Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
Deleted User 21664

#886 Post autor: Deleted User 21664 »

scooter pisze: 04 kwie 2018, 22:07 strony puste w zakładce są?
Jak tak to zjechać na dol i klikać rolka aż pojawia się parametry od ECC
Obrazek

Obrazek


więcej nie mam :nie_wiem:

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
nie wiem dokładnie który plik z softem ściągnąć - próbowałem stabilną, eksperymentalną, ze strony którą podałeś i nic

nynek80
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 24 lip 2015, 13:16
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Siedlęcin
Auto: 1.9
Model: H
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#887 Post autor: nynek80 »

no właśnie mam tak samo.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2018, 22:15 przez nynek80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#888 Post autor: scooter »

No tak ten plik trzeba do modułu wrzucić po staremu przez wiesz poleceń

nynek80
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 24 lip 2015, 13:16
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Siedlęcin
Auto: 1.9
Model: H
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#889 Post autor: nynek80 »

Jutro się pobawię. Zobaczę co wyjdzie z tego. Wpisuje dpf_config.exe com3 : config write txt konfiguracja.txt czy inaczej.

Deleted User 21664

#890 Post autor: Deleted User 21664 »

scooter pisze: 04 kwie 2018, 22:19 No tak ten plik trzeba do modułu wrzucić po staremu przez wiesz poleceń
wgrałem ten soft:
Obrazek

starą metodą z najnowszym LCM_update.exe

nie mam tych funkcji :nie_wiem:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#891 Post autor: LWPM »

no to może ja trochę rozjaśnię sytuację :)
by pododawać informacje do zakładek ECUInfo, trzeba użyć nowszego konfiguratora dostępnego tutaj: https://lwpm.eu/comfort/_test/
wtedy wszystko widać:
Zrzut ekranu z 2018-04-04 22-23-41.png
no i oczywiście trzeba mieć odpowiednią licencję, którą zapewne nie wszyscy mają...
Zrzut ekranu z 2018-04-04 22-23-13.png

Deleted User 21664

#892 Post autor: Deleted User 21664 »

Ja mam tak:
Obrazek

Łukasz napisz proszę na pw lub maila info dot licencji obejmującej ECC

nynek80
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 24 lip 2015, 13:16
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Siedlęcin
Auto: 1.9
Model: H
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#893 Post autor: nynek80 »

Łukasz kiedy zamierzasz wrzucić ECC do konfiguratora graficznego. Odezwę się w sprawie licencji na ECC.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#894 Post autor: Ostap »

Halo halo pisałem pw odnośnie licencji i cisza ;) Łukasz śpisz? ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Patryqo
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
Imię: Patryk
Lokalizacja: UK
Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#895 Post autor: Patryqo »

Po co pw, tutaj napisać, niech będzie dla wszystkich. Też bym chciał wiedzieć czy mając licencje na ecu info będę miał z a automatu parametry klimy, czy muszę to dokupić. Bo póki co to trochę to nie jasne.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#896 Post autor: LWPM »

Ostap pisze: 05 kwie 2018, 16:37Łukasz śpisz? ;)
ja nie śpię... nie dajecie mi spać :)

w każdym razie:
nowych parametrów do ECC jest około 23 (z czego część tylko do Vectry - klimatyzacja dwustrefowa, część tylko do Astry - jednostrefowa)
stąd scooter pisał o 17-tu - tylko tyle jest w Astrze/Zafirze.
Patryqo pisze: Też bym chciał wiedzieć czy mając licencje na ecu info będę miał z a automatu parametry klimy, czy muszę to dokupić. Bo póki co to trochę to nie jasne.
wszystko jest opisane na samym początku tematu, ale powtórzę:
ECU Info - tylko parametry silnika i tym podobne. Mało tego jest, ale nic więcej nie zgłaszacie że chcecie, więc nie dodaję. Tego jest za dużo by dodać wszystko co tylko się da.
a ECC, AT, ABS - to odrębne dodatki do ECUInfo :)

Po burzliwej debacie stanęło na tym, że koszt ECC został ustalony na 15zł. Po pierwsze dlatego, że parametrów jest dużo i w zasadzie jest to w 100% kopia możliwości Op-COMa w tym temacie (poza błędami, ale to na przyszłość zostawiam), ale też z drugiej strony na początku pisałem, że będzie 5zł za każdy dodatkowy parametr... tutaj uważam, że byłaby to przesada :)
W zasadzie jest to pełna diagnostyka klimatyzacji (jak w Op-COM)

Wszyscy co napisali maila, PW w tej sprawie - proszę o cierpliwość :)
Niestety, wraz z coraz większą ilością posiadaczy LCM - mój czas odpowiedzi się wydłuża... tym bardziej, ze wszyscy nawet z prostymi pytaniami od razu piszą do mnie zamiast napisać na forum :evil: . Niektórzy z was na pewno szybciej by im odpisali niż ja, bo już trochę w temacie jesteście :) Poza tym, jak ja odpowiem na forum to i inni się czegoś nauczą... a tak to wiedza zostaje nadal tylko u mnie.

Nowa wersja softu w zasadzie jest skończona - czeka na testy kilku funkcji w Vectrze. Jako że Vectry nie mam... to czekam aż ktoś to zrobi :)
mam nadzieję, że niezbyt długo to potrwa - to już nie zależy tylko ode mnie.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2018, 22:09 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

lordvajrus
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 23 sty 2018, 21:31
Imię: Adam
Auto: Opel Zafira B Famili 1.7 CDTI 2014r.
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR

#897 Post autor: lordvajrus »

Witam! Od jakiegoś czasu testuję moduł to już mój czwarty egzemplarz tak czwarty i chciałbym podzielić się z wami moim doświadczeniem z tym sprzętem. A więc tak dwa pierwsze moduły padły z chwilą podłączenia do auta nie było żadnej reakcji nic się nie wyświetlało, ale za to z komputerem z miłą chęcią współpracowały można było je aktualizować bawić się ustawieniami, ale co z tego winą okazał się wadliwy stabilizator napięcia. Trzeci moduł z wielkim moim zadowoleniem uruchomił się w aucie jak fajnie było wiedzieć w ilu procentach ma się zapełniony dpf oraz jaka jest temperatura cieczy chłodzącej radość nie trwała długo niestety za żadne skarby nie dało się go uruchomić pod komputerem nie pomogły różnego rodzaju wskazówki udzielane przez Łukasza ani sprawdzenie na innych komputerach czy systemach no nie chciał dać się poskromić do tego doszło jeszcze coś dziwnego dwa razy podczas jazdy zaczęły migać mi kontrolki oraz znikły wszystkie dane takie jak temp., Dpf., itd. pomogło ponowne wyciągnięcie i włożenie modułu za trzecim razem moduł przestał działać, co było przyczyną niestety jeszcze nie wiem Łukasz pewnie nie miał czasu sprawdzić, co się z nim stało. Czwarty moduł wygląda na to, że wszystko działa da się konfigurować tylko licencja coś uboga się zrobiła przypominam się tobie Łukaszu :), jeżeli chodzi o współpracę z autem to powiem tak działa, ale trzeba mocno docisnąć moduł do wtyku OBD2, aby zadziałał jakby miał za krótkie wtyki czy co zdarzało się, że podczas jazdy rozłączał się dodam jeszcze tylko, że inne urządzenia pod OBD2 działają bez żadnych problemów w moim aucie mocno już zmęczony tą całą sytuacją postanowiłem kupić przedłużkę OBD2 i wygląda na to, że problem rozwiązany tylko niech ktoś mi podpowie, dlaczego tak się dzieje pojeżdżę jeszcze jakiś czas i zobaczę czy wszystko będzie ok Pozdrawiam.

Patryqo
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
Imię: Patryk
Lokalizacja: UK
Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#898 Post autor: Patryqo »

Wygląda na to, że masz niesamowitego pecha. Mój moduł jeździ w aucie cały czas od początku stycznia i jest wszystko super. W styczniu zrobił trasę do UK,
teraz z UK. Wyciągam go tylko do zrobienia ustawień i z tym też nigdy problemu nie było.
Nie wyobrażam sobie tego nie mieć teraz.
Cóż mogę Ci więcej powiedzieć - głowa do góry i miejmy nadzieję, że użyteczność sprawnego już modułu wynagrodzi Ci wszystkie niedogodności.
Problemy zawsze się mogą przydarzyć, natomiast jedno jest pewne, Łukasz na pewno nikogo bez wsparcia nie zostawi.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2018, 18:37 przez Patryqo, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#899 Post autor: LWPM »

lordvajrus pisze:A więc tak dwa pierwsze moduły padły z chwilą podłączenia do auta nie było żadnej reakcji nic się nie wyświetlało, ale za to z komputerem z miłą chęcią współpracowały można było je aktualizować bawić się ustawieniami, ale co z tego winą okazał się wadliwy stabilizator napięcia.
nowy stabilizator to był dobry pomysł. Pierwsze 10 sztuk (na próbę) była dobrym pomysłem, ale potem kupiłem nową partię stabilizatorów i te musiały być jakieś trefne, bo chyba wszystkie do mnie wróciły... co ciekawe w domu, pod zasilaczem, nawet pod dużym obciążeniem, grzały się, ale działały prawidłowo, natomiast w aucie - padały przy okazji paląc procesor.
lordvajrus pisze:co było przyczyną niestety jeszcze nie wiem Łukasz pewnie nie miał czasu sprawdzić, co się z nim stało
moduł sprzętowo był sprawny, choć nie dawał znaku życia - zaprogramowałem go na nowo programatorem i wszystko działa. Wygląda na to, że firmware się wysypał... ale dlaczego, to tego nie wiem niestety
lordvajrus pisze:licencja coś uboga się zrobiła przypominam się tobie Łukaszu :)
celowo dostałeś ubogą, abyś sprawdził sprzęt, a nie dodatki do niego (pisałem Ci już o tym dlaczego)... a to było 2 tygodnie temu i jeszcze się nie odezwałeś. Jak już wszystko będzie ok, podeślij mi numer seryjny modułu, dostaniesz odpowiednią licencję :)
lordvajrus pisze:jeżeli chodzi o współpracę z autem to powiem tak działa, ale trzeba mocno docisnąć moduł do wtyku OBD2, aby zadziałał jakby miał za krótkie wtyki czy co zdarzało się,
wszystkie moduły mają takie same wtyczki i nikt problemu nie miał... myślę, że po prostu Twoje gniazdo jakieś luźne może być i coś "nie styka". skoro przedłużka pomogła, to myślę, że to właśnie było powodem.

PS: najnowszy soft dla tych co chcę już teraz skorzystać z ECC jest tutaj. Aktualizacja przez lcm_update.exe. Na razie tylko w ten sposób - na dodanie do konfiguratora trzeba jeszcze poczekać nieco (testy Vectry...)
konfiguracja ECC tutaj: https://lwpm.eu/comfort/_test/
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2018, 23:56 przez LWPM, łącznie zmieniany 2 razy.

sapcio7
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 31 sty 2018, 20:37
Imię: Sebastian
Auto: Opel Astra H 1.9 CDTI
Model: H
Oznaczenie silnika: Z19DTL

#900 Post autor: sapcio7 »

Zaktualizowałem soft do wersji z ECC, dane pokazuje ale występują u mnie pewne problemu.
1.Nie mogę wejść w moduł przez zakładkę UHP ( działa tylko wejście przez BC)
2.Przy pierwszych 3 uruchomieniach silnika moduł działał tylko przez kilka sekund po czym "znikł", przy 4 uruchomieniu był już widoczny cały czas.
3.Nie mogę przejść na strony 2,3,4 ECUInfo ( w tym przypadku może ja robię coś źle więc proszę o podpowiedz jak przerzucać te strony bo pokrętłem u mnie nie chciało przechodzić dalej, była tylko 1 strona chociaż w konfiguratorze ustawiłem 4).
Wiem, że to wersja tylko do testów, ale proszę o info czy moje problemy są normalne w tej wersji, czy da się to jakoś naprawić??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”