Moduł komfortu do Zafiry B
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: 24 lip 2015, 13:16
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Siedlęcin
- Auto: 1.9
- Model: H
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Nie wiem ale chyba coś robię zle:
DDS 30/6/115/0: 0000 wył. Podczas jazdy nic się nie zmienia.Koła napompowane. Jak uruchomić sprawdzanie o którym wspominasz Tomki.
DDS 30/6/115/0: 0000 wył. Podczas jazdy nic się nie zmienia.Koła napompowane. Jak uruchomić sprawdzanie o którym wspominasz Tomki.
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Vectra C
- Model: VC
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Stworzyl ktos jakies akcje do Vectry C? Chcialbym zrobic u siebie zapalanie sie halogenow przednich i swiatel cofania po np dlugim przytrzymaniu przycisku zamykania i otwierania na pilocie. Chcialbym tez jakas animacje tylnymi kierunkowskazami przypidana pod ktorys przycisk na kierownicy. Tylko sęk w tym ze nie wiem jak. Sa tu jakies akcje w temacie ale to wszystko raczej pod zafire.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dziwne jest to, że akcje są pod zafirę skoro to forum Zafiry?
Akcje mam opanowane ale właśnie do Zafiry bo taką mam
Niestety nie pomogę z vectrą bo po prostu jej fizycznie nie mam i nawet nie wiem czy tam robi się akcje inaczej?
Akcje mam opanowane ale właśnie do Zafiry bo taką mam
Niestety nie pomogę z vectrą bo po prostu jej fizycznie nie mam i nawet nie wiem czy tam robi się akcje inaczej?
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Vectra C
- Model: VC
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Nie jest dziwne tylko ze modul jest rowniez pod vectre a dla vectry brak pelnego wsparcia. Niby jest funkcja w konfiguratorze z akcjami itp, miejsce na 16 akcji ale co tam wpisac to najstarsi indianie nie wiedza . Pewnie dla vectry bedzie co innego, inny rec i pewnie inne adresy czy cos. No i nie wiadomo czy autor umiescil w programie odpowiednie funkcje dla vectry dzieki ktorym mozna pisac akcje. Duzo nie wiadomych . Pisal bym na forum Vectry ale tam poprostu takiego tematu nie ma. Skusilem sie na modulik nie zdajac sobie sprawy ze to co dla zafiry nie bedzie w 100% dzialalo w vc. Pewnie w przyszlosci bedzie to rozwijane ale jaka skale to nie wiem. Napewno bylo by wieksze zainteresowanie modulem posiadaczy vc tylko wlasnie wsparcie. Chociaz jakas lista "adresow" czy jak to nazwac w vc. Dzis jak znajde chwile sproboje z jakimis akcjami z zafiry, moze cos zatrybi. Chyba nie wybuchnie nic ? Albo czekac na konfigurator graficzny akcji. Dobrze zrozumialem ze ma cos takiego byc? Fajnie sie czyta, jakies nowe funkcje, testy, a ja nie mam co testowac . Ale mimo to i tak dobra robota. Moglbym zalozyc jakis temat na vkp i sciagac tam chetnych na modul. Tylko wlasnie nie ma co zamieszczac tam pelnego info to co dla zafiry tylko wyciagnac liste funkcji mozliwych dla vc.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 09:32 przez froniu1, łącznie zmieniany 3 razy.
froniu1 pisze: ↑14 kwie 2018, 12:28 Co prawda mam Vectre C ale dolaczam do tematu ze wzgledu na posiadanie modulu. Narazie jeszcze w najprostrzej konfiguracji. Ciezka sprawa z dostaniem sie do jakiegos info na temat konfigurowania modulu. Swiatla dzienne dzialaja z czujnikiem zmierzchu idealnie ale np brakuje konfiguracji czy chcemy w automacie tylko przednie swiatla albo przednie plus tylne. Chyba jest tez jakis blad z okienkiem parktronika. Mam ustawione tak ze czujniki zalaczone sa przy predkosci do 10km/h. Okienko ma wyskakiwac automatycznie gdy zblize sie do przeszkody na 1m. Gdy jestem w menu modulu na zakladce silnika i jadac wolno zblizam sie do przeszkody, okienko sie pokazuje ale jadac dalej juz nawet z wieksza predkosvia okienko nie znika. Musze nacisnac wstecz.
W Zafirze też występuje problem z okienkiem PAS, które nie znika mimo wyłączenia czujników parkowania. Ten problem jest zgłoszony do autora
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: 24 lip 2015, 13:16
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Siedlęcin
- Auto: 1.9
- Model: H
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Testy DDS:
1. Jest problem z odczytem ze sterownika abs. Zamiast prędkości każdego koła są kreski oraz brak odczytu z kąta skrętu. Wartości raz są dostępne raz nie tak jakby moduł się nie łączył ze sterownikiem.
2. Jeśli brak jest odczytu ze sterownika abs nie ma możliwości działania zakładki DDS . Pojawiają się wartości po lewej stronie przy napisie DDS a z prawej strony są ---.
3. Po zmianie np. DDS na ciśnienie klimatyzacji już nie można znaleźć zakładki DDS w ECU silnika tak jakby została wykasowana. Można ją ponownie wpisać konfiguratorem przez laptopa. Nie wiem jak u pozostałych to działa ale u mnie są problemy może, że to astra h.
1. Jest problem z odczytem ze sterownika abs. Zamiast prędkości każdego koła są kreski oraz brak odczytu z kąta skrętu. Wartości raz są dostępne raz nie tak jakby moduł się nie łączył ze sterownikiem.
2. Jeśli brak jest odczytu ze sterownika abs nie ma możliwości działania zakładki DDS . Pojawiają się wartości po lewej stronie przy napisie DDS a z prawej strony są ---.
3. Po zmianie np. DDS na ciśnienie klimatyzacji już nie można znaleźć zakładki DDS w ECU silnika tak jakby została wykasowana. Można ją ponownie wpisać konfiguratorem przez laptopa. Nie wiem jak u pozostałych to działa ale u mnie są problemy może, że to astra h.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 14:30 przez nynek80, łącznie zmieniany 2 razy.
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
U mnie cały czas różne wartości:
DDS 50/15/40/6 2 0 o 2 ok
DDS 50/15/40/6 1 0 o 1 ok
pkt3. potwierdzam
Tylko co oznaczają te 4 wartości po prawej stronie od 50/15/40/6.
Bo:
50 - liczba próbek
15 - liczba próbek na koło
40 - minimalna prędkość
6 - max. skręt kierownicy
Czyli parametry z konfiguratora.
DDS 50/15/40/6 2 0 o 2 ok
DDS 50/15/40/6 1 0 o 1 ok
pkt3. potwierdzam
Tylko co oznaczają te 4 wartości po prawej stronie od 50/15/40/6.
Bo:
50 - liczba próbek
15 - liczba próbek na koło
40 - minimalna prędkość
6 - max. skręt kierownicy
Czyli parametry z konfiguratora.
ZB
ZC
ZC
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
masz trochę racji, ale na szczęście nie za dużo co prawda nie można wprost sobie wybrać, czy ma być przód, czy tylko przód + tył, ale pisząc odpowiednią akcję można to wszystko zrobić.froniu1 pisze:brakuje konfiguracji czy chcemy w automacie tylko przednie swiatla albo przednie plus tylne.
okienko PAS znika automatycznie tylko wtedy, gdy przed jego pojawieniem się menu nie było otwarte. Próbuję co nieco poprawić w tym temacie, ale mam wrażenie, że powrót w poprzednie miejsce (do tego co było poprzednio widoczne) nie będzie zbyt prosty.
tak wystarczy 8 przewodów, numery: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 11, 14, 16 - reszta jest nieużywana, a w niektórych modułach te piny są nawet usunięte (w zależności od tego jaką wtyczkę użyję )griszka pisze:Właśnie robię nową przedłużkę OBD, czy wystarczy 8 przewodów
moduł w pełni obsługuje Vectrę (poza sterowaniem szybami, zamkiem centralnym i trybem sport - z tym mam jeszcze problemy). reszta działa dokładnie tak samo jak w Astrze/Zafirze. Można pisać akcje, niestety brak do tego jakiejkolwiek instrukcji, a to co jest do Astry się nie nadaje - inne sterowniki, inne adresy, inne wartości trzeba wysłać... w kolejce czeka graficzny konfigurator, ale że staram sie bardziej robić wg waszych życzeń... to jest to dosyć daleko w kolejcefroniu1 pisze:modul jest rowniez pod vectre a dla vectry brak pelnego wsparcia.
Akcji od Zafiry nie ma sensu próbować - nic nie wybuchnie, ale też nic nie zadziała... za to moduł wyśle mnóstwo śmieci po CANie - bez sensu.
W tej chwili chyba jedyną osobą która może coś napisać pod Vectrę... to chyba tylko ja muszę spisać wszystkie adresy, to będzie łatwiej... a już w ogóle będzie łatwo, jak będzie to można wyklikać... każdy sobie zrobi co chce - nawet kierunkowskazy jako światła dzienne - bo taka możliwość już jest.
Problem ze wsparciem dla Vectry jest z powodu ogólnej niechęci VKP do mojego modułu (zapewne z powodu CSM). Dlatego też tam na forum nic na ten temat nie znajdziesz.
Na VKP jest dużo ludzi, którzy mogli by pomóc (skoro potrafili zrobić CSM, to i tutaj mogą pomóc), no ale... ciężko z tym.
Dlatego z Vectrą trzeba sobie radzić inaczej
Jak dasz radę coś napisać na VKP, to pisz w Vectrze działa (albo będzie działać) wszystko to, co w Astrze. Niestety większość ludzi z VC chce tylko świateł dziennych z czujnikiem zmierzchu (co jak wiesz już działa) i ciężko znaleźć kogoś bardziej kumatego by pomógł jakoś konkretniej (kogoś kto umie np przerobić kabelek OP-COMa na sniffer CANa, a to sporo by mi czasami pomogło...). Opis tego jak to zrobić kilkukrotnie tutaj podawałem, ale jakoś jeszcze nikt nie dał rady tego zrobić...
przykładowo DDS działa tak samo dobrze w Zafirze jak i w Vectrze.
cały czas się zastanawiacie co oznaczają te wartości... ale czy ktokolwiek spuścił powietrze by sprawdzić co się stanie? od razu byłoby widać co która wartość oznacza.tOmki pisze:DDS 50/15/40/6 2 0 o 2 ok
pierwsze 4 liczby to wartości z konfiguracji, a potem wynik dla każdego koła (LP, PP, LT, PT - albo jakoś w podobnej kolejności) no i na końcu wynik obliczeń (ilość zebranych próbek, a później wynik: OK, LP, PP, PT albo LT)
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Vectra C
- Model: VC
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
No widzialem na stronie ze w x8 ma byc poprawka.tina1972 pisze: ↑15 kwie 2018, 09:44froniu1 pisze: ↑14 kwie 2018, 12:28 Co prawda mam Vectre C ale dolaczam do tematu ze wzgledu na posiadanie modulu. Narazie jeszcze w najprostrzej konfiguracji. Ciezka sprawa z dostaniem sie do jakiegos info na temat konfigurowania modulu. Swiatla dzienne dzialaja z czujnikiem zmierzchu idealnie ale np brakuje konfiguracji czy chcemy w automacie tylko przednie swiatla albo przednie plus tylne. Chyba jest tez jakis blad z okienkiem parktronika. Mam ustawione tak ze czujniki zalaczone sa przy predkosci do 10km/h. Okienko ma wyskakiwac automatycznie gdy zblize sie do przeszkody na 1m. Gdy jestem w menu modulu na zakladce silnika i jadac wolno zblizam sie do przeszkody, okienko sie pokazuje ale jadac dalej juz nawet z wieksza predkosvia okienko nie znika. Musze nacisnac wstecz.
W Zafirze też występuje problem z okienkiem PAS, które nie znika mimo wyłączenia czujników parkowania. Ten problem jest zgłoszony do autora
Szczerze to nie slyszalem by na vkp byla jakas niechec do tego modulu. Bardziej bym powiedzial ze jeszcze malo kto o nim slyszal. Druga sprawa to taka ze nie kazdy chce wkladac kase w moduly. Po za tym ostatnio chyba z miesiac temu poszla spora partia CSM ktora puscil wlasciwie uzytkownik Twojego modulu. Potencjalni klienci ktorzy szukali modulu wydali na csm ponad 200zl i teraz znowu musieli by wydac pieniadze. Nie siedze ciagle na vkp ale temat o twoim module mi sie nie rzucil w oczy. Na grupie vkpbo byla wzmianka i jakies tam zainteresowanie bylo ale wtedy jeszcze cos tam nie dzialo z dziennymi. Odemnie tez dwie osoby wziely kontakt mailowy ale nie wiem czy zglosily sie po moduly. Osoby raczej nie skapiace wiec mozliwe ze zamowily. Zglosilem sie na maila z prosba o pelen odplatny dostep do modulu. Ciezko z wolnym czasem ale cos tam moglbym potestowac tylko potrzebowal bym wiecej info bardziej szczegulowego jak to zrobic. Osoba ktora ma pojecie czesto mowi jezykiem ktory wydaje sie byc prosty dla tej osoby ale niestety dla uzytkownikow to czarna magia. Na elektryce samochodowej sie znam, wiazki, moduly, logowanie, wyciaganie pinu z modulow itp, ale programowanie czy can juz ciezko ale szybko sie ucze. Wlasnie o to chodzi ze modul moze duzo tylko wiekszosc opiera sie na akcjach a o tym brak info. W katalogu akcji dla vc sa tylko dwie akcje gotowe.LWPM pisze: ↑15 kwie 2018, 18:18masz trochę racji, ale na szczęście nie za dużo co prawda nie można wprost sobie wybrać, czy ma być przód, czy tylko przód + tył, ale pisząc odpowiednią akcję można to wszystko zrobić.froniu1 pisze:brakuje konfiguracji czy chcemy w automacie tylko przednie swiatla albo przednie plus tylne.
okienko PAS znika automatycznie tylko wtedy, gdy przed jego pojawieniem się menu nie było otwarte. Próbuję co nieco poprawić w tym temacie, ale mam wrażenie, że powrót w poprzednie miejsce (do tego co było poprzednio widoczne) nie będzie zbyt prosty.
moduł w pełni obsługuje Vectrę (poza sterowaniem szybami, zamkiem centralnym i trybem sport - z tym mam jeszcze problemy). reszta działa dokładnie tak samo jak w Astrze/Zafirze. Można pisać akcje, niestety brak do tego jakiejkolwiek instrukcji, a to co jest do Astry się nie nadaje - inne sterowniki, inne adresy, inne wartości trzeba wysłać... w kolejce czeka graficzny konfigurator, ale że staram sie bardziej robić wg waszych życzeń... to jest to dosyć daleko w kolejcefroniu1 pisze:modul jest rowniez pod vectre a dla vectry brak pelnego wsparcia.
Akcji od Zafiry nie ma sensu próbować - nic nie wybuchnie, ale też nic nie zadziała... za to moduł wyśle mnóstwo śmieci po CANie - bez sensu.
W tej chwili chyba jedyną osobą która może coś napisać pod Vectrę... to chyba tylko ja muszę spisać wszystkie adresy, to będzie łatwiej... a już w ogóle będzie łatwo, jak będzie to można wyklikać... każdy sobie zrobi co chce - nawet kierunkowskazy jako światła dzienne - bo taka możliwość już jest.
Problem ze wsparciem dla Vectry jest z powodu ogólnej niechęci VKP do mojego modułu (zapewne z powodu CSM). Dlatego też tam na forum nic na ten temat nie znajdziesz.
Na VKP jest dużo ludzi, którzy mogli by pomóc (skoro potrafili zrobić CSM, to i tutaj mogą pomóc), no ale... ciężko z tym.
Dlatego z Vectrą trzeba sobie radzić inaczej
Jak dasz radę coś napisać na VKP, to pisz w Vectrze działa (albo będzie działać) wszystko to, co w Astrze. Niestety większość ludzi z VC chce tylko świateł dziennych z czujnikiem zmierzchu (co jak wiesz już działa) i ciężko znaleźć kogoś bardziej kumatego by pomógł jakoś konkretniej (kogoś kto umie np przerobić kabelek OP-COMa na sniffer CANa, a to sporo by mi czasami pomogło...). Opis tego jak to zrobić kilkukrotnie tutaj podawałem, ale jakoś jeszcze nikt nie dał rady tego zrobić...
przykładowo DDS działa tak samo dobrze w Zafirze jak i w Vectrze.
Co do okienka Pas to lepiej by za kazdym razem wracalo do glownego BC niz zostawalo na PAS. Lepiej wejsc sobie znowu do menu modulu niz zamykac okienko PAS.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 18:48 przez froniu1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
nic nie słyszałeś, bo temat został zakończony zanim się pojawił... nie było zgody na napisanie o moim module na VKP.froniu1 pisze:Szczerze to nie slyszalem by na vkp byla jakas niechec do tego modulu.
Nie ma sensu do tego wracać teraz... może coś się zmieniło... na razie tylko czytam VKP i obserwuję
tak, wiem o tym. Niestety takie akcje nie pomagają w dotarciu do użytkowników VCfroniu1 pisze:Po za tym ostatnio chyba z miesiac temu poszla spora partia CSM ktora puscil wlasciwie uzytkownik Twojego modulu
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Od jakiegoś czasu mam również moduł i proszę o poradzenie sobie z problemami:
- moduł działał przez 2 dni w miarę ok (o czym później), po tych dwóch dniach CIM nie wydawał dźwięku przy przekręcaniu kluczyka, nie uruchamia się automatycznie na CID, nie mogę w ogóle wejść do jego menu w aucie. Przy zgaszonym aucie rozłączałem na dłuższy czas, później go podłączałem ale dalej nic. Jedynie co się dzieje obecnie to ruch wskazówek oraz pojawiająca się temp silnika przy spalaniu oraz przy temp ustawieniu temp wewnątrz auta,
- przez te dwa dni miałem dostęp do "Z19DTH" oraz do "Silnik", miałem aktywne "OBD II" ale jak wszedłem w niego to nic nie widziałem, nie miałem w ogóle "DPF" (co akurat mi to nie przeszkadza bo nie mam ani DPF ani EGR) oraz nie miałem "PAS"
- jeżeli wychodziłem z głównego menu modułu do ori menu wyświetlacza to nie potrafiłem ponownie wejść w opcje modułu. Nie wiem jak się w niego wchodzi heh.
Uprzedzam- nie podłączałem go do kompa bo chyba trzeba mieć unikalny link czy hasło- nic takiego nie mam.
- moduł działał przez 2 dni w miarę ok (o czym później), po tych dwóch dniach CIM nie wydawał dźwięku przy przekręcaniu kluczyka, nie uruchamia się automatycznie na CID, nie mogę w ogóle wejść do jego menu w aucie. Przy zgaszonym aucie rozłączałem na dłuższy czas, później go podłączałem ale dalej nic. Jedynie co się dzieje obecnie to ruch wskazówek oraz pojawiająca się temp silnika przy spalaniu oraz przy temp ustawieniu temp wewnątrz auta,
- przez te dwa dni miałem dostęp do "Z19DTH" oraz do "Silnik", miałem aktywne "OBD II" ale jak wszedłem w niego to nic nie widziałem, nie miałem w ogóle "DPF" (co akurat mi to nie przeszkadza bo nie mam ani DPF ani EGR) oraz nie miałem "PAS"
- jeżeli wychodziłem z głównego menu modułu do ori menu wyświetlacza to nie potrafiłem ponownie wejść w opcje modułu. Nie wiem jak się w niego wchodzi heh.
Uprzedzam- nie podłączałem go do kompa bo chyba trzeba mieć unikalny link czy hasło- nic takiego nie mam.
Czarek jak poczytasz wątek o module i samemu spróbujesz konfiguracji na pewno dojdziesz do ładu z modułem i ustawisz go pod siebie
- griszka
- Debiutant
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 sie 2014, 08:16
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI automat
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Może kogoś zainteresują moje dokonania: zamontowałem moduł w schowku.
Ponieważ mam popielniczkę, to miejsca na wtyk jest bardzo mało. Należy zrobić BARDZO płaską wtyczkę.
Wtyk ten powstał przez obcięcie kołnierza kupionego wtyku i opuszczeniu płytki maksymalnie do dołu.
zalewając wtyczkę klejem na gorąco należy docisnąć klej (w trakcie jego zastygania), żeby wysokość wtyczki była jak najniższa.
Ponieważ gniazdo nie mieściło się w przedniej części tunelu (gdzie zamierzałem je umieścić), postanowiłem zamontować je w schowku.
Zdecydowałem się zrobić połączenie pośrednie, żeby można było łatwo i szybko zdjąć schowek (np. przy wymianie filtra kabinowego).
Akurat miałem złącze typu molex 8-pinowe
Gniazdo kupiłem za kilka złotych. Nazywało się to (chyba) gniazdo OBD montażowe
Gniazdo zamontowałem na górze schowka, z lewej strony
Moduł wyjmuje się i wkłada bardzo wygodnie, nie przeszkadza on zupełnie.
Ponieważ mam popielniczkę, to miejsca na wtyk jest bardzo mało. Należy zrobić BARDZO płaską wtyczkę.
Wtyk ten powstał przez obcięcie kołnierza kupionego wtyku i opuszczeniu płytki maksymalnie do dołu.
zalewając wtyczkę klejem na gorąco należy docisnąć klej (w trakcie jego zastygania), żeby wysokość wtyczki była jak najniższa.
Ponieważ gniazdo nie mieściło się w przedniej części tunelu (gdzie zamierzałem je umieścić), postanowiłem zamontować je w schowku.
Zdecydowałem się zrobić połączenie pośrednie, żeby można było łatwo i szybko zdjąć schowek (np. przy wymianie filtra kabinowego).
Akurat miałem złącze typu molex 8-pinowe
Gniazdo kupiłem za kilka złotych. Nazywało się to (chyba) gniazdo OBD montażowe
Gniazdo zamontowałem na górze schowka, z lewej strony
Moduł wyjmuje się i wkłada bardzo wygodnie, nie przeszkadza on zupełnie.