Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#961 Post autor: Rybka »

Ja mam pytanie.
Jest możliwość uruchomić 2 akcje na raz?
np akcja lamp przód i tył przy zamykaniu i otwieraniu z pilota?

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#962 Post autor: LWPM »

czarekcw pisze: 15 kwie 2018, 19:34- moduł działał przez 2 dni w miarę ok (o czym później), po tych dwóch dniach CIM nie wydawał dźwięku przy przekręcaniu kluczyka, nie uruchamia się automatycznie na CID,
powinieneś się cieszyć :) CIM piszczy i otwiera menu tylko wtedy, gdy jakiś błąd jest w silniku... może usunąłeś błędy?
czarekcw pisze: 15 kwie 2018, 19:34nie miałem w ogóle "DPF" (co akurat mi to nie przeszkadza bo nie mam ani DPF ani EGR) oraz nie miałem "PAS"
wszystko trzeba sobie powłączać...
czarekcw pisze: 15 kwie 2018, 19:34- jeżeli wychodziłem z głównego menu modułu do ori menu wyświetlacza to nie potrafiłem ponownie wejść w opcje modułu. Nie wiem jak się w niego wchodzi heh.
przytrzymaj BC przez 2 sekundy
czarekcw pisze: 15 kwie 2018, 19:34Uprzedzam- nie podłączałem go do kompa bo chyba trzeba mieć unikalny link czy hasło- nic takiego nie mam.
a gdzie znalazłeś takie informacje o unikalnym linku albo haśle?
wchodzi na stronę https://lwpm.eu/comfort/ i uważnie czytasz i robisz to co tam jest napisane. żadnego hasła nie trzeba

generalnie wszystko w konfiguracji znajdziesz.
Jest możliwość uruchomić 2 akcje na raz?
nie da się. Trzeba sobie połączyć akcje w jedną większą akcję. Instrukcja (jakaś) na forum jest :)

PS. Może ma ktoś ochotę napisać jakieś FAQ, albo instrukcję obsługi modułu? bo pytania się powtarzają... często właśnie takie najprostsze...

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#963 Post autor: Ostap »

Łukasz daj instrukcję jak sprawdzić ten dds i jak poprawnie to uruchomić i interpretować odczyty ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#964 Post autor: LWPM »

  • aktualizujesz soft do najnowszej wersji eksperymentalnej (v0.2x7)
  • w ECUInfo ustawiasz sobie pole "Stan DDS"
  • przypisujesz pod jakiś przycisk "włącz sprawdzanie DDS"
  • sprawdzasz co pokazuje moduł (pisałem wcześniej co to oznacza)
  • spuszczasz powietrze i sprawdzasz znowu co pokazuje moduł
  • spuszczasz jeszcze bardziej i jeszcze bardziej sprawdzasz
  • aż dojdziesz do momentu, gdy moduł bezbłędnie i za każdym razem wskazuje poprawnie koło
  • wyniki odczytujesz w ECU Info, np: 1 2 3 4 OK - wszystko OK, 15 2 3 1 - LP - lewe przednie koło itp
interesuje mnie przede wszystkim wartość ciśnienia jaka powoduje, że moduł pokazuje to co trzeba
no a potem eksperymentujesz z konfiguracją - zmieniasz ilość pomiarów, itp... tak by działało to przyzwoicie.
na razie te wartości ustawiłem na oko - bez głębszych testów.
Generalnie: wszystko jest w konfiguratorze opisane

tina1972

#965 Post autor: tina1972 »

Łukasz, czy potrzebujesz jeszcze testerów DDS, bo chętnie protestuje czy system oparty o ABS może w miarę prawidłowo kontrolować ciśnienie w kołach

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#966 Post autor: LWPM »

na razie czekam na efekty od tych co dostali licencję... na razie wszyscy sprawdzili dla napompowanych kół... a nie o to chodziło...
no i wszyscy się zastanawiają co to za cyferki tam są... a też nie o to mi chodziło :)

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#967 Post autor: froniu1 »

Teraz tak czytam wasze posty z tym dds i rozumiem ze to cos jak tpms ale wartosci liczy z obrotu kol? Nie ma to nic wspolnego z fabrycznym tpms? Jesli mam fabryczny tpms to raczej funkcja dla mnie zbedna?

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#968 Post autor: LWPM »

jak masz fabryczny TPMS/DDS to nic nie zyskasz... to o czym tutaj mowa taki trochę "upośledzony" DDS :) choć potrafi wskazać koło z niskim ciśnieniem, czego podobno DDS nie robi.
jest to przeznaczone raczej dla tych co nie mają ani DDSa ani TPMSa.
Nie ma to nic wspólnego z fabrycznym rozwiązaniem i działa bez fabrycznego DDSa/TPMS (na najzwyklejszym ABS)

nynek80
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 24 lip 2015, 13:16
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Siedlęcin
Auto: 1.9
Model: H
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#969 Post autor: nynek80 »

Łukasz można ustawić włącz sprawdzanie DDS przy określonej prędkości np. 5 km. Czy tylko do określonych przycisków na radio lub kierownicy.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 22:32 przez nynek80, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#970 Post autor: LWPM »

możesz sobie przypisać do czego tylko chcesz :)

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#971 Post autor: froniu1 »

No ok. A zakladka Info ecu przydala by mi sie do czegos czy to tez glownie dla zafiry i w vc niewiele by dala? Tak mysle ze jeszcze jeddn szczegol ogranicza uzytkownikow vc. Mianowicie przdlift. Sporo przedliftow jezdzi a do przedlifta modul nie podejdzie, tzn do przedliftowego wyswietlacza.

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#972 Post autor: froniu1 »

Mam kolejny pomysl ale nie wiem czy sie jest taka mozliwosc. Nie wiem jak w astrze ale w vc jesli mamy w aucie cd70navi lub dowolne radio z uwa wtedy caly system przyjmuje inny jezyk niz polski. Modul ma funkcje wymuszania jezyka polskiego w BC i jest super. Byla by mozliwosc by modul wymuszal polski takze w klimatroniku dwustrefowym?

twistINN
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 07 kwie 2018, 20:34
Imię: Bartosz
Auto: Astra H 1.7 CDTI
Model: AH
Oznaczenie silnika: Z17DTJ

#973 Post autor: twistINN »

Łukasz ty masz taki silnik jak ja Z17DTJ, jak jest z tym trybem SPORT to u nas działa czy nie? Spotkałem się gdzieś na jakimś forum, że na tych silnikach nie działa. Mam akurat zegary, które to pociągną i zastanawiam się czy warto w to iść.

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#974 Post autor: scooter »

twistINN pisze: 16 kwie 2018, 16:18 Łukasz ty masz taki silnik jak ja Z17DTJ, jak jest z tym trybem SPORT to u nas działa czy nie? Spotkałem się gdzieś na jakimś forum, że na tych silnikach nie działa. Mam akurat zegary, które to pociągną i zastanawiam się czy warto w to iść.
Mi w A17DTR SPORT działa lecz z niewiadomych przyczyn potrafi się sam wyłączyć, i nie umiem stwierdzić kiedy to będzie ani stworzyć takich warunków jazdy żeby się wyłączył z mojej winy.....poprostu się wyłącza


DDS
Przednie koła mam napompowane na 2.7 bar, moduł poprawnie wskazywał na przednie lewe koło jak spuściłem powietrze do 1.5 bar ale to w wersji v6 po aktualizacji do v7 nie mogę dojść do ładu......przestał zbierać mi próbki dziś rano jeszcze spróbuję w konfiguracji pogrzebać może coś się urodzi
Prędkość mam na 30
Ilość próbek 50
Próbki wskazujące na koło 10
I kat kierownicy 10........bo przy jeździe na wprost mam +8.......myślałem na początku ze kąt jest winien i zmieniałem go z 10 na 5 na 6 i nie pomogło
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2018, 00:32 przez scooter, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#975 Post autor: KAMUI »

Patryqo pisze: 13 kwie 2018, 18:58 Bo to pokazuje procenty zamknięcia.
Naprawdę? Przyjąłem, że 100% to pełne otwarcie a tymczasem to pełne zamknięcie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”