Skrzypienie przy kręceniu kierownicą - na postoju

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

Skrzypienie przy kręceniu kierownicą - na postoju

#1 Post autor: MARCEL! »

Hej!
Jak tylko przyszedł pierwszy na prawdę ciepły dzień to pojawił mi się dodatkowy odgłos... Skrzypienie... Nic nie stuka, nie puka. Wspomaganie działa prawidłowo, nic nie przerywa...
Podjechałem na stację diagnostyczną - niby wszystko ok.
Na początku myślałem, że to wewnątrz kabiny gdzieś od kierownicy, ale jak otworzyłem okno to skrzypienie jest od lewego koła... mniej więcej...

Nagrałem filmik (komórką, ale jakość powinna być ok) - nagranie w garażu - żeby lepiej było słychać ten dźwięk. Trochę może też słychać i pracę rok na kierownicy, no ale... :)
Trzeba kliknąć w czarne tło - zacznie się odtwarzanie:
Link:

https://streamable.com/j6evp

Na nowszych przeglądarkach z poziomu forum powinno dać się odtworzyć filmik:
[media]https://streamable.com/j6evp[/media]

Z góry dzięki za sugestie :-) :driver:
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2018, 22:57 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Umcyk
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Stargard
Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#2 Post autor: Umcyk »

Górne łożysko amortyzatora do wymiany...
Same łożyska tanie, ale sporo roboty...
Trzeba wyjęć McPhersona, zdemontować sprężynę (konieczne ściski), wymienić łożysko, założyć sprężynę, zamontować MCPhersona

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#3 Post autor: MARCEL! »

Hmm tak jak myślałem.
A to trzeba dwa łożyska wymieniać? czy wystarczy jedno?
Czy poduszka firmy Lemforder będzie ok? SKF? Sachs? Swag? Oryginał GM?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2018, 09:00 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 4 razy.

Skasowany użytkownik 23188

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Jak już rozbierać i się męczyć to zrób obydwa.
Jak pisze Umcyk - materiał tani, ale roboty trochę.
Przerabiałem ten temat koło miesiąca temu - bluzgom nie było końca :evil: - polecam zawczasu zorientować się
czy sam podołasz wymianie czy nie lepiej oddać to komuś do zrobienia :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2018, 09:11 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#5 Post autor: MARCEL! »

Raczej zlecę komuś...
Hmm... czytałem, że w Zafirach jeszcze nie jest tak tragicznie z wymianą tego elementu. Są auta, że jest to trudniejsze.
Jakąś firmę łożysk polecacie?
Te co mam to wytrzymały ponad 250 000 km, domyślam się, że oryginalne GM już i tak nie będą tak trwałe jak te co szły w fabryce w Bochum na pierwszy montaż...

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#6 Post autor: Tazz »

Lemfordera śmiało możesz zakładać, ma porównywalna trwałość do orginalnych :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Umcyk
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Stargard
Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#7 Post autor: Umcyk »

podejrzewam że nawet jak założysz jakieś tańsze łożysko to wcześniej sprzedasz auto niż łożysko się skończy...
ale markowe łożysko kosztuje pewnie ok 50zl, więc naprawdę nie ma co oszczędzać tych 10 czy 15zł...

Skasowany użytkownik 23188

#8 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Umcyk pisze: 11 kwie 2018, 20:47 podejrzewam że nawet jak założysz jakieś tańsze łożysko to wcześniej sprzedasz auto niż łożysko się skończy...
ale markowe łożysko kosztuje pewnie ok 50zl, więc naprawdę nie ma co oszczędzać tych 10 czy 15zł...
Zgadzam się.
Podsumowując - najlepiej wymienić poduszki razem z łożyskami - ponieważ widzę, że raz mowa o poduszce a raz o łożysku .... Kupić KOMPLET.
O takie coś :
Załączniki
5eddf4f842eba1f921428c77ad31.jpg
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2018, 08:22 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#9 Post autor: MARCEL! »

No tak, poduszka + łożysko :)
Tylko czy wymieniać z obu stron?

Skasowany użytkownik 23188

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Jeśli druga strona jest ok - to wg mnie nie ma potrzeby.
Ale :mrgreen: z drugiej strony wszystko rozbija się o PLNy. Spytaj o koszt. Ile wymiana 1 kompletu a ile 2 kompletów.
O ile dobrze pamiętam to dochodzi do tego jeszcze sprawdzenie zbieżności po wymianie ......

W moim przypadku - wymieniałem sam, więc nawet się nie zastanawiałem.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2018, 12:19 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#11 Post autor: MARCEL! »

W sumie racja...
Może to po prostu normalne, że po 260 000 km poduszka amortyzatora i łożysko już chce iść na emeryturę :P :miotla: :czyta:

Skasowany użytkownik 23188

#12 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

MARCEL! pisze: 13 kwie 2018, 09:53 W sumie racja...
Może to po prostu normalne, że po 260 000 km poduszka amortyzatora i łożysko już chce iść na emeryturę :P :miotla: :czyta:
Czy ja wiem .... Ja mam taki przebieg :witam: i właściwie to poduszki + łożyska robiłem raczej .. "profilaktycznie".

Awatar użytkownika
Umcyk
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Stargard
Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#13 Post autor: Umcyk »

ja jestem zdania że cokolwiek w zawieszeniu powinno robić się symetrycznie - jednocześnie prawa i lewa strona... nigdy nie wymieniałem części zawieszenia tylko po jednej stronie...

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2473
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#14 Post autor: Mariusz »

Umcyk pisze: 13 kwie 2018, 20:50 ja jestem zdania że cokolwiek w zawieszeniu powinno robić się symetrycznie - jednocześnie prawa i lewa strona... nigdy nie wymieniałem części zawieszenia tylko po jednej stronie...
Też tak uważam. :ok:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: Wojti »

Dokładnie :)
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”