Parowanie szyb.
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Ciekawostka jakiej się dzisiaj dowiedziałem w kwestii parowania szyb.
Otóż za wietrzenie samochodu odpowiadają otwory w karoserii ukryte za tylnym zderzakiem. Niestety czasem nie spełniają swojej roli jeśli "schowki" znajdujące się w boczkach bagażnika są zapchane różnymi klamotami. Ogranicza to cyrkulację powietrza i powoduje większe parowanie. Fachowiec od szyb stwierdził również, że ople niestety tak mają, że parować będą bo są dość dobrze uszczelnione.. z wyjątkiem mojego
Otóż za wietrzenie samochodu odpowiadają otwory w karoserii ukryte za tylnym zderzakiem. Niestety czasem nie spełniają swojej roli jeśli "schowki" znajdujące się w boczkach bagażnika są zapchane różnymi klamotami. Ogranicza to cyrkulację powietrza i powoduje większe parowanie. Fachowiec od szyb stwierdził również, że ople niestety tak mają, że parować będą bo są dość dobrze uszczelnione.. z wyjątkiem mojego
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Te "otwory w karoserii ukryte za tylnym zderzakiem" odpowiadają za odprowadzanie ciśnienia podczas zamykania drzwi...
- Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Kolego nie kumam jaki przycisk cyrkulacji. Chodzi ci o obieg otwarty i zamknięty ?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2018, 21:03 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Po wciśnięciu przycisku szyby powinny jeszcze bardziej parować, bo włączony jest obieg wewnętrzny/zamknięty...
Ostatnio zmieniony 27 mar 2018, 17:20 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ja zawsze włączam klimę i nawiew na szyby ten pierwszy przycisk na panelu po prawej stronie. Wydaje mi się że wtedy najmniej parują szyby, a obieg zamknięty to latem jak chcę schłodzić kabinę tak to rozumiałem hmm.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 paź 2018, 15:29
- Imię: Piotr
- Auto: Zafira B 1.9 cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
- Gender:
Witam.
Mialem taki problem w ZA wiec moze tu jest podobnie. Problemem byl silniczek od klapy obiegu zamknietego. Magnesy sie przesuwaja wzgledem obudowy. U mnie objaw byl taki ze jak zalaczalem obieg zamkniety to tak naprawde byl otwarty i odwrotnie. A jak sie dmucha tylko na szyby to obieg zamkniety jest nieaktywny wiec tak naprawde jest pernametnie wlaczony
Magnesy trzeba obrocic podajrze o 90 stopni i ja je wkleilem klejem. Nie pamietam dokladnie jak to wygladało ale naprawa za darmo tylko trzeba bylo sie troche nagimnastykowac.
Mialem taki problem w ZA wiec moze tu jest podobnie. Problemem byl silniczek od klapy obiegu zamknietego. Magnesy sie przesuwaja wzgledem obudowy. U mnie objaw byl taki ze jak zalaczalem obieg zamkniety to tak naprawde byl otwarty i odwrotnie. A jak sie dmucha tylko na szyby to obieg zamkniety jest nieaktywny wiec tak naprawde jest pernametnie wlaczony
Magnesy trzeba obrocic podajrze o 90 stopni i ja je wkleilem klejem. Nie pamietam dokladnie jak to wygladało ale naprawa za darmo tylko trzeba bylo sie troche nagimnastykowac.