Moduł komfortu do Zafiry B
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Zauważyłem coś dziwnego. W Menu Zdarzenia w zakładce Przyciski chciałem ustawić akcję po przytrzymaniu lewej rolki na kierownicy w górę przez 1s. Wszystko ustawiam, wybieram naciśnij i przytrzymaj przez 1s. Daję zapisz konfigurację do urządzenia, potwierdza że zapisało ok. Przechodzę na jakąś inną zakładkę, wracam i jest przestawione z "lewa rolka" na "prawa rolka". Próbowałem kilka razy i za każdym razem to samo.LWPM pisze:
Kiedyś zajmowałem się elektroniką, a dokładnie TV, i z układów które przejrzałem to można by wykorzystać układ scalony MC44011, ale trzeba go wysterować po szynie I2C
http://pdf.datasheetcatalog.com/datashe ... 4011FN.pdf
Ostatnio zmieniony 22 mar 2018, 21:23 przez tina1972, łącznie zmieniany 1 raz.
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
Wrzuciłem na listę zgłoszeń, da się coś takiego zrobić ?
Automatyczny tryb SPORT przy określonej prędkości, obrotach, obciążeniu silnika (do ustalenia)
Przydatne przy wyprzedzaniu, nie musimy odrywać ręki od kierownicy lub gałki zmiany biegów.
Automatyczny tryb SPORT przy określonej prędkości, obrotach, obciążeniu silnika (do ustalenia)
Przydatne przy wyprzedzaniu, nie musimy odrywać ręki od kierownicy lub gałki zmiany biegów.
ZB
ZC
ZC
Można zaprogramować przycisk na kierownicy aby włączał tryb sport. Jest to praktyczne i bezpieczne rozwiązanie. Z mojego doświadczenia jazdy z trybem SPORT wynika, iż automatyczne włączanie mogłoby doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Samochód mógłby gwałtownie przyśpieszać wbrew twojej woli (np. w korku ulicznym) lub nie przyśpieszać kiedy tego oczekujesz np. przy wyprzedzaniu.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Dzisiaj miałem kolejne wypalanie, na szczęście zobaczyłem, że spalanie postojowe jest już 1,6 - 1,8 l/h i dokończyłem go w całości.
Opóźnienie w silniku 1.9 jest dość duże w stosunku do tego, że proces się już rozpoczął
Nie ma nikogo na Forum z silnikiem 1.9, kto mieszka w okolicy Łukasza, żeby pomógł rozwiązać ten problem
Jest to dość kłopotliwe, u mnie z reguły filtr wypala się po uzyskaniu 90% nasycenia, ale z takim opóźnieniem dalej muszę kontrolować chwilowe spalania, a nie o to chyba chodzi
Druga sprawa zamykanie i otwieranie szyb i drzwi bagażnika - zaprogramowałem trzy razy kliknięcie na szybach, 4 razy na bagażnik - nie działa
Coś z tym można zrobić
Opóźnienie w silniku 1.9 jest dość duże w stosunku do tego, że proces się już rozpoczął
Nie ma nikogo na Forum z silnikiem 1.9, kto mieszka w okolicy Łukasza, żeby pomógł rozwiązać ten problem
Jest to dość kłopotliwe, u mnie z reguły filtr wypala się po uzyskaniu 90% nasycenia, ale z takim opóźnieniem dalej muszę kontrolować chwilowe spalania, a nie o to chyba chodzi
Druga sprawa zamykanie i otwieranie szyb i drzwi bagażnika - zaprogramowałem trzy razy kliknięcie na szybach, 4 razy na bagażnik - nie działa
Coś z tym można zrobić
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, 19:10 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
To opóźnienie fajnie by było gdyby było mniejsze. Ale i tak jest sto razy lepiej z takim powiadomienien jak bez.
W czasie jazdy na trasie ciężko jest samemu wyczuć, a tak mamy info.
Ja mam bagażnik zaprogramowany na cztery kliki i działa ok. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że nie zawsze zliczy pierwsze kliknięcie.
Ja zrobiłem na raz animację tył, na dwa otwarcie lub zamknięcie szyb, na trzy światła no i dla otwierania na cztery bagażnik.
W czasie jazdy na trasie ciężko jest samemu wyczuć, a tak mamy info.
Ja mam bagażnik zaprogramowany na cztery kliki i działa ok. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że nie zawsze zliczy pierwsze kliknięcie.
Ja zrobiłem na raz animację tył, na dwa otwarcie lub zamknięcie szyb, na trzy światła no i dla otwierania na cztery bagażnik.
- griszka
- Debiutant
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 sie 2014, 08:16
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI automat
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ja już od dwóch lat mam zamontowany Led pod ogrzewanie tylnej szyby, która pokazuje mi że wypalanie jest w toku.
Działa to tak, że minimalnie wcześniej (ok 1 sek.) zapala się Led i gaśnie z końcem wypalania.
Mnie bardziej interesuje, kiedy mogę spodziewać się, że proces się zacznie....
- Broda_2014
- Przeglądacz
- Posty: 58
- Rejestracja: 22 mar 2014, 17:18
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Dolny śląsk
- Auto: Opel_zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja chyba mieszkam najbliżej Łukasza i mam silnik 1.9 mogę pomóc jak najbardziej , a z tym opóżnieniem to prawda bo moduł informuje dopiero jak dpf osiągnie ok. 530 stopni a nie kiedy już dawkuje więcej paliwa .Bodek pisze: ↑24 mar 2018, 19:09 Dzisiaj miałem kolejne wypalanie, na szczęście zobaczyłem, że spalanie postojowe jest już 1,6 - 1,8 l/h i dokończyłem go w całości.
Opóźnienie w silniku 1.9 jest dość duże w stosunku do tego, że proces się już rozpoczął
Nie ma nikogo na Forum z silnikiem 1.9, kto mieszka w okolicy Łukasza, żeby pomógł rozwiązać ten problem
Jest to dość kłopotliwe, u mnie z reguły filtr wypala się po uzyskaniu 90% nasycenia, ale z takim opóźnieniem dalej muszę kontrolować chwilowe spalania, a nie o to chyba chodzi
Druga sprawa zamykanie i otwieranie szyb i drzwi bagażnika - zaprogramowałem trzy razy kliknięcie na szybach, 4 razy na bagażnik - nie działa
Coś z tym można zrobić
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
U mnie otwieranie i zamykanie szyb nie działa.
Otwieranie bagażnika - nie działa
Otwieranie bagażnika - nie działa
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- griszka
- Debiutant
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 sie 2014, 08:16
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI automat
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ustawiłem otwieranie bagażnika na 3 x pilot (otwórz) - reakcja jest taka, że po pierwszym naciśnięciu otwierają się wszystkie drzwi łącznie z bagażnikiem, a na koniec bagażnik też dostaje, dodatkowo, impuls na otwarcie :-)
Udało mnie się zrobić przedłużacz OBD na tyle płaski, że zamontowałem popielniczkę :-)
Kabel mam na razie wyciągnięty przed popielniczką (czyli moduł jest na zewnątrz) i zastanawiam się gdzie umieścić moduł żebym miał do niego w miarę łatwy dostęp...
Udało mnie się zrobić przedłużacz OBD na tyle płaski, że zamontowałem popielniczkę :-)
Kabel mam na razie wyciągnięty przed popielniczką (czyli moduł jest na zewnątrz) i zastanawiam się gdzie umieścić moduł żebym miał do niego w miarę łatwy dostęp...
Dzisiaj miałem wypalanie DPFa - zacząłem obserwować moment rozpoczęcia wypalania. I faktycznie moduł pokazuje z opóźnieniem jakieś 2 minuty od zauważenia objawów - trzeba pilnować
Ale mój wynik chyba niezły jest
zdjęcie przed rozpoczęciem wypalania.
Ale mój wynik chyba niezły jest
zdjęcie przed rozpoczęciem wypalania.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
zgłaszajcie proszę takie/i nie tylko błędy tutaj: http://bugs.lwpm.eu/ - przynajmniej nic mi nie ucieknie, bo na forum, to różnie bywa. Mogę przegapić posta, albo zostawić sobie temat na później i zapomniećbarek16 pisze: ↑22 mar 2018, 18:33Zauważyłem coś dziwnego. W Menu Zdarzenia w zakładce Przyciski chciałem ustawić akcję po przytrzymaniu lewej rolki na kierownicy w górę przez 1s. Wszystko ustawiam, wybieram naciśnij i przytrzymaj przez 1s. Daję zapisz konfigurację do urządzenia, potwierdza że zapisało ok. Przechodzę na jakąś inną zakładkę, wracam i jest przestawione z "lewa rolka" na "prawa rolka". Próbowałem kilka razy i za każdym razem to samo.LWPM pisze:
Twoje zgłoszenie jest tutaj: http://bugs.lwpm.eu/task/49
wygląda ciekawie, ale potrzebny jest układ z wyjściem 320x240, a nie D1 jak tutajtina1972 pisze:Kiedyś zajmowałem się elektroniką, a dokładnie TV, i z układów które przejrzałem to można by wykorzystać układ scalony MC44011, ale trzeba go wysterować po szynie I2C
http://pdf.datasheetcatalog.com/datashe ... 4011FN.pdf
Na Allegro można znaleźć np coś takiego. Myślę, że nie drogie i umożliwia podłączenie wielu różnych typów wejść. Widziałem podobne także z HDMI,. Problem w tym, że wyjście to VGA (640x480) - trzeba by to tylko przeskalować na 320x240 - widziałem różne scalery... ale ich koszt jest ogromny - nie warto. Prawdopodobnie najprościej będzie to chyba zrobić programowo
na jakimś trochę lepszym procesorze/DSP. Chyba, że ktoś coś znajdzie?
wiem, że dla 1.9 to upierdliwe i niedorobione jest... no ale trudno to zrobić bez 1.9 pod rękąBodek pisze:Dzisiaj miałem kolejne wypalanie, na szczęście zobaczyłem, że spalanie postojowe jest już 1,6 - 1,8 l/h i dokończyłem go w całości.
Opóźnienie w silniku 1.9 jest dość duże w stosunku do tego, że proces się już rozpoczął
Nie ma nikogo na Forum z silnikiem 1.9, kto mieszka w okolicy Łukasza, żeby pomógł rozwiązać ten problem
Jest to dość kłopotliwe, u mnie z reguły filtr wypala się po uzyskaniu 90% nasycenia, ale z takim opóźnieniem dalej muszę kontrolować chwilowe spalania, a nie o to chyba chodzi
mam tutaj kogoś z 1.9 chętnego do pomocy, ale problemem jest złapanie momentu wypalania, żeby móc się podpiąć z komputerem. Oczywiście można zawsze w trakcie przerwać wypalanie i dokończyć później - no ale to nie zawsze jest bezpieczne. Przegapiliśmy takie wypalanie kilka dni temu, no a następne jak wiadomo w 1.9 co 2-3 tygodnie (a nie jak u mnie co 2-3 dni). Dlatego czekam na odpowiedni moment - jak tylko się to uda złapać - będzie to zrobione.
Ostatecznie można spróbować sprawdzić stan ogrzewania tylnej szyby i kontrolki ogrzewania. Tzn: ogrzewanie działa, ale kontrolka się nie świeci: z tego wynika że trwa wypalanie. No ale to taki półśrodek - nie wiem na ile pewny. I ile fałszywych wypalań się pojawi, ew. ile prawdziwych wypalań to nie wykryje.
Zamykanie i otwieranie szyb powinno działać bez problemu z pilota, ale zważ na ilość naciśnięć - zliczona ilość bywa czasem nieintuicyjna.Bodek pisze:Druga sprawa zamykanie i otwieranie szyb i drzwi bagażnika - zaprogramowałem trzy razy kliknięcie na szybach, 4 razy na bagażnik - nie działa
Otwieranie bagażnika z pilota, tylko na naciśnięcie przycisku Otwarcie (nie zamknięcia!!!). Żeby sterownik otworzył bagażnik, musi być otwarty centralny zamek. Inaczej nie pozwala na otwarcie.
akurat w trasie wg mnie to takie info mało przydatne jest. Bardziej się przydaje po mieście, bo tutaj wypalanie potrafi trwać już z 10 minut i póki się silnik nie zagrzeje... to nic się nie pojawi i to jest problem. Na trasie na tyle szybko się nagrzewa, że problem jest bez znaczenia wg mnie.Patryqo pisze:W czasie jazdy na trasie ciężko jest samemu wyczuć, a tak mamy info.
mógłbyś się pochwalić co to za kabelek? jak zrobiłeś, z czego? bo inni pewnie też by skorzystali. Może sam bym w końcu jakoś dziurę załatał...griszka pisze:Udało mnie się zrobić przedłużacz OBD na tyle płaski, że zamontowałem popielniczkę :-)
Kabel mam na razie wyciągnięty przed popielniczką (czyli moduł jest na zewnątrz) i zastanawiam się gdzie umieścić moduł żebym miał do niego w miarę łatwy dostęp...
Co do miejsca, to jak patrzyłem u siebie, to nie bardzo widzę miejsce. Może do schowka to pociągnąć?
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ja tam lubię wiedzieć, kiedy się wypala. Na takiej trasie jak uk-pl wkurzajacym był fakt, że nie wiedziałem czy i kiedy się wypalił. Za to po mieście rozpoznaje praktycznie od razu kiedy się zaczyna. Co kto lubi ; -)LWPM pisze: akurat w trasie wg mnie to takie info mało przydatne jest. Bardziej się przydaje po mieście, bo tutaj wypalanie potrafi trwać już z 10 minut i póki się silnik nie zagrzeje... to nic się nie pojawi i to jest problem. Na trasie na tyle szybko się nagrzewa, że problem jest bez znaczenia wg mnie
Patent z kontrolą ogrzewania i kontrolki mógłby zdać egzamin. Może można by przypiąć inna komendę do tego, np rozgrzwanie dla wypalania czy tym podobne, a resztę zostawić tak jak teraz jest, czyli teraźniejszy komunikat pojawi się tak jak teraz to robi. Jak dla mnie było by ok.
Nie wiem jak u innych, ale u mnie miejsce pod podłokietnikiem, tam gdzie pod gumą jest regulacja linki ręcznego, mógłby by być dobrym miejscem. Jeśli jest tam na tyle miejsca to dostęp jest błyskawiczny. Sprawdzę jak będę w aucie.LWPM pisze: Co do miejsca, to jak patrzyłem u siebie, to nie bardzo widzę miejsce. Może do schowka to pociągnąć?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2018, 14:12 przez Patryqo, łącznie zmieniany 3 razy.
- griszka
- Debiutant
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 sie 2014, 08:16
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI automat
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Przede wszystkim to nie znalazłem przedłużki takiej, żeby miała odpowiednie kabelki podłączone.
Robiłem więc sam od początku.
Miałem wtyk w dużej obudowie, ale okazało się, że w środku jest płytka z wlutowanymi pinami. Delikatnie musiałem obciąć kołnierz tak, żeby płytka oparła się jak najniżej na obudowie. Można zastosować samą płytkę z pinami, ale trzeba wtedy pamiętać jak należy wkładać wtyk (żeby nie obrócić go " do góry nogami").
Wyszło coś takiego:
Do połączenia wtyku z gniazdem użyłem płaskiego kabla. Wylutowałem dwa, niepotrzebne piny, żeby złapać kabel opaską.
Całość zalałem klejem na gorąco, spłaszczając wszystko maksymalnie. Widoczne podcięcie w kleju (na dole fotki, ale po włożeniu wtyku jest ono na górze) jest zrobione specjalnie na "wypustkę" ze śrubką znajdującą się w popielniczce.
W chwili obecnej moduł leży sobie przed popielniczką:
Ale zastanawiam się czy nie włożyć go pod osłonę, która zdejmuje się bardzo prosto i szybko:
Tylko na spokojnie muszę znaleźć tam miejsce, najlepiej takie, żeby na stałe zamocować wtyk i wtedy wkładanie i wyjmowanie będzie naprawdę bezproblemowe.
Przy okazji zapytać chciałem o jedną rzecz:
Mam wyświetlacz GID i zaprogramowałem "Pokazuj na zakładce UHP". UHP aktywowałem w dwóch miejscach Op Comem, ale zakładka telefonu nie pokazuje się na wyświetlaczu.
Robił już to ktoś z sukcesem na wyświetlaczu GID?
pozdrawiam
Grzegorz