[A] - wamka18 - 2.0T OPC, 192KM, 2002r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#481 Post autor: violator »

wamka18 pisze: 11 mar 2018, 23:48 Raczej gość ma wiedzę na temat remontów, tulejowania i itp. bo gdzie w okolicy wspominałem że silnik zawiozę na Ul mazowiecką w BYD. to same dobre opinie. Kołkować może i nie trzeba przy mocy około 300 z małym + ale nigdy nie wiadomo co mi do łba strzeli za rok. A informacje na temat kołkowania potrzebne są mi czysto teoretycznie bo sam tego na pewno nie będę robił a chciał bym mieć jakąś wiedzę gdyby koleś jednak stwierdził że wie o co chodzi , a naprawdę będzie ściemniał i faktycznie coś odwali niż poprawi.
Z tego co wiem a 30 lat mieszkałem w Bydgoszczy to nie ma w Bydgoszczy lepszych od nich,maja dobra renomę . Kilku znajomych robiło u nich swoje silniki od aut sportowych i byli zadowoleni.http://www.automotoszlif.pl/o-nas/ więc Ryba by sie zdziwił jaka maja wiedzę :)
Mozesz tez tutaj popytać,tego zna cała polska :D
http://www.swiatek.com.pl/polskie/menu-boczne/tuning
Ostatnio zmieniony 12 mar 2018, 00:33 przez violator, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#482 Post autor: wamka18 »

U Świątka też byłem ale są zawaleni robotą bo mają jakiś kontrakt i robią seryjne wałki. Ale koło wałka ssącego i tak do nich jedzie bo termin podał taki jak w UNITRacing a nawet są o 10zł tańsi :lol: i bez wysyłek.

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#483 Post autor: violator »

wamka18 pisze: 12 mar 2018, 00:30 U Świątka też byłem ale są zawaleni robotą bo mają jakiś kontrakt i robią seryjne wałki. Ale koło wałka ssącego i tak do nich jedzie bo termin podał taki jak w UNITRacing a nawet są o 10zł tańsi :lol: i bez wysyłek.
Jak bys szukał czasem lawety zeby cały samochód do nich zawieźć to daj znac :D ,załatwie Ci sporo taniej niz Wełniak i inni :). Zreszta wysle Ci namiar na FB

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#484 Post autor: Sumik »

Tutaj masz napisane i pokazane co i jak można zrobić z 2,0 T :lol:
http://www.ecotecpower.com/forums/read. ... =822&t=795

Gość zrobił takie kołki jak na foto i wydmuchał 747 HP :shock: :shock:

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#485 Post autor: wamka18 »

Dzisiaj byłem zawieść silnik do remontu. Dowiedziałem się że z blokiem nie ma problemu tuleje do zrobienia tak jak chciałem, ale stwierdzili że można było tłoki na nad wymiar i szlif bo rysy nie są takie głębokie. Wał obejrzą i dadzą znać co z nim. Najgorzej z głowicą a dokładnie ze samym spawanie bo z resztą to nie problem. Miejsce gdzie odwali do spawania przestało wykonywać taką usługę bo mają za dużo swojej pracy, a też nie chcą zawozić jej byle gdzie. Próbowali oddawać głowice do warsztatów gdzie spawają felgi aluminiowe, to się okazywało że spaw na zewnątrz ładny a w środku były dziurki. Stwierdzili że kiedyś mieli chyba taką głowice na magazynie tylko muszą poszukać czy jest taka sama. Jest tez opcja że wyślą ją do Krakowa do instytutu spawalnictwa aby była dobrze pospawana. A jeśli nic nie wykombinują to mogę ją zabrać. Podczas rozmowy wyglądało że facet bardzo się przejął tym aby zrobić ją porządnie tym bardziej jak usłyszał że nie będzie to silnik jakich robią dziesiątki co dziennie -Tanio i aby jechał :lol: .

Jeśli chodzi o sprawę kołkowania to usłyszałem że jednak wie o co chodzi. W moim przypadku jeśli blok ma być tulejowany to lepszym rozwiązaniem jest tulej z kołnierzem. Kołki osłabiają sam blok silnika, bo blok jest punktowo nawiercany. Wspominał też o czymś takim jak zamykanie bloku tak jak to się robi w Fordach i Volvo, tylko że stwierdził że togo oni już nie robią.

Odebrałem również parę kolejnych drobiazgów do silnika:
-Olej Valvoline VR1 RACING 5W-50
-Filtr oleju
-Filtr paliwa
-kawałek przewodu na złączki do podciśnień -stare są wszystkie popękane że aż dziwne że jeszcze nie było z nimi problemu
-Klin koła rozrządu
Obrazek

Koło wałka ssącego trafiło na przerobienie na regulowane do Świątka. Czas oczekiwania 3 tyg.
Obrazek

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#486 Post autor: violator »

No i gra i buczy ;)

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#487 Post autor: szura217 »

Widzę kolejny bardzo ambitny projekt, ale mnie to cieszy :)
Obrazek

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#488 Post autor: wampir11111 »

Piotrek :ok:
3mam kciuki za zabieg :ok:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#489 Post autor: Wojti »

Faktycznie bardzo dobry zakład :ok: (jedną ulice od mnie ) Oby wszystko poszło gładko :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#490 Post autor: tomekx9 »

Takie mam info na temat kołkowania:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#491 Post autor: wamka18 »

Dzisiaj wróciła paczka ze sprzęgłem :) .
Obrazek

Tarcz obita kewlarem, dociska wzmocniony i koło zamachowe od lżone z 9,5kg do 7,9kg. Ciekawy jestem jak będzie to wszytko się sprawować :?:

Również dzisiaj dotarła paczka z lampami ksenonowymi. Lampy wraz z kompletem startowym czyli przetwornice, startery oraz żarniki. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że żarniki na pewno będą za chwile do wymiany bo jeden zmienił już barwę. Do zestawu są też wtyczki aby je podłączyć, na razie jeszcze nie wiem jak bo brakuje mi opisu co z czym podłączyć aby nic nie z palić.
Obrazek Obrazek

Do zestawu lamp kupiłem też oryginalny zbiorniczek wraz z pompkami do stworzenia spryskiwaczy aby wszystko było według przepisów. Brakuje mi jeszcze przewodu-rurki oraz spryskiwaczy ale wszytko z czasem się zdobędzie.
Obrazek

No i trochę drobiazgów:
-schowek i stelaż z VB
-kolejny schowek na okulary
-nowe koło do rozrządu
-nowe świece irydowe
-wiatrołap z zafiry B cdti
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2473
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#492 Post autor: Mariusz »

Sporo się u Ciebie dzieje. Trzymam kciuki aby wszystko poszło po Twojej myśli. Powodzenia. :ok:

Mucias
Mieszkaniec
Posty: 263
Rejestracja: 03 lis 2015, 11:40
Imię: Mucias
Lokalizacja: Chojnice
Auto: Opel Zafira 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let
Gender:

#493 Post autor: Mucias »

Wamka jeśli chodzi o podłączenie ksenonów to pytaj Grzesia.Ja mu takie sprzedałem... miałem je podłączone A do pełni szczęścia to jeszcze potrzebujesz czujników samopoziomujących i włącznika świateł bez ustawiania poziomu wysokości święcenia. Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy!!

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#494 Post autor: Wojti »

Piotrek idziesz jak burza :)
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#495 Post autor: Sumik »

Grubo w Chu.... :lol:

Takie działania mi się podobają :uklon:

Wrzucaj kolejne foty postępów prac :) A co z blokiem? Idzie do kołkowania, w jakim jest stanie ?

Analizując to co zademonstrowałeś, wydaje mi się że będzie chyba najgrubsza ZA OPC na ZKP, a może i nawet w PL :ok:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”