Problemy z odpaleniem Z18XE

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Adam1265

#16 Post autor: Adam1265 »

gRZENIU pisze:A pompa podaje paliwo??? Sprawdziłeś czy wogóle jest iskra na świecach ????
Iskra jest paliwo podaje 4 bar prawie i trzyma zalewa sie paliwem jak pokręce chwile i zero błędów

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#17 Post autor: gRZENIU »

A kompresja ??? Bo jak iskra jest , to czujnik wałka i wału działa poprawnie , paliwo podaje to pompa sprawna , to do pełni szczęścia brakuje kompresji ... Sprawdz czy rozrząd na znakach ...
Obrazek

Żeby nie rozbierać całęości zdejmij tylko łapę i osłonę górnej części rozrządu , wałki powinny się pokrywać ze znakami na obudowie , a ustawienie wału masz pokazane na zdjęciu pod nr. 4 abyś nie musiał odkręcać koła pasowego ...

Adam1265

#18 Post autor: Adam1265 »

gRZENIU pisze:A kompresja ??? Bo jak iskra jest , to czujnik wałka i wału działa poprawnie , paliwo podaje to pompa sprawna , to do pełni szczęścia brakuje kompresji ... Sprawdz czy rozrząd na znakach ...
[url=http://images76.fotosik.pl/328/b87f09cfbf4d4ae9med.png]Obrazek[/URL]

Żeby nie rozbierać całęości zdejmij tylko łapę i osłonę górnej części rozrządu , wałki powinny się pokrywać ze znakami na obudowie , a ustawienie wału masz pokazane na zdjęciu pod nr. 4 abyś nie musiał odkręcać koła pasowego ...
kompresja jest na poziomie 15 na każdym cylindrze to sprawdziłem na początku rozrząd zmieniony ustawiony ok pasek też stary nie przeskoczył mnie jeszcze zastanawia immo czy on czegoś złego nie robi bo to dziwnie wygląda ,nadmienie że on chodził na wolnych obrotach jak zegarek przyśpieszał ale był jakby zmulony i przy 2,500 obrotów włączał sie tryb awaryjny i zaświecała sie kontrolka silnika jak zgasiłem to kontrolka znikała i mogłem jechać ale znowu do 2,500 obrotów i max 60 na godzine
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 10:36 przez Adam1265, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#19 Post autor: fredas »

Ta sytuacja przypomina mi akcję z przeplywomierzem powietrza :mysli:
Obrazek
Obrazek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#20 Post autor: firek »

Skoro silnik nie wkręcał się na obroty to najprawdopodobniej padł którys z czujników(wału, wałka) lub sterownik silnika niestety..

Adam1265

#21 Post autor: Adam1265 »

dziękuje za zainteresowanie ręce mi opadają czujniki podmienione były od samochodu innego jeżdżącego możliwe że sterownik ale był wysyłany do elektro bip i nic stwierdzili że dobry nadmienie że jeszcze inny podmieniałem z innej firmy co daje gwarancje na sterowniki 24 miesiące czy możliw że trafił sie felerny ?. sam już nie wiem .a propo przepływomierza jak by był walnięty to po odpięciu też by inaczej reagowal a tu żadnej reakcji nic. wypne jutro sterowni ki wyślel do firmy na podmiane bo dzwoniłem i powiedzieli mi ze mi podmienią na inny zobaczymy co to pomoże.Nawet już paliwo wypuściłem bo myślałem że mi ktoś psikusa zrobił i dolał czegosale to nic nie zmieniło.Może ma ktoś jeszcze coś na podpowiedź serdecznie dziękuje za zainteresowanie bo to naprawde dziwny przypadek


EDIT

na elektroda .pl ktoś pisał o takim przypadku niestety nie podpowiedział gdzie przyczyna tylko że usterka ponoć błaha i do zrobienia w 2 godziny ale co było niestety nie napisal zachował dla siebie .
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 11:10 przez Adam1265, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#22 Post autor: fredas »

Z elektroniką jest różnie ja trzy razy wymieniłem przepływke dwie były walniete :lol: ale jest gwarancja no stres :ok:
Obrazek
Obrazek

Adam1265

#23 Post autor: Adam1265 »

próba nie strzelba jutro podmienie zobacze z jakim skutkiem .jak i co napisze jutro .dziękuje za podpowiedzi,pozdrawiam.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#24 Post autor: gRZENIU »

Wcześniej pisałeś o błędzie z tylniej piasty ... To max. 60km/h i 2.5 tyś. obr/min mogło być spowodowane tym ,że kontrola trakcji Ci głupiała. Widziała ,że auto ciągle w poślizgu jest dlatego takie objawy. (sprawdź ciśnienie w oponach czy takie same) Mieliśmy taki przypadek, jak o innym profilu opony założyliśmy z przodu a inny z tyłu ... Nie każde auto na takie coś reaguje ale może Twoje tak ...

Powiedz a czy po wymianie sterownika zaprogramowałeś IMMO ??? Bo jak nie to dlatego auto nie zapali ... Miga kontrolka silnika podczas kręcenia rozrusznikiem ???
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 14:24 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#25 Post autor: MARCEL! »

Hej! U mnie trzeba trochę dłużej kręcić rozrusznikiem żeby odpalił...
Akumulator nowy (VARTA, 60Ah), ładowanie ok.
Auto z LPG. Tak samo dłużej trzeba kręcić, żeby odpalił jak zgaszę na gazie jak i na benzynie... Filtr paliwa paliwa, filtry gazu i regulacja robiona w lipcu 2015.
Może kwestia wyczyszczenia przepustnicy i przepływomierza oraz wymiany świec?
Przepustnica i przepływomierz rok temu czyszczona.
Nie ma żadnych błędów na komputerze.
Kwestia wyczyszczenia przepustnicy, przepływomierza i po tej operacji zrobienia ok. 100 km na samej benzynie? :-)

Adam1265

#26 Post autor: Adam1265 »

gRZENIU pisze:Wcześniej pisałeś o błędzie z tylniej piasty ... To max. 60km/h i 2.5 tyś. obr/min mogło być spowodowane tym ,że kontrola trakcji Ci głupiała. Widziała ,że auto ciągle w poślizgu jest dlatego takie objawy. (sprawdź ciśnienie w oponach czy takie same) Mieliśmy taki przypadek, jak o innym profilu opony założyliśmy z przodu a inny z tyłu ... Nie każde auto na takie coś reaguje ale może Twoje tak ...

Powiedz a czy po wymianie sterownika zaprogramowałeś IMMO ??? Bo jak nie to dlatego auto nie zapali ... Miga kontrolka silnika podczas kręcenia rozrusznikiem ???
tak immo zaprogramowane zostało opony ok ciśnienie w oponach też jednakowe pisałem o tym błędzie bo na początku wywalał fakt po podmianie piasty nie wywaliłó żadnego ale auto nie odpaliło nawet jak podpiołem z powrotem starą
Auto w tej chwili zapala i po 10 sekundach gaśnie przy tym szarpie i falują mocno obroty ppotem gaśnie i trzeba dobrą chwile odczekać zeby odpaliło bo jest zalane paliwem

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#27 Post autor: gRZENIU »

Przychodzi mi tylko do głowy jeszcze to że coś nie tak z wtryskami ... Przerabialem temat u kolegi w vektrze ale z silnikiem 2.0 l . Miał jakiś syf w baku i zapchaly się wtryski ... Auto chodziło jak traktor , jak już odpaliło ...

Może warto sprawdzić ? Zdejmujac je , czy ich stan jest Oki ...

Adam1265

#28 Post autor: Adam1265 »

Witam po długiej przerwie ale sami wiecie praca jeszcze grypa mnie zmogła a jeszcze jestem po operacji kręgosłupa wszystko na raz ale wracam do tematu

Po długim szukaniu przyczyny i odwiedzenie 4 warsztatow przyczyne odkryłem sam a mianowicie przyczyna pierwsza rozrząd był przestawiony o 180 stopni i dlatego nie można było odpalić nie wiem jak to możliwe ale fakt jest faktem a druga przyczyna to przetkany kat troszke czasu mnie to kosztowało za to kosztów zero i wreszcie moja Zośka jeździ :lol: Dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie tematem i motto to nigdy nie ufaj magikom bo majątek stracisz a i tak sam wpadniesz na przyczyne .pozdrawiam temat do zamknięcia.

prayboy
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 15 sty 2010, 09:52
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#29 Post autor: prayboy »

Witam
Od prawie dwóch lat mam problem.
Kiedy odpalam auto po raz pierwszy danego dnia, lub po dłuższym postoju, to po dodaniu gazu obroty spadają im mocniej naciskam gaz tym bardziej spadają, musze odczekać ze dwie minuty aż silnik pochodzi wtedy udaje się ruszyć po kolejnym mocniejszym przygazowaniu. Jakbym ruszał od razu to silnik gaśnie natychmiast. Czyszczenie przepustnicy nie pomaga. Co to może być za cholerstwo?
Zafira A. Silnik 1.8 benzyna, 125 km z 2005 r. po liftingu

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: SD72 »

bazyliszek72

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”