sonda lambda

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#271 Post autor: Dziadek13 »

wiktorio001 pisze:Pokazuje mi błąd grzałki 2 sondy.
Druga sonda jest diagnostyczna katalizatora i droga całkiem inna sonda.
Robią taki mały knif kupują emulator drugiej sondy na alledrogo i wycofują z biegu spalin drugą sonde,są różne emulatory proste jak jest miejsce lub kątowe jak go brak.
Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie będzie podobnego napięcia odniesienia jak na pierwszej. Ma ona pracować w granicach o,4V do 0,55 V.A jak sygnał na drugiej sondzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej (emulator) która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V.


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 lis 2017, 21:15 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#272 Post autor: Tazz »

Ale u kolegi sonda pracuje a ma błąd od jej grzałki, wiec nie ma sensu stosować emulatora :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#273 Post autor: Dziadek13 »

Nigdy nie było błędu katalizatora zawsze był błąd od sondy,może kabelek urwany.
Tylko w nissanie spotkałem śię z takim błędem.
SILNIK - SONDA - KATALIZATOR (PUSTY) - WSPÓLNY TŁUMIK KOŃCOWY
Ale może spróbować emulator 10zł tylko a zawsze się przyda jeśli jest gaz.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2017, 21:28 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Press
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 18 maja 2014, 20:44
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1,8 PB+LPG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#274 Post autor: Press »

Press pisze: 22 paź 2016, 20:36 Witajcie
Wygląda na to że moja druga sonda kończy żywot. Błędy P0036 i P0136. Mam pytanie czy da się zamienić sondy w celu sprawdzenia? Czy ma to sens i czy ktoś tak robił?
Witajcie
Można zamienić sondy miejscami. Różnią się długością przewodów ale w obu przypadkach da się zamontować jedną i drugą. Ja tak zdiagnozowałem drugą sondę. Po wymianie na NTK/NGK kupioną w Jarcars wszystko od ponad roku działa OK. Wcześniej jeden z mechaników próbował sprawdzić ją multimetrem przemierzając przewody, ale spowodował tym tylko jeszcze większy problem. Po jego diagnostyce zapaliła się kontrola TC i wywaliło całą masę błędów P0100, P0135, P0141, P0136, P0443. On sam rozłożył ręce. Kolejny mechanik który kiedyś "walczył z moim sterownikiem" również się poddał. W końcu trafiłem na fachowca który w 10 minut namierzył spalony bezpiecznik w komorze silnika. Po wymianie bezpiecznika błędy zniknęły. To on zasugerował zamianę sond miejscami.

grzegorz3366
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 18 sty 2014, 00:19
Lokalizacja: Śiętochłowice
Model:

#275 Post autor: grzegorz3366 »

Witam,u mnie też wyskakuje ta sonda P0170 (czujnik02)rząd1-korekta wtrysku paliwa ,P0140(czujnik02)rząd1-brak aktywności.Napięcie sondy lambda rząd 1,czyjnik1 0,08v przy jezdzie a jakchamuję wzrasta do 0,80v. Lecz ta druga rząd 1,czujnik 2 napięcie ma non stop 0,41v-0,39v .Po odpaleniu silnik tak jakby się dławił 4-5 sekund jak chcę dodać gazy .Po odpaleniu obroty są 1100 za kawałek spadają na 800-850. Może ktoś doradzi w czym jest problem.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2018, 05:21 przez grzegorz3366, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#276 Post autor: Tazz »

Sondy powinny pracować w zakresie 0-1V sinusoida, czyli skakać w podanym napięciu. Najwyraźniej sonda całkiem padła
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#277 Post autor: janekW67 »

Jeśli padła sonda, to ta pierwsza.
Do sprawdzenia jeszcze przepływomierz.
Oczywiście!

grzegorz3366
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 18 sty 2014, 00:19
Lokalizacja: Śiętochłowice
Model:

#278 Post autor: grzegorz3366 »

Dziś mi wymienili tą 1-szą lecz nic się nie zmieniło w odczycie :druga rząd 1,czujnik 2 napięcie ma non stop 0,41v,czy ta wartość powinna się zmieniać tak jak rząd 1,czyjnik1 0,08v przy jeździe a ruszaniu wzrasta do 0,80v ?
Załączniki
20180314_220503[1].jpg
20180314_220437[1].jpg
20180313_212446[1].jpg
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 22:30 przez grzegorz3366, łącznie zmieniany 1 raz.

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#279 Post autor: Piotr7704 »

Wymienili Ci na jaką? Nowa?. Druga sonda powinna być raczej stała 0.4 do 0.5
Sprawdzałeś wartości przepływomierza?

grzegorz3366
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 18 sty 2014, 00:19
Lokalizacja: Śiętochłowice
Model:

#280 Post autor: grzegorz3366 »

Piotr7704 pisze: 16 mar 2018, 22:26 Wymienili Ci na jaką? Nowa?. Druga sonda powinna być raczej stała 0.4 do 0.5
Sprawdzałeś wartości przepływomierza?
Tak wymienili na nową ,ale tą przed katalizatorem.

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#281 Post autor: bykmark »

Kolego patrz na długoterminową korektę czasu wtrysku !
Podejrzewa że masz w Oplu LPG ??
Ostatnio zmieniony 13 maja 2018, 22:42 przez bykmark, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JohnnyDDZ
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#282 Post autor: JohnnyDDZ »

Witam, pojawiły się takie błędyObrazekhttps://imgur.com/a/uzNHHep
Błędy wskazują na uszkodzenie sondy, ale czy na pewno?
Proszę o pomoc
Sonda oscyluje między 413mV a 435mV, czasami na biegu jałowym pokaże 4444mV. Grzałka cały czas włączona
Ostatnio zmieniony 12 cze 2020, 19:33 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Opel Zafira A 1.8 16V (2005) viewtopic.php?t=30184
Opel Astra G 1.6 16V (2000)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#283 Post autor: Dziadek13 »

Sonda 2 to sonda diagnostyczna katalizatora jak kat się kończy ona wali błędem żeby nie wymieniać kata zabuduj emulator sondy czyli wycofujemy ją z biegu spalin i jeździmy dalej, albo wymieniamy katalizator. Sonda 1 oscyluje w granicach 0,1 V do 0,9 V a druga sonda za katem powinna wskazywać napięcie 0,6-0,8V, które oznacza bardzo niski poziom tlenu w spalinach za katalizatorem, gdyż przy sprawnym katalizatorze, cały tlen wykorzystywany jest do procesów chemicznych. Musisz zgłębić temat.
viewtopic.php?t=14956
https://allegro.pl/oferta/366-emulator- ... 6871149755
Ostatnio zmieniony 12 cze 2020, 20:58 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
JohnnyDDZ
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#284 Post autor: JohnnyDDZ »

Pierwsza sonda oscyluje między bogatą a ubogą mieszanką, a druga pokazuje cały czas ubogą. Czuć benzyną czasami z wydechu
Kat był regenerowany przez poprzedniego właściciela.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2020, 20:58 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Zafira A 1.8 16V (2005) viewtopic.php?t=30184
Opel Astra G 1.6 16V (2000)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#285 Post autor: Dziadek13 »

Kat chyba był wymieniany nie regenerowany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”