Porównanie mocy do silników z zafiry B i ich żywotność

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

Porównanie mocy do silników z zafiry B i ich żywotność

#1 Post autor: przekus »

Witam wszystkich serdecznie,
zastanawiam się nad zamianą Zafiry B na C i chciałem porównać moc tych jednostek i żywotność.
Obecnie śmigam wersją B z silnikiem 105KM(chip na 150), autko śmiga ładnie tylko jest dla mnie strasznie mułowate przy ruszaniu i chciałem coś żywszego.

Chciałem zapytać tych co mieli okazję śmigać obiema wersjami, czy odczuwalna jest różnica między

Z B 1.9 (120KM) a Z C 2.0 (130KM)
Z B 1.9 (150KM) a Z C 2.0 (165KM)

Czy te silniki o pojemności 2.0 wytrzymają z 400tys. dbając o nie? (na niemieckich aukcjach największe przebiegi są rzędu 300/350tys. z kilkoma wyjątkami)

Podobają mi się silniki 1.4 TSI miałem okazje jeździć, jednak nie stać mnie na nowe auto, a z tego co wyczytałem żywotność tych silników kończy się przy około 200tys.
Co wy na ten temat sądzicie, starzy wyjadacze zafirowej blachy ;) ?

EDIT:
Jeszcze przy okazji może ktoś porówna głośność wewnątrz czy jest trochę ciszej we wnętrzu w 2.0 względem 1.9 w ZB ?
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 13:51 przez przekus, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#2 Post autor: olo018 »

Hejka,jeździłem ZC tą 130ps kiedyś jako auto zastępcze i byłem nawet zdziwiony że się dobrze zbiera w porównaniu z ZA 101ps,ale kupiłem wersje 165ps i czipek na 188ps i 180kmh na blacie pojawia się szybko i przy obrotach 3000/min.

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: qtom »

zobacz na insignie to ten sam silnik będziesz miał odpowiedz .
olo018 pisze: 09 mar 2018, 22:02 180kmh na blacie pojawia się szybko i przy obrotach 3000/min
bez jaj powiedzmy sobie szczerze jest przyzwoicie ale bez szału

olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#4 Post autor: olo018 »

mów sobie co chcesz.

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#5 Post autor: przekus »

Tłumienie wewnatrz lepsze niz w starszej wersi?
Obrazek

lukasz2008

#6 Post autor: lukasz2008 »

Zawieszenie w C jest bardzo twarde
a silnika 2.0 cdti nie chce go za darmo
miałem w insigni. ...wystarczy

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#7 Post autor: przekus »

lukasz2008 pisze: 10 mar 2018, 22:16 Zawieszenie w C jest bardzo twarde
a silnika 2.0 cdti nie chce go za darmo
miałem w insigni. ...wystarczy
Mozesz napisać czemu? Zraziles sie do tego silnika czy do ropniakow? Jak patrze na rozne auta to teraz wielkiego wyboru nie ma szukajac ropniaka nie przekraczajacego 2.0 i ktory ma szanse dociagnac do 400tys.
Nie ukrywam ze po cichu patrze na Tourana, ale czy tamten silnik o mocy 140km jest lepszy...wątpię, ale napewno cichszy :) Ciezko w necie znaleźć porownanie silnikow choc jest ich moze z 5 (nie patrzac na wersje)
Obrazek

lukasz2008

#8 Post autor: lukasz2008 »

I tak wiem że zostanę pojechany Ale
2.0 cdti 2 lata użytkownia kupiony z przebiegiem 90k 4 lateknie nie w Polsce!
Większość rzeczy wymienianych co miesiąc coś .
kolektor dolotowy, czujniki dpf ,pompa CR ciekła, wtrysk nieszczelny. Egr i jego chłodniczka . Wąż od turbo itp . Już nie wspomnę że silnik lubi się zatrzeć poniżej 200 tyś bez komunikatu. . Moje doświadczenia nie pochodzą z Polskiego rynku .
Wersja 130KM po 2012r wydaje się nawet lepsza bo nie ma natrysku oleju na denko tłoka
wiec można zakładąc że pompa mniej obciążona.
Znam sporo przypadków zatarcia i dlatego go nie chce pod maską
jest poprostu kupa z tą uszczelka smoka a jej wymiana nie zawsze rozwiązuje sprawę
Nowy 170 2.0 cdti jest już zrobiony przez opla :)
Ostatnio zmieniony 11 mar 2018, 12:34 przez lukasz2008, łącznie zmieniany 1 raz.

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: qtom »

lukasz2008 pisze: 11 mar 2018, 12:25 Nowy 170 2.0 cdti jest już zrobiony przez opla
co jest zrobione? po za podniesieniem mocy i kilku modyfikacjach w celu osiągnięcia normy EURO6

lukasz2008

#10 Post autor: lukasz2008 »

Stary A20dth był to motor Fiata .
Natomiast nowy B20dth jest Opla /GM. Każda część jest inna, inny układ rozrządu itp. +AdBlue
Wszyscy mają nadzieję że będzie bezawaryjny :)
Wpisz w Google "B20dth engine " i przejdź w zdjęcia, będziesz mógł go obejrzeć i porównać.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2018, 17:58 przez janekW67, łącznie zmieniany 2 razy.

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#11 Post autor: przekus »

Pisząc motor Fiata a Opla po nazwie bez wahania brał bym Fiata, do tej pory ich silniki to najlepsze co trafiało się Oplowi :)
No nic chyba trzeba sobie skuter kupić :D
Szkoda ze producenci patrzą tylko na kasę, a nie na trwałość i niezawodność. Może ktoś interesował się jak wyglądają odpowiednikach zafiry w Citroenie i VW. Tego pierwszego obawiam się trochę o naprawy, a tego drugiego nie przemawia do mnie wygląd :)
Obrazek

lukasz2008

#12 Post autor: lukasz2008 »

Fiat odchodzi od diesli w 2022r
Ten ostatni 2.0 to średnio udany lub celowo. ..
Po przygodach z insignia...
Też chciałem vw touran z 2012 ale Żona nie mogła przełknąć topornego jak w nysie wnętrza .
Więc znów opel :)1.4t
troszkę były odcinki od ludu
Że za ta kasę można mieć audi itp.itd
Ale kto zabroni biednemu bogato żyć. ..
Ostatnio zmieniony 12 mar 2018, 10:27 przez lukasz2008, łącznie zmieniany 1 raz.

GRYGA4
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 04 wrz 2016, 11:21
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: AT
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:

#13 Post autor: GRYGA4 »

lukasz2008 pisze: 11 mar 2018, 12:25 I tak wiem że zostanę pojechany Ale
2.0 cdti 2 lata użytkownia kupiony z przebiegiem 90k 4 lateknie nie w Polsce!
Większość rzeczy wymienianych co miesiąc coś .
kolektor dolotowy, czujniki dpf ,pompa CR ciekła, wtrysk nieszczelny. Egr i jego chłodniczka . Wąż od turbo itp . Już nie wspomnę że silnik lubi się zatrzeć poniżej 200 tyś bez komunikatu. . Moje doświadczenia nie pochodzą z Polskiego rynku .
Wersja 130KM po 2012r wydaje się nawet lepsza bo nie ma natrysku oleju na denko tłoka
wiec można zakładąc że pompa mniej obciążona.
Znam sporo przypadków zatarcia i dlatego go nie chce pod maską
jest poprostu kupa z tą uszczelka smoka a jej wymiana nie zawsze rozwiązuje sprawę
Nowy 170 2.0 cdti jest już zrobiony przez opla :)
Czy aby na pewno przebieg byl prawdziwy??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”