Problem ze wspomaganiem kierownicy
Moderator: Sebu$
- oliver84
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 04 cze 2016, 12:59
- Imię: Don
- Lokalizacja: Kalisz
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
Witam! Właśnie babram sie z wymianą pompy wspomagania tyle, że w ojca astrze II. Siedzi tam pompa TRW gen2. Wybebeszyłem juz filtr, alternator, odkręciłem pompę z kosza, węże i teraz zonk.....wiązka elektryczna.....gdzie ją wypiąć? Ktoś juz wypinał wiązkę pompy trw2 z zafiry? dokąd dochodzą kable. Na zdjęciu nowej wygląda, że na koncu są zarobione wtyki czyli powinno to iść dość sprawnie, ale nie moge namierzyć miejsca gdzie te wtyki są.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2016, 19:16 przez oliver84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 maja 2017, 21:47
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Auto: Zafira A
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18xe
- Gender:
Witam
Wczoraj zakupiłem Zafirę A i właśnie zaczynam ogarniać co jest w niej do zrobienia:-) Wiadomo, auto niemal pełnoletnie. Większość usterek jest łatwa do zidentyfikowanie, natomiast martwi mnie wspomaganie. Chodzi jakby "skokowo". Ciężko to wytłumaczyć. Gdy przekręcę kierownicę lekko w lewo lub w prawo jest ok. przekręcę bardziej - chodzi z oporem, jeszcze bardziej - chodzi znowu lekko, później znowu z oporem. Pierwszy raz coś takiego widzę. Czy ktoś z forumowiczów miał już taki problem??
Pozdrawiam
Wczoraj zakupiłem Zafirę A i właśnie zaczynam ogarniać co jest w niej do zrobienia:-) Wiadomo, auto niemal pełnoletnie. Większość usterek jest łatwa do zidentyfikowanie, natomiast martwi mnie wspomaganie. Chodzi jakby "skokowo". Ciężko to wytłumaczyć. Gdy przekręcę kierownicę lekko w lewo lub w prawo jest ok. przekręcę bardziej - chodzi z oporem, jeszcze bardziej - chodzi znowu lekko, później znowu z oporem. Pierwszy raz coś takiego widzę. Czy ktoś z forumowiczów miał już taki problem??
Pozdrawiam
Sprawdź sobie stan płynu wspomagania lub najlepiej go wymień. Ja miałem taki szlam ,że było tam gęsto i pompa chodziła strasznie topornie . Druga sprawa to być może listwa jest krzywa. Wyłącz silnik i pokręć w lewo i w prawo. Wiem ,że to ciężko idzie ale być może uda Ci sie wyczuć opory w pewnym zakresie kręcenia kierownicą. Jesli tego nie ma to trzeba sie bardziej przyjrzeć układowi wspomagania. Ale płyn to warto wymienić , profilaktycznie choćby.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 maja 2017, 21:47
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Auto: Zafira A
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18xe
- Gender:
Dzięki jarecki. Do zbiorniczka zajrzałem sobie dzisiaj tyle o ile było to możliwe. Dostęp raczej ciężki. Płynu było niewiele. Wydaje mi się, że nie wyglądał tragicznie, ale mogę się mylić bo wyciągnąłem stamtąd jedynie odrobinę giętką rurką. Nie dało się jej wsadzić za głęboko i chyba płynu nie było za wiele. Uzupełniłem, ale nie zmieniło to sytuacji. Jak go wymienić w całości?? Listwie będę się musiał przyjrzeć, to mogłoby być to. Jeśli tak, to dużo roboty przy wymianie??
Ostatnio zmieniony 19 mar 2018, 22:08 przez atalante, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja swego czasu przy mojej ZA nie miałem wcale wspomagania , każdy skręt to walka była z autem . Kumpel mi wyjął pompę a tam normalnie błoto , kompresorem mi to przedmuchał, wyczyścił, zalał nowym płynem i juz nigdy nie miałem z tym problemów. Co do problemów z demontażem to na pewno musisz mieć kanał bo od dołu idzie to wyjąć. A reszte to może niech Ci koledzy tutaj podpowiedzą bo ja jestem nerwowy facet i wolałem do tego tematu sam nie podchodzić
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 lip 2015, 13:53
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rzekuń
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2005
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam.
Mam problem prawdopodobnie z przekładnią.
Zacznę od początku. W listopadzie 2016 r. zacząłem mieć stuki przy skręcaniu. Mechanik dokładnie obejrzał i stwierdził że to przekładnia. Zamówiłem nową regenerowaną i wymieniłem, ale sytuacja była bardzo dziwna bo stukanie nie zniknęło do końca. Był je słychać ale bardzo sporadycznie. Zignorowałem to i jeździłem dalej. Ale do jakiś 2 miesięcy zacząłem mieć problemy z wspomaganiem. Na początku bardzo rzadko, a teraz cały czas. Im jest na dworze cieplej tym jest mniejszy problem z wspomaganiem i co dziwne problem jest bardziej w prawo niż w lewo. Czasami jak poręce na siłę na maksa w lewo i w prawo to jest OK. Co mnie skłania do tego że to maglownica to to że od tych problemów z wspomaganiem przestało być słychać te sporadyczne stuki. Tylko czy to nie dziwne że po 1,5 roku padła przekładnia, fakt była po regeneracji ale to chyba za szybko. Co o tym sądzicie ?. I może macie jakieś zaufane firmy regenerujące przekładnie ?.
Mam problem prawdopodobnie z przekładnią.
Zacznę od początku. W listopadzie 2016 r. zacząłem mieć stuki przy skręcaniu. Mechanik dokładnie obejrzał i stwierdził że to przekładnia. Zamówiłem nową regenerowaną i wymieniłem, ale sytuacja była bardzo dziwna bo stukanie nie zniknęło do końca. Był je słychać ale bardzo sporadycznie. Zignorowałem to i jeździłem dalej. Ale do jakiś 2 miesięcy zacząłem mieć problemy z wspomaganiem. Na początku bardzo rzadko, a teraz cały czas. Im jest na dworze cieplej tym jest mniejszy problem z wspomaganiem i co dziwne problem jest bardziej w prawo niż w lewo. Czasami jak poręce na siłę na maksa w lewo i w prawo to jest OK. Co mnie skłania do tego że to maglownica to to że od tych problemów z wspomaganiem przestało być słychać te sporadyczne stuki. Tylko czy to nie dziwne że po 1,5 roku padła przekładnia, fakt była po regeneracji ale to chyba za szybko. Co o tym sądzicie ?. I może macie jakieś zaufane firmy regenerujące przekładnie ?.
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 lip 2018, 18:05
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
witam,problem z wspomaganiem w zafirze a 1.8 benz 2001 rok, raz wspomaganie jest raz go nie ma. bezpieczniki przekaznik oki plyn jest,brak wyciekow. pokazl sie blad na komputerze c1550 sterownik, usterka pamieci eeproom. pomoze ktos ?? wina pompy wspomagania?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Sprawdż w jakim stanie są przewody elektryczne w miejscu wejścia do pompy.Często się tam uszkadzają i pompa na początku raz działa a raz nie, szczególnie przy opadach deszczu..Czy pompa nie hałasuje za bardzo ?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2018, 07:47 przez Harry200, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tu też pisze o wspomaganiu viewtopic.php?f=31&t=21432 i tu też czyli na dwa fronty.
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 lip 2018, 18:05
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
ładowanie jest super. 14.30v.
Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
pompa nie chalasuje wcale jak byla sprawna nic nie slychac. ostatnio auto stalo 5 dni i jednej nocy byl mocny deszcz wstalem rano by zobaczyc czy dzila pompa i dzialala do poludnia i znikla;(
Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
pompa nie chalasuje wcale jak byla sprawna nic nie slychac. ostatnio auto stalo 5 dni i jednej nocy byl mocny deszcz wstalem rano by zobaczyc czy dzila pompa i dzialala do poludnia i znikla;(