[A] Wymiana oringów nagrzewnicy - Zafira A z klimatyzacją

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
tomek.kos3n

#181 Post autor: tomek.kos3n »

dopadło i mnie :)

z faktu braku serwisu pod ręką , nawet gdyby był , był by problem kupić to ustrojstwo w niedzielę ... zamówiłem na alledrogo
Obrazek

124 zł + przesyłka

męczy mnie tylko czy nie kupić nowej nagrzewnicy, z tego co jest na alledrogo to za 200 zl można kupić nową...

jak mówicie ? stara jeszcze posłuży czy lepiej od razu zapobiegawczo dać nową. Podkreślę że u mnie ubywa stosunkowo mało płynu ( od marca jakoś 0.5 Litra ) a w tym czasie zrobiłem jakieś nie całe 4 tys km . dywanik w sumie jest suchy ale gąbka w miejscu gdzie jest VIN niestety jest mokra, i nie jest to woda z klimy niestety . Mazista konsystencja . Ja do tego mam prosty sposób na sprawdzanie czy badana ciecz jest PŁYNEM CHŁODZĄCYM czy WODĄ. wystarczy dotknąć palcem z tą cieczą do języka ... dość drastyczny sposób ale w 100% skuteczny . płyn jest nieznośnie słodki .

Proszę o podpowiedź co do tej nagrzewnicy - nowa czy stara :)


uzbrojony w zdjęcia i opis z forum , cały tydzień będę się psychicznie nastawiał na walkę z tym dziadostwem. na weekend zdam relacje.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2015, 18:45 przez tomek.kos3n, łącznie zmieniany 1 raz.

Painball

#182 Post autor: Painball »

Sprawdź drożność jak będzie wyciągnięta. Przepłucz. Skoro nie cieknie to nie ma sensu jej wymieniać ;)

tomek.kos3n

#183 Post autor: tomek.kos3n »

Jestem już po zabiegu . Boże broń kolejny raz to rozbierać :!: :!:

Wbrew moim oczekiwaniom i przerażeniu , najmniej problemu stworzyły mi te nieszczęsne 2 śrubki od odpływu wody z klimy. ( zaleta podnośnika + masa przeróżnych zestawów kluczy - robiłem to na zaprzyjaźnionym warsztacie)

Rozebrać nie było tak źle , gorzej z poskładaniem tego do kupy .

Po rozebraniu i wygrzebaniu nagrzewnicy okazało się iż u mnie nie ma tzw. lornetki ( z chęcią odsprzedam )
Oringi ciekły co było czuć i widać po wydostaniu nagrzewnicy .
Wyciągnąć to bez gięcia nagrzewnicy itd chyba graniczy z cudem , a założenie nowych zawleczek nawet nie wiem jak nazwać.
Ja je założyłem od dołu , mam nadzieje że nic się złego nie stanie .

Przy okazji demontażu tunelu , wymieniłem to ustrojstwo od lewarka zmiany biegów bo latał jak ży.. po pustym sklepie . :lol: i jeszcze nie poskładałem wszystkiego do kupy ze wzgledu iż chcę pojeździć jeszcze jutro i sprawdzić czy aby napewno nic nie kapie .

Pozostało wymienić tylko korek , bo już sam nie wiem , jest tyle teorii na jego temat że nie wiem co myśleć. U mnie po przejechaniu się autem , podnoszę maskę i nic nie syczy , dopiero po odkręceniu słychać jak syczy . Nie wiem Nie znam się , zarobiony jestem :D zamówiłem nowy i po sprawie

Dzięki za fotorelacje co i jak i z czym , przydała się w 100% . Mam nadzieję że dopiero przyszły właściciel kiedyś będzie miał przyjemność zagadać w te przebrzydłe miejsca .

Pozdrawiam :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 20:49 przez tomek.kos3n, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zip20
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2014, 17:58
Lokalizacja: Krk okolice
Model:

#184 Post autor: zip20 »

wymieniałem te oringi 3 miesiące temu i znowu ubywa płynu a dywanik mokry !

adamantos

#185 Post autor: adamantos »

Witam. Chce wymienic nagrzewnice w mojej zafirze 2.0 dti 2002 rok (wersja z klimatyzacja). Bylem dzisiaj w kilku warsztatach.Wszedzie mowia mi, ze trzeba wywalac cala deske rozdzielcza i zycza sobie od 500 do 800 zl za usluge.
Jak to w koncu jest. Trzeba rozbierac ta deske czy nie? Z tego co jest przedstawione na forum wynika, ze nie. Z kolei mechanicy uparcie twierdza, ze wymieniali nagrzewnice w zafirach i bez zdejmowania calej deski rozdzielczej nie da rady.
I jeszcze jedno. Na allegro zauwazylem, ze sa dwa rodzaje nagrzewnic. Do ukladow Behr i delphi. Jak moge sprawdzic, ktora powinienem kupic?

panda00

#186 Post autor: panda00 »

witam !!
od 2 tygodni jestem posiadaczem Zafiry no i okazało sie że nie mam w ogóle tego odpływu mocowanego na 2 sruby w komorze silnika i woda ze skroplin klimy sobie płynie pod wykładzine pasażera :( szukałem w necie żeby kupić tą końcówke odpływu ale nie mogę nigdzie znaleźć może ktoś da namiary na sklep internetowy gdzie kupię to ustrojstwo ? z góry dziekuje za info

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#187 Post autor: SD72 »

Spytaj w tych tematach , moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10690

http://www.zafiraklub.pl/viewforum.php?f=21


Albo poczytaj ten temat ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7610


Zapene chodzi Ci o to...(jesli dobrze mysle)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2016, 19:18 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72

marekzegarek
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
Imię: Marek
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#188 Post autor: marekzegarek »

kostian pisze: 20 lis 2012, 18:42 Dla tych którzy mają wątpliwości cieknie czy nie - odkręcić osłonę boczną , włożyć łapkę pod obudowę nagrzewnicy i "pięknie" czuć jak gąbka otaczająca kable czy tam coś innego jest nasiąknięta płynem.
Jak macie sprytne łapki to można "grzebnąć" głębiej i wyczuć miejsca połączenia rurek z nagrzewnicą i oczywiście wilgoć.
Po dzisiejszym "macaniu" mam pewność gdzie i z którego miejsca cieknie.
Od strony kierowcy czy pasażera?
Przy vinie mam delikatną wilgoć, w smaku to samo co drugim paluchem namacałem w butelce płynu pozostałego po wymianie. Auto po zakupie miało sucho pod klapką, ale wymieniłem termostat, dałem nowy płyn- zdziwiony bo wylałem około czterech l, a miało być pięć l, wlałem też koło 4l, pochodziło trochę, trochę dolałem i niby było ok w sumie od września dolałem ze trzy razy tyle co ma to łaczenie w środku pojemniczka wyrównawczego - może z 50ml i po ostatnim 3 dolaniu przyszło mi do głowy sprawdzić gąbkę koło vinu i jest delikatnie wilgotna, odkręciłem osłonę od strony pasażera i macałem pod nagrzewnicą sucho jak pieprz, starałem się wyczuć przewody od nagrzewnicy ale nie dałem rady, jak będę musiał wymienić oringi to wszystko rozbiorę, ale dla samej diagnozy troszkę mi się nie chce, jak nie będzie ubywać płynu dać sobie siana? Jest możliwość że delikatna nadwyżka płynu spowodowała tylko delikatny wyciek i tyle, jak będzie płyn pod kreską nie będzie uciekał?

Skasowany użytkownik 8511

#189 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Oringi nagrzewnicy w każdej Zafirze prędzej czy później zaczynają sztywnieć i ciekną. Może się zdarzyć tak jak u mnie było, że wyciek był minimalny, a tapicerka była w jednym miejscu tłusta, a płynu prawie nie ubywało,Jak rozebrałem to oringi rozsypały się (Zafira z 2003 roku)

marekzegarek
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
Imię: Marek
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#190 Post autor: marekzegarek »

przed wymianą termostatu auto ledwo łapało temp 85 i jak postało pod sklepem 5 min to wskazówka temp opadała na belkę, teraz wiadomo wyższa temp to i większe ciśnienie, przypuszczalnie jak jest oryginał to jest i zawór lornetki, więc w lato może nie ciekło bo nie puszczało płynu, muszę obserwować ubytek i pewnie na wiosnę wymienić całość auto z końca 2002, jestem pierwszym właścicielem w kraju, ale widać że niemieccy mechanicy, którzy przy nim pracowali to bardziej szamani niż inżynierowie i czego nie musieli to nie tykali

Od kierowcy też sprawdziłem i sucho
Ostatnio zmieniony 28 gru 2017, 20:07 przez marekzegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2017, 21:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira A 2.0DTL COMFORT
Model: ZA
Oznaczenie silnika: DTL

#191 Post autor: M »

Przeczytałem cały temat i mam pytanie:

-Jak to właściwie jest z tymi ciśnieniami? Padło hasło, że w przypadku przekroczenia pewnego poziomu korek powinien przepuścić (gaz lub płyn). Czy dzieje się tak tylko w sytuacji awaryjnej, czy jest to normalna cecha eksploatacyjna.

-W mym aucie zamontowałem webasto i od tej pory widzę dużą różnice w ciśnieniu- przy powolnym odkręcanie korka po zatrzymaniu pojazdu z rozgrzanym silnikiem, syczy dłużej i mocniej niż dawniej. Ciśnienie jest na tyle duże, że ciężko ścisnąć palcami główny wąż przy termostacie.

Pomijając to i "jeziorko" na dywaniku bo z tego wszystkiego wywaliło pewnie oringi- reszta działa normalnie (tempo nagrzewania się itp.) a przynajmniej tak mi się wydaje.

marekzegarek
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
Imię: Marek
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#192 Post autor: marekzegarek »

poproszę o podpowiedź ile czasu trwa wymiana

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#193 Post autor: Oficer »

Z piwkiem, wymiana płynu, odpowietrzeniem mi zajęło że 3h.

marekzegarek
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
Imię: Marek
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#194 Post autor: marekzegarek »

3 godziny to wersja optymistyczna, tzn w sytuacji gdy wszystko idzie ok, za pierwszym razem chyba założyłem zawleczki przed przetłoczeniami na rurkach, efekt wlałem około 4l spuszczonego wcześniej płynu i w zbiorniczku pusto ale za to na wykładzinie mokro, rozebrałem jeszcze raz i wkładałem zawleczki troszkę pod kątem (same tak szły) i po włożeniu do połowy docisnąłem je do "pionu" i wsunąłem do końca, myślę że to efekt ściskania oringów, po pierwszej jeździe ubyło połowę płynu w zbiorniczku ale myślę (mam nadzieję) że to skutek odpowietrzania się układu, masakra jest z tym, że nagrzewnica nie ma jakiegoś mocowania z przodu, przy drugim razie podłożyłem pod nią plastik oparty o rurkę od lewarka biegów i po napełnieniu układu i pierwszym uruchomieniu sprawdzałem czy nie cieknie, oczywiście najlepiej byłoby tak pojeździć chwilę i zobaczyć na większym ciśnieniu, ale strach pomyśleć co by było gdyby się odłączyła w czasie jazdy, ciężko było założyć dolną osłonę po tym zabiegu, ale na cztery ręce jakoś poszło. Mam tylko nadzieję, że wszystko już jest ok.
Dodatkowe wnioski (spostrzeżenia)
-śruby mocujące odpływ wymieniłem na wkręty z łbem sześciokątnym na klucz 10, zrobiłem to za pierwszym razem gdybym miał mocować się dodatkowe 2 razy z torxami chyba bym zwątpił
-potwierdzam istnienie nagrzewnicy bez lornetki(na silniku nawiewu Behr), dłuższe rurki, zawleczki założone od góry (zgroza), oczywiście przy zakładaniu dałem je od dołu, szans na oryginalny montaż nie ma, przy okazji mam dodatkowe oringi i zawleczki (na zapas) i lornetkę do sprzedania.
Generalnie roboty nie polecam najgorszemu wrogowi, a koleś z opla, który to wymyślił i wziął grubą kasę powinien sobie strzelić z łuku w plecy, jakby nie można było na cztery króćce założyć po dwa zbrojone węże i zacisnąć opaskami.
A teraz trzeba zbierać na wymianę tłumika, który się przy okazji obejrzało.
Dzięki wszystkim za pomoc!

Gelo
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 22:16
Imię: Grzegorz
Auto: OpelZafira A 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19dth

#195 Post autor: Gelo »

Witam ktos wie moze jakich rozmuarow sa oringi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”