powinna być zakładka w menu pomiędzy zegarami odnośnie czujników tak wygląda w przed liftem i bardzo podobnie po lifcie
Czujniki ciśnienia w oponach
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
- Załączniki
-
- pobrane.jpg (9.94 KiB) Przejrzano 6796 razy
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 lut 2017, 07:45
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Jozefin
- Auto: Opel Zafira C
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Witam.
Czyli mając dwa komplety kół zima lato z oryginalnymi czujnikami to nie trzeba ich programować? A jak jest z zamianą kół miejscami w sensie zamiana tylnych na przód nie będzie błędu odczytu ? I jeszcze co w sytuacji gdy letnie koła są w rozmiarze 17 a zimowe 16 ? Czy tu coś trzeba programować?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
Tak trzeba programować po zmianie kompletu. Zamiana kół spowoduję tylko ze tylne koło będzie jako przednie lub jak tam sobie pozakładasz. Tylko wkurzające będzie ze komputer pokazuje przykładowo ze masz mało powietrza w prawym tylnym a w rzeczywistości jest to prawy przód. Koszt programatora to około 9$ a czas programowania około 2 minut wiec czy jest sen w ogóle o tym myśleć gdzie co zakładać. rozmiar kół jest bez znaczenia pod warunkiem ze średnica kompletnego koła jest taka sama lub nie przekracza chyba 1-2% względy homologacyjne miedzy innymi chodzi o prędkościomierz ale tu nie jest konieczne programowanie ale zalecane jeśli różnica jest duża jest to opisane w instrukcji
Ostatnio zmieniony 08 cze 2018, 17:50 przez qtom, łącznie zmieniany 3 razy.
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Od 1listopada 2014 wszystkie auta muszą mieć czujniki ciśnienia zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej.
Zasada działania TPMS (Tire Pressure Monitoring System):
Gdy pojazd jest nieruchomy, czujniki przełączają się w stan "nieruchomy". W tym stanie czujniki sprawdzają ciśnienie w oponach co 30 sekund i nie wykonują nadawania. Przy prędkości powyżej 40 km/h (25 MPH) siła odśrodkowa uaktywnia czujniki,które sprawdzają ciśnienie co 30 sekund i nadają je co 60 sekund do modułu BCM(sterownik samochodu). Moduł BCM odbiera dane i wysyła je do wyświetlacza informacyjnego kierowcy, gdzie zostają wyświetlone. Czujniki w sposób ciągły(zarówno w stanie nieruchomym jak i jazdy pojazdu) porównują wartość ciśnienia z ostatnio wykonanego pomiaru z wartościami bieżącego pomiaru i jeżeli wykryją zmianę(ubytek lub przyrost) ciśnienia o 8,3 kPa (1,2 psi, ok. 0,1 bar) to na zestawie wskaźników zapali się kontrolka, a na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy (jeżeli jest na wyposażeniu samochodu) zostanie pokazany komunikat "kontrola ciśnienia w oponach".
Są 2 rodzaje czujników: programowalne i nieprogramowalne. Programowalne daje się programować dowolną ilość razy programatorem. Polega to na przypisaniu mu od 7-10 znaków liczbowo/literowych, np.301464AF Dla jasności,urządzenie EL-50448 to nie programator czujników(nie zaprogramujemy nim czujników programowalnych), EL-50448 to programator(aktywator) sterownika(ECU) samochodu. Po zmianie kół z czujnikami z innymi numerami ID(np z letnich na zimowe lub odwrotnie),EL-50448 programuje(zapisuje) numery ID nowych czujników(z drugiego kompletu kół) do sterownika(ECU) samochodu,nazywa się to też aktywacją,kalibracją czy przyuczeniem. Czyli,numery zapisane w sterowniku(ECU) muszą się zgadzać z numerami czujników. Jeśli przypadkowo zamieniliśmy miejscami koła(np. przednie lewe poszło na prawy przód) należy zrobić aktywację wszystkich 4 kół programatorem EL-50448, w przeciwnym wypadku na wyświetlaczu na desce rozdzielczej, przednie lewe będzie widzialne jako przednie lewe.
Rynek europejski, częstotliwość nadawania czujników: 433MHz
Rynek amerykański, częstotliwość nadawania czujników: 315MHz
Procedura aktywacji: https://www.youtube.com/watch?v=2M0G49UoyC4
Jeśli chcemy wrzucić drugi komplet kół zimowych i są tam czujniki z innymi numerami niż w kołach letnich to robimy aktywację przez EL-50448 jak na filmie,po zmianie z zimowych na letnie ponownie przeprowadzamy aktywację.
Jeśli w drugim komplecie kół mamy klony czujników(te same numery ID czujników) to nic nie musimy robić za wyjątkiem dopilnowania by koła były na tych samych miejscach.
Czujniki programowalne są dostarczane już jako zaprogramowane czyli z numerami i musimy je aktywować przez EL-50448
Ja w drugim(zimowym) komplecie mam programowalne czujniki(klony) Autela MX,zaopatrzyłem się w programator Autela TS501(koszt 180£) i sam je zaprogramowałem (sklonowałem). Są o wiele lepsze niż oryginalne montowane przez Opla czujniki Schredera bo nie powodują błędu z żarówkami LED. Po przejechaniu odcinka 17-19 km wyświetlała się pomarańczowa ostrzegawcza ikona "sprawdź ciśnienie" i odczyty ciśnienia znikały z ekranu-pojawiały się tylko kreski.
Co ważne, musimy pilnować aby ciśnienie w kołach zgadzało się z ustawieniem typu ciśnienia w kołach w menu samochodu,chodzi tu o 3 ustawienia: lekka,ekonomiczna i pełne obciążenie(czy jakoś tak) z wartościami podanymi przez producenta w instrukcji obsługi lub na tabliczce na słupku auta przy drzwiach. Producent podaje 3 wartości. Jeśli ciśnienie będzie odbiegać od tej wartości o +/- 8,3 kPa (1,2 psi, ok. 0,1 bar), wyświetli się komunikat "sprawdź ciśnienie"
Dla oszczędności baterii w czujnikach, w nieużywanych kołach spuszczamy całkowicie powietrze.
Montaż czujnika-filmik(sorry,że po angielsku): https://www.youtube.com/watch?v=Maunq29ow2U
Zasada działania TPMS (Tire Pressure Monitoring System):
Gdy pojazd jest nieruchomy, czujniki przełączają się w stan "nieruchomy". W tym stanie czujniki sprawdzają ciśnienie w oponach co 30 sekund i nie wykonują nadawania. Przy prędkości powyżej 40 km/h (25 MPH) siła odśrodkowa uaktywnia czujniki,które sprawdzają ciśnienie co 30 sekund i nadają je co 60 sekund do modułu BCM(sterownik samochodu). Moduł BCM odbiera dane i wysyła je do wyświetlacza informacyjnego kierowcy, gdzie zostają wyświetlone. Czujniki w sposób ciągły(zarówno w stanie nieruchomym jak i jazdy pojazdu) porównują wartość ciśnienia z ostatnio wykonanego pomiaru z wartościami bieżącego pomiaru i jeżeli wykryją zmianę(ubytek lub przyrost) ciśnienia o 8,3 kPa (1,2 psi, ok. 0,1 bar) to na zestawie wskaźników zapali się kontrolka, a na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy (jeżeli jest na wyposażeniu samochodu) zostanie pokazany komunikat "kontrola ciśnienia w oponach".
Są 2 rodzaje czujników: programowalne i nieprogramowalne. Programowalne daje się programować dowolną ilość razy programatorem. Polega to na przypisaniu mu od 7-10 znaków liczbowo/literowych, np.301464AF Dla jasności,urządzenie EL-50448 to nie programator czujników(nie zaprogramujemy nim czujników programowalnych), EL-50448 to programator(aktywator) sterownika(ECU) samochodu. Po zmianie kół z czujnikami z innymi numerami ID(np z letnich na zimowe lub odwrotnie),EL-50448 programuje(zapisuje) numery ID nowych czujników(z drugiego kompletu kół) do sterownika(ECU) samochodu,nazywa się to też aktywacją,kalibracją czy przyuczeniem. Czyli,numery zapisane w sterowniku(ECU) muszą się zgadzać z numerami czujników. Jeśli przypadkowo zamieniliśmy miejscami koła(np. przednie lewe poszło na prawy przód) należy zrobić aktywację wszystkich 4 kół programatorem EL-50448, w przeciwnym wypadku na wyświetlaczu na desce rozdzielczej, przednie lewe będzie widzialne jako przednie lewe.
Rynek europejski, częstotliwość nadawania czujników: 433MHz
Rynek amerykański, częstotliwość nadawania czujników: 315MHz
Procedura aktywacji: https://www.youtube.com/watch?v=2M0G49UoyC4
Jeśli chcemy wrzucić drugi komplet kół zimowych i są tam czujniki z innymi numerami niż w kołach letnich to robimy aktywację przez EL-50448 jak na filmie,po zmianie z zimowych na letnie ponownie przeprowadzamy aktywację.
Jeśli w drugim komplecie kół mamy klony czujników(te same numery ID czujników) to nic nie musimy robić za wyjątkiem dopilnowania by koła były na tych samych miejscach.
Czujniki programowalne są dostarczane już jako zaprogramowane czyli z numerami i musimy je aktywować przez EL-50448
Ja w drugim(zimowym) komplecie mam programowalne czujniki(klony) Autela MX,zaopatrzyłem się w programator Autela TS501(koszt 180£) i sam je zaprogramowałem (sklonowałem). Są o wiele lepsze niż oryginalne montowane przez Opla czujniki Schredera bo nie powodują błędu z żarówkami LED. Po przejechaniu odcinka 17-19 km wyświetlała się pomarańczowa ostrzegawcza ikona "sprawdź ciśnienie" i odczyty ciśnienia znikały z ekranu-pojawiały się tylko kreski.
Co ważne, musimy pilnować aby ciśnienie w kołach zgadzało się z ustawieniem typu ciśnienia w kołach w menu samochodu,chodzi tu o 3 ustawienia: lekka,ekonomiczna i pełne obciążenie(czy jakoś tak) z wartościami podanymi przez producenta w instrukcji obsługi lub na tabliczce na słupku auta przy drzwiach. Producent podaje 3 wartości. Jeśli ciśnienie będzie odbiegać od tej wartości o +/- 8,3 kPa (1,2 psi, ok. 0,1 bar), wyświetli się komunikat "sprawdź ciśnienie"
Dla oszczędności baterii w czujnikach, w nieużywanych kołach spuszczamy całkowicie powietrze.
Montaż czujnika-filmik(sorry,że po angielsku): https://www.youtube.com/watch?v=Maunq29ow2U
Ostatnio zmieniony 21 cze 2018, 01:48 przez radek12, łącznie zmieniany 17 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 05 cze 2018, 11:59
- Imię: Tomek
- Auto: Renault
- Model: Clio
- Oznaczenie silnika: R7H
- Gender:
Witam wszystkim
Zakupiłem felgi stalowe z czujnikami cisnienia do opon i wraz z oponami zimowymi zamontowano do Zafiry C Tourer. Problem jest taki ze nie moge przeprogramowac/kalibrowac. Na tablicy rozdzielczej pokazuje komunikat samochodu z kreskami w miejscu opon. Wg youtube ze nalezy nacisnać SET w manetce ale w ogóle nie ma reakcji. Powinno byc wg youtube wyswietlic naps "Programowanie czujników cisnien w oponie". Proszę o pomoc co i jak z tym mam zrobić. Czy zakup aktywatora EL50448 pomoże?
Tomek
Zakupiłem felgi stalowe z czujnikami cisnienia do opon i wraz z oponami zimowymi zamontowano do Zafiry C Tourer. Problem jest taki ze nie moge przeprogramowac/kalibrowac. Na tablicy rozdzielczej pokazuje komunikat samochodu z kreskami w miejscu opon. Wg youtube ze nalezy nacisnać SET w manetce ale w ogóle nie ma reakcji. Powinno byc wg youtube wyswietlic naps "Programowanie czujników cisnien w oponie". Proszę o pomoc co i jak z tym mam zrobić. Czy zakup aktywatora EL50448 pomoże?
Tomek
Renault Clio II/ Opel Zafira C 1.4T
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 gru 2018, 20:51
- Imię: Marcin
- Auto: Zafira Ć Tourer Active 1.6 CDTI
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z19dth
Witam.dlaczego po zmianie Nośności Opony na Eco lub max wyskakuje komunikat by sprawdzić ciśnienie w kołach kiedy na pozycji Lekka nic nie świeci.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
masz naklejkę na słupku to ci podpowie jakie powinno być ciśnienie w danym ustawianiu
Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
Aktywacja/Kalibracja czujników cisnienia opon
Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
Aktywacja/Kalibracja czujników cisnienia opon
jest to jedyna opcja programowania i nie zapomnij ze musi być zaciągnięty hamulec postojowy
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 sie 2019, 21:08
- Imię: Jurek
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Auto: Opel Zafira C 1.6CDTI Panorama
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Spotkała mnie powyższa sytuacja. Wyszło przy okazji komunikatu o niskim ciśnieniu w prawym tylnym kole. Dopompowałem i okazało się, że ciśnienie wzrosło w innym kole. Samochód kupiłem niedawno. Jest na zimowych oponach. Przypuszczam, że ktoś wykonywał jakieś kombinacje na kołach/oponach. Poczytałem trochę i kupiłem z 45 zeta wspomniany programator. Obsługa bardzo prosta (tak jak na filmiku). Teraz jest ok.Jeśli przypadkowo zamieniliśmy miejscami koła(np. przednie lewe poszło na prawy przód) należy zrobić aktywację wszystkich 4 kół programatorem EL-50448, w przeciwnym wypadku na wyświetlaczu na desce rozdzielczej, przednie lewe będzie widzialne jako przednie lewe.
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lip 2019, 19:19
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: CDTI
- Gender:
Przypomnę pytanie autora postu: I teraz mam pytanie co się będzie działo jak założę drugi komplet opon z nowymi czujnikami. Zafira sama rozpozna nowe czujniki i się z nimi dogada, muszę coś zrobić po założeniu nowych czujników czy pozostaje wizyta w warsztacie i zaprogramowanie nowych czujników?
Ja kupiłem nowe koła, zmieniłem, salon nie ASO Opla wygasiło kontrolkę czujnika ciśnienia, ale po 3 dniach znów się zapaliła. Więc pojechałem do ASO OPLA i pozytywne zaskoczenie!! skuteczne i profesjonalne zaprogramowanie 4 czujników kosztował zaledwie 50 zł, teraz już ok, więc polecam!
Ja kupiłem nowe koła, zmieniłem, salon nie ASO Opla wygasiło kontrolkę czujnika ciśnienia, ale po 3 dniach znów się zapaliła. Więc pojechałem do ASO OPLA i pozytywne zaskoczenie!! skuteczne i profesjonalne zaprogramowanie 4 czujników kosztował zaledwie 50 zł, teraz już ok, więc polecam!
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lip 2019, 19:19
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: CDTI
- Gender:
witam, już o tym pisałem w innym wątku, więc teraz krócej: CYTAT "Jeśli założysz drugi komplet również z oryginalnymi czujnikami to auto samo rozpozna te czujniki tylko wartości ciśnienia pojawią się po czasie.
Nic nie będzie trzeba programować" - NIE PRAWDA. Kupiłem nowe, używane koła od innej ZC ale oryginały OEM z czujnikami, gdy założyłem do mojej ZC czujniki się zaświeciły i dopompowanie i resetowanie według instrukcji nie pomogło. ALE POLECAM KAŻDE ASO OPLA - za jedyne 50 zł 4 czujniki przeprogramują i nauczą nowego auta, teraz już jest OK
Nic nie będzie trzeba programować" - NIE PRAWDA. Kupiłem nowe, używane koła od innej ZC ale oryginały OEM z czujnikami, gdy założyłem do mojej ZC czujniki się zaświeciły i dopompowanie i resetowanie według instrukcji nie pomogło. ALE POLECAM KAŻDE ASO OPLA - za jedyne 50 zł 4 czujniki przeprogramują i nauczą nowego auta, teraz już jest OK