[A] - wamka18 - 2.0T OPC, 192KM, 2002r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#466 Post autor: wamka18 »

Sumik pisze: 10 mar 2018, 15:54 Wszystko zaczyna ukladac sie w jedna WIELKĄ całość :lol:
Jak na razie to się wszytko rozsypało po całym garażu :lol: Silnik wyjęty :)
Obrazek

Silnik rozpołowiony, zalany aby się nagar rozpuścił. Jak na razie wiem że jest parę rys na gładziach i coś musiało być na tłokach bo są odciski na głowicy w szczególności na 3 tłoku. Pęknięć koło świec na razie nie widać ale z dokładną oceną muszę poczekać do jutra aż się nagaru pozbędę.

Obrazek
Obrazek

Są też nie przewidziane koszta. Koło zębate na wale i klin jest do wymiany.
Obrazek
Obrazek

Jutro dalsza ocena zniszczeń :)

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#467 Post autor: wampir11111 »

Piotrek pomału i do przodu ;) nic na siłę :ok:
Wiem co mówię :lol:

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#468 Post autor: violator »

Remont porzadny. Zafira bedzie glanc noje ;)

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#469 Post autor: tomekx9 »

Grubszy remoncik. Po oczyszczeniu nagaru z czapki może ukazać się nie miły widok, obyś nie miał pęknięć.
Ryski na gładziach jak nie są wyczuwalne pod paznokciem to tylko zrobić honowanie, blok umyć i składać :)

Awatar użytkownika
Cray123
Zafiromaniak
Posty: 519
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:21
Imię: Maciej
Lokalizacja: Ropczyce
Auto: ZA OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#470 Post autor: Cray123 »

No to teraz popłynąłeś :D Powodzenia w remoncie i oby nic nie wyskoczyło po drodze

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#471 Post autor: wamka18 »

No i jest najgorszy scenariusz :evil2: -tak jak przewidywałem :lis: .

Blok ma rysy i są wyczuwalne pod palcem. Fakt że nie na wszystkich cylindrach. Całe szczęście to przewidziałem i blok ma być tulejowany i doprowadzony do nominału.
Obrazek

Trzeci tłok wygląda jak by go kury podziobały. Na drugim i trzecim też są widoczne ślady ale nie tak mocne. Ciekawe skąd to się wzięło. Na pewno komuś coś wpadło tylko pytanie komu. Moje podejrzenia to gazownik no ale tego już się nie dowiem. Całe szczęście i to przewidziałem i są nowe toki nominalne.
Obrazek

A na koniec najgorsze, głowica ma jednak rysy :evil: . Standardowo od świec do zaworów. Na każdym cylindrze różnie po dwie, trzy lub jedna ale są. A na dodatek na trzecim oczywiście odgniecenia od tego co wpadło.
Obrazek

Na wale też znalazłem pod jedną z panewek korbowodowych jedną rysę idącą wzdłuż po obwodzie. Oczywiście jest wyczuwalna pod paznokciem. Wszystko co mogło się zrypać to się zrypało. Jutro zaworze wszystko do zakładu i fachowcy niech oceniają co dalej.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#472 Post autor: janekW67 »

Zrobisz wszystko za jednym zamachem! :ok:
Oczywiście!

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#473 Post autor: wampir11111 »

Co do tłoków, to spalanie stukowe i gaz bez regulacji szerokopasmowej takie efekty daje. Głowica standard że ma rysy. A gładzie na cylindrach to te silniki niby 100 tyś i remont i przede wszystkim porządny olej i regularna wymiana.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2018, 20:58 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#474 Post autor: tomekx9 »

wampir11111 o tym samym pomyślałem, stuki zrobiły swoje. wamka18 głowice zrobią w Technicom z Mysłowic. Blok tulejowanie, może przy okazji warto by było zakołkować blok. Wał będzie drugi czy szlif swojego?
A potem dobry olej i radość z użytkowania :)

Awatar użytkownika
michanio91
Mieszkaniec
Posty: 209
Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
Imię: Michał
Lokalizacja: Osiek
Auto: Opel Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET

#475 Post autor: michanio91 »

Może by to na częściach z C20LET poskładać, ponoć jest bardziej udany :)
Skoro i tak wszystko do zrobienia ... ;)
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#476 Post autor: Sumik »

No po tłoku widać że nie miał łatwo. Może nie tyle stukowe co EGT go nadpalało. Już gdzieś to widziałem...Upalało go ale na szczęście szybko wpadły nowe lepsze tłoki :lol:
Jeżeli chodzi o gładzie to od początku gadaliśmy o tulejowaniu pod nominał na ciasno ( bo GM robił otwory w tolerancjach... Czy dolna, czy górna to dalej było w wymaganym zakresie... :/) tak więc nie ma się co martwić. Chociaż widać seryjne honowanie i szkoda że są jakieś ryski bo można by to zostawić w nominale. Ale nowe tuleje zrobią robotę.
Jeżeli chodzi o głowicę to tak jak Ci mówiłem; mam gościa co ogarnia remont ze spawaniem "słoneczek" za jakieś 650-700 zł.
Jak coś będziesz potrzebował to PISZ !!! Czekam w gotowości na kolejne zamówienia. Bo jakby nie patrzeć, takie projekty... WARTO WSPIERAĆ :piwo:

Powodzonka podczas działań :ok: i wyniku 300+ :f1: no bo innej opcji nie widzę :P

michanio91; "Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."

Święte słowa :ok: :piwo:
Ostatnio zmieniony 11 mar 2018, 21:31 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#477 Post autor: Wojti »

No faktycznie czarna seria zawsze coś pod górkę :lis: No łatwo nie będzie ale na spokojnie to ogarniesz inna sprawa że znowu dodatkowe koszta.... :(
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#478 Post autor: wamka18 »

Zobaczę co jutro powiedzą fachowcy, jak oni to widzą i jakie koszta bo z głowicą jak będą wymyślać to mam alternatywę.

Co do wału to na razie czekam na ocenę fachowego oka, niech decydują czy ratować szlifem czy szukać innego.

O kołkowaniu też myślałem ale będąc na rozmowie o remoncie bloku jak zadałem pytanie -czy robią? To nie wiedział o co chodzi do końca i stwierdził że robili silniki po 400-500KM i na ich tulejach wytrzymywały (odpowiedz na szybko bo spieszył się do lekarza). A czy jest ktoś w stanie dokładnie mi podać jak powinny wyglądać kołki? Szukając nie znalazłem nic konkretnego po za zdjęciami gotowych bloków po kołkach. Wiem że wzmacnia się górną część tulei tam gdzie są największe ciśnienia aby nie wypchało jej do kanału wodnego. Nie znalazłem żadnej informacji z jakiego materiału są wykonane kołki, jak długie oraz czy ich umiejscowienie jest ściśle określone czy różnica kilku milimetrów nie robi różnicy tylko najważniejsze aby były mniej więcej na środku tam gdzie siły są największe.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#479 Post autor: ryba1 »

Jak dla mnie to gość nie kumaty i już bym nie dał mu nic do zrobienie. Wyślij blok do zakołkowania. Jak źle zakołkujesz narobisz więcej szkód niż poprawisz. Wszystko zależy w jakie moce celujesz bo jak 300KM z haczykiem to bym se darował kołkowanie

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#480 Post autor: wamka18 »

Raczej gość ma wiedzę na temat remontów, tulejowania i itp. bo gdzie w okolicy wspominałem że silnik zawiozę na Ul mazowiecką w BYD. to same dobre opinie. Kołkować może i nie trzeba przy mocy około 300 z małym + ale nigdy nie wiadomo co mi do łba strzeli za rok. A informacje na temat kołkowania potrzebne są mi czysto teoretycznie bo sam tego na pewno nie będę robił a chciał bym mieć jakąś wiedzę gdyby koleś jednak stwierdził że wie o co chodzi , a naprawdę będzie ściemniał i faktycznie coś odwali niż poprawi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”