[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?
Moderator: Mariusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Koleżanki i Koledzy doradźcie.
W przyszłym tygodniu Zosia jedzie na zmiane oleju i tu mam pytanie takie: Wg książki była zalewana poprzednio MObilem1 0w40. W tamtym roku ode mnie dostała Valvoline 5w40 i było OK. Ale tak się zastanawiam czy nie wrocić znowu na 0w40. Jest to możliwe, i czy bedzie to zdrowe dla silnika To kryterium najważniejsze. Oba to pełne syntetyki wiec tu raczej nie ma problemu.
Jakie są różnice miedzy tymi typami lepkośći i która bedzie lepsza. Wiadomo ze dobro serduszka Zosii jest bardzo ważne Potrzebuje tak z 5l tego oleju bo tyle poj ma układ. Olej bedzie odsysany a nie spuszczany
Bardzo prosze o jakieś rady i odpowiedzi
W przyszłym tygodniu Zosia jedzie na zmiane oleju i tu mam pytanie takie: Wg książki była zalewana poprzednio MObilem1 0w40. W tamtym roku ode mnie dostała Valvoline 5w40 i było OK. Ale tak się zastanawiam czy nie wrocić znowu na 0w40. Jest to możliwe, i czy bedzie to zdrowe dla silnika To kryterium najważniejsze. Oba to pełne syntetyki wiec tu raczej nie ma problemu.
Jakie są różnice miedzy tymi typami lepkośći i która bedzie lepsza. Wiadomo ze dobro serduszka Zosii jest bardzo ważne Potrzebuje tak z 5l tego oleju bo tyle poj ma układ. Olej bedzie odsysany a nie spuszczany
Bardzo prosze o jakieś rady i odpowiedzi
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Marka to wleje albo Valvoline'a (dobry olej, z Holandii ciągną bezpośrednio i mają tam jakąś ich autoryzację sklep+serwis) ewentualnie Mobil bo Astra głównie na nim jeździ i nic sie nie dzieje.
Full syntetyk to bede trzymał jak najdłużej, ale w50 mu nie wleje bo aż tak obciązony termicznie jak OPCta nie jest
Dzięki za głos, poczekam jeszcze na inne opinie
Full syntetyk to bede trzymał jak najdłużej, ale w50 mu nie wleje bo aż tak obciązony termicznie jak OPCta nie jest
Dzięki za głos, poczekam jeszcze na inne opinie
Lorry - 5W od 0W jak wszyscy wiemy różni się tylko minimalna temp. użytkowania( płynność w niskiej temperaturze), ja leje od początku tak jak fabryka przykazała 5W, ale jak zmienisz z 5W na 0W to nic się nie stanie.
W Polsce mamy klimat taki, że czy 0, czy 5 to różnicy wielkiej nie masz.
jeżeli chodzi o 2 człon oznaczeń to ja zgodnie z wytycznymi GM, polecam 30 a najlepiej 40 (tu używam lepkości 30)
P.S.
jak użyjesz lepkości 50 to też nic się nie stanie ale myślę, że dla Europy, jak i innych warunków pracy naszych silniczków lepkość 40 jest optymalna.
W Polsce mamy klimat taki, że czy 0, czy 5 to różnicy wielkiej nie masz.
jeżeli chodzi o 2 człon oznaczeń to ja zgodnie z wytycznymi GM, polecam 30 a najlepiej 40 (tu używam lepkości 30)
P.S.
jak użyjesz lepkości 50 to też nic się nie stanie ale myślę, że dla Europy, jak i innych warunków pracy naszych silniczków lepkość 40 jest optymalna.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2010, 21:26 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Że różnica jest niewielka to wiem, w sumie to tylko raz zakręciła niechętniej ale było -31 w nocy wiec usprawiedliwona
Właśnie daltego mam dylemat bo zalecany niby 0w40 (i taki przez 64tyś km miała) a przez ostanie niespełna 15 byl własnie 5w40.
Pytam bo 20zł na bańce mnie nie zbawi a dobro silnika przede wszystkim. Mniejsze spalanie też się przyda a te lepkości mają tam coś chyba do znaczenia
Właśnie daltego mam dylemat bo zalecany niby 0w40 (i taki przez 64tyś km miała) a przez ostanie niespełna 15 byl własnie 5w40.
Pytam bo 20zł na bańce mnie nie zbawi a dobro silnika przede wszystkim. Mniejsze spalanie też się przyda a te lepkości mają tam coś chyba do znaczenia
- radmar1702
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Model:
Czytając ten temat widzę że mogę zakupić ten olej do swojej ZA 1,8 16 V 115KM.
http://allegro.pl/item1116072408_olej_opel_gm_5w_30_5w30_5l_hurtownia_warszawa.html
Na belce mam naklejkę i tylko napisane że był zalany olejem o oznaczeniu 5W30. A teraz nadszedł czas wymienić ten olej. Czy jednak zakupić coś innego
http://allegro.pl/item1116072408_olej_opel_gm_5w_30_5w30_5l_hurtownia_warszawa.html
Na belce mam naklejkę i tylko napisane że był zalany olejem o oznaczeniu 5W30. A teraz nadszedł czas wymienić ten olej. Czy jednak zakupić coś innego
- radmar1702
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Model:
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Ktoś z userów Zafir ( szczególnie B z DPFem) uzywa tego oleju? Jak wrażenia?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
Teraz kiedy mam usunięty DPF nie musze miec już specjalnego oleju, ale rozumiem, że wciąz muszę się trzymać zalecanego 5w30. Mam wiec pytanie, Mobil 1 SUPER 3000 chyba będzie ok? Jest w dobrej cenie.
http://allegro.pl/item1172788667_mobil_ ... 05_01.html
http://allegro.pl/item1172788667_mobil_ ... 05_01.html
mi w maju zmieniali rozrząd bo zaczęła mi pompa dziwnie szumieć i skrzypieć i wtedy zalali mi MObil1 Super 2000 czy coś takiego 10W40, przejechałem od tego momentu prawie 4kkm i jak w piątek sprawdzałem to do stanu pełnego musiałem dolać prawie 1l, czy u Was też tak niektórzy mają? mechanik powiedział że powinienem się cieszyć , że tak mało bo niektóre zafiry i Vectry/Astry potrafią wziąć więcej i to jest normalne mam 1.8 16v 115km
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
1l po 4 tyś to w normie, Opel przewiduje dla tych silników 0,6l na tysiąc więc....
Ja w Zosieńce nie zauważyłem by brała olej, może minimalnie na przeciągu 15 000 ale to rzędu 200ml...
Za to raz Astra zeżarła 0,5 l na 2500km ale dużo leciała po autostradzie, a predkosc 120 km/h na dłuższą metę nie jest dla tego silnika (1.4 60KM) za fajna
Ja w Zosieńce nie zauważyłem by brała olej, może minimalnie na przeciągu 15 000 ale to rzędu 200ml...
Za to raz Astra zeżarła 0,5 l na 2500km ale dużo leciała po autostradzie, a predkosc 120 km/h na dłuższą metę nie jest dla tego silnika (1.4 60KM) za fajna