ZA - hamulce

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#166 Post autor: gumis8604 »

rafaellowarszaw pisze: 23 kwie 2018, 10:16 ZA 1.8 16V NJOY 10/2003
Witam.
Mam pytanie
Podczas jazdy (po przejechaniu kilku kilometrów) przy prędkości powyżej 50km/h piszczy z tylnego prawego koła. Po delikatnym wciśnięciu hamulców pisk ustępuje, jednak po odpuszczeniu pedała pisk pojawia się z powrotem. Po przejechaniu kilku kilometrów felga od tylnego prawego koła jest ciepła. Co to może być??
Z góry dziękuję za podpowiedzi
Rafał
Prowadnice sprawdzic jak najbardziej, jednak cos mi sie wydaje ze zacisk bedziesz miec do regeneracji.. wydaje mi sie ze zaczyna go przypiekac i nie wraca do pozycji "0" po hamowaniu..

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#167 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam ponownie.
Kolego. A zacisk do regeneracji to będzie droga sprawa??? Na ile muszę się naszykować?? (pytam bo jestem zielony).. Tak już zacząłem myśleć że może to tłoczek???
Nie wiem czy to coś wniesie do sprawy ale po przejechaniu kilku kilometrów felga była gorąca a zacisk chłodny...
Pozdrawiam
Rafał

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#168 Post autor: gumis8604 »

To ewentualnie mogloby sugerowac jeszcze lozysko rozsypane .. to nie sa duze koszta jesli chodzi o regeneracje zacisku, chyba ze sie nie uda go zregenerowac to wtedy zakup regenerowanego (tanszy od nowego). Mialem tak w swojej vectrze b zacisk sie rozpadl i musialem kupic regenerowany.. ale jesli zacisk byl chlodny to moze lozysko w kole bedzie rozsypane.. sprobuj podniesc to kolo i zobacz czy ma luzy w pionie badz poziomie (chwyc kolo po bokach i sprobuj nim poruszac, potem chwyc za gore i dol i zrob to samo) minimalne jakies moga byc ale to minimalne ale jak bedziesz wyczuwal wieksze albo ze cos "przeskakuje" w srodku to lozysko do wymiany.. to tez nie powinny byc astronomiczne koszta..

Skasowany użytkownik 6483

#169 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Tyle ,że jeśli by uszkodzeniu uległo łożysko, to by nieźle wyło podczas jazdy.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#170 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam ponownie
Spece nie jestem ale raczej to nie łożysko. Podczas jazdy pow 50km/h zaczyna swiszczeć (coś tak jakby świerszcz grał).
Cały czas chodzi mi po głowie tłoczek popychający-moze się zapiekł i nie odbija do końca...
A czym grozi dluzsza jazda z takim defektem???

Pozdrawiam
Rafał

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#171 Post autor: gumis8604 »

rafaellowarszaw pisze: 24 kwie 2018, 07:59 Witam ponownie
Spece nie jestem ale raczej to nie łożysko. Podczas jazdy pow 50km/h zaczyna swiszczeć (coś tak jakby świerszcz grał).
Cały czas chodzi mi po głowie tłoczek popychający-moze się zapiekł i nie odbija do końca...
A czym grozi dluzsza jazda z takim defektem???

Pozdrawiam
Rafał
Mysle kolego ze poki nie rozbierzesz to sie nie dowiesz😊

Skasowany użytkownik 6483

#172 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No skoro Ci świszczy podczas jazdy to masz albo klocki do wymiany albo tłoczek nie wraca. Ja takie dźwięki miałem w astrze II . Póki nie wymieniłem klocków, cały czas miałem podobne dźwięki z tyłu . W każdym bądź razie, zajrzyj do hamulców bo tam na pewno znajduje się problem.

Cobretti
Posty: 2
Rejestracja: 05 kwie 2018, 17:28
Imię: Janusz
Auto: Zafira A OPC-Line 2.2 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#173 Post autor: Cobretti »

Witam wszystkich. Mam pytanko: posiadam ZA OPC line 2.2 dti i zastanawiam się czy na przód dam radę zamontować tarcze 308 mm z OPC. Seryjnie są zamontowane 280mm. Trzeba by było też wymienić zaciski? Ktoś coś takiego przerabiał?

Skasowany użytkownik 6483

#174 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Pod 308 podejdą fele 16" minimum , 15'' sie nie zmieszczą ale podejrzewam ,że w twoim opc siedzą felgi 16'' lub nawt 17'' .

Cobretti
Posty: 2
Rejestracja: 05 kwie 2018, 17:28
Imię: Janusz
Auto: Zafira A OPC-Line 2.2 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#175 Post autor: Cobretti »

Dwa komplety 16" mam. Zaciski są tam takie same?

b0cz3k_92
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 17 maja 2017, 11:50
Imię: Adrian
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#176 Post autor: b0cz3k_92 »

Witam
Chciałbym się poradzić na temat tylnych hamulców, otóż podczas jazdy moją Zafirą we wnętrzu samochodu słyszalne jest delikatne stukanie z prawej strony. Gdy dzisiaj zdjąłem koło aby zakręcić tarczą zauważyłem, że lekko trze oraz w pewnym momencie się delikatnie blokuje. Byłem sprawdzić samochód przed wyjazdem na wakacje na stacji diagnostyczne i wyszło, że mam słaby ręczny (odbija), zwykły hamulec w zakresie. Czy ma ktoś pomysł czy może to być krzywa tarcza, klocek?

Lukasz05942
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 01 mar 2017, 16:11
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Myślachowice
Auto: Zafira A 2.0DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#177 Post autor: Lukasz05942 »

b0cz3k_92 pisze: 24 lip 2019, 12:30 Witam
Chciałbym się poradzić na temat tylnych hamulców, otóż podczas jazdy moją Zafirą we wnętrzu samochodu słyszalne jest delikatne stukanie z prawej strony. Gdy dzisiaj zdjąłem koło aby zakręcić tarczą zauważyłem, że lekko trze oraz w pewnym momencie się delikatnie blokuje. Byłem sprawdzić samochód przed wyjazdem na wakacje na stacji diagnostyczne i wyszło, że mam słaby ręczny (odbija), zwykły hamulec w zakresie. Czy ma ktoś pomysł czy może to być krzywa tarcza, klocek?

Jak blokuje się tylko w danym momencie to 99% krzywa tarcza.Choć skoro słychać stukanie a nie piszczenie to obstawiam luzy na jarzmie.

Bsdex
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2020, 21:09
Imię: Karol
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Zafira a 2.0
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#178 Post autor: Bsdex »

Mam taki problem. Hamulce w Zafirze A tył. Wygląda na to że hamuje tylko klocek od strony tłoczka od strony koła tarcza rdzewieje. Podejrzewam zatarte, zabrudzone prowadniki jarzma. Dodam że ręczny trzyma poprawnie. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2473
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#179 Post autor: Mariusz »

Sprawdź śruby, którymi są przykręcone zaciski do jarzma. Powinny być tzw "pływające". Działa to tak że jak tłoczek wysuwa się z zacisku to napiera na klocek wewnętrzny i przez to sam zacisk przesuwa się do wewnątrz dociskając zewnętrzny klocek do tarczy.
Mam nadzieję że w miarę jasno to opisałem.

Bsdex
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2020, 21:09
Imię: Karol
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Zafira a 2.0
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#180 Post autor: Bsdex »

Mariusz131 jasno opisałeś. Powiedz mi czy mam to czymś przesmarować czy ma to pracować na sucho? Konkretnie czy te śruby przesmarować?
Ostatnio zmieniony 20 sty 2020, 23:04 przez Bsdex, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”