Jaki olej do silnika 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#121 Post autor: Tazz »

Zacznijmy od tego jaki przebieg ma auto? Ale jeśli nie bierze oleju nawet tego gm to obstawiam ze silnik jest w dobrej kondycji i przejście na syntetyk będzie dobrym ruchem :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#122 Post autor: Oficer »

Ze względu na to, że jak 2 lata temu do mnie trafiła z Niemiec to tak już jeździła. Polecano płukanki i przejście na 5w lecz, ze względu na to iż nie mam problemów z spalaniem oleju pozostałem przy 10w. Co do przebiegu 203 tys. ( Oczywiście na blacie :p )
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2018, 21:04 przez Oficer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#123 Post autor: Tazz »

Ja bym albo zmienił na 5W.. albo zostać na 10W.. ale to muszą być jakieś dobre oleje. Napisz do tomek evo, napewno pomoże
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Umcyk
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Stargard
Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#124 Post autor: Umcyk »

Ja jestem zdania że lać 5w40 i tyle oczywiscie jakiś markowy...
Twierdzenie że po przebiegu XXX auta trzeba przejść na półsyntetyk albo co gorsza na syntetyk uważam za MIT...

W niskich temperaturach olej 5w ma mniejsza lepkość i zapewnia szybsze i tymsamym lepsze smarowanie silnika przy rozruchach i tyle - to jest fakt nie do podważenia...

Argument że 10w niejako uszczelnia silnik też jest naciągany... dla roboczej temperatury pracy silnika (po rozgrzaniu) lepkość olejów 5w i 10w jest porównywalna - więc jesli silnik ma cieknąć to będzie ciekł...

podsumowująć - silnik teoretycznie będzie miał mniej wycieków na 5w30 niż na 10w40...

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#125 Post autor: Mariusz »

Umcyk pisze: 14 kwie 2018, 08:15 Ja jestem zdania że lać 5w40 i tyle oczywiscie jakiś markowy...
Myślę że 5W40 będzie trochę za gęsty. W XER mamy zawory zmiennych faz rozrządu na których są sitka i raczej nie wskazane jest lanie gęstszego oleju. Sitka mogą się pozaklejać lub pozrywać. Lepiej dać 5W30.

Awatar użytkownika
Umcyk
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Stargard
Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#126 Post autor: Umcyk »

olej 5w30 jest pod każdym względem gorszy od 5w40...

pierwsza cyfra (5) oznacza lepkość oleju w niskich temperaturach... im mniejsza liczba tym lepiej - olej jest plynny w niskich temperaturach, posiada mniejszą lepkość (niż np. 10w, czy 15w) - co w niskich temperaturach jest zaletą...
liczba po "w" oznacza lepkość oleju w wysokich temperaturach... im wieksza liczba tym lepiej... olej w30 w wysokich temperaturach ma mniejsza lepkość niz w40, a tym samym gorsze właściwości smarne... sama "płynność" oleju nie ma tu wiekrzego znaczenia, bo przy temperaturach w okolicy 100*C w zasadzie każdy olej jest płynny, wręcz nie może być za rzadki (mieć zbyt małą lepkość) bo nie będzie smarowal silnika jak należy...

zauważ że w autach wyczynowych (praca na wysokich obrotach, wysoka temperatura silnika - ogólnie ciężkie warunki) stosuje sie oleje w60...

podsumowując olej 5w40 ma mniej zmienne właściwości w zależności od temperatury niz olej 5w30... inaczej: w niskich temperaturach oleje będą miały identyczne własciwości, natomiast olej olej 5w30 w wysokiej temperaturze będzie miał mniejszą lepkość - gorsze właściwości smarne...
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, 16:58 przez Umcyk, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#127 Post autor: SD72 »

Ja po przejsciu z oleju 5w30 ( technologia syntetyczna)

Obrazek

Robiac wczesniej plukanke (zgodnie z zaleceniem producenta i dystrybutora)

Obrazek

Na syntetyczny 5w40

Obrazek

Jestem zadowolony i moge polecic :D :ok:

Kto nie doswiadczy na wlasnej pupie ( silniku) ten sie nigdy nie przekona :idea:
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, 14:33 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#128 Post autor: Koenig »

Oficer pisze: 12 kwie 2018, 19:04 Nada się 10w40 Millers Trident 5L ? Aktualnie zalany GM 10w 40 i zero popytu na olej.
Jeżeli, jest wszystko ok to po co zmieniać?
W mojej Zośce od "nowości" lany był Mobil Super 3000 XE 5W30 (za przykładem poprzedniego właściciela) i aktualnie przy przebiegu 270kkm, dolewka pomiędzy wymianą oleju nie przekracza 0,5l. I póki nic złego nie będzie się dziać nie zamierzam tego zmieniać.

Pzdr.

marcin_kr
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kutno
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#129 Post autor: marcin_kr »

Koenig pisze: 06 maja 2018, 10:41
Oficer pisze: 12 kwie 2018, 19:04 Nada się 10w40 Millers Trident 5L ? Aktualnie zalany GM 10w 40 i zero popytu na olej.
Jeżeli, jest wszystko ok to po co zmieniać?
W mojej Zośce od "nowości" lany był Mobil Super 3000 XE 5W30 (za przykładem poprzedniego właściciela) i aktualnie przy przebiegu 270kkm, dolewka pomiędzy wymianą oleju nie przekracza 0,5l. I póki nic złego nie będzie się dziać nie zamierzam tego zmieniać.

Pzdr.
Ja jak ściągnąłem z Niemiec to miałem zalany MOTUL 10W40 - i tak było w książce serwisowej. Na chwile obecną mam 210 tys km i dolewki ok 0,35 l pomiędzy wymianani

Pozdr
Ostatnio zmieniony 06 maja 2018, 10:52 przez marcin_kr, łącznie zmieniany 2 razy.
Zafira A 1,8 LPG

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#130 Post autor: Koenig »


Ja jak ściągnąłem z Niemiec to miałem zalany MOTUL 10W40 - i tak było w książce serwisowej. Na chwile obecną mam 210 tys km i dolewki ok 0,35 l pomiędzy wymianani

Pozdr
I osobiście tak bym zostawił (MOTUL Gut "łolej").
Jak po zmianie oleju zaczną się jakieś "niespodzianki" to będziesz czaszkował czy to wina nowego oleju czy może trafiła ci się podróbka czy może coś innego.

Pzdr.

marcin_kr
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kutno
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#131 Post autor: marcin_kr »

Koenig pisze: 06 maja 2018, 11:48

Ja jak ściągnąłem z Niemiec to miałem zalany MOTUL 10W40 - i tak było w książce serwisowej. Na chwile obecną mam 210 tys km i dolewki ok 0,35 l pomiędzy wymianani

Pozdr
I osobiście tak bym zostawił (MOTUL Gut "łolej").
Jak po zmianie oleju zaczną się jakieś "niespodzianki" to będziesz czaszkował czy to wina nowego oleju czy może trafiła ci się podróbka czy może coś innego.

Pzdr.
Ja osobiście nie zamierzam zmieniać. Kiedyś zawsze była tendencja zmiany oleju jak się pojawiało większe zużycie na olej większej lepkości czyli syntetyk--> półsyntetyk--> mineralny co powodowało "uszczelnienie" układu :)
Zafira A 1,8 LPG

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8171
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#132 Post autor: Sebu$ »

Panowie ,
proszę nie cytować wszytskich jak leci !

Robi się to mało czytelne.
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#133 Post autor: evillysy »

Czeka mnie niedługo wymiana oleju, aktualnie jest castrol edge 10w40. I tak, chciałbym zastosować płukankę i zastanawiam się nad zalaniem 5w40. Czy to dobry pomysł? Oleje jakie brałem pod uwagę to Liqui Moly lub valvoline. Te Liqui Moly są generalnie dwa: taki
https://goo.gl/images/i3ymt8
Lub taki
https://goo.gl/images/15m2GL

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#134 Post autor: Forfiter2012 »

Tego drugiego miałem byłem średnio zadowolony chociaż uczciwie też mówię że najgorszy też nie jest teraz mam Neste City pro tez 5w40 i polecam.

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#135 Post autor: evillysy »

Dziś olej wymieniony. Weszło równo 4 litry.
Najpierw płukanka Liqui Moly https://goo.gl/images/eoGXc1
Filtr UFI
Olej Valvoline 5w40
Jak na razie po przejściu z 10w40 silnik ładnie mruczy, żadnych niepokojących objawów.

Jedyne co mnie przeraziło jak wszedłem do kanału pod auto to mokry silnik od przodu. Co się okazało leciało prawdopodobnie spod filtra oleju, który dał się odkręcić ręką: (

Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
Silnik został umyty i za jakiś czas się okaże czy faktycznie spod filtra ciekło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”