Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#976 Post autor: LWPM »

froniu1 pisze:A zakladka Info ecu przydala by mi sie do czegos czy to tez glownie dla zafiry i w vc niewiele by dala?
proponuję przyjąć, że moduł nie jest do Zafiry, a w jednakowym stopniu do Zafiry i do VC. A że wsparcie do Zafiry jest większe... no to już na to nie wiele mogę poradzić :) Sam nie mam Vectry, więc nie wszystko mogę zrobić ja - muszę polegać na innych - których często brakuje.

ECU Info to np:
- dokładna informacja o stanie klimatyzacji (w VC - dwustrefowa klima, wszystkie dostępne czujniki temperatur, ciśnienie, itp)
- testy wtryskiwaczy (tylko 1.9 CDTi)
- informacje z czujników ABS
- i inne cuda na wasze życzenie... ale życzeń nie macie zbyt wiele więc nic innego tam nie ma :)
- ogólnie - trzeba czytać, przynajmniej pierwszy post tematu - tam wszystko jest, ew. zajrzeć do konfiguracji co tam jest
froniu1 pisze:Tak mysle ze jeszcze jeddn szczegol ogranicza uzytkownikow vc. Mianowicie przdlift. Sporo przedliftow jezdzi a do przedlifta modul nie podejdzie, tzn do przedliftowego wyswietlacza.
nie znam możliwości wyświetlacza przedliftowego, nawet nie wiem, czy to też na CAN chodzi :)
na chwilę obecną brak wsparcia dla takiego wyświetlacza, I dopóki osobiście nie usiądę w aucie z takim wyświetlaczem, to się nic nie zmieni :)
froniu1 pisze:Mam kolejny pomysl ale nie wiem czy sie jest taka mozliwosc. Nie wiem jak w astrze ale w vc jesli mamy w aucie cd70navi lub dowolne radio z uwa wtedy caly system przyjmuje inny jezyk niz polski. Modul ma funkcje wymuszania jezyka polskiego w BC i jest super. Byla by mozliwosc by modul wymuszal polski takze w klimatroniku dwustrefowym?
moduł włącza PL w wysweitlaczu, a pozostałe moduły (tj radio, EHU, ECC) się dostosowują to tego co ma ustawiony wyświetlacz. Tak wiec ustawienie PL w wyswietlaczu automatycznie włącza PL wszędzie indziej. Niestety PL nie ma ani w radio ani w EHU, więc tam będzie angialski, ale ECC na polski się przełączy (choć nie każda wersja oprogramowania w ECC na w sobie polski język - wtedy nic na to nie poradzimy). Trzeba sprawdzić empirycznie.
twistINN pisze:Łukasz ty masz taki silnik jak ja Z17DTJ, jak jest z tym trybem SPORT to u nas działa czy nie?
w którym silniky SPORT działa, a którym nie to nie wiem. Napewno w 1.7 CDTi działa - choć potrafi się wyłączyć sam. czasem szybko, czasem działa dobrze długo i nie wiem dlaczego. Ale podejrzewam, że coś nei tak z licznikiem jest - może źle nim steruję? bo nawet jak kontrolkę próbuję zaświecać, to ona co jakiś czas przygasa.
KAMUI pisze:Naprawdę? Przyjąłem, że 100% to pełne otwarcie a tymczasem to pełne zamknięcie?
tak pokazuje OP-COM, ale nie ma problemu by w module to odwrócić i pokazywać odwrotnie :)

Dodano po 14 minutach 56 sekundach:
kolega z Vectrą-C pokusił się o porządne testy DDS i podesłał wyniki (dla porównania wskazania TPMSa):

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

tak więc widać jakie ma możliwości DDS zrobiony po mojemu :) przy wartości ~1 atm pokazuje dokładnie z którym kołem jest problem, przy czym jest to rozwiązanie czysto programowe, tj do uruchomienia na zwykłym ABS, bez DDSa ani TPMSa.
To chyba dobry wynik, biorąc pod uwagę czas pomiaru (kilkanaście sekund) jak i jakość i niedokładność danych z czujników ABS. Dłuższy czas pomiaru/większa minimalna prędkość powinny dać lepsze efekty, ale to już kwestia doboru odpowiednich parametrów DDSa.
Te pomiary powyżej zrobione zostały na domyślnych ustawieniach.
różnica ciśnień 1atm przy 2.5atm w pozostałych kołach jest dla przeciętnego kierowcy nie do zauważenia (kto przed wejściem do auta przygląda się wszystkim oponom?).
Natomiast taka informacja powinna od razu zmusić do wycieczki na najbliższą stację by skontrolować wszystkie koła.

Teraz pozostaje ocenić czy wyniki są zadowalające, czy są coś warte i czy warto temat kontynuować (prezentacja wyników - najlepiej chyba właśnie na zakładce Opony/Tyres).

PS. w weekend zmieniłem koła na letnie i moduł od razu pokazał, że ciśnienie w tylnych oponach jest niższe niż w przednich. Co prawda nie na tyle by to pokazał, ale po wynikach pomiaru wyraźnie widać, że powietrze jest mniej niż z przodu. Muszę jechać i sprawdzić jak jest faktycznie :)
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2018, 10:40 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
griszka
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 08 sie 2014, 08:16
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#977 Post autor: griszka »

LWPM pisze: 17 kwie 2018, 10:39 porządne testy DDS i podesłał wyniki (dla porównania wskazania TPMSa):
Wygląda to rewelacyjnie :-)
W majówkę mogę i ja zrobić testy ( będę miał czas i kompresor ze sobą) :-)

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#978 Post autor: Ostap »

Ja w weekend też zrobię test ;) mam oryginalne dds i tpms ;)

Choć nadal nie rozumiem co tam się wyświetla. ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Patryqo
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
Imię: Patryk
Lokalizacja: UK
Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#979 Post autor: Patryqo »

Już pisałem wcześniej, że też mogę zrobić testy. Od razu z upuszczaniem powietrza oczywiście.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#980 Post autor: LWPM »

Patryqo pisze: 17 kwie 2018, 12:35 Już pisałem wcześniej, że też mogę zrobić testy. Od razu z upuszczaniem powietrza oczywiście.
proszę bardzo:

Kod: Zaznacz cały

F6AC3B83ED440CD459DE1FA46B9CFB21118039C6C689D5DC4EAFEF081167637B7B9FB38D934FADDD214C5C1FD6498EEF3E1945EB065FB0

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#981 Post autor: froniu1 »

Ostap pisze: 17 kwie 2018, 12:21 Ja w weekend też zrobię test ;) mam oryginalne dds i tpms ;)

Choć nadal nie rozumiem co tam się wyświetla. ;)
Masz oba systemy w aucie? W vc jest tylko tpms i pelni on funkcje tez taka jak dds. Czyli monitoruje cisnienie w oponach i jesli jest spadek cisnienia monitoruje to na wyswietlaczu i kontrolka na desce.

ŁUKASZ no wlasnie ostatnio testowalem zmiane jezyka. Co prawda nie mam cd70navi tylko cd40usb. Mam w radiu, bc i klimatroniku ori jezyk polski. Jednak po dolozeniu UWA jezyk wszedzie zmienia sie na angielski. Po wlaczeniu wymuszania polskiego w module, jezyk zmienia sie ma pl ale jedynie w bc. W klimatroniku i radiu zostal angielski. Co prawda wyslalem uwa do naprawy ale jak tylko dostane spowrotem bede testowal to dalej.

Jak tylko troche sie obrobie z tym co mam do zrobienia, pobawie sie z tym co pisales czyli wykozystam opkoma do odczytow can. Bede potrzebowal do tego linuxa i najlepiej zeby uruchamial mi sie z pendriva, mozesz cos polecic zeby w nim dzialalo? Cos tez pisales o skryptach, o tym tez potrzebowal bym wiecej info. W opkomie trzeba robic jakies fizyczne przerobki? Musze sie tym zajac bo szkoda zeby tak funkcjonalny modul mial tak malo funkcji do vc :D. Interesowalo by mnie tez dostanie sie do funkcji skladania lusterek :D.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2018, 13:21 przez froniu1, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#982 Post autor: LWPM »

sposób w jaki działa ustalanie języka pomiędzy modułami jest jaki jest. język włączasz w DIS, a pozostałe moduły się powinny dostosować.
U mnie to działa na ECC, mimo, że mam CD70/DVD90.

Mogę przygotować maszynę wirtualną gotową po podłączenia w aucie jak potrzebujesz (ale dopiero na przyszły tydzień). Oryginalnego kabelka nie trzeba modyfikować, zobacz tutaj, może dasz radę to uruchomić. Jak masz jako takie pojęcia o Linuxie/CAN - powinieneś sobie poradzić.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#983 Post autor: Ostap »

Taką maszyną też będę zainteresowany ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#984 Post autor: froniu1 »

LWPM pisze: 17 kwie 2018, 15:30 sposób w jaki działa ustalanie języka pomiędzy modułami jest jaki jest. język włączasz w DIS, a pozostałe moduły się powinny dostosować.
U mnie to działa na ECC, mimo, że mam CD70/DVD90.

Mogę przygotować maszynę wirtualną gotową po podłączenia w aucie jak potrzebujesz (ale dopiero na przyszły tydzień). Oryginalnego kabelka nie trzeba modyfikować, zobacz tutaj, może dasz radę to uruchomić. Jak masz jako takie pojęcia o Linuxie/CAN - powinieneś sobie poradzić.
O linuxie wiem nie wiele. System ktory w sumie nie potrzebuje sterownikow i pewnie dlatego jedt w tym przypadku wykozystany. A can od strony programowania tez nie wiele. Wiem tylko z grubsza na jakiej to zasadzie dziala w aucie. Ze sa 3 predkosci can silnik, abs, wspomaganie, afl chodza po szybkim can. Radio, ecc i dis can sredni, do dis idzie jeszcze can niski. Reszta modulow to can niski. Do cim jedynie wszystkie 3 cany. O ramkach moge poczytac. No a reszte co zrobic, co wpisac w konsoli to czarna magia. No ale checi sa bo moze cos by ruszylo z vc gdybys mial odpowiednie informacje.

Awatar użytkownika
griszka
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 08 sie 2014, 08:16
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#985 Post autor: griszka »

Patryk.
Chyba nie do końca jest to tak jak piszesz.
O podstawach transmisji CAN sporo jest w sieci, np. tu: http://mikrokontroler.pl/2013/06/10/int ... -podstawy/
dosyć ciekawie opowiedziane.

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#986 Post autor: froniu1 »

W opelkach tak jest. 3 predkosci w zaleznosci od modulow. Nie wiem czemu tak zrobili jak mogli wszystko wrzucic na jeden can.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2018, 19:48 przez froniu1, łącznie zmieniany 1 raz.

Patryqo
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
Imię: Patryk
Lokalizacja: UK
Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#987 Post autor: Patryqo »

LWPM pisze: 17 kwie 2018, 13:02
Patryqo pisze: 17 kwie 2018, 12:35 Już pisałem wcześniej, że też mogę zrobić testy. Od razu z upuszczaniem powietrza oczywiście.
proszę bardzo:

Kod: Zaznacz cały

F6AC3B83ED440CD459DE1FA46B9CFB21118039C6C689D5DC4EAFEF081167637B7B9FB38D934FADDD214C5C1FD6498EEF3E1945EB065FB0
Dziękuję.
Testowałem i niestety nic z tego nie wynikło. Wgrałem soft 07, ustawiłem pozycje w ecu info, przypisałem przycisk, a ustawienia zostawiłem standardowe.
Po podróży jeszcze z przodu było 2.7, z tyłu 3.1 na rozgrzanych oponach. Uruchomienie wywołuje komunikat Sprawdzanie DDS. Przejechanie się i nic się nie zmienia - trzy kreski.
Następnie upuściłem prawy tył na 2.7 później 2.5 i 1.9 i 1.5 i 0.9 i 0.7. Na końcu ustawiłem wszystkie na 2.7 a prawy tył na 0.7 no i dalej trzy kreski. Jeździłem po w miarę prostym odcinku z predkosciami w okolicach 60km/h.
A przy okazji, na gid tak to wygląda:
IMG_20180417_175541-800x450.jpg
Mam jeszcze pytanie, czy jak raz uruchomię sprawdzanie dds to ono cały czas jest sprawdzane aż do wyłączenia silnika? Bo próbowałem i tak i włączać co jakiś czas i niestety efekt trzech kresek ciągle był.
Ustawiłem też sprawdzanie dds po uruchomieniu silnika i wtedy nie pokazuje się komunikat, wiec nie wiem czy to działa wtedy czy nie.

Dodano po 2 minutach 24 sekundach:
U tych u których to działa, to po jakim czasie mniej więcej pokazuje, że koło jest nie ok? Bo nie wiem ile mam tak jeździć, może za krótko jeździłem? Choć chwilę na to poświęciłem.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#988 Post autor: LWPM »

spróbuj z tą licencją:

Kod: Zaznacz cały

3CB342EFD68CE9B5963128A16784A7CD0BABA9EAC1360CD81A1108EDB131CC0B7193DB968265701EE5A96ADD4D85E50D1625AA2903F002
jak są trzy kreski, to to w ogóle nie działa. tam się muszą zmieniać cyferki - wtedy to działa... i choćbyś nawet dwie godziny jeździł, to z tych 3 kresek nic nie wyniknie :)

Patryqo
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
Imię: Patryk
Lokalizacja: UK
Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#989 Post autor: Patryqo »

LWPM pisze: 17 kwie 2018, 10:39 różnica ciśnień 1atm przy 2.5atm w pozostałych kołach jest dla przeciętnego kierowcy nie do zauważenia (kto przed wejściem do auta przygląda się wszystkim oponom?).
No to ja jestem inny, bo jakoś tak odruchowo, podświadomie na koła patrzę gdy podchodzę do auta. A jedna atmosfera to już opona siedzi, że rzuca się w oczy. W czasie jazdy to też nie jest problem, żeby to wychwycić. Co oczywiście nie zmienia, że jest to fajny bajer ; -)

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#990 Post autor: LWPM »

w takim razie temat jest zupełnie nie dla Ciebie :) wszystko obserwujesz... wszystko czujesz w czasie jazdy... żadne takie dodatki nie są Ci chyba potrzebne :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”