[B]Tuleja zawieszenie tylne

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#91 Post autor: Rafoooo »

Mi się wydaje że Jarkowi chodziło o to że idzie wymienić tuleje nie wyciągając belki, ale łapy musiał odkręcić
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Skasowany użytkownik 6483

#92 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No brawo, ktoś wreszcie zrozumiał moja wcześniejsza wypowiedź :piwo: . Mnie dokładnie o to chodziło ,że nie ma potrzeby wszystkiego wywalać na warsztat by wyciagnąć tuleje. Tu sie zgadzamy, druga sprawa , do wymiany tych tulei nie potrzeba było specjalnych ściagaczy. jak tu mój oportunista twierdzi. Mogę zamieścić oświadczenie mojego mechanika wraz z wykazem narzędzi, za pomocą których wymontował tuleje i próżno tu szukać owych ściagaczy :lol: :lol: :lol: . To tyle z mojej strony... :piwo:

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#93 Post autor: fredas »

Jarek zobacz jak ja sobie poradziłem bez specjalnych sprzętów :> kawałek rury jakieś żelastwo i pręt gwintowany to tyle w temacie :uklon:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#94 Post autor: browar340 »

Czyli jak dobrze przeanalizowałem cały watek są dwa sposoby wymiany tuleji:
- czyli demontaz całej belki :

1. Ściągamy kółka

2. Luzujemy przewody.

3. Ściągamy amory i sprężyny - podpieramy belkę.

drugi sposób odkrecamy tylko łapy i juz .Dobrze łapie koledzy ?

Skasowany użytkownik 6483

#95 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Dokładnie kolego...browar340. Od Ciebie zalezy, która metodę wybierzesz :piwo:

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#96 Post autor: Rafoooo »

No według mnie demontaż całej belki nie ma żadnego sensu.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#97 Post autor: dany1107 »

I ja już mam problem z głowy. Udało mi się wymienić bez specjalnego sciagacza. Oczywiście bez wiertarki,młotka i brzeszcztu bym starych nie wyciągnął :lol:
Do zamontowania nowych użyłem pręta gwintowanego, dwóch nasadek i podkładek. Standardowo w moim aucie ktoś wcześniej już wymieniał ów element ale tylko jeden. Jak ktoś ma troszkę manualnych zdolności ogarnie temat. Najważniejsze to pozaznaczac markerem położenie starych tuleji i łap, jak już wcześniej Rafał napisał.
Ps. Rafoooo. To ustrojstwo na belce co pisałeś ja też posiadam, i wydaje mi się że jest to do poziomowania reflektorów. Choć mogę się mylić. :mysli:
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 20:54 przez dany1107, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#98 Post autor: Rafoooo »

Tak. Jest to czujnik poziomowania reflektorów... też się dowiedziałem niedawno, jak jeden z kolegów na forum poruszył temat ustawienia wysokości świateł przednich. :mrgreen:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#99 Post autor: dany1107 »

Rafoooo pisze:Tak. Jest to czujnik poziomowania reflektorów... też się dowiedziałem niedawno, jak jeden z kolegów na forum poruszył temat ustawienia wysokości świateł przednich. :mrgreen:
:ok:

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#100 Post autor: paweldm »

Jak sprawują się tuleje Meyle ??
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#101 Post autor: paweldm »

Czy tylko tuleje Lemforder??
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#102 Post autor: Sumik »

A ja polecam te tuleje:
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tule ... ./23110372

W zniżkach macie rabat 7% ( za jakiś czas będzie równiutkie 10% ).
Tuleje są praktycznie pancerne i przeżyją samochód. Nie ma różnicy w twardości. Montaż po usunięciu starych zajmuje jakieś 10 minut, bez konieczności prasowania na dołączonym smarze wciskamy je ręką, czyli spokojnie można to zrobić pod autem bez demontażu belki. POLECAM :ok:

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#103 Post autor: paweldm »

Ta na fotkach z aukcji (mają z drugiej strony wycięcie) wygląda inaczej jak te z Olkusza. Ktoś je już montował??
Ostatnio zmieniony 22 mar 2018, 00:00 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#104 Post autor: Sumik »

Które? Te ori czy te z Olkusza?
Montowałem obie i powiem, że z tymi z poliuretanu jest o niebo lepiej. Smarujesz, wciskasz ręką i nakładasz pierścień z drugiej strony.
Z ori trzeba się troszkę nagimnastykować żeby ją wprasować w belkę. Jeżeli ktoś planuje to robić bez ściągania belki z auta to polecam poliuretan.
Co do samej tulejki to faktycznie jest okrągła i wygląda inaczej niż ta seryjna ale wydaje mi się, że to tylko kwestia tego że jak zrobili odlew tulejki to nie chciało im się obrabiać tego okrągłego elementu. Z reszta po co? W mocowaniu leży "pełniej" i pewniej. Ogranicza to dodatkowo ruchy belki na boki co wpływa na lepsze prowadzenie.

ceki70
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 22 cze 2016, 16:05
Imię: ceki70
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira B 1,8 Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#105 Post autor: ceki70 »

Zosi wymieniono tulejki belki tylnej , i pierwszy kosztorys wynosił 600 zł<robocizna> :facepalm: :mur: , ale korciło mnie by poszukać gdzieś indziej , i udało się 150 za robociznę .
A teraz pytanie , czy te tuleje nowe muszą się jakoś przystosować , dopasować , itp, bo wyczuwam bardziej teraz drogę <małe dziury, pająkowe pęknięcia, nierówności >wcześniej też ale jakoś mniej ???
ceki70
Przy pisaniu towarzysz mi dysleksja, dysortografia, dysgrafia, ;) :nie_wiem:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”