Skrzynia biegów - lewarek zamarzł :-)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Szachtior

#16 Post autor: Szachtior »

Szachtior,
Hej
Temat ciężko wchodzących biegów już opanowany.
Zbyt mała ilość oleju przekładniowego była przyczyną ciężko chodzącego lewarka zmiany biegów po rozgrzaniu jednostki napędowej.
Dziękuję wszystkim za linki.

ekofleks

#17 Post autor: ekofleks »

Witam,

przekopałem różne fora i mój przypadek jest jeszcze inny. Lewarek chodzi ciężko na boki dopiero po przejechaniu dłuższego odcinka, same biegi (ruch lewarka w górę lub w dół) wchodzą nieźle (tak mi się wydaje). Zjawisko jest spotęgowane w lecie. Natomiast w zimie po przejechaniu dłuższego odcinka lewarek chodzi trochę lepiej niż w lecie. Dodam jeszcze, że po postoju w ujemnej temp. nic nie zamarza. Reasumując: na obecną chwilę mam większą przyjemność z jazdy (zmiany biegów) w zimie a zbliża się okres wiosenno-letni i trzeba coś z tym zrobić. Co polecicie ?

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: rafant4011 »

Podobnie zdarza się i u mnie w ZB, ale nie wiem czym jest to spowodowane... Lewarek "sztywny", dwumas ok, oleju odpowiednia ilość...

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: violator »

Ktoś miał z tym problem bo znajomemu w Zafirze przymarzaja linki od zmiany biegów,jak najlepiej problem rozwiązać?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2018, 20:57 przez violator, łącznie zmieniany 1 raz.

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#20 Post autor: yuri1986 »

U mnie jest to samo.
Ogrzewanie daj nogi zawsze trochę szybciej się rozmarzna. Z tego co czytałem to wymiana linek jedynie pomaga.

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#21 Post autor: 12Marek »

Mnie też dopadła ta przypadłość :evil2:
https://www.youtube.com/watch?v=EtmiBA-Zi0A

Tyle że u mnie blokuje całkowicie na biegu na którym zostawię auto.
Po prostu nie idzie ruszyć wcale lewarkiem.
Przebieg niemal 170 tys km.
Pozdrowienia dla projektantów Opla :czerwona:
Wygląda że aby do wiosny...

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#22 Post autor: yuri1986 »

Widać że to standard. U mnie też zamarza :/ na wiosne będzie trzeba się tam dostać i spróbować może jakiś smar w linki wcisnac

Awatar użytkownika
camill1982
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 03 lip 2017, 11:27
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#23 Post autor: camill1982 »

Czy Zośki po lifcie mają jeszcze problem z zamarzaniem linki od zmiany biegów, zrobiłem test czyli wystawiłem z garazu na praktycznie niecałe 2 dni moją zośkę na zewnątrz jak były ostatnie mrozy poniżej -10 i nie zauważyłem opisanej przez Was przypadłości.

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#24 Post autor: yuri1986 »

Z tego co się orientuję żeby problem zniknął "wystarczy" wymienić linki na najnowsze jakie są dostępne. Także w poliftowych raczej tego nie bedzie.

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#25 Post autor: violator »

yuri1986 pisze: 06 mar 2018, 16:18 Z tego co się orientuję żeby problem zniknął "wystarczy" wymienić linki na najnowsze jakie są dostępne. Także w poliftowych raczej tego nie bedzie.
Koszt wymiany to 700zł tyle zawołali kumplowi w warsztacie :/nie wiem kiedy był lift ale kumpel ma 2015r Zafiry
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 17:54 przez violator, łącznie zmieniany 1 raz.

driver82

#26 Post autor: driver82 »

W Opel Nexteam Warszawa w serwisie usłyszałem ( od gościa który nadzoruję mechaników) , że Wy wszyscy na forach to tylko ,,głupoty piszecie'', ONI nie mieli takiego przypadku :-), i nie znają tematu i problemu z tymi linkami :-), Opel na maila mi odpisał tzn; też stwierdził , że nie było żadnej akcji serwisowej i że w ogóle to i oni nie wiedzą co mi chodzi, a że auto po gwarancji to oni się nie poczuwają do żadnej odpowiedzialności a przecież to ewidentny wada poddostawcy (producenta) części ...co za czasy ,że tylko zysk się liczy i wszyscy w większości branż to tylko rżną głupa.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2009, 23:05
Imię: KRZYSZTOF
Lokalizacja: Lędziny
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#27 Post autor: Krzysztof »

Witam
W serwisie Opla w Tychach na temat zamarzania linek nic nie wiedzą , jak stwierdzili nie mieli nawet żadnej wymiany gwarancyjnej ani pogwarancyjnej . Widać że dla Opla nie ma problemu , a zapytani o akcję serwisową po prostu nie ma , tyle się dowiedziałem.
Jedyny plus to dadatnia temperatura i brak problemu do następnych mrozów , a wtedy to już tylko wymiana na własny koszt.
Według moich spostrzeżeń to co jedna zima to jest gorzej, więc myślę że bez wymiany się nie obejdzie.
Kris

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#28 Post autor: 12Marek »

Nic nie wiedzą, nic nie słyszą....
Tylko kasę potrafią zgarniać :evil:

Jakoś nie trochę za dużo tych "przypadków"?
A nie powiedzieli czemu zatem tak się dzieje?
Bo że się dzieje to i ja i kilku co najmniej innych osobiście stwierdzone!
Tej zimy lewarek zmiany biegów wielokrotnie przy temperaturze poniżej zera najwyraźniej zamarzał i nie dawał się ruszyć.
Po uruchomieniu silnika i walce z lewarkiem trwającej w zależności od temperatury od kilku minut do ponad pół godziny coś powoli "puszczało" i biegi zaczynały wchodzić.
Wymyśliłem sobie to?
Aż mnie telepie na myśl o kolejnej zimie.
Jak nic trzeba odżałować kasę i wymienić :czerwona:

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: qtom »

niestety zdecydowana większość jest po gwarancji jak zauważyłem ale dobrym rozwiązaniem było zostawić na noc w Aso na parkingu i wtedy z doradca sprawdzić no cóż większość ma daleko do ASO a ci co mieli blisko olali temat i teraz narzekają. Jak trafisz na dobrego doradce w sensie który potrafi myśleć to jeden zdiagnozowany przypadek mógł pomóc wszystkim ale tak jak pisałem trzeba było zostawić auto i rano cisnąć gdy zamarznięte teraz chyba pozamiatane może jeszcze ci co maja wykupiona gwarancje przyszłej zimy coś ugrają ale auto musi zostać na parkingu. niestety żyjemy w takim kraju ze nikt na słowo nie wierzy zresztą się nie dziwię

maxbia
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:54
Imię: Piotr
Auto: Zafira C
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B20DTH

#30 Post autor: maxbia »

Linki się zużywają, wcześniej czy później to tylko kwestia czasu, każdemu może się to przydarzyć tak samo w przed jaki i po lifcie, przed zimą dobrze przesmarować i problem z głowy na całą zimę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”