oczywiście że trzeba. Powód podstawowy - w razie kolizji/wypadku firma ubezpieczeniowa może się wymigać od wypłaty odszkodowania.
Powinno się zrobić tzw rozszerzony przegląd techniczny po wymianie silnika. I tutaj zaczynają się schody... W jednej stacji zażądano ode mnie rachunku z warsztatu, który wymianę silnika robił (typowa podkładka). A że jak takowego nie mam, bo swapa robił mój kolega hobbystycznie, to musiałem poszukać innych rozwiązań. W końcu znalazł się diagnosta, który wykonał przegląd rozszerzony wraz z badaniem technicznym. Ale dla potomnych - najpierw proponuję dowiedzieć się o diagnostę który to "klepnie", a potem brać się za swapy...
Później z kwitem z badania technicznego, dowodem rejestracyjnym oraz kartą pojazdu, w terminie 30 dni, do Wydziału Komunikacji...
A później poinformować ubezpieczyciela o zmianach w aucie - tutaj też mogą być schody z doborem składki. U mnie może nie będzie, bo pojemność zasadniczo się nie zmieniła.
Powinno się zrobić tzw rozszerzony przegląd techniczny po wymianie silnika. I tutaj zaczynają się schody... W jednej stacji zażądano ode mnie rachunku z warsztatu, który wymianę silnika robił (typowa podkładka). A że jak takowego nie mam, bo swapa robił mój kolega hobbystycznie, to musiałem poszukać innych rozwiązań. W końcu znalazł się diagnosta, który wykonał przegląd rozszerzony wraz z badaniem technicznym. Ale dla potomnych - najpierw proponuję dowiedzieć się o diagnostę który to "klepnie", a potem brać się za swapy...
Później z kwitem z badania technicznego, dowodem rejestracyjnym oraz kartą pojazdu, w terminie 30 dni, do Wydziału Komunikacji...
A później poinformować ubezpieczyciela o zmianach w aucie - tutaj też mogą być schody z doborem składki. U mnie może nie będzie, bo pojemność zasadniczo się nie zmieniła.
Janusz
- michanio91
- Mieszkaniec
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Osiek
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Janus , trzeba było ode mnie Lanosa brać , poszedł za 3 tysie a był naprawdę uposażony.
Było tam C20NE + , tj dół z omegi , góra od 18E, ostry wałek z literka B , 421 od Mattiga,większą przepustnica od BMW, kolektor od 1.8E, regulator paliwa 3bary, lekki zamach, chłodnica oleju, elektryka z Motronica 1.52, bez klapkowego przepływomiera i kto tam pamięta co jeszcze ..... Dobry LPG
Całość po remoncie, głowica może pół roku po obróbce w Bielsku.... Szkoda że nie trafiło do Ciebie na swap.
Powodzenia w dalszej zabawie z najmniej awaryjnym silnikiem Opla
Ja tam nigdy 2.0 nie wbiłem w dowód, nikt nigdy na preglądzie się nei zorientował że to 2.0. Policja przy kontroli również.
Było tam C20NE + , tj dół z omegi , góra od 18E, ostry wałek z literka B , 421 od Mattiga,większą przepustnica od BMW, kolektor od 1.8E, regulator paliwa 3bary, lekki zamach, chłodnica oleju, elektryka z Motronica 1.52, bez klapkowego przepływomiera i kto tam pamięta co jeszcze ..... Dobry LPG
Całość po remoncie, głowica może pół roku po obróbce w Bielsku.... Szkoda że nie trafiło do Ciebie na swap.
Powodzenia w dalszej zabawie z najmniej awaryjnym silnikiem Opla
Ja tam nigdy 2.0 nie wbiłem w dowód, nikt nigdy na preglądzie się nei zorientował że to 2.0. Policja przy kontroli również.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2018, 20:56 przez michanio91, łącznie zmieniany 4 razy.
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."
jak sam sobie zrobisz."
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ja też teraz żałuję że nie kupiłem na pakiet startowy np: kompletnego C20XE albo X22XE z Omegi. Na C20NE decydowałem się z dwóch powodów - prosty jak budowa cepa, pancerny motor oraz proste i niezawodne sterowanie.
Co do bardzo robionych silników.... Mh w autach cywilnych nie sprawdzają się że się tak wyrażę... Mam C20NE a właściwie 20SEH (tłoki z Omegi B z X20SE) z nową nieplanowaną głowicą i wałek 16SH. Nie jest to wystrojone, ale sonda pokazuje jedno - właściwie cały czas jest na bogato. Co zresztą miało odzwierciedlenie w zużyciu paliwa, które w cyklu mieszanym na dystrybutorze pokazało spalanie na poziomie 14l/100km... inna sprawa, że jak ruszało się spod świateł to na biegach 1-2-3 w lusterku wszyscy jakoś zostają w tyle...
I teraz pewne konkluzje:
1. Najchętniej wywaliłbym przepływkę bo ustawić na niej AFR jest cholernie ciężko. Chociaż też zdaję sobię sprawę - zaczynam od d*** strony - najpierw powinienem wywalić stożek i zrobić normalną puchę filtra z przepływką (zimny dolot), a potem regulować. Ale i tak czuję, że bez dodatkowego dzielnika napięcia na wyjściu z przepływki, żeby precyzyjnie sterować ilością paliwa - chyba się nie obędzie.
2. W związku z punktem 1 aż prosi się o DET-a ale biorąc pod uwagę że niedługo wpadnie LPG - szkoda mi pieniążków...
3. Wałek z 16SH zachowuje się tak, że do 4,5tys obr/min za wiele się nie dzieje. Powyżej - czuć szarpnięcie i dodatkowy ciąg... I teraz utwierdzam się w przekonaniu, że do "cywila" najlepszy byłby ori wałek z 20SEH.
4. W niedalekich planach jest budowa wydechu na bazie kolektora z C20XE. Budowa - bo końcówka kolektora aby połączyła się z wydechem Zafiry musi dość mocno skręcić w odpowiednim miejscu -aby nie opierać się o sanki
5. Wg wstępnych pomiarów na Lexmaula pod maską miejsca brak - także lepszy dolot raczej odpada. Ewentualnie robienie czegoś na zamówienie co może równać się kosztom zrobienia dołu z X22XE...
6. W Zafirze nie pomodzi się za bardzo - na wszystko brak miejsca pod maską. Moim zdaniem najlepsza opcja to dół z 2.2 i góra z 8V, może być szybszy wałek i całość na dzień dobry strojona DET-em. Niewykluczone że z czasem pójdę w tym kierunku.
Co do bardzo robionych silników.... Mh w autach cywilnych nie sprawdzają się że się tak wyrażę... Mam C20NE a właściwie 20SEH (tłoki z Omegi B z X20SE) z nową nieplanowaną głowicą i wałek 16SH. Nie jest to wystrojone, ale sonda pokazuje jedno - właściwie cały czas jest na bogato. Co zresztą miało odzwierciedlenie w zużyciu paliwa, które w cyklu mieszanym na dystrybutorze pokazało spalanie na poziomie 14l/100km... inna sprawa, że jak ruszało się spod świateł to na biegach 1-2-3 w lusterku wszyscy jakoś zostają w tyle...
I teraz pewne konkluzje:
1. Najchętniej wywaliłbym przepływkę bo ustawić na niej AFR jest cholernie ciężko. Chociaż też zdaję sobię sprawę - zaczynam od d*** strony - najpierw powinienem wywalić stożek i zrobić normalną puchę filtra z przepływką (zimny dolot), a potem regulować. Ale i tak czuję, że bez dodatkowego dzielnika napięcia na wyjściu z przepływki, żeby precyzyjnie sterować ilością paliwa - chyba się nie obędzie.
2. W związku z punktem 1 aż prosi się o DET-a ale biorąc pod uwagę że niedługo wpadnie LPG - szkoda mi pieniążków...
3. Wałek z 16SH zachowuje się tak, że do 4,5tys obr/min za wiele się nie dzieje. Powyżej - czuć szarpnięcie i dodatkowy ciąg... I teraz utwierdzam się w przekonaniu, że do "cywila" najlepszy byłby ori wałek z 20SEH.
4. W niedalekich planach jest budowa wydechu na bazie kolektora z C20XE. Budowa - bo końcówka kolektora aby połączyła się z wydechem Zafiry musi dość mocno skręcić w odpowiednim miejscu -aby nie opierać się o sanki
5. Wg wstępnych pomiarów na Lexmaula pod maską miejsca brak - także lepszy dolot raczej odpada. Ewentualnie robienie czegoś na zamówienie co może równać się kosztom zrobienia dołu z X22XE...
6. W Zafirze nie pomodzi się za bardzo - na wszystko brak miejsca pod maską. Moim zdaniem najlepsza opcja to dół z 2.2 i góra z 8V, może być szybszy wałek i całość na dzień dobry strojona DET-em. Niewykluczone że z czasem pójdę w tym kierunku.
Janusz
- michanio91
- Mieszkaniec
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Osiek
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Zmień instalacje na taką z sondą lambda, a pewnie spalanie i wszystko się unormuje.
A najlepiej M1.52, bez przepływomierza klapkowego.
A najlepiej M1.52, bez przepływomierza klapkowego.
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."
jak sam sobie zrobisz."
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
wałek jest szybki z 16SH. Żaden komp z lambdą nie ogarnia paliwa, powyżej 3,5tys było ubogo i auto nie jechałomichanio91 pisze: ↑23 lut 2018, 22:11 Zmień instalacje na taką z sondą lambda, a pewnie spalanie i wszystko się unormuje.
A najlepiej M1.52, bez przepływomierza klapkowego.
Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
żeby było mocniej i taniej niż w dieslu
Janusz
- michanio91
- Mieszkaniec
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Osiek
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Wałek 18E jest ostrzejszy niż 16SH.Janus pisze: ↑25 lut 2018, 11:09wałek jest szybki z 16SH. Żaden komp z lambdą nie ogarnia paliwa, powyżej 3,5tys było ubogo i auto nie jechałomichanio91 pisze: ↑23 lut 2018, 22:11 Zmień instalacje na taką z sondą lambda, a pewnie spalanie i wszystko się unormuje.
A najlepiej M1.52, bez przepływomierza klapkowego.
Dodano po 1 minucie 4 sekundach:żeby było mocniej i taniej niż w dieslu
Ja miałem na cudowane ze wszystkim i nigdy nie miałem problemu z mieszanką,
ty tam nie masz żadnych konkretnych zmian a twierdzisz że problem jest ...
Oczywiście że komp z lambda ogarnie , w końcu po to jest lambda. Której aktualnie nie posiadasz wgl.
A LPG bym założył po modyfikacjach.
Mam reduktor KME silver, oddam za pół ceny jak byś chciał.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 13:00 przez michanio91, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."
jak sam sobie zrobisz."
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wiem co to wałek z 18E i świadomie go nie montowałem. Sondę lambda mam nową aktualnie odpiętą bo komp z 20SEH w ogòle jej nie uwzględnia. Co do mieszanki - nie wiem co Ty miałeś u siebie porobione że się dostroiło ale u mnie na dwòch ròżnych kompach z lambdą brakowało paliwa. Zmieniłem sam komputer, wzrosło spalanie i osiągi. Wcześniej na 5-tym biegu maks 140 po długim rozbiegu. Obecnie 160 i jeszcze jakiś luz pod pedałem był. Także to nie jest tak, że jak masz sondę to dostroi się do wszystkiego - tylko w pewnym zakresie map.michanio91 pisze: ↑25 lut 2018, 12:59
Wałek 18E jest ostrzejszy niż 16SH.
Ja miałem na cudowane ze wszystkim i nigdy nie miałem problemu z mieszanką,
ty tam nie masz żadnych konkretnych zmian a twierdzisz że problem jest ...
Oczywiście że komp z lambda ogarnie , w końcu po to jest lambda. Której aktualnie nie posiadasz wgl.
Janusz
- michanio91
- Mieszkaniec
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Osiek
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Ja też nie wiem co Ty kombinujesz ale mój 200 jechał w 4 osobyJanus pisze: ↑25 lut 2018, 13:18Wiem co to wałek z 18E i świadomie go nie montowałem. Sondę lambda mam nową aktualnie odpiętą bo komp z 20SEH w ogòle jej nie uwzględnia. Co do mieszanki - nie wiem co Ty miałeś u siebie porobione że się dostroiło ale u mnie na dwòch ròżnych kompach z lambdą brakowało paliwa. Zmieniłem sam komputer, wzrosło spalanie i osiągi. Wcześniej na 5-tym biegu maks 140 po długim rozbiegu. Obecnie 160 i jeszcze jakiś luz pod pedałem był. Także to nie jest tak, że jak masz sondę to dostroi się do wszystkiego - tylko w pewnym zakresie map.michanio91 pisze: ↑25 lut 2018, 12:59
Wałek 18E jest ostrzejszy niż 16SH.
Ja miałem na cudowane ze wszystkim i nigdy nie miałem problemu z mieszanką,
ty tam nie masz żadnych konkretnych zmian a twierdzisz że problem jest ...
Oczywiście że komp z lambda ogarnie , w końcu po to jest lambda. Której aktualnie nie posiadasz wgl.
Chce się tylko podzielić informacjami, bo byłem w temacie 8 lat.
Można tez wyszukać sobie różnice w głowicach 18E i C20NE,kanały, wagi elementów etc.
Nie jestem pewien , ale wydaje mi się ze instalacja od seh, różniła się od instalacji M1.5,, M1.52 a podobna była chyba tylko dla tego M4.1 sie chyba zwał. Może masz coś w drutach pomylone, każdy wie że ten silnik jeździ nawet bez oleju
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."
jak sam sobie zrobisz."
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Zafira w 2.0DTI z klimą waży gotowa do jazdy 1500kg. Jak włożyłem do niej silnik który teoretycznie powinien mieć koło 130KM, ale 180Nm, to nie spodziewałbym się że będzie miał osiągi niskiego auta o masie koło 1000-1100kg jak Lanos czy Kadett. Tym bardziej że skrzynia została z diesla więc jest dłuuuga
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
I minął kolejny miesiąc. Silnik nie wypadł z auta ani nie wybuchł
Ze zmian, to czas pozwolił mi tylko na zabawy z regulacją przepływomierza wg wskazań sondy lambda. Ustawiłem w czasie jazd próbnych tak, aby na biegach 1-3 do 4tys/min pokazywało lekko na bogato (ok. 0,6V). Spalanie średnie spadło poniżej 12l/100km. Nawet mniej jak ja nie jeżdżę ;-) Osiągi maksymalne nie wzrosły - 160km/h maks. Silnikowi brakuje paliwa żeby rozwinąć pełną moc.
Duży wpływ na spalanie i dynamikę ma właściwy korektor oktanowy (taka wtyczka z opornikiem). U mnie komputer silnika pozwala na wybór LO95/98. Teoretycznie dobra powinna być wartość 750ohm - co powinno kodować wzrost obrotów biegu jałowego o 100/min. Tego efektu nie zauważyłem, natomiast zauważyłem mniejszą dynamikę i większe spalanie - pewnie za bogato się zrobiło... Po powrocie do korektora 220/470ohm jest dynamika i na powrót akceptowalne spalanie. Obecnie rozważam co zrobić dalej:
1) ponieść ciśnienie na listwie wtryskowej i zostawić swoje wtryski
2) wymienić wtryskiwacze na takie od C20XE (dużo większa wydajność bo 213cm3 zamiast 172 przy 2,5 bara) i próbować to ogarnąć regulacją przepływomierza
3) eksperyment z komputerem z Astry C14/C16SE. Tam nie ma przepływomierza - jest za to MAP i DIS. Chodzi mi o pozbycie się przepływomierza żebym nie musiał rzeźbić za dużo z obudową filtra powietrza.
Na razie najpewniej wezmę się za pkt 2. Zobaczę czy opanuję te ilości paliwa. Tak czy siak muszę poprawić dolot - póki co mam goły stożek w komorze sinika. Muszę mu zrobić obudowę, odizolować od komory silnika, może usunąć łapacz powietrza bezpośrednio za grillem (nie wiem czy nie daje do efektu tzw doładowania dynamicznego - a nie wiem czy jest to efekt pożądany, bo trudny do wystrojenia...)
Ze zmian, to czas pozwolił mi tylko na zabawy z regulacją przepływomierza wg wskazań sondy lambda. Ustawiłem w czasie jazd próbnych tak, aby na biegach 1-3 do 4tys/min pokazywało lekko na bogato (ok. 0,6V). Spalanie średnie spadło poniżej 12l/100km. Nawet mniej jak ja nie jeżdżę ;-) Osiągi maksymalne nie wzrosły - 160km/h maks. Silnikowi brakuje paliwa żeby rozwinąć pełną moc.
Duży wpływ na spalanie i dynamikę ma właściwy korektor oktanowy (taka wtyczka z opornikiem). U mnie komputer silnika pozwala na wybór LO95/98. Teoretycznie dobra powinna być wartość 750ohm - co powinno kodować wzrost obrotów biegu jałowego o 100/min. Tego efektu nie zauważyłem, natomiast zauważyłem mniejszą dynamikę i większe spalanie - pewnie za bogato się zrobiło... Po powrocie do korektora 220/470ohm jest dynamika i na powrót akceptowalne spalanie. Obecnie rozważam co zrobić dalej:
1) ponieść ciśnienie na listwie wtryskowej i zostawić swoje wtryski
2) wymienić wtryskiwacze na takie od C20XE (dużo większa wydajność bo 213cm3 zamiast 172 przy 2,5 bara) i próbować to ogarnąć regulacją przepływomierza
3) eksperyment z komputerem z Astry C14/C16SE. Tam nie ma przepływomierza - jest za to MAP i DIS. Chodzi mi o pozbycie się przepływomierza żebym nie musiał rzeźbić za dużo z obudową filtra powietrza.
Na razie najpewniej wezmę się za pkt 2. Zobaczę czy opanuję te ilości paliwa. Tak czy siak muszę poprawić dolot - póki co mam goły stożek w komorze sinika. Muszę mu zrobić obudowę, odizolować od komory silnika, może usunąć łapacz powietrza bezpośrednio za grillem (nie wiem czy nie daje do efektu tzw doładowania dynamicznego - a nie wiem czy jest to efekt pożądany, bo trudny do wystrojenia...)
Janusz
- Polaris
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: 13 lip 2017, 07:36
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira A Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Tak z ciekawości widząc jakie kwestie wynikły po wymianie silnika (ilość pracy i pieniędzy oraz osiągnięte efekty) wykonałbyś taki swap jeszcze raz ?