Opinie na tamat zafiry z silnikiem 2.2 16v 147 km

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2471
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#16 Post autor: Mariusz »

Z tego co się orientuję ten silnik akurat jest najbardziej awaryjny jeśli chodzi o Zafiry. Proponuję poszukać innej wersji silnikowej. Np. 2.0 T

bukaj!

#17 Post autor: bukaj! »

Ktoś wspominał o pękającej głowicy, wyższym koszcie zakupu EGR lub cewki zapłonowej, wyższym spalaniu. Te trzy ostatnie pomijam, skupiłbym się na samej konstrukcji silnika. Wiele osób bardzo chwali sobie 2.2, znalazłem też kilka pozytywnych opinii poza klubem. Pytanie, jeśli nie piłuję auta z LPG 170 km/h po autostradzie, dbam o regularne wymiany oleju (10 tys. km), pod kontrolą płyn chłodniczy itp., czy silnik ten może dawać wiele radości i być bezawaryjny? Planuję użytkować auto szczególnie na dłuższych trasach, jeśli krótsze, przy spokojnej jeździe. Jeśli ktoś z użytkowników 2.2 chciałby coś dodać, będę wdzięczny. :)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: ryba1 »

Nie bierz 2.2. To padaka jakich mało

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3064
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#19 Post autor: Tazz »

Lepiej weź 1.8, to tylko 7 KM różnicy a w spalanie w litrach na korzyść 1.8 :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

bukaj!

#20 Post autor: bukaj! »

Skąd 7 KM? 1.8 ma 125 KM.

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: Mat86radom »

bukaj! pisze: 18 kwie 2018, 09:04 Skąd 7 KM? 1.8 ma 125 KM.
Tazz miał chyba na myśli silnik z ZB który ma 140kucy.

W ZA 1.8 ma 125km a 2.2 147km. W ZB 1.8 140km a 2.2 150km
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2018, 09:31 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 23188

#22 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Dlaczego się tak uparłeś na to 2.2 ?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3064
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#23 Post autor: Tazz »

A o tak myślałem ze o ZB chodzi :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

bukaj!

#24 Post autor: bukaj! »

Nie upieram się przy 2.2, ale trafiła się zadbana i w miarę pewna pod względem pochodzenia sztuka, stąd moje pytania. Miałem okazję użytkować kilka aut, w których moc w przełożeniu na masę nie pozwalała choćby bezpiecznie i dynamicznie wyprzedzić, a powyżej 120 km/h, auto zwyczajnie krztusi się i "na tym kończy się" cokolwiek poza tą wartością. Dynamika do 100 km/h pozostawia wiele do życzenia. Nie mam z kolei doświadczenia z 1.8, ciężko mi się do tego odnieść. Gdyby trafiła się taka, jakiej szukam, pewnie rzuciłbym na nią okiem. Stoi jednak 2.2, stąd mój post. :)

Na rynku większość aut to przewaga trupów, wprost od handlarzy, przysłowiowa "igła". Skupiam się na tych autach, które pod względem stanu technicznego i blacharki są godne choćby oględzin osobistych.

Czy problemy z głowicą etc. tyczą się każdej 2.2, czy są to przypadki? Jakie inne argumenty przemawiają za tym, aby nie nabyć tej sesji silnika?
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2018, 13:10 przez bukaj!, łącznie zmieniany 2 razy.

Skasowany użytkownik 23188

#25 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Nie namawiam, ale poszukaj w takim razie 2.0T, jak napisał mariusz131, a będziesz miał do dyspozycji 200KM i brak problemów z wyprzedzaniem :mrgreen:

bukaj!

#26 Post autor: bukaj! »

Rozglądam się również za 2.0T. :) Ciężko jednak o egzemplarz z prywatnych rąk. :)

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#27 Post autor: paweldm »

ZB 2.2 ma jeszcze dwumasę, jakby ktoś nie wiedział. Ze względu na niezbyt wysoki moment i uzyskiwany przy wysokich obrotach, raczej jest trwałe.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#28 Post autor: Janus »

Może to mało merytoryczne co napiszę, ale jak z pewnego źródła to brałbym 2.2. Silnik jak silnik. Jak się ma pecha to padnie 1.6, 1.8 czy 2.0DTI chociaż silnik uchodzi za pancerny.

Z20LET bardzo fajna opcja - tyle że ich trwałość do remontu to 150-200kkm. Biorąc pod uwagę wiek ZA drogie ryzyko bo remont do tanich nie należy...
Janusz

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: ryba1 »

Dobry budżet i znajdzie się zadbane 2.0T. Sam kilka dni temu sprzedałem ZA OPC i nawet ogłoszenia nie musiałem dawać. 2 sprawa remont 2.2 też do tanich nie należy. Co do Z20LET wydasz raz na remont i masz spokój. Wszystkie jednostki tylko nie te badziewne 2.2
Ostatnio zmieniony 03 maja 2018, 18:01 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3064
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#30 Post autor: Tazz »

Miałem omege z 2.2 16v 144 km, ogólnie przy silniku oprócz wymian oleju i rozrządu wymieniłem cewkę i uszczelnilem pokrywę zaworów a tak to nic. Tylko w omedze miałem rozrzad na pasku I nie było wtrysku bezpośredniego..
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”