Hmm kolega zakladajacy temat nie napisal jakienopony chce zmienic na 195/50/15 wiec niewiem skad Ci sie to wzielo Ja wspomnialem o 17" w kontekscie pytania do Ciebie.bolid pisze:Archi, jeśli zmienimy na koło (felga + opona) o tej samej średnicy a innej szerokości, to - jeśli tylko nie będzie to zbyt szerokie co uniemożliwi swobodne wykonanie skrętu - zwiększymy sobie przyczepność (powierzchnia styku z jezdnią)
Genealnie o ile pojawi sie wieksze zuzycie paliwa to bedzie ono znikome. Juz obrazuje :-)bolid pisze: zwiększymy sobie spalanie (większe opory) ale np. ESP będzie działać ok.
Wymienilem kpl kola w malym aucie z silnikiem 1.1 z ory 155/70/13 na 195/45/14 i zuzycie paliwa wzroslo jezdzac tym kolo komina o 0,5l/100km. W trasie auto palilo 4,7l/100km.
Jesli wymienie w ZA 15" na 16" chetnie sie pochwale czy wiecej bedzie palic. Watpie w to ale nie wykluczam :-)
Hmmm a co jesli auto niema ESP ? Np moja ZA. Ehhhbolid pisze:jeśli natomiast zmienimy na koło o innej średnicy (a tak jest w tym przypadku) to uniemożliwimy poprawna pracę ESP (obniżenie bezpieczeństwa)
Nie gniewaj sie ale npisz cos czego juz nie napisalism ;-)bolid pisze:licznik nie będzie pokazywał właściwej prędkości, ponadto obniżamy prześwit i mniejsze koło gorzej zachowuje się na nierównościach (komfort użytkowania)
Wybacz ale nigdy sie nie dogadywalem z teoretykami :-( bo jesli cos robilem w swoim aucie i wiem ze to cos dziala albo "jak to dziala" to ciezko mi przekonac a nawet chyba niechce tego robic komus kto o tym czytal...bolid pisze:co innego mniejszy profil opony a co innego inny rozmiar koła (średnica felgi + profil opony)
BTW czytaj wlasciwie xywki - dziekuje :-)
Sadze ze kolega zapytal w pierwszym poscie o te opony poniewaz to najtansze nowe opony w 15”