Porównanie mocy do silników z zafiry B i ich żywotność
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 76
- Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
- Imię: przekus
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Porównanie mocy do silników z zafiry B i ich żywotność
Witam wszystkich serdecznie,
zastanawiam się nad zamianą Zafiry B na C i chciałem porównać moc tych jednostek i żywotność.
Obecnie śmigam wersją B z silnikiem 105KM(chip na 150), autko śmiga ładnie tylko jest dla mnie strasznie mułowate przy ruszaniu i chciałem coś żywszego.
Chciałem zapytać tych co mieli okazję śmigać obiema wersjami, czy odczuwalna jest różnica między
Z B 1.9 (120KM) a Z C 2.0 (130KM)
Z B 1.9 (150KM) a Z C 2.0 (165KM)
Czy te silniki o pojemności 2.0 wytrzymają z 400tys. dbając o nie? (na niemieckich aukcjach największe przebiegi są rzędu 300/350tys. z kilkoma wyjątkami)
Podobają mi się silniki 1.4 TSI miałem okazje jeździć, jednak nie stać mnie na nowe auto, a z tego co wyczytałem żywotność tych silników kończy się przy około 200tys.
Co wy na ten temat sądzicie, starzy wyjadacze zafirowej blachy ?
EDIT:
Jeszcze przy okazji może ktoś porówna głośność wewnątrz czy jest trochę ciszej we wnętrzu w 2.0 względem 1.9 w ZB ?
zastanawiam się nad zamianą Zafiry B na C i chciałem porównać moc tych jednostek i żywotność.
Obecnie śmigam wersją B z silnikiem 105KM(chip na 150), autko śmiga ładnie tylko jest dla mnie strasznie mułowate przy ruszaniu i chciałem coś żywszego.
Chciałem zapytać tych co mieli okazję śmigać obiema wersjami, czy odczuwalna jest różnica między
Z B 1.9 (120KM) a Z C 2.0 (130KM)
Z B 1.9 (150KM) a Z C 2.0 (165KM)
Czy te silniki o pojemności 2.0 wytrzymają z 400tys. dbając o nie? (na niemieckich aukcjach największe przebiegi są rzędu 300/350tys. z kilkoma wyjątkami)
Podobają mi się silniki 1.4 TSI miałem okazje jeździć, jednak nie stać mnie na nowe auto, a z tego co wyczytałem żywotność tych silników kończy się przy około 200tys.
Co wy na ten temat sądzicie, starzy wyjadacze zafirowej blachy ?
EDIT:
Jeszcze przy okazji może ktoś porówna głośność wewnątrz czy jest trochę ciszej we wnętrzu w 2.0 względem 1.9 w ZB ?
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 13:51 przez przekus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
- Imię: J.O
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Hejka,jeździłem ZC tą 130ps kiedyś jako auto zastępcze i byłem nawet zdziwiony że się dobrze zbiera w porównaniu z ZA 101ps,ale kupiłem wersje 165ps i czipek na 188ps i 180kmh na blacie pojawia się szybko i przy obrotach 3000/min.
Zawieszenie w C jest bardzo twarde
a silnika 2.0 cdti nie chce go za darmo
miałem w insigni. ...wystarczy
a silnika 2.0 cdti nie chce go za darmo
miałem w insigni. ...wystarczy
-
- Przeglądacz
- Posty: 76
- Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
- Imię: przekus
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Mozesz napisać czemu? Zraziles sie do tego silnika czy do ropniakow? Jak patrze na rozne auta to teraz wielkiego wyboru nie ma szukajac ropniaka nie przekraczajacego 2.0 i ktory ma szanse dociagnac do 400tys.lukasz2008 pisze: ↑10 mar 2018, 22:16 Zawieszenie w C jest bardzo twarde
a silnika 2.0 cdti nie chce go za darmo
miałem w insigni. ...wystarczy
Nie ukrywam ze po cichu patrze na Tourana, ale czy tamten silnik o mocy 140km jest lepszy...wątpię, ale napewno cichszy Ciezko w necie znaleźć porownanie silnikow choc jest ich moze z 5 (nie patrzac na wersje)
I tak wiem że zostanę pojechany Ale
2.0 cdti 2 lata użytkownia kupiony z przebiegiem 90k 4 lateknie nie w Polsce!
Większość rzeczy wymienianych co miesiąc coś .
kolektor dolotowy, czujniki dpf ,pompa CR ciekła, wtrysk nieszczelny. Egr i jego chłodniczka . Wąż od turbo itp . Już nie wspomnę że silnik lubi się zatrzeć poniżej 200 tyś bez komunikatu. . Moje doświadczenia nie pochodzą z Polskiego rynku .
Wersja 130KM po 2012r wydaje się nawet lepsza bo nie ma natrysku oleju na denko tłoka
wiec można zakładąc że pompa mniej obciążona.
Znam sporo przypadków zatarcia i dlatego go nie chce pod maską
jest poprostu kupa z tą uszczelka smoka a jej wymiana nie zawsze rozwiązuje sprawę
Nowy 170 2.0 cdti jest już zrobiony przez opla
2.0 cdti 2 lata użytkownia kupiony z przebiegiem 90k 4 lateknie nie w Polsce!
Większość rzeczy wymienianych co miesiąc coś .
kolektor dolotowy, czujniki dpf ,pompa CR ciekła, wtrysk nieszczelny. Egr i jego chłodniczka . Wąż od turbo itp . Już nie wspomnę że silnik lubi się zatrzeć poniżej 200 tyś bez komunikatu. . Moje doświadczenia nie pochodzą z Polskiego rynku .
Wersja 130KM po 2012r wydaje się nawet lepsza bo nie ma natrysku oleju na denko tłoka
wiec można zakładąc że pompa mniej obciążona.
Znam sporo przypadków zatarcia i dlatego go nie chce pod maską
jest poprostu kupa z tą uszczelka smoka a jej wymiana nie zawsze rozwiązuje sprawę
Nowy 170 2.0 cdti jest już zrobiony przez opla
Ostatnio zmieniony 11 mar 2018, 12:34 przez lukasz2008, łącznie zmieniany 1 raz.
Stary A20dth był to motor Fiata .
Natomiast nowy B20dth jest Opla /GM. Każda część jest inna, inny układ rozrządu itp. +AdBlue
Wszyscy mają nadzieję że będzie bezawaryjny
Wpisz w Google "B20dth engine " i przejdź w zdjęcia, będziesz mógł go obejrzeć i porównać.
Natomiast nowy B20dth jest Opla /GM. Każda część jest inna, inny układ rozrządu itp. +AdBlue
Wszyscy mają nadzieję że będzie bezawaryjny
Wpisz w Google "B20dth engine " i przejdź w zdjęcia, będziesz mógł go obejrzeć i porównać.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2018, 17:58 przez janekW67, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 76
- Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
- Imię: przekus
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Pisząc motor Fiata a Opla po nazwie bez wahania brał bym Fiata, do tej pory ich silniki to najlepsze co trafiało się Oplowi
No nic chyba trzeba sobie skuter kupić
Szkoda ze producenci patrzą tylko na kasę, a nie na trwałość i niezawodność. Może ktoś interesował się jak wyglądają odpowiednikach zafiry w Citroenie i VW. Tego pierwszego obawiam się trochę o naprawy, a tego drugiego nie przemawia do mnie wygląd
No nic chyba trzeba sobie skuter kupić
Szkoda ze producenci patrzą tylko na kasę, a nie na trwałość i niezawodność. Może ktoś interesował się jak wyglądają odpowiednikach zafiry w Citroenie i VW. Tego pierwszego obawiam się trochę o naprawy, a tego drugiego nie przemawia do mnie wygląd
Fiat odchodzi od diesli w 2022r
Ten ostatni 2.0 to średnio udany lub celowo. ..
Po przygodach z insignia...
Też chciałem vw touran z 2012 ale Żona nie mogła przełknąć topornego jak w nysie wnętrza .
Więc znów opel :)1.4t
troszkę były odcinki od ludu
Że za ta kasę można mieć audi itp.itd
Ale kto zabroni biednemu bogato żyć. ..
Ten ostatni 2.0 to średnio udany lub celowo. ..
Po przygodach z insignia...
Też chciałem vw touran z 2012 ale Żona nie mogła przełknąć topornego jak w nysie wnętrza .
Więc znów opel :)1.4t
troszkę były odcinki od ludu
Że za ta kasę można mieć audi itp.itd
Ale kto zabroni biednemu bogato żyć. ..
Ostatnio zmieniony 12 mar 2018, 10:27 przez lukasz2008, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 11:21
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: AT
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
Czy aby na pewno przebieg byl prawdziwy??lukasz2008 pisze: ↑11 mar 2018, 12:25 I tak wiem że zostanę pojechany Ale
2.0 cdti 2 lata użytkownia kupiony z przebiegiem 90k 4 lateknie nie w Polsce!
Większość rzeczy wymienianych co miesiąc coś .
kolektor dolotowy, czujniki dpf ,pompa CR ciekła, wtrysk nieszczelny. Egr i jego chłodniczka . Wąż od turbo itp . Już nie wspomnę że silnik lubi się zatrzeć poniżej 200 tyś bez komunikatu. . Moje doświadczenia nie pochodzą z Polskiego rynku .
Wersja 130KM po 2012r wydaje się nawet lepsza bo nie ma natrysku oleju na denko tłoka
wiec można zakładąc że pompa mniej obciążona.
Znam sporo przypadków zatarcia i dlatego go nie chce pod maską
jest poprostu kupa z tą uszczelka smoka a jej wymiana nie zawsze rozwiązuje sprawę
Nowy 170 2.0 cdti jest już zrobiony przez opla