Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#721 Post autor: LWPM »

zauważyłem też ten problem u siebie. Myślę że znam już powód :)

Aktualizować można oczywiście do dowolnej wersji. Jedyne co możesz stracić cofając się do poprzedniej wersji, to ustawienia funkcji, które były w nowszej wersji, a w starszej ich nie było. Starsza wersja nie wie co z tym zrobić, więc to po prostu usuwa z konfiguracji.

tina1972

#722 Post autor: tina1972 »

Łukasz, czy mógłbyś przygotować manual jak przerobić wersję sprzętową 1.0 do wersji 1.1. Sądząc po opisie jaki zawarłeś we wcześniejszym wpisie zmiana nie jest skomplikowana, a może pomóc w prawidłowym działaniu modułu komfortu.

Jeśli otrzymam niezbędne informacje to mogę przygotować stosowny manual z opisem i zdjęciami
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 09:52 przez tina1972, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#723 Post autor: LWPM »

wszystko co potrzebujesz, jest na schemacie
dodatkowe połączenie LSCAN_RX do P1.4, czyli pin 4 z MCP2551 (LSCAN) do pin 22 w C8051F582
nie wiem, czy nie trzeba wymienić MCP2551 od LSCANa na inny, bo z tymi to też różnie bywa... zależy gdzie i po ile kupię - raz działają dobrze w trybie uśpienia, raz źle i prawdę mówiąc do teraz nie sprawdzałem jakie to są - obszedłem problem inaczej. Teraz będę musiał sprawdzać czy działają.
Dodatkowo wymagane było by przeprogramowanie całego modułu programatorem, ale to można obejść też inaczej (ale w informacjach o sprzęcie nadal pozostanie wersja v1.0) - poprzez konfigurację.

Największym problemem będzie wydobycie tego z obudowy... kilka sztuk rozebrałem przy okazji przegrzewających się modułów... i nie jest to prosta sprawa. W każdym razie da się rozebrać przy odrobinie siły, przelutować procesor i da się nawet złożyć tak by działało :)

W każdym razie: najpierw muszę sprawdzić, czy te MCP2551 zadziała w trybie uśpienia jak powinien...

tina1972

#724 Post autor: tina1972 »

Czy można by zamienić mcp2551 innym układem np. mcp2561/2. Ewentualnie jak można wesprzeć twoje działania w usprawnieniu tego układu

Druga sprawa, czy obudowa jest klejona?, Ewentualnie gdzie taką nabyć w razie zniszczenia przy próbie demontażu
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 12:53 przez tina1972, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#725 Post autor: LWPM »

tina1972 pisze: 09 mar 2018, 12:51Czy można by zamienić mcp2551 innym układem np. mcp2561/2.
można zamienić na MCP2561 powinien bez problemów zadziałać (patrząc na dokumentację).
MCP2562 odpada ze względu na konieczność podłączenia VIO
tina1972 pisze: 09 mar 2018, 12:51Ewentualnie jak można wesprzeć twoje działania w usprawnieniu tego układu
nie wiem... jakieś propozycje?
tina1972 pisze: 09 mar 2018, 12:51Druga sprawa, czy obudowa jest klejona?, Ewentualnie gdzie taką nabyć w razie zniszczenia przy próbie demontażu
tak, jest klejona... ilość kleju jest różna :) generalnie klapka powinna odejść bez większych problemów (podważyć i delikatnie odciąć nożykiem przy płytce, no i teraz zaczną się trudności. Tak to wygląda mniej więcej po zdjęciu klapki (tutaj akurat kleju jest dużo):
Obrazek
i patrząc na to zdjęcie
trzeba odciąć klej po lewej i prawej stronie (między PCB, a obudową),
a potem od góry spróbować wydrzeć wtyczkę (trzyma się mocno, ale też na klej), najlepiej wciskając nóż między wtyczkę, a obudowę i spróbować podważyć
Trzeba uważać na dół, by nie pourywać kabelków od USB.
Ogólnie: kilka/kilkanaście minut z nożem i śrubokrętem i powinno wyjść :)

w razie potrzeby, obudowę kupisz na Allegro (Kradex Z47) za kilka złotych, ew. w sklepach z częściami elektronicznymi.
Ale można to wszystko zrobić bez zniszczenia obudowy.

Czy naprawdę ta zmiana sprzętowa jest tego warta? Wg mnie różnica jest niewielka

tina1972

#726 Post autor: tina1972 »

Tak sobie myślę, że forum jest nie tylko aby korzystać, warto też czasami też coś od siebie dać, stąd moja propozycja wsparcia.

Druga sprawa, poprosiłem LWPM, o konfigurację aby zapalała się ikonka Ids+ przy wypełnianiu DPF . Wszystko działa fajnie. Napisałem do firmy która sprzedaje na allegro tarcze do liczników czy są w stanie przygotować tarcze z innymi ikonkami lub napisami i otrzymałem odpowiedź twierdzącą, czas ok 2 tygodni
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 18:58 przez tina1972, łącznie zmieniany 1 raz.

Patryqo
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
Imię: Patryk
Lokalizacja: UK
Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#727 Post autor: Patryqo »

Nie wiem jak teraz jest z tymi nie oryginalnymi tarczami, ale kiedyś to było tak, że te ikonki były jakby cały czas widoczne. Czyli nie tak jak fabrycznie ze ikonki nie widać póki nie zaświeci lub trzeba się dobrze przyjrzeć żeby zobaczyć, tylko tak trochę mało estetycznie ciągle jest widoczna na wierzchu.

tina1972

#728 Post autor: tina1972 »

Patryqo pisze: 09 mar 2018, 15:54 Nie wiem jak teraz jest z tymi nie oryginalnymi tarczami, ale kiedyś to było tak, że te ikonki były jakby cały czas widoczne. Czyli nie tak jak fabrycznie ze ikonki nie widać póki nie zaświeci lub trzeba się dobrze przyjrzeć żeby zobaczyć, tylko tak trochę mało estetycznie ciągle jest widoczna na wierzchu.
Planuje na początek kupić zegary od Anglika /ok 20zł / i zobaczyć jak wyjdzie modyfikacja we własnym zakresie. Chciałbym zmienić napis Ids+ na DPF. Jeśli efekt byłby ok. To może zmodyfikuje swoje zegary

Patryqo
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
Imię: Patryk
Lokalizacja: UK
Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#729 Post autor: Patryqo »

Też pomyślałem o tym samym żeby tak spróbować.
Ja osobiście włączyłem sobie kontrolkę świec żarowych przy wypalaniu. Choć przy tak obszernym info na wyświetlaczu plus sygnał dźwiękowy to i tak zbędny bajer.

tina1972

#730 Post autor: tina1972 »

Gdyby udało się modyfikować opisy kontrolek na akceptowalnym poziomie, to chciałbym uruchomić kontrolkę o działaniu systemu grzania elektrycznego Quick Heat, ale tu myślę byłaby potrzebna pomoc Łukasza, LWPM
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 19:13 przez tina1972, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#731 Post autor: Ostap »

Jest już to zgłoszone koledze ;) plus moje sprzęgło ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

KonradX
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 lut 2018, 22:38
Imię: Konrad
Auto: Zafira Family B 1,7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR

#732 Post autor: KonradX »

lordvajrus pisze: 03 mar 2018, 14:52
KonradX pisze: 03 mar 2018, 13:03
lordvajrus pisze: 02 mar 2018, 08:09 Powiem wam tylko tyle cieszcie się, że wam działają moduły, bo ja już mam trzeci i znowu coś nie gra pierwsze oba nie działały w aucie z chwilą podłączenia do auta paliły się, ale działały pod komputerem tylko mocno się grzały wszystko działało ustawienia aktualizacje itp. teraz mam trzeci i ten działa w aucie, ale za cholerę nie da się go połączyć z konfiguratorem miał ktoś podobne problemy.
Niedługo się dowiemy bo mam ten sam model/rocznik i czekam na moduł. Dam znać jak w praktyce to zadziała.
Spoko czekam z niecierpliwością
Moduł działa bez problemów, choć zauważyłem, że bardzo sporadycznie, potrafi raz na kilka/naście uruchomień nie pokazać zakładek z OBDII i DPFem. Testuję, jakie to specyficzne warunki muszą zaistnieć przy odpalaniu/wchodzeniu do menu. Mam inny kłopot - luźne złącze diagnostyczne. Muszę je przytrzymywać przy podłączaniu. Średnio to wygodne i zastanawiam się nad kompleksowym rozwiązaniem problemu. No i muszę przyciąć nieco zaślepkę z miejsca gdzie palacze maja popielniczkę.

Patryqo
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
Imię: Patryk
Lokalizacja: UK
Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#733 Post autor: Patryqo »

Mi się też zdarza tak z tymi pustymi zakładkami, ale wystarczy rolkę na kierownicy wcisnąć i się pojawia. Przynajmniej ta w obd. Z dpfem nie pamiętam, ale chyba też.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#734 Post autor: KAMUI »

W jaki sposób " komunikujecie " się z modułem ?
Normalnie wpinam się do gniazda USB w kompie?
Jeśli tak to ani na Windowsie 7 ani na Windowsie 10 strona podana do konfiguracji nie widzi mojego modułu, tak dla laika opiszcie czy coś źle robię.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#735 Post autor: LWPM »

sterowniki zainstalowałeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”