Błędy: P042A i P0425 - co oznaczają i jak sobie radzić?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
nukwa

Błędy: P042A i P0425 - co oznaczają i jak sobie radzić?

#1 Post autor: nukwa »

Witam

Pojawił mi się dzisiaj rano taki błąd ECN 42551.
Pali się kontrolka samochodu z kluczykiem.
Nie mogą nigdzie znaleźć opisu kodu.

Pozdrawiam
Mariusz
Ostatnio zmieniony 02 lip 2011, 16:42 przez nukwa, łącznie zmieniany 2 razy.

nukwa

#2 Post autor: nukwa »

Znalazłem coś takiego :

P0420 catalyst efficiency under limit (Bank 1) B-017

Jak mam to rozumieć : efektywność katalizatora poniżej normy?

W dieslu jest katalizator? czy tylko dpf?

Pozd

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

Twój błąd należy czytać jak P 0425 ale nie wiem co oznacza.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#4 Post autor: Lorry »

Coś z katalizatorem generalnie, w kodach na forum ich dokładnie nie ma ale dobrze by było sprawdzic zapchanie DPFa, i dobrze by było zrobić mu porządne wypalanie w ruchu, ew. płukanke, gdyby była tragedia

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Harry200 »

Według Autodata
P 0425 catalitic converter temperature sensor-bak1 ,czyli coś z czujnikiem temperatury katalizatora.W zaleceniach w autodata sprawdzić połączenia w okolicach czujnika temperatury,

nukwa

#6 Post autor: nukwa »

Witam
Czy ktoś się orientuje gdzie w komorze silnika wpięta jest wtyczka czujnika temperatury spalin.
W którym miejscu jest wkręcony do dpf już wiem.

Prawdopodobnie powodem moich problemów jest niestyk na wtyczce w komorze silnika lub niestety uszkodzony czujnik.
Po wykasowaniu błedu w serwisie przez 1 dzień było OK. Dzisiaj znowu wpadł ten sam błąd ale się wyclear-ował.

Pozdrawiam
Mariusz

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

W tym temacie :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=#21113 w trzecim poście wklejałem foto czujnika i jego lokalizację.Znajduje się przy filtrze paliwa.

jacekk44

#8 Post autor: jacekk44 »

dzisiaj wywaliło mi błąd ECN 042A52 co to może oznaczać i czy można z tym jeżdzić auto pracuje mormalnie i nie pali się żadna kontrolka

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#9 Post autor: Lorry »

Jakiś dziwny ten kod

Ale generalnie jest rozpiętość od czegoś z EGRem, po zapchany uszkodzony katalizator to tak na wstepie

jacekk44

#10 Post autor: jacekk44 »

ale mogę z tym jeżdzić egr wymianiany był miasiąc temu

kubaroth

#11 Post autor: kubaroth »

Witam. Wyskoczył mi błąd ECN 042551. Doczytałem na forum co to za paskudzielstwo (za wysokie/za niskie napięcie lub za wysoka/za niska temp. na czujniku temperatury spalin). Nie wiem tylko czy mozna z tym jeździć czy trzeba szybko usuwać usterkę?
Z góry dziękuję za info.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#12 Post autor: Lorry »

No lepiej usunąć bo (mogę się mylić) może to mieć wpływ na wypalanie DPFu, poza tym ew. złe dane mogą powodować zwiekszanie/zmniejszanie dawki paliwa.

A wtedy może albo mulić albo kopcić i wiecej chlać

nukwa

#13 Post autor: nukwa »

Witam

Mam identyczną sytuację.
Po dwóch wizytach w ASO werdykt: do wymiany czujnik temperatury spalin pozycja 1, cena 700 PLN + koszt wymiany, brak czujnika na magazynie trzeba czekać ok 2 tyg. sporadycznie psująca się część,
Po podpięciu Techa poza błedem wszystkie parametry silnika i osprzętu OK.
DPF wypala się z tą samą częstotliwością. Poza kontrolką silnik pracuje jak przed wystąpieniem błedu. Jezdzę tak już trzeci miesiąc.
Brak zamiennika czujnika, tylko oryginał (GM 855410), w Polsce dostępny tylko w ASO i w jednym sklepie internetowym, cena 650-700 PLN.
Mi tydzień temu przywiozła znajoma z GB nowy oryginalny czujnik za 270 PLN.
Nie mogę tego zrozumieć w Polsce ta sama część kosztuje 700 PLN a w GB w sklepie 53 funty.
Gdy wymienię napiszę co i jak.
Pozdrawiam
Mariusz

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

czujnik za 700 zl.... nieźle
Ostatnio zmieniony 14 lip 2011, 13:00 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

kubaroth

#15 Post autor: kubaroth »

Właśnie wróciłem z ASO. Dokładnie tak samo jak u kolegi nukwa. Błąd czujnika, do wuymiany za 7 stówek do zamówienia. DPF w porządku, sprawdzili ciśnienia na wejściu/wyjściu - wszystko gra. Błąd skasowany, zobaczymy kiedy znowu się zapali kontrolka. Pytanko: czy ten czujnik z Anglii za te 270 zł to w ichnim vauxhallu? Bo mam rodzinkę tam na miejscu tylko muszę dokładnie im wytłumaczyć co i gdzie mają załatwiać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”