[A] - Szorstki23 - 2.0 OPC, 192 KM, 2002

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Szczupły
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: 27 lis 2017, 23:24
Imię: Marcin
Lokalizacja: Śląsk
Auto: ZA OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#301 Post autor: Szczupły »

Wojskowe Służby Informacyjne zawsze miały dobre środki... :D
Życie jest za krótkie żeby jeździć kombi w dieslu

Skasowany użytkownik 21943

#302 Post autor: Skasowany użytkownik 21943 »

Kolejna porcja informacji o pracach przy Zośće....

Auto cały czas dostaje nowe fanty, pierwsza przyszła paczka z fmic, a w niej:
- podstawka pod filtr oleju
- zegar temperatury oleju(słupek od Krzyśka w pełni wykorzystany),
- nowy silikon i filtr do odmy.

Obrazek

Do prac z wymianą z przystawką zakupiłem porcje oliwy i filtry, oraz dodatkowy zapas na kolejną wymianę. Niestety oryginalne broki dołaczone do zestawu okazały się lipą :(
Mimo wkręceni ich na klej do gwintów i zostawieniu na kilka godzin, puściły olej. Podstawka zdjęta i czeka na powtórny montaż.

Obrazek

Obrazek

Sprawę zgłosiłem do fmica i czekam na rozwiązanie, w międzyczasie kupiłem śrubki M10x1 2,5 cm i oddałem do tokarza do skrócenia na 1,5 cm. Wkręcę je z podkładką miedzianą i mam nadzieję że nie będzie ciekło.

Zrobiłem sobie wycieczkę po kolejną porcję gratów z rozbitej Zafiry A OPC i przywiozłem turbo z z20leh(do lutego 2018 na gwarancji po regeneracji i wymianę kolektora) oraz nową lampę prawą tył(moją ktoś zniszczył jak auto stało w nocy na parkingu przed osiedlem, niestety pękła i woda dostała się do środka), wpadły też nowe żarówki chromowane bańki do kierukowskazów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A na koniec ciekawostka, część gratów przywieziona poprzednim razem z rozbitej Zafiry A OPC zamontowana w nowym aucie. Mam nadzieję że kolega niedługo się ujawni oraz nie będzie już przeglądał forum tylko jak gość i opiszę nam swoją Zafirę A OPC.
Zamontowałem mu tłumik Remusa, dolot z 1.9cdti plus silikony oraz decat 2,5" z kwasówki i inne mniej ważne pierdoły. :lol: :lol: :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


P.S

Kolejne fanty w drodze...... :D :D :D
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2018, 21:13 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#303 Post autor: Wojti »

Cały czas do przodu i tak trzymaj :ok: :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#304 Post autor: Mariusz »

Sławek idziesz jak burza. :ok:

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#305 Post autor: wampir11111 »

Postępy prac na 5+ :piwo:

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#306 Post autor: szura217 »

Widoczny postęp :ok: oby tak dalej :)
Obrazek

Szczupły
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: 27 lis 2017, 23:24
Imię: Marcin
Lokalizacja: Śląsk
Auto: ZA OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#307 Post autor: Szczupły »

Wydaje mi sie czy ten pręt od turbiny ociera o węża?
Życie jest za krótkie żeby jeździć kombi w dieslu

Skasowany użytkownik 21943

#308 Post autor: Skasowany użytkownik 21943 »

Tak u kolegi obciera bo wąż zrobiony tymczasowo, ponieważ oryginalny pękł mu w drodze z Gdańska do domu. Ma już drugi, będzie zakładał przy wyjmowaniu turbo, bo wiezie je do regeneracji.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2018, 11:18 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
manieklbn
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: 25 lis 2016, 15:07
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Lublin
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#309 Post autor: manieklbn »

ten filtr na odmę to nie za dobry pomysł będzie jechało smrodem do kabiny wiem bo sam popełniłem ten błąd

Skasowany użytkownik 21943

#310 Post autor: Skasowany użytkownik 21943 »

Ten filtr posiadam już od dłuższego czasu i nie widzę różnicy jak była odma bezpośrednio w dolot. Zestaw taki sam zamontowałem w drugiej Zośce kolegi i nic nie mówił że coś śmierdzi.

Skasowany użytkownik 21943

#311 Post autor: Skasowany użytkownik 21943 »

Witam po dłuższej przerwie, przez ten czas dużo się u mnie wydarzyło tzn w Zośką w tle, streszczenie poniżej.

1. Po przejechaniu niespełna 4000 tys. km od remontu silnika(7.05.2018), podczas normalnej jazdy spotkała mnie nie miła niespodzianka. Gdy miałem zjechać na tankowanie auta, nagle temperatura oleju skoczyła prawie do 150 stopni(pomyślałem sobie że coś nie tak), gdy obroty spadały z 3000 tys. do 2000 tys. pojawił się metaliczny dźwięk, jakby uderzać dwoma kawałkami metalu o siebie. Po zjechaniu na stację paliw obejrzałem dokładnie auto, myślałem w pierwszej chwili, że coś urwało się pod autem, ale nie dawały mi spokoju poprzednie objawy. Więc szybki telefon do mechanika i słyszę z słuchawki" nie jedź dalej, bo obróciło ci panewkę" :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Telefon po szwagra, auto na hol i na kanał, odkręcenie korka oleju, następnie sprawdzenie oleju i wszystko jasne panewka powiedziała pa pa. :mur: :mur: :mur: :mur: :mur:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

2. Auto dopiero co po naprawie, więc holowanie na warsztat. Mechanicy od razu stwierdzili że wina panewek, które ja kupiłem, bo sami nie potrafili kupić.
Powiedziałem im że poproszę o opinię rzeczoznawcy, albo sam sprowadzę swojego. Temat umarł, warsztat przez 3 tygodnie nie odzywał się, więc auto zabrałem do domu.
Zrobiłem ekspertyzę na własna rękę(koszt 1200 zł) i cytuję: "bezpośrednią przyczyną powstania uszkodzeń elementów silnika było niestaranne wykonanie naprawy silnika"
Po otrzymaniu ekspertyzy kolejna wycieczka do właściciela warsztatu, który robił remont w celu omówienia tego problemu. Właściciel powiedział że nie zgadza się z opinią i zgłoszą sprawę do ubezpieczyciela zakładu. Zakład chciał załatwić to wykorzystując swoje OC.
3. Kolejne dni mijały, w końcu przyjechał rzeczoznawcy od ubezpieczyciela w celu weryfikacji uszkodzeń. Kolejne dni zleciały i w lipcu przyszła korespondencja od ubezpieczyciela zakładu. Cytuje z pisma" umową nie są objęte roszczenia o wykonanie umów, o należyte wykonanie umów itd" Na końcu napisał ubezpieczyciel że powinno to być rozpatrzone w ramach gwarancji lub rękojmi na wykonaną usługę.
Z odpowiedzią od ubezpieczyciela udałem się do zakładu, który wykonywał usługę aby porozmawiać z właścicielem. Na miejscu okazało się że go nie ma bo jest na urlopie. Po kilku nastu telefonach udało mi się z nim umówić dopiero 7 sierpnia. Powiedział mi że nie poczuwają się dalej do winy, że to ja kupiłem złe panewki i muszę dochodzić swoich praw od dostawcy tych części. Właściciel zakładu powiedział że w ogóle nie czuję się winny. Przyjąłem to spokojnie, przeczuwając już wcześniej że będzie mnie czekać batalia w sądzie z nimi.
4. Znalazłem pod koniec sierpnia radcę prawnego, który zajął się moją sprawą. Obecnie zostało wysłane pismo do przed sądownej ugody.

5. W między czasie żeby mieć sprawne auto kupiłem rozbitą Zafirę B i zrobiłem przekładkę silnika z Z20LET na Z20LER. Sporo gratów sprzedałem z tej Zafiry, zakup i transport zwróciły mi się, plus do tego zmieniony silnika w moim aucie.

6. Pod koniec sierpnia autko po postoju 2-3 dni przy odpaleniu zaczynało coraz bardziej przydymiać. Po kilku telefonach do forumowiczów, padłą decyzja że robię remont sam. Głowica została zregenerowana, wpadły nowe pierścienie tłokowe KOLBENSCHMIDT, nowe śruby korbowodów z ASO Opla, wszystkie uszczelki silnika VICTOR REINZ,nowy pasek rozrządu i inne pierdoły.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


7. Remont zajął mi prawie 2 tygodnie, z oczekiwaniem na części i głowicę. Auto złożyłem, zalałem świeżym olejem Mobil1 5w50. Zośka odpaliła od strzała i zaczęło się docieranie.

8. Auto za kaprysiło w trakcie docierania, wyskoczył błąd silniczka przepustnicy i pojawił się problem z strasznym zamulaniem przy przyśpieszaniu. Zośka dostała drugą przepustnicę z Zafiry B i mydełko od podciśnienia wraz z zaworem sterującym podciśnieniem. Po wymianie tych części Zośka odżyła.

8. Na dzień dzisiejszy przejechałem ponad 1000 km, w Sobotę wymiana filtrów i oleju na docelowy do Zośki.

Obrazek

9. Żeby nie było tylko złych wiadomości, Zośka dostała odnowione, delikatnie przyciemnione lampy na tył, została wyprana w środku i otrzymała cała gamę chemii Tenzi.

Obrazek



Podsumowując:

- w auto wpakowałem jakieś 15 tys. zł :? :? :? :?
- nigdy więcej nie oddam Zosi do żadnego mechanika, choćbym miał naprawiać ją sam przez miesiąc.

Na konie tego długiego i nudnego posta wielkie podziękowania dla: GRZENIA, WAMPIRA, RYBY. :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:
Bez pomocy klubowiczów, nic nie zrobiłbym przy aucie. Ich wiedza powala na kolana. Za wszystkie telefony odebrane ode mnie serdecznie dziękuje :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2018, 20:50 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#312 Post autor: wampir11111 »

Sławek sam to przechodziłem ;)
Ważne że wszystko się udało i jest :ok:
Cieszę się że mogłem pomóc :uklon:

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#313 Post autor: Kocur »

No to niezłe przygody miałeś Sławek, trzeba przyznać ... :/ Ale ja jestem pełen podziwu, że zdołałeś to wszystko złożyć do kupy własnym sumptem. Szacun, Drogi
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#314 Post autor: Wojti »

Jestem pod mega wrażeniem pracy włożonej w to auto :) :ok: Pseudo mechaników jest niestety mnóstwo i trzeba ich tępić niestety naszym kosztem ..Co do pomocy Klubowiczów potwierdzam jest ona bezcenna chłopaki maja ogromną wiedzę i chęci do pomocy szacun dla nich :piwo: Oby teraz Zośka już nie kaprysiła :f1:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#315 Post autor: Mat86radom »

:f1: To teraz pozostaje cieszyć się jazdą

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”