Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#736 Post autor: KAMUI »

Tak
Wyskakuje komunikat:
COM1
/virtual/simulator
Urządzenie: Urządzenie symulowane
Numer seryjny: SIM/12345678
Ostatnio zmieniony 10 mar 2018, 09:49 przez KAMUI, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#737 Post autor: LWPM »

czyli konfigurator (a nawet Windows!) nie widzi urządzenia,

sprawdź kabel czy jest dobry, sprawdź czy moduł jest widoczne w manadżerze urządzeń (jako USB UART CP2012 powinien się pokazać - albo coś podobnego),
potem sprawdź na innym komputerze.
Nie podłączaj do pasywnego HUBa (np do monitora), tylko bezpośrednio do portu USB w komputerze

jak będzie tutaj widoczny, to spróbuj wtedy (powinien być większy COM, np COM6, COM9... COM1, to raczej nie to)
poza tym t co tam napisałem, że jest podpisane jako DPF Monitor, albo LWPM Comfort Module... to niestety tylko na Linuxie to ładnie wygląda. Głupi Windows nie pozwala na pokazanie prawdziwej nazwy z USB, ani nawet numeru seryjnego.
Zwykle numer seryjny modułu jaki pokaże to 5 albo LCM a powinno być coś w stylu: LCM/12345678

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#738 Post autor: KAMUI »

No tak, podpinam pod port USB na kompie.
Niestety, nie mam dostępu do niczego poza Windowsem 7 lub 10.
Komunikat jaki pokazuje to taki jak napisałem w poście powyżej.
Wyskakuje jeszcze komunikat :
UWAGA: wersja oprogramowania w Twoim urządzeniu jest bardzo stara i nieobsługiwana przez konfigurator. Przed wprowadzeniem zmian w module zaktualizuj oprogramowanie!

Jak próbuję zaktualizować to nie następuje żadna akcja.

W okienku urządzenie/informacja wyskakuje:
Informacje o urządzeniu
Sprzęt (połączenie USB)
Adres (nazwa):/virtual/simulator
Producent:Simulated device
Urządzenie:Urządzenie symulowane
Numer seryjny:SIM/12345678

Sprzęt (urządzenie)
Sprzęt:LWPM Comfort Module
Wersja sprzętu:v1.1
Data produkcji:2017-12-10
Numer seryjny:LCM/00112233

Oprogramowanie (urządzenie)
Oprogramowanie:LWPM Comfort Module v1.0
Wersja:2030-01-01/lcm/123456

Licencja
Właściciel:Symulator
tryb SPORTmożliwość włączenia trybu SPORT bez przycisku SPORT
przyciski akcjimożliwość uruchamiania akcji przyciskami na radio lub kierownicy
ECU Infododatkowe informacje z silnika i innych sterowników
ABSdodatkowe informacje z ABS
ATdodatkowe informacje z automatycznej skrzyni biegów

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#739 Post autor: LWPM »

jak wybierzesz /virtual/simulator, to połączysz się z wirtualnym modułem (nie prawdziwym!) po to by sobie coś ewentualnie potestować ustawienia.

Moduł nie jest widoczny w systemie. sprawdź kabel USB lub sterowniki (moduł musi być widoczny w manadżerze urządzeń).

Może ktoś mógłby więcej napisać jak to ma wyglądać? bo u mnie tylko Linux i nie potrafię więcej pomóc (jakiś screen byłby pomocny)

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#740 Post autor: KAMUI »

No własnie komp nie widzi modułu, kabel raczej dobry.
Każdorazowe wpięcie kabla w gniazdo pod usb skutkuje dźwiękiem w głośnikach ale menedżer urządzeń nic nie pokazuje.

Odnalazłem w końcu po małej zabawie z kompem w menedżerze. Ale mimo zainstalowania sterowników moduł nie znajduje ich w komputerze :mysli:

Komp odnalazł sterowniki ale napotkał problemy podczas instalowania ich.

Póki co się poddaję, spróbuję w domu po pracy na Windowsie 10.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2018, 11:26 przez KAMUI, łącznie zmieniany 2 razy.

KonradX
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 lut 2018, 22:38
Imię: Konrad
Auto: Zafira Family B 1,7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR

#741 Post autor: KonradX »

A lcm_service.exe uruchomione?

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#742 Post autor: KAMUI »

Tak.

KonradX
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 lut 2018, 22:38
Imię: Konrad
Auto: Zafira Family B 1,7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR

#743 Post autor: KonradX »

KonradX pisze: 09 mar 2018, 20:30 zauważyłem, że bardzo sporadycznie, potrafi raz na kilka/naście uruchomień nie pokazać zakładek z OBDII i DPFem. Testuję, jakie to specyficzne warunki muszą zaistnieć przy odpalaniu/wchodzeniu do menu.
Sam sobie odpowiem: trzeba poczekać z przekręcaniem kluczyka w kolejne położenia podczas uruchamiania auta. Czyli czekamy w każdej pozycji na pełne zgłoszenie się wyświetlacza - 100% sukcesu, wszystko działa za każdym razem.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2018, 20:37 przez KonradX, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
griszka
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 08 sie 2014, 08:16
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#744 Post autor: griszka »

Witam.
Przeczytałem od pierwszej do pięćdziesiątej strony !!
Warto było. Czekam na moduł - w poniedziałek ma zostać wysłany.
Jestem pod wielkim wrażeniem olbrzymiej pracy Łukasza - ilości przepracowanych godzin i zaangażowania w projekt.
Od dłuższego czasu używam Can Smart Module ( jestem chyba pierwszym użytkownikiem z Zafirą) i niestety cały czas brakuje mi informacji o DPF-ie.
Mam zrobioną kontrolkę, która zapala się w momencie wypalania, ale fakt ten nauczyłem się "wyłapywać" bez tej kontrolki, bo silnik zaczyna pracować inaczej, a warto wiedzieć kiedy można spodziewać się wypalania.
Rewelacyjnym pomysłem w całym projekcie Modułu Komfortu jest olbrzymia możliwość samodzielnej konfiguracji.
Zastanawiam się tylko, czy nie byłoby dobrym pomysłem udostępnienie programu konfiguracyjnego w formie "normalnego" programu instalowanego na komputerze.
Najczęściej różne modyfikacje robię w swojej Zośce będąc na działce - mam tam internet, ale w ograniczonym zakresie i będzie to dla mnie problem, żeby popróbować różnych konfiguracji. Często jestem na wyjazdach, gdzie również z internetem jest różnie...
To takie moje dywagacje...
Czekam niecierpliwie na moduł i pierwsze próby.
Pozdrawiam Forumowiczów
Grzegorz

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#745 Post autor: barek16 »

nynek80 pisze: 02 mar 2018, 19:49
barek16 pisze: 01 mar 2018, 17:06 Chyba doświadczyłem pewnego buga. Jeśli włączę zakładkę ECUInfo przed odpaleniem silnika, to nie da się odpalić auta do puki z niej nie wyjdę. Rozrusznik kręci a zapłon nie następuje...
Identyczna sytuacja. Nie idzie odpalić fury. Wyjęcie modułu z gniazda lub wyjście z zakładki ecu pozwala na uruchomienie auta.
LWPM pisze: 02 mar 2018, 09:00
barek16 pisze: 02 mar 2018, 08:58Chce tylko wiedzieć czy to normalne i czy dzieje się tak też u innych.
to nie jest normalne i poprawię to, bo wiem jak - tzn tak mi się zdaje, bo z braku silnika 1.9 nie jestem w stanie tego przetestować.
Właśnie wróciłem z garażu po zabawach z OP-COMem. Wchodząc w funkcje specjalne gdzie pokazują się korekty wtryskiwaczy i klikając "start displaying" przed odpalaniem silnika, również nie da się go później odpalić :nie: Tak więc to chyba nie błąd modułu :ok:
Ostatnio zmieniony 12 mar 2018, 00:42 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#746 Post autor: Crazy »

a ja jestem po pierwszym wypalaniu DPF z modułem, powiem wam że jechał ze mną kolega i tak to zobaczył to był w wielkim szoku jak to działa :)
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Deleted User 21664

#747 Post autor: Deleted User 21664 »

Łukasz na jakiej zasadzie działa obliczenie poziomu paliwa w ECUInfo dla Z1.9DT?

Zalałem zbiornik do pełna = pokazuje 58l
Przejechałem 120km = pokazuje 57,76l
Przejechałem następne 90km = pokazuje 55,83l
BC pokazuje spalanie na poziomie 5,2l

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#748 Post autor: KAMUI »

KAMUI pisze: 10 mar 2018, 13:16Tak.
Tak więc na Windowsie 10 mimo zaistalowania sterowników komp widzi moduł ale pojawia się komunikat " sterownik niedostępny"
Walka nadal trwa.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2018, 08:30 przez KAMUI, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#749 Post autor: LWPM »

KonradX pisze: 11 mar 2018, 19:44
KonradX pisze: 09 mar 2018, 20:30 zauważyłem, że bardzo sporadycznie, potrafi raz na kilka/naście uruchomień nie pokazać zakładek z OBDII i DPFem. Testuję, jakie to specyficzne warunki muszą zaistnieć przy odpalaniu/wchodzeniu do menu.
Sam sobie odpowiem: trzeba poczekać z przekręcaniem kluczyka w kolejne położenia podczas uruchamiania auta. Czyli czekamy w każdej pozycji na pełne zgłoszenie się wyświetlacza - 100% sukcesu, wszystko działa za każdym razem.
to nie do końca tak jest... mam świadomość tego problemu i choć wiele w tym temacie już poprawiłem... to jeszcze nie do końca jest dobrze :)
dużo zależy od tego jakie opcje są powłączane
griszka pisze:Zastanawiam się tylko, czy nie byłoby dobrym pomysłem udostępnienie programu konfiguracyjnego w formie "normalnego" programu instalowanego na komputerze.
Najczęściej różne modyfikacje robię w swojej Zośce będąc na działce - mam tam internet, ale w ograniczonym zakresie i będzie to dla mnie problem, żeby popróbować różnych konfiguracji. Często jestem na wyjazdach, gdzie również z internetem jest różnie...
Czy by było dobre, czy nie, to zależy... poprzednio był dpf_config i każda nowa wersja softu wymagała nowego dpf_config.exe, bo czegoś tam się nie dało skonfigurować... no i były narzekania, bo coś nie działa.
Teraz tego problemu nie. Ja decyduje o tym kiedy aktualizuje konfigurator i jakie opcje są widoczne. Jeśli lcm_service.exe wymaga aktualizacji, to jest to wymuszone - inaczej konfigurator się nie włączy.
Co do Twojego problemu: konfigurator działa oczywiście bez internetu (oprócz aktualizacji softu, który musi pobrać z internetu!). Jak będzie trzeba, mogę przygotować wersję off-line. Tylko tutaj wrócimy do poprzedniego programu - aktualności konfiguratora.
PS: Twój moduł wyślę jutro. Mimo moich chęci do zrobienia czegoś w weekend... zawsze jest masa ciekawszych rzeczy do zrobienia :)
barek16 pisze:Właśnie wróciłem z garażu po zabawach z OP-COMem. Wchodząc w funkcje specjalne gdzie pokazują się korekty wtryskiwaczy i klikając "start displaying" przed odpalaniem silnika, również nie da się go później odpalić :nie: Tak więc to chyba nie błąd modułu :ok:
oczywiście, że nie wina modułu. Z tego co widzę, test wtryskiwaczy to dosyć inwazyjna czynność wykonywana przez silnik, dlatego może mieć problem z uruchomieniem. W każdym razie w obecnej wersji już problemu nie ma - czyli jest lepiej niż w OP-COMie
Makary pisze:Łukasz na jakiej zasadzie działa obliczenie poziomu paliwa w ECUInfo dla Z1.9DT?

Zalałem zbiornik do pełna = pokazuje 58l
Przejechałem 120km = pokazuje 57,76l
Przejechałem następne 90km = pokazuje 55,83l
BC pokazuje spalanie na poziomie 5,2l
a .to to już jest wielka zagadka... z różnych miejsc zczytywałem poziom paliwa... i wszędzie pokazuje inaczej, trudno powiedzieć ile tak naprawdę jest paliwa. W tej chwili jest pokazane to co pokazuje licznik (IPC). Jednak zbytnio liniowy ten wskaźnik to nie jest. Trudno zrobić to lepiej. Najbardziej wiarygodna wydaje się być u mnie wartość odczytana z silnika, ale to nie każdy silnik znowu tą wartość podaje.
KAMUI pisze:Tak więc na Windowsie 10 mimo zaistalowania sterowników komp widzi moduł ale pojawia się komunikat " sterownik niedostępny"
Walka nadal trwa.
próbujesz użyć sterowniki wbudowane w Windows, czy ze strony producenta? Polecam sterowniki producenta (v6.7.5)
Ostatnio zmieniony 12 mar 2018, 10:58 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#750 Post autor: KAMUI »

Oczywiscie ze strony producenta. Moze robie jakis banalny błąd? .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”