Dokladnie....Juz rozmawialem z wlascicielem zakładu mechanicznego, to jest tak, ze on zatrudnia drygiego, który wlasnie robił przy moim aucie wymieniajac sprzegło. Kazal wyslac zdjecia uszkodzeń (jak bedziemy wymieniac czesci), zeby mial podstawy egzekwowac potrącić pensję od tego zatrudnionego mechanika. Dzis wlasnie kupilem części, co prawda z Zafirki 1.6, ale rocznik ten sam - 1999, skrzynia ta sama, ze wstecznym przed 1-ką. Musze jeszcze dokupić srube przegubu i siemering no i pozniej rola mechanika, zeby to wszystko ponastawiac. We Francji koszt takiej naprawy to 300 euro, części kupilem dzisiaj za 100 euro, 65 euro droga po nie (bramki na autostradzie, paliwo)....Koszta sa duze, więc nie odpuszcze. Poki co chce polubownie zalatwic z tym mechanikiem, ale dzwonilem juz do swojego prawnika i w razie kombinacji ze strony wlasciciela, wysuwam odpowiednią artylerię i widzimy sie w Sadzie. Mamy ekspertyzy od mechaników, w jakim stanie auto zastali i co wymaga naprawy. A Anioł Stróż faktycznie czuwał i to bardzo! Aż do kościoła poszedłem a od wieków nie byłemMariusz 79 pisze:Witam, moim zdaniem to jest niemożliwe żeby nakrętka od śruby ściskającej sworzeń sama całkowicie się odkręciła tak ze wypada śruba ( napisałeś że z jednej strony nie było śruby), wnioskuje że to było tak że mechanik z jednej strony nie dokręcił nakrętki a z drugiej strony O ZGROZO wcale nie włożył śruby. Masz dobrego Anioła Stróża bo jakby to było na autostradzie to nawet nie chcę myśleć jakby to się mogło skończyć. Pytanie tylko czy coś ugrasz w sądzie bo mechanik może się tłumaczyć że po paru dniach i 2.000km sam mogłeś coś robić przy sworzniu i że sam jesteś winny. Musisz się rozeznać u jakiegoś prawnika jakie masz szanse, żeby się nie okazało ze przegrasz i jeszcze będziesz musiał pokryć koszta procesu itp. A tłumaczenie właściciela że gwint mógł zostać zerwany tylko go obciąża ze względu na to że to oni przykręcali i najwidoczniej przekręcili gwint a jeśli śruba i nakrętka była już uszkodzona to w żadnym wypadku nie powinni ja montować. Właściciel teraz co jest w jakimś stopniu zrozumiale z jego punktu widzenia będzie opowiadał ci wszystko byle nie ponosić winy.
Dobry prawnik może to cale zdarzenie podciągnąć nawet pod narażenie życia i zdrowia, a na to już jest paragraf karny i poważne konsekwencje dla mechanika jak i właściciela.
półosie
Moderator: Sebu$
Szanowni koledzy:) w związku z tym, że nie mogę znaleźć odpowiedniego tematu podepnę się tutaj!!
Czy ma ktoś z Was podobne objawy? Ruszając ruchem kołowym wałek pośredni półosi prawej- przedłużenie wchodzące do skrzyni wyczuwam znaczny luz. Doszedłem do tego miejsca, ponieważ podczas przyspieszania czuć nieprzyjemne wibracje ( jest takie" przesuwanie podczas puszczania i naciskania gazu itd..). Czy to tylko zjechany wałek pośredni czy może coś w skrzyni? Miał ktoś coś takiego.
W załączniku nakręcony filmik. Proszę o Waszą opinię
https://youtu.be/lizKDBkwTPk
Czy ma ktoś z Was podobne objawy? Ruszając ruchem kołowym wałek pośredni półosi prawej- przedłużenie wchodzące do skrzyni wyczuwam znaczny luz. Doszedłem do tego miejsca, ponieważ podczas przyspieszania czuć nieprzyjemne wibracje ( jest takie" przesuwanie podczas puszczania i naciskania gazu itd..). Czy to tylko zjechany wałek pośredni czy może coś w skrzyni? Miał ktoś coś takiego.
W załączniku nakręcony filmik. Proszę o Waszą opinię
https://youtu.be/lizKDBkwTPk
Ostatnio zmieniony 30 mar 2017, 18:12 przez hutnik81, łącznie zmieniany 1 raz.
niestety już to właśnie przerabiam wałek pośredni zerwany -problem jest taki, że nigdzie nie mogę dostać tego wałka mam zafirę 2.0 dti i dostawca dwukrotnie dostarczył nie tę część co trzeba pomimo korzystania z vinu i numerów na półosi pomiędzy przegubami -jeżeli ktoś ma jakiś namiar to proszę -na allegro znalazłem dwie używki i chyba będę próbował tylko w jakim są stanie nie wiem.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 12 lut 2018, 12:00
- Imię: Paweł
- Auto: Opel zafira 2.2DTI
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y2DTR
WItam. Wszystkich podepnę sie do tematu.
Szukam przegubu do zafiry a 2.2dti silnik Y22DTR.
Byłem w 2 hurtowniach i kupiłem 2 przeguby zewnętrzne różnych firm, po przyjeździe do domu zabieram się za rozbieranie i po zdemontowaniu okazuje się że frazy wewńętrzne nie pasują na moją półoś.
U mnie jest 35 frezów i są takie drobne. A te nowe przeguby mają 25 frezów i są takie wielkie.
Po prostu nie wiem jak tego przegubu poszukać.
W sklepach internetowych i po podaniu modelu auta też wyskakują mi inne przeguby.
Szukam przegubu do zafiry a 2.2dti silnik Y22DTR.
Byłem w 2 hurtowniach i kupiłem 2 przeguby zewnętrzne różnych firm, po przyjeździe do domu zabieram się za rozbieranie i po zdemontowaniu okazuje się że frazy wewńętrzne nie pasują na moją półoś.
U mnie jest 35 frezów i są takie drobne. A te nowe przeguby mają 25 frezów i są takie wielkie.
Po prostu nie wiem jak tego przegubu poszukać.
W sklepach internetowych i po podaniu modelu auta też wyskakują mi inne przeguby.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Zapytaj Bodka tutaj:
viewtopic.php?f=33&t=10693
o numer katalogowy przegubu dla Twojego auta.
Jeśli kupiłeś niewłaściwy, zawsze możesz zwrócić.
viewtopic.php?f=33&t=10693
o numer katalogowy przegubu dla Twojego auta.
Jeśli kupiłeś niewłaściwy, zawsze możesz zwrócić.
Oczywiście!
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 12 lut 2018, 12:00
- Imię: Paweł
- Auto: Opel zafira 2.2DTI
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y2DTR
Wiem że można oddać. Dzwoniłem dzisiaj do intercars i podałem numer VIN to powiedzieli że osobno przegubu nie ma. tylko z półosią. Pewnie dlatego że nie ma tego zabezpieczenia simeringu. Tylko do ściągnięcia jest potrzebny taki ściągacz. I po wyjęciu to w środku jest takie zabezpieczenie w postaci pierścienia.