[A] - Szorstki23 - 2.0 OPC, 192 KM, 2002

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bullik1
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 04 gru 2017, 10:24
Imię: Przemek
Lokalizacja: Brzechów k/Kielc [ TKI ]
Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#271 Post autor: Bullik1 »

Sławek gratuluje wytrwałości w pracach przy Zośce. Super autko i dopieszczane przez właściciela należycie.

Skasowany użytkownik 21943

#272 Post autor: Skasowany użytkownik 21943 »

Witajcie po krótkiej przerwie...

Auto dziś odebrałem z warsztatu po remoncie silnika, nie obyło się bez mega problemów, ale o wszystkim niżej.

Zośka 28 lutego trafiła na warsztat w celu remontu silnika(drugie podejście do naprawy, bo tydzień wcześniej była już na warsztacie ale nie było komu robić bo mechanicy chorzy). Auto zostało rozebrane, głowicę zabrałem do zrobienia do zaprzyjaźnionego warsztatu.
Głowica odebrana w poniedziałek 5.03 popołudniu i zawieziona jeszcze tego samego dnia do warsztatu na składanie. W między czasie auto częściowo zostało złożone(założono nowe pierścienie, panewki, śruby korbowodów, uszczelki itp.).
Po południu telefon że auto złożone i odpaliło a odbiór auta w środę musi się jeszcze "wygrzać". W środę rano telefon że auto nie pali, podłączone do komputera i wyskoczyły następujące błędy i zaczął się dramat w roli głównej: Zafira i mechanicy :? :?


Obrazek


Pojechałem i sczytałem następujące błędy, od razu szukanie informacji po ludziach co mogło zepsuć się. Niestety ale żaden z podsuniętych pomysłów nie przyniósł rozwiązania problemu z Zośka. W między czasie zamówiłem drugi komputer na podmianę, żeby sprawdzić czy to nie jest ta przyczyna. Od piątku 09.03 auto stało na dworze poza warsztatem i nic z nim nie zrobiono.
Wczoraj 15.03 dostałem paczkę z drugim wylogowanym komputerem($$$). Zawiozłem na warsztat i czekam na dalsze wiadomości. Po dwóch godzinach telefon że błędów nie ma ale auto nie pali problem z immobilizerem. Szybki telefon do forumowicza czy dam radę coś z tym zrobić op comem, okazało się że tak więc poszukiwania carpass-u i w drogę na warsztat.
Pierwsze podejście, programowanie kluczyka i auto nie pali dalej problem z immobilizerem. Drugie podejście sparoawnie komputera i immo, programowanie kluczyka i autko odpaliło od strzała.
Auto zostało w celu "wygrzania" i sprawdzenia płynów. Auto odebrałem dziś i już jest w domku :lol: :lol:

Podsumowując:

- zaprowadziłem auto sprawne, przyjechało samo, o własnych siłach a przy remoncie dostałem w gratisie spalony sterownik silnika,
- już w międzyczasie jak podejrzewano że sterownik może być uwalony, próbowano zwalić winę na mnie a to że sterownik zalany a to coś innego itp,
- nie obyło się bez pomocy radcy prawnego i pisma że występuje na drogę sądową, dzięki temu rozliczono się ze mną że nie jestem stratny.
- kolejne przemyślenie że Zośki już nie oddam nikomu do roboty, jak coś spierd....olę, to będę sam na siebie wkurzał, a tak ile mnie to nerwów kosztowało to wiem tylko ja.

Wielkie podziękowania dla:( :uklon: :zdrowko: :ok: )

- Krzyśka(Ryba),
- Wampir11111,
- Grześka(gRZENIU).

Za czas poświęcony przy próbie rozwiązania problemu z Zośką.

Na koniec lista rzeczy co zostało wymienione bądź naprawione przy tej nieszczęsnej naprawie:

- śruby korbowodów ASO,
- panewki King Racing,
- pierścienie Mahle z20leh,
- komplet uszczelek silnika góra Reinz,
- uszczelki miski olejowej górnej i dolnej,
- śruby głowicy Elring,
- pasek rozrządu Continental,
- filtr oleju,
- olej Castrol Magnatec 5w-40(na odpalenie auta i powrót do domu, na dotarcie kupiony Mobil 1 5w-50),
- uszczelka odmy,
- uszczelka spływu turbo,
- zregenerowana głowica(szlif, sprawdzenie szczelności, frezowanie gniazd, szlif zaworów, docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy),
- oraz inne pierdoły(podkładki, płyn do chłodnicy,itp.).

Kasowo nie policzyłem jeszcze wszystkiego, zrobię to w wolnej chwili. Chce jeszcze dziś albo jutro zmienić olej na ten na którym auto będzie docelowo docierać się przez kolejne 1000 km. Przed remontem auto dostało nową cewkę, świece irydowe Denso, wzmocnioną gruszkę WG oraz podłączyłem przycisk TC.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



To chyba na razie tyle, o ile o czymś nie zapomniałem, ale to napiszę w kolejnych postach.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 20:09 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#273 Post autor: Sumik »

Gdzie to kupiłeś takiego WG i za ile :lis:

Gratki za działania przy silniku :ok: Na pewno będziesz się cieszył z włożonych pieniążków i pracy.

Co do mechaników to jestem tego samego zdania. Ciężko odszukać mechanika który rzetelnie wszystko ogarnie a do tego nie skasuje Cię jak za zboże.

Ja doszedłem do tego samego wniosku co Ty i zostałem mechanikiem. Hobbystycznie, no ale z tego już niestety nie da się wyleczyć :P
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 18:42 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2473
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#274 Post autor: Mariusz »

Sławku sporo się działo przy Zośce, szkoda tylko że z przygodami z nieuczciwymi mechanikami. Niestety polskie realia, wszyscy patrzą tylko jak nas orżnąć. Jedynym pozytywem z tej sytuacji jest tylko to że możemy liczyć na pomoc kolegów z forum. Dobrze że udało Ci się wystraszyć mechanika i rozliczył się z Tobą. Powodzenia w dalszym użytkowaniu Zośki. :ok: Po dotarciu będzie :f1:

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#275 Post autor: tomekx9 »

Sumik wiem że ProPerfekt przerabia z seryjnego WG :)

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#276 Post autor: Sumik »

To wiem :) ale oni robią całkowicie od podstaw nowego na wzór Forge.

Stąd moje pytanie kto wzmacnia seryjne i za ile? Chciałem to porównać z ofertą ProPerfekta.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#277 Post autor: ryba1 »

Perun turbo robi takie actuatory

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#278 Post autor: Sumik »

No i wszystko jasne :piwo:

Skasowany użytkownik 21943

#279 Post autor: Skasowany użytkownik 21943 »

Sumik ja zamawiałem od nich https://www.olx.pl/oferta/turbosprezark ... c1609992c5
Gruszka kosztowała 250 zł z wysyłką ale musisz odesłać swoją starą.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#280 Post autor: Sumik »

To chyba właśnie Perun :P

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#281 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze: 16 mar 2018, 20:58 To chyba właśnie Perun :P
Nie do końca. To Seba który współpracuje z PERUM turbo

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#282 Post autor: gRZENIU »

Sławek cieszę się ,że wszystko udało Ci się załatwić , że startny nie jesteś :ok: współczuję niepotrzebnych nerwów ... :zły:

Najważniejsze ,że Zośka już jeździ i po dotarciu będzie :f1: ja szalona ... Czerkamy na kreski po strojeniu ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#283 Post autor: wampir11111 »

Sławek ważne że Zocha wśród żywych :ok:

KrystianNh
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:50
Imię: Krystian
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira A 2.0T Stage2
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z20let

#284 Post autor: KrystianNh »

No to nic teraz się cieszyć z jazdy ;) Powoli docierać i krok kolejny iść w większe moce :D

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#285 Post autor: Wojti »

Małymi krokami do celu :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”