Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#586 Post autor: Janus »

Jeżeli pali się cały czas check, to najpierw zacząłbym od ustalenia jaki to błąd
Janusz

robpiwcio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
Imię: Robert
Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#587 Post autor: robpiwcio »

Ja napiszę Ci krótko - sprawdź rozrusznik.
Nawet jak kręci to nie znaczy, że jest sprawny. A w Zosiach musi być sprawny na 100%.
Ja miałem taki sam objaw i po regeneracji rozrusznika wszytko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#588 Post autor: ojciec polak »

Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Może być za niskie...

rud6

#589 Post autor: rud6 »

Witam wszystkich mam Zafire A 1,6 16v X16xel +lpg I mam następujący problem ciężko pali tak samo na zimnym i na ciepłym silniku wszystkie czujniki sprawdzone lub wymienione na nowe, zastanawia mnie fakt, jak podłącze op-coma i w blokach pomiarowych mam "przekazinik pompy paliwa - nieaktywny. Po przekrecenu kluczyka w starych nie słychać pompy
Kto pomoże

cieszko odpala
- poprawiłem tytuł ze względu na zbyt skąpy opis oraz błąd ortograficzny - Kocur
Ostatnio zmieniony 30 sty 2018, 12:07 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.

DANIELEK
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2018, 14:27
Imię: DANIEL
Auto: OPEL ZAFIRA A 2.2 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#590 Post autor: DANIELEK »

Witam Auto po nocy ciężko odpala Bateria dobra świece grzeją a musi kilka razy zakręcić i ledwo załapie Czy to mogą być wtryski ? Dodam że słupek był przekładany właśnie z wtryskami bo pękł wał a reszta została oryginalna

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#591 Post autor: Tazz »

A filtr paliwa był wymieniony? Może woda w nim jest i przymarzla, jakieś dodatki do paliwa stosujesz?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

DANIELEK
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2018, 14:27
Imię: DANIEL
Auto: OPEL ZAFIRA A 2.2 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#592 Post autor: DANIELEK »

Filtr był wymieniany Jakiś specyfik na stacji kupiłem i wlałem i jest to samo Problem z odpalaniem pojawił sie po przekładce kilka miesięcy temu Wcześniej na oryginalnym silniku palił z dotyku

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#593 Post autor: Harry200 »

Możesz mieć problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego,po nocy paliwo schodzi do zbiornika. Na forum jest trochę o problemach z pompą i układem zasilania w tych silnikach. Niektórzy instalują zaworki zwrotne na zasilaniu.W jakim stanie masz wężyki przelewowe przy wtryskach, też mogą być powodem zapowietrzania.Czy pompę paliwa masz swoją ?

DANIELEK
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2018, 14:27
Imię: DANIEL
Auto: OPEL ZAFIRA A 2.2 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#594 Post autor: DANIELEK »

mam zaworki zwrotne założone bo bez nich po przekładce to po 4 godz nie dało rady odpalić Pompa jest ta co była Wymieniony jest tylko słupek Osprzęt jest mój

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#595 Post autor: Janus »

Silnik diesla to silnik z zapłonem samoczynnym. Paliwo rozpylone jest wtryskiwane do cylindra pod dużym ciśnieniem, sprężone jeszcze wraz z powietrzem w cylindrze i następuje samozapłon.
Na jakość tego procesu mają wpływ zasadniczo 3 rzeczy:
1. Jakość wtrysku paliwa (moment, ciśnienie, stopień rozpylenia)
2. Szczelność komory spalania i sprężanie silnika (czyli szczelność głowicy, zaworów, pierścieni)
3. Temperatura komory spalania przy zimnym silniku oraz dawka i kąt wtrysku - czyli świece żarowe i ustawienie pompy.

Reasumując:
1. Wtryski
2. Pomiar ciśnienia sprężania
3. Świece żarowe + ustawienie pompy

A żeby nie wchodzić za bardzo w skomplikowaną robotę i mechaników - najpierw sprawdziłbym wskazania czujników temperatury silnika i oleju. Następnie spróbowałbym trochę "oszukać" wskazania czujnika temperatury oleju za pomocą rezystora - i sprawdzić czy to poprawi odpalanie. Jeżeli tak - konieczna będzie zmiana dawek rozruchowych za pewne (zużycie silnika, wtrysków).
Jeżeli powyższe zabiegi ze zmianą wskazań czujnika temp oleju nic nie dadzą - przyjrzałbym się świecom żarowym (niestety trzeba je wykręcić), a wtedy od razu - pomiar ciśnienia sprężania.

Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
ciężkie odpalanie po nocy
DANIELEK pisze: 19 mar 2018, 16:15 mam zaworki zwrotne założone bo bez nich po przekładce to po 4 godz nie dało rady odpalić Pompa jest ta co była Wymieniony jest tylko słupek Osprzęt jest mój
A tutaj możesz mieć silnik w najlepszej kondycji - zapowietrzony układ i tak nie zapali. Szukaj nieszczelności i wywal te zaworki
Ostatnio zmieniony 19 mar 2018, 22:26 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#596 Post autor: thor_ »

Panowie pytanie: czy po włączeniu zapłonu ale nie uruchamianiu rozrusznika, kiedy zapalają się kontrolki na desce, pompa powinna już zacząć pracować i podawac paliwo? Czy można ja usłyszec jak pracuje jeżeli tak jest? Szukam rozwiązania problemu nie odpalenia Zośki dziś rano ( i nadal) do wczoraj wszystko było OK. Akku jest OK - kręci ale silnik nawet nie jęknie, jakby chodził na sucho... trzymałem go na rozruszniku koło minuty i nie zapalił... Zakładam, że gdyby problemem była/były świece to powinien choć spróbować "złapać", wygląda mi to na brak podawania paliwa. Do tej pory nie miałem żadnych problemów z odpalaniem a dziś rano ZONK...

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#597 Post autor: Dziadek13 »

thor_ pisze: 29 lis 2018, 09:48 Panowie pytanie: czy po włączeniu zapłonu ale nie uruchamianiu rozrusznika, kiedy zapalają się kontrolki na desce, pompa powinna już zacząć pracować i podawac paliwo? Czy można ja usłyszec jak pracuje jeżeli tak jest?
Nie w tym dieslu pompa zasysa paliwo z baku i jest zabudowana na silniku jak ssie powietrze to na czym chcesz odpalić.
Sprawdź wężyki przelewu przy pompie z przodu na dole i trójnikach lubią pękać a w dodatku jak masz te otuliną szmacianą to standart.
Takie klasyczne zapowietrzenie.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2018, 14:41 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#598 Post autor: thor_ »

Po diagnozie:

P1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej
P0725 - Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładn.

Mam już rozebrane pół pompy i wyjęty sterownik i od niego zacznę. Z tego co już zacząłem badać temat najczęściej do wymiany jest tranzystor "mocy" i spróbuję go zidentyfikować i wymienić. Problem w tym, że wszystkie zdjęcia i filmy jakie widziałem są oczywiście "na" innej pompie... Za jakąś chwilę wrzucę zdjęcia sterownika i pompy może ktoś zidentyfikuje model pompy.

Jak uda się wymienić tranzystor i poskładać pompę wtedy przy okazji odpowietrzania posprawdzam co się da na wężach przy okazji.

No i czujnik... tez muszę sprawdzić czy jest na pewno dobrze zamocowany a jeżeli tak - to niestety wymiana...

Na innym oplowskim forum podobna przypadłość okazała się obluzowanym czujnikiem halla. Miałem już dość roboty na podwórku i po odcięciu sterownika nie zaglądałem do czujnika wiec jutro od tego zacznę pewnie. Z jednej strony było by fajnie jakby to tego typu problem był tylko... z drugiej szkoda by było bo już odciąłem przewody sterownika ;)

Zdjecia:

Pompa od strony podłączeń:
Obrazek

Zdjęty sterownik:
Obrazek

A tu poza konkursem syf w dolocie:
Obrazek
Obrazek

Dodano po 48 minutach 30 sekundach:
Ma ktoś pomysł jaki to model pompy?

Dodano po 14 minutach 41 sekundach:
Znalazłem na Allegro coś takiego i to chyba to...
https://allegro.pl/pompa-wtryskowa-opel ... 18432.html

A przy okazji jeszcze jedno pytanie lajkonika - czy to zaznaczone na zdjęciu to okolice termostatu. Czy można gdzieś dostać albo to plastikowe kolanko którego u mnie już nie ma bo się wzięło i złamało dziś, albo całość "pokrywy" termostatu z trym kolankiem?
Obrazek

Dodano po 1 godzinie 16 minutach 39 sekundach:
Jeszcze się nad jedną rzeczą zastanawiam, czy te dwa błędy determinują dwie usterki? Znaczy sama pompę i jej elektronikę plus problem z czujnikiem? Czy oba mogą dotyczyć tylko czujnika? Próbuję własnie walczyć ze sterownikiem, ale niestety nie jest tak fajnie jak w VP44 gdzie bez większych problemów da się otworzyć puszkę z elektroniką... mija trzecia godzina i nadal nie wpadłem jak się dostać do wnętrza tego "mojego" sterownika... Dlatego zaczynam wypierać awarię elektroniki a zaczynam błagać o problem z czujnikiem ;)
Ostatnio zmieniony 29 lis 2018, 16:28 przez thor_, łącznie zmieniany 3 razy.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#599 Post autor: Janus »

Ładne zdjęcia, ale trzeba było najpierw podłączyć np: Opcoma, naładować akumulator i zakręcić rozrusznikiem - żeby zobaczyć prędkość obrotową wału korbowego/wałka pompy. Może jak na dłoni zobaczyłbyś że któryś z tych dwóch czujników niedomaga... Chociaż do wymiana czujnika prędkości pompy i tak trzeba ją trochę porozbierać.

Jeżeli masz pompę 2-wtykową, to jest PSG16. Jeżeli 1-wtykową, to jest VP44. Generalnie mechanicznie i hydraulicznie dużych różnic nie ma. W PSG16 cały sterownik (komputer silnika) masz na pompie. W VP44 pod błotnikiem.
Z różnic które odczułem na własnej skórze: procedura dla VP44 mówi o odpowietrzaniu układu paliwa pompką na przewodzie powrotnym. W PSG16 da się cokolwiek zassać przez przewót powrotny dopiero jak pracują silnik i sama pompa. Tak jakby jakiś zaworek był w PSG16 dodatkowo...
Janusz

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#600 Post autor: Dziadek13 »

thor_ pisze: 29 lis 2018, 17:59 Po diagnozie:
P1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej
P0725 - Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładn.
Nie wiem kto ci diagnoze robił ale winny jest czujnik obrotu wału a drugi błąd jest pochodni pierwszemu bo sterownik otrzymuje błędne impulsy z tego czujnika taka jest kolejność naprawy:

1.P0725 - Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładn.
2.P1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej
Drugi zniknie po naprawie (wymianie) czujnika obrotu wału.
Troche się pospieszyłeś z tym demontażem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”