proponuję przyjąć, że moduł nie jest do Zafiry, a w jednakowym stopniu do Zafiry i do VC. A że wsparcie do Zafiry jest większe... no to już na to nie wiele mogę poradzić Sam nie mam Vectry, więc nie wszystko mogę zrobić ja - muszę polegać na innych - których często brakuje.froniu1 pisze:A zakladka Info ecu przydala by mi sie do czegos czy to tez glownie dla zafiry i w vc niewiele by dala?
ECU Info to np:
- dokładna informacja o stanie klimatyzacji (w VC - dwustrefowa klima, wszystkie dostępne czujniki temperatur, ciśnienie, itp)
- testy wtryskiwaczy (tylko 1.9 CDTi)
- informacje z czujników ABS
- i inne cuda na wasze życzenie... ale życzeń nie macie zbyt wiele więc nic innego tam nie ma
- ogólnie - trzeba czytać, przynajmniej pierwszy post tematu - tam wszystko jest, ew. zajrzeć do konfiguracji co tam jest
nie znam możliwości wyświetlacza przedliftowego, nawet nie wiem, czy to też na CAN chodzifroniu1 pisze:Tak mysle ze jeszcze jeddn szczegol ogranicza uzytkownikow vc. Mianowicie przdlift. Sporo przedliftow jezdzi a do przedlifta modul nie podejdzie, tzn do przedliftowego wyswietlacza.
na chwilę obecną brak wsparcia dla takiego wyświetlacza, I dopóki osobiście nie usiądę w aucie z takim wyświetlaczem, to się nic nie zmieni
moduł włącza PL w wysweitlaczu, a pozostałe moduły (tj radio, EHU, ECC) się dostosowują to tego co ma ustawiony wyświetlacz. Tak wiec ustawienie PL w wyswietlaczu automatycznie włącza PL wszędzie indziej. Niestety PL nie ma ani w radio ani w EHU, więc tam będzie angialski, ale ECC na polski się przełączy (choć nie każda wersja oprogramowania w ECC na w sobie polski język - wtedy nic na to nie poradzimy). Trzeba sprawdzić empirycznie.froniu1 pisze:Mam kolejny pomysl ale nie wiem czy sie jest taka mozliwosc. Nie wiem jak w astrze ale w vc jesli mamy w aucie cd70navi lub dowolne radio z uwa wtedy caly system przyjmuje inny jezyk niz polski. Modul ma funkcje wymuszania jezyka polskiego w BC i jest super. Byla by mozliwosc by modul wymuszal polski takze w klimatroniku dwustrefowym?
w którym silniky SPORT działa, a którym nie to nie wiem. Napewno w 1.7 CDTi działa - choć potrafi się wyłączyć sam. czasem szybko, czasem działa dobrze długo i nie wiem dlaczego. Ale podejrzewam, że coś nei tak z licznikiem jest - może źle nim steruję? bo nawet jak kontrolkę próbuję zaświecać, to ona co jakiś czas przygasa.twistINN pisze:Łukasz ty masz taki silnik jak ja Z17DTJ, jak jest z tym trybem SPORT to u nas działa czy nie?
tak pokazuje OP-COM, ale nie ma problemu by w module to odwrócić i pokazywać odwrotnieKAMUI pisze:Naprawdę? Przyjąłem, że 100% to pełne otwarcie a tymczasem to pełne zamknięcie?
Dodano po 14 minutach 56 sekundach:
kolega z Vectrą-C pokusił się o porządne testy DDS i podesłał wyniki (dla porównania wskazania TPMSa):
tak więc widać jakie ma możliwości DDS zrobiony po mojemu przy wartości ~1 atm pokazuje dokładnie z którym kołem jest problem, przy czym jest to rozwiązanie czysto programowe, tj do uruchomienia na zwykłym ABS, bez DDSa ani TPMSa.
To chyba dobry wynik, biorąc pod uwagę czas pomiaru (kilkanaście sekund) jak i jakość i niedokładność danych z czujników ABS. Dłuższy czas pomiaru/większa minimalna prędkość powinny dać lepsze efekty, ale to już kwestia doboru odpowiednich parametrów DDSa.
Te pomiary powyżej zrobione zostały na domyślnych ustawieniach.
różnica ciśnień 1atm przy 2.5atm w pozostałych kołach jest dla przeciętnego kierowcy nie do zauważenia (kto przed wejściem do auta przygląda się wszystkim oponom?).
Natomiast taka informacja powinna od razu zmusić do wycieczki na najbliższą stację by skontrolować wszystkie koła.
Teraz pozostaje ocenić czy wyniki są zadowalające, czy są coś warte i czy warto temat kontynuować (prezentacja wyników - najlepiej chyba właśnie na zakładce Opony/Tyres).
PS. w weekend zmieniłem koła na letnie i moduł od razu pokazał, że ciśnienie w tylnych oponach jest niższe niż w przednich. Co prawda nie na tyle by to pokazał, ale po wynikach pomiaru wyraźnie widać, że powietrze jest mniej niż z przodu. Muszę jechać i sprawdzić jak jest faktycznie