[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Niemożliwe, a tym bardziej w silniku 1,7ZafirAnka pisze:Podepnę się pod temat z malutkim pytaniem bo zgłupiałam - czy jest możliwe, żeby w przeciągu prawie roku dpf wypalił się 1 raz?
..............
Podepnij auto pod kompa i sprawdź co się dzieje z filtrem
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Tak właśnie zrobiłam.
Kontrolka zgasła po zakończeniu wypalania.
Tylko jak to możliwe, żeby to się działo 1 raz na rok? to ze 4 mieś temu było... a wcześniej od lipca ani razu
nawet jakbym jeździła na trasach (a to się zdarza rzadko) to i tak co max 1,5 tys powinno się wypalać... a tu nic... ani kontrolki, ani zwiększonego spalania.. nawet w codziennych korkach.
w sumie w tą stronę nie powinno mnie to martwić, ale jednak
ktoś się z czymś takim spotkał?
ps. a może przez te ok. 5 km, które pokonuję 2 x dziennie ona nie zdąża się rozgrzać do takiej temp, żeby się wypalanie uruchomiło? tylko w korkach te 5 km potrafię czasem 30 min stać... to powinno chyba wystarczyć...
Kontrolka zgasła po zakończeniu wypalania.
Tylko jak to możliwe, żeby to się działo 1 raz na rok? to ze 4 mieś temu było... a wcześniej od lipca ani razu
nawet jakbym jeździła na trasach (a to się zdarza rzadko) to i tak co max 1,5 tys powinno się wypalać... a tu nic... ani kontrolki, ani zwiększonego spalania.. nawet w codziennych korkach.
w sumie w tą stronę nie powinno mnie to martwić, ale jednak
ktoś się z czymś takim spotkał?
ps. a może przez te ok. 5 km, które pokonuję 2 x dziennie ona nie zdąża się rozgrzać do takiej temp, żeby się wypalanie uruchomiło? tylko w korkach te 5 km potrafię czasem 30 min stać... to powinno chyba wystarczyć...
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 sie 2017, 18:22
- Imię: krystian
- Lokalizacja: Leszno
- Auto: Opel Zafira b 1,9cdti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 lip 2017, 15:50
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Zafira B 1.9CDTI
- Model: Design
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Siemanko. Mam ważną sprawę w piątek czeka mnie długa trasa i mam problem. Wyskoczyły mi dwa błędy jeden EGR i drugi DPF. EGR przeczyściłem spokój ale DPF nie daje za wygraną po przejechaniu kilku km załącza się samochodzik z kluczykiem i jade na trybie serwisowym. Stanę zgaszę auto odpale i błedu nie ma czyli tymaczasowy. Mam obd 2 co prawa jakiś szajs ale łączy się. Błędy 2 ostatnie wypalania dpf nie powiodły się. Teraz pytanie za co się czepić po wykasowaniu i przejechaniu jakiegoś dystansu błędy wróciły. Wszystko było ok jeździłem nic nie wywalało i błąd wyskoczył w dniu kiedy odłączyłem aku + na jakiś czas bo przeprowadzałem kabel i od tamtej pory błąd ciągle wraca nie wiem za co się zabrać od jakiegoś czasu odczułem że dpf nie wypalał się pomóżcie potrzebne mi auto w piątek nie mam innego wyjścia. Jeśli przejadę w takim stanie autem około 800km to mogą konsekwencje ponieść głęboko do kieszeni ??
Kolego, tak profilaktycznie wskocz pod auto i sprawdź w jakim stanie sa przeowdy różnicy cisnień DPF. One sa fatalnej jakości i po pewnym czasie pękają. Taka sytuacja powoduje , że DPF sie nie będzie wypalać. Wymacaj te przewody i jesli jakis jest pęknięty (mnie rozsypał sie w ręce) to kup taki gumowy w oplocie i założ. Ja go mam od trzech lat i nie mam problemów z DPF.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 lip 2017, 15:50
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Zafira B 1.9CDTI
- Model: Design
- Oznaczenie silnika: Z19DT
A więc uporałem się zajrzałem do tego przewodu jest zalozony gietki przewod jest w dobrym stanie ale jak juz zdjalem osłonę to wykręciłem ten czujnik i przeczyścilem go byl lekko ubrudzony WD40 i ze srodka polecialo troche syfu ulalem troche oleju z miski bo lekko ponad stan było i ruszyłem rozgrzał się wywaliło błąd ze kolejne nie udane wypalanie stanąłem nic nie gasiłem tel ciągle podpięty skasowałem błąd i pyk ruszyło wypalanie także jest dobrze mogę jechać w trase. Ale całkiem inny samochód taki już byl zamulony tym DPF aż turbina słychać było ze dostaje po du*** nic dobrego z tego DPF a zapchalem bo male odcinki robilem ledwo się rozgrzał a już musiałem gasić. Pozdrawiam dzięki za podpowiedź kolego
-
- Przeglądacz
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 cze 2018, 21:25
- Imię: Pawel
- Auto: 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam od 3 lat jestem posiadaczem Zośki od pewnego czasu zmagam sie z DPF zapali mi sie kluczyk i auto nie mam mocy ;(Do pracy mam tylko 7km wiec autko nie zdąży sie rozgrzać ;( Mechanik po podpięcia pod komputer stwierdził trzy błędy
- zapchany filtr dpf
- uszkodzone elastyczne. Wężyki
- czujnik ( nie wiem jak to był ) bosch i do niego wchodzą dwa wężyki
Sprawdza przez kompa EGR mówił ze słychać jak sie zamyka i otwiera .wezyki sprawdza ale tylko przy DPF w książce serwisowej jest wpisane ze był już czyszczony EGR . Mechanik powiedział mi ze i tak może byc uszkodzony EGR co o tym myślicie ?
Jeszcze jedno jakie nasycenie powinno byc DPF idealne ? A przy jakim powinno sie ruszać w trasę ? I co ile sie włącza automatyczne przepalenie co ile km
- zapchany filtr dpf
- uszkodzone elastyczne. Wężyki
- czujnik ( nie wiem jak to był ) bosch i do niego wchodzą dwa wężyki
Sprawdza przez kompa EGR mówił ze słychać jak sie zamyka i otwiera .wezyki sprawdza ale tylko przy DPF w książce serwisowej jest wpisane ze był już czyszczony EGR . Mechanik powiedział mi ze i tak może byc uszkodzony EGR co o tym myślicie ?
Jeszcze jedno jakie nasycenie powinno byc DPF idealne ? A przy jakim powinno sie ruszać w trasę ? I co ile sie włącza automatyczne przepalenie co ile km