Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Witam mam problem że swoją zafira a, 2.0 diesel brak mocy Max prędkość 140 wcześniej mozna było szybciej się poruszać a pod górkę to wogule slabnie turbo dziala elektrozawory wymienione zawor egr też
Dodano po 14 minutach 52 sekundach:
Nie zapala sie zadna kontrolka bledy s czytane czy moze to byc czujnik cisnienia doladowania ?
Dodano po 14 minutach 52 sekundach:
Nie zapala sie zadna kontrolka bledy s czytane czy moze to byc czujnik cisnienia doladowania ?
-
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Tez teraz z tym walczę.też żadnych błędów nie pokazuje a autko czegos brakuje.na początek zmienię zaworki.ps. Gdzie znajdę ten czujnik doładowania
-
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Winny okazał się elektrozawór przy turbo, a dokładniej pęknieta membrana w środku.
Kuzyn miał 2 i po założeniu auto zupełnie inaczej działa.
Kuzyn miał 2 i po założeniu auto zupełnie inaczej działa.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2018, 09:57 przez Sebu$, łącznie zmieniany 2 razy.
- waltherp99
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 lut 2018, 14:53
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam Zafirka A 2.0 DTI 74Kw ma problem z wejściem na obroty max 3 tys i koniec do tego przy prze gazowaniu leci z rury niebieskawy dym . EGR był sprawdzany czysty i trzyma ciśnienie,kolektor tez czysty . auto miało tez momenty że jechało normalnie , błędów żadnych nie ma, filtry wszystkie wymienione bo był już czas na nie ale bez poprawy . Jedno co mnie zastanawia to na wolnych obrotach bzyczenie elektrozaworu klap koło akumulatora czy to jest normalny objaw ? jakieś pomysły co sprawdzić?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie powinien wydawać żadnych dźwięków no działa jako dwustanowy czyli otwarty lub zamknięty nie ma pośrednich stanów.Możesz go wyeliminować wyjmij wtyczke z niego a do wtyczki włóż opornik 1Kohm/1W i zaślep dopływ do niego podciśnienia.Zrób testy i napisz co i jak.
Niebieski dym to spalanie oleju więc skąd on się bierze np puszcza go turbina,uszczelniacze zaworów,lub dół czyli pierścienie.
A co do 3tyś obr to albo turbina nie ładuje albo coś z nią się złego dzieje.
Niebieski dym to spalanie oleju więc skąd on się bierze np puszcza go turbina,uszczelniacze zaworów,lub dół czyli pierścienie.
A co do 3tyś obr to albo turbina nie ładuje albo coś z nią się złego dzieje.
- waltherp99
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 lut 2018, 14:53
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
z tym zaślepieniem to mam ściągnąć wężyk z vac zaworu i go zaślepić?czy ten dopływ powietrza do zaworku ? a co do niebieskiego dymku to pojawia się tylko gdy auto nie wkręca się na obroty gdy pracował normalnie tego dymku nie było
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Podciśnienie ktore idzie do zaworku należy zaślepić.
Z tym dymkiem to sprawdź i napisz jak zachowuje się silnik jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temp cieczy i czy dalej leci dymek.
Z tym dymkiem to sprawdź i napisz jak zachowuje się silnik jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temp cieczy i czy dalej leci dymek.
- waltherp99
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 lut 2018, 14:53
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam byłem dzisiaj w garażu i zauważyłem, na wolnych obrotach sztangą od turbo można majtać bez oporu wykręciłem elektrozawór i jest ciągły przepływ na vac i out z dołu nie da rady zassać powietrza ,wężyki sa ok nie sprawdziłem tylko gruszki od turbo bo zimno było teraz spróbuję zobaczyć co jest w elektrozaworze
Dodano po 1 godzinie 26 minutach 35 sekundach:
sprawdziłem elektrozawór od turbiny tak jak Dziadek13 napisał z tym że zassać powietrze z dołu mogę nie przez vac tylko out jak podam napięcie to blaszka zamyka dojście z dołu, zaworek ma nr 09128022 z szarym kapturkiem a powinien mieć czarny ? zgadza się?
Dodano po 1 godzinie 26 minutach 35 sekundach:
sprawdziłem elektrozawór od turbiny tak jak Dziadek13 napisał z tym że zassać powietrze z dołu mogę nie przez vac tylko out jak podam napięcie to blaszka zamyka dojście z dołu, zaworek ma nr 09128022 z szarym kapturkiem a powinien mieć czarny ? zgadza się?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Moment... Te zawory działają tak , że przepływ jest od OUT (wlot powietrza) do VAC (wylot) - do pompy vacuum - to w momencie gdy zawór jest pod napięciem. Kiedy nie jest pod napięciem, to przepływ jest od AIR (to na dole z filterkiem) oraz OUT w kierunku do VAC. Inaczej bym nie testował bo to nie ma sensu. Układ mechaniczny tych membran jest taki, że ma zapewniać ruch powietrza od OUT (AIR) do VAC i koniec.
Czyli testowanie wygląda tak:
Zaciągamy powietrze przez VAC kiedy zawór jest bez zasilania - powinno być czuć "ssanie" zarówno na AIR jak i OUT. Możemy zatkać OUT i w tym czasie wyraźnie powinno być czuć "ssanie" na AIR.
Zaciągamy powietrze przez VAC kiedy zawór jest zasilony (akumulator, bateria 9V) - powinno być czuć "ssanie" na OUT. Przy zatkanym OUT na AIR nie ma prawa być "ssania" a tym samym przepływu powietrza.
Czyli testowanie wygląda tak:
Zaciągamy powietrze przez VAC kiedy zawór jest bez zasilania - powinno być czuć "ssanie" zarówno na AIR jak i OUT. Możemy zatkać OUT i w tym czasie wyraźnie powinno być czuć "ssanie" na AIR.
Zaciągamy powietrze przez VAC kiedy zawór jest zasilony (akumulator, bateria 9V) - powinno być czuć "ssanie" na OUT. Przy zatkanym OUT na AIR nie ma prawa być "ssania" a tym samym przepływu powietrza.
Janusz
- waltherp99
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 lut 2018, 14:53
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam ponownie zafira już działa jak powinna, powodem był elektrozawór który po rozebraniu i dogłębnej analizie stwierdziłem że na samym dnie było wybrzuszenie w miejscu gdzie leży ta blaszka (zaznaczyłem kółkiem miejsce wybrzuszenia ) powodując zaklinowanie się blaszki i nie zablokowanie dopływu powietrza z dołu co skutkowało brakiem podciśnienia do turbo oraz kiepskimi hamulcamiJanus pisze: ↑27 lut 2018, 23:05 Moment... Te zawory działają tak , że przepływ jest od OUT (wlot powietrza) do VAC (wylot) - do pompy vacuum - to w momencie gdy zawór jest pod napięciem. Kiedy nie jest pod napięciem, to przepływ jest od AIR (to na dole z filterkiem) oraz OUT w kierunku do VAC. Inaczej bym nie testował bo to nie ma sensu. Układ mechaniczny tych membran jest taki, że ma zapewniać ruch powietrza od OUT (AIR) do VAC i koniec.
Czyli testowanie wygląda tak:
Zaciągamy powietrze przez VAC kiedy zawór jest bez zasilania - powinno być czuć "ssanie" zarówno na AIR jak i OUT. Możemy zatkać OUT i w tym czasie wyraźnie powinno być czuć "ssanie" na AIR.
Zaciągamy powietrze przez VAC kiedy zawór jest zasilony (akumulator, bateria 9V) - powinno być czuć "ssanie" na OUT. Przy zatkanym OUT na AIR nie ma prawa być "ssania" a tym samym przepływu powietrza.
delikatnie zeszlifowałem jeden bok tej blaszki aby luźno dolegała do trzpienia cewki i poskładałem wszystko do kupy.
Jeżeli chodzi o testowanie tego zaworku to przy turbinie miałem zamontowany ten z szarym kapturkiem nr 09128022 ( a powinien być 09128200 z czarnym kapturkiem ) i tak jak pisałem wcześniej i po upewnieniu się że zawór z czarnym kapturkiem da się zassać powietrze przez VAC przy zatkanym OUT to prze zaworku z szarym jest odwrotnie czyli da się zassać powietrze przez OUT przy zatkanym VAC i tak połączyłem podciśnienie do turbo czyli podciśnienie do OUT a z gruszki do VAC sugerując się zasadą działania elektrozaworem z czarnym kapturkiem.
Pozdrawiam
- Adamo76
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 paź 2017, 06:32
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Wolin
- Auto: ZA OPC 2,2DTI
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Witam Wszystkich.
Ja mam pytanie odnośnie mojej zafiry 2.2dti 125km,
Mam coś takiego jak jadę 80km/h i przy depnięciu silnik ciągnie, ale tak powyzej 90km/h jest coś
Takiego jak w automacie jakby pżerzucał bieg i dostaje kopa. To normalne?
Błędów zero silnik pali na strzała nie mam problemów , ale zastanawia mnie czy to normalne w tych silnikach.
Pozdrawiam.
Ja mam pytanie odnośnie mojej zafiry 2.2dti 125km,
Mam coś takiego jak jadę 80km/h i przy depnięciu silnik ciągnie, ale tak powyzej 90km/h jest coś
Takiego jak w automacie jakby pżerzucał bieg i dostaje kopa. To normalne?
Błędów zero silnik pali na strzała nie mam problemów , ale zastanawia mnie czy to normalne w tych silnikach.
Pozdrawiam.
Witam serdecznie. Moja zafira 2.0 DTI wiecznie się zapowietrza. Sterownik pompy był regenerowany. Oringi przy filtrze paliwa były wymieniane. Po wymianie oringow było dobrze 2 tygodnie i znowu jest to samo. Ktoś ma jakieś pomysły? Juz brakuje mi siły na to. Proszę o pomoc
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Poczytaj w temacie viewtopic.php?f=29&t=1672
jest tam troszkę opisane o tym.
jest tam troszkę opisane o tym.