Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#1036 Post autor: froniu1 »

Mam taki pomysl. Sa dwie zakladki obd i ecu info. W sumie w obu sa parametry pracy silnika, wiadomo w ecu info sa tez dostepne inne moduly. Moze te dwie zakladki dalo by sie scalic i np zwiekszyc ilosc zakladek. Wiafomo licencja by zostala tak jak jest czyli poszczegolne parametry niedostepne z obd byly by platne, natomiast wyswietlabe byly by w jednej zakladce w aucie. Albo jakos to rozgraniczyc na silnik i inne moduly. Wydaje mi sie ze bylo by bardziej logocznie.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1037 Post autor: MieHor »

nynek80 pisze: 24 kwie 2018, 22:03 Na ile powtórzeń masz ustawiony klakson. U mnie działa ok. Zamykam auto szyby się domykają włącza się akcja ze światłami z tyłu i na sam koniec uruchamia się klakson jedno powtórzenie.
w konfiguratorze jest do wyboru opcja klakson z przypisanymi parametrami np.: Klakson Czas trwania: 0 + 10 + 0 ms

założyłem, że jest to prawidłowe ustawienie, jednak przynajmniej u mnie to zadziałało tak jak opisałem, może musiała by być napisana nowa akcja, ale to wykracza poza moją wiedzę

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1038 Post autor: MieHor »

Już wiem dlaczego tak zadziałało, w ustawieniach nie podałem ilości powtórzeń, zamiast 0 powinno być 1

Sputnik
Posty: 2
Rejestracja: 12 paź 2014, 15:31
Lokalizacja: Poznań
Model:

#1039 Post autor: Sputnik »

Witam, a czy byłoby możliwe dodać opcję świateł dziennych z wykorzystaniem długich? Są takie moduły, które obniżają moc świateł drogowych do np 30%

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1040 Post autor: LWPM »

ale te moduły są wpinane zapewne bezpośrednio w instalację elektryczną...
sterownik (w tym wypadku UEC) musiałby mieć możliwość włączenia świateł ze zmniejszoną mocą.
Nawet jeśli UEC potrafi to zrobić, to nie wiem jak go do tego zmusić.
Jeśli masz jakieś informacje na temat tego jak to zrobić... to możesz pomóc :)

na chwilę obecną możesz ustawić sobie światła długie jako dzienne (z mocą 100%)
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2018, 16:58 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1041 Post autor: Ostap »

REC to umie bo robi tak ze stopem i światłem postojowym ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Sputnik
Posty: 2
Rejestracja: 12 paź 2014, 15:31
Lokalizacja: Poznań
Model:

#1042 Post autor: Sputnik »

Tak myślałem, że to może nie być takie łatwe, w tych modułach chyba zbijają napięcie poprzez opornik albo inaczej.
To może inny pomysł, czasami stojąc w korku wciskam obieg zamknięty żeby nie wdychać spalin z zewnątrz, czy można zrobić taki automat np. przy prędkości poniżej 20 włącz obieg zamknięty, powyżej 30 wyłącz?

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#1043 Post autor: tOmki »

Miałem ostatnio zapytać dlaczego nie widzę w ECUinfo - Odchylenie dawki paliwa - cylinder 1-4.
Mam tylko 3 kreski.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1044 Post autor: KAMUI »

Sputnik pisze: 27 kwie 2018, 13:04 Tak myślałem, że to może nie być takie łatwe, w tych modułach chyba zbijają napięcie poprzez opornik albo inaczej.
To może inny pomysł, czasami stojąc w korku wciskam obieg zamknięty żeby nie wdychać spalin z zewnątrz, czy można zrobić taki automat np. przy prędkości poniżej 20 włącz obieg zamknięty, powyżej 30 wyłącz?
To dobre, jeszcze jakby kontrolka o tym informowała.
A jeszcze w temacie doświetlania zakrętów, to może na włączenie kierunku, obojętnie którego, włączałyby się halogeny przód.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2018, 17:53 przez KAMUI, łącznie zmieniany 1 raz.

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#1045 Post autor: froniu1 »

Do pierwszego posta mozesz dodac wyswietlacz CID w wersji CE83. Taki mam i dziala.

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#1046 Post autor: froniu1 »

KAMUI pisze: 27 kwie 2018, 17:51
Sputnik pisze: 27 kwie 2018, 13:04 Tak myślałem, że to może nie być takie łatwe, w tych modułach chyba zbijają napięcie poprzez opornik albo inaczej.
To może inny pomysł, czasami stojąc w korku wciskam obieg zamknięty żeby nie wdychać spalin z zewnątrz, czy można zrobić taki automat np. przy prędkości poniżej 20 włącz obieg zamknięty, powyżej 30 wyłącz?
To dobre, jeszcze jakby kontrolka o tym informowała.
A jeszcze w temacie doświetlania zakrętów, to może na włączenie kierunku, obojętnie którego, włączałyby się halogeny przód.
Jesli modul potrafi odbierac dane z cim z czujnika sas to moxna zrobic np ze jesli kat kierownicy bedzie wiekszy niz 30st to zalacza sie jeden halogen a jesli -30st to drugi halogen. I dodatkowo z kierunkowskazami. Do tego dolozyc ze doswietlanie ma sie zalaczac przy predkosci mniejszej niz np 40km/h i mamy doswietlanie jak w ori afl.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1047 Post autor: Ostap »

Tylko, że w zafirze można włączyć tylko i wyłącznie 2 halogeny jednocześnie. Trzeba modyfikować UEC niestety nikt tego nie potrafi jak na razie zrobić ;)

Samo programowanie dla naszego mistrza to 5min roboty ;)

Dodano po 14 minutach 33 sekundach:
Właśnie Łukasz ;)

Jak idą prace z moim sprzęgłem ;)
Jak z przesyłem obrazu na cida? ;)

Tylko pytam ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#1048 Post autor: froniu1 »

Uec przerobic pod doswietlanie to raczej nie bylo by trudne. Virtualbox z tisem mi sie wysypal. Jak to ogarne to zobacze. Mozna to zrobic tak:
- jeden np lewy halogen zostawiasz na ori wyjsciu z uec
- drugi np prawy podlaczasz sobie pod ktores nie wykozystane wyjscie w uec np wyjscie na pompe spryskiwacza lamp, mozna przez dodatkowy przekaznik
- potem juz tylko programowanie, modul musial by miec dodatkowa akcje na halogeny, tzn jesli przelacznikiem wlsczymy lewy halogen to modul musial by wlaczyc prawy.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1049 Post autor: LWPM »

froniu1 pisze: 28 kwie 2018, 00:38 Do pierwszego posta mozesz dodac wyswietlacz CID w wersji CE83. Taki mam i dziala.
dzięki, zwykle ktoś się odzywa dopiero jak coś nie działa... dlatego ta lista przetestowanych silników ciągle taka uboga
froniu1 pisze:Jesli modul potrafi odbierac dane z cim z czujnika sas to moxna zrobic np ze jesli kat kierownicy bedzie wiekszy niz 30st to zalacza sie jeden halogen a jesli -30st to drugi halogen. I dodatkowo z kierunkowskazami. Do tego dolozyc ze doswietlanie ma sie zalaczac przy predkosci mniejszej niz np 40km/h i mamy doswietlanie jak w ori afl.
to już jest zrobione i nawet działa u mnie w Zafirze. niestety z braku halogenów doświetlanie mam światłami drogowymi :) Doświetlanie dwoma halogenami jednocześnie można już teraz sobie skonfigurować... no ale nie o to przecież chodzi.
pozostaje przerobienie UEC. Flora coś robił w tym temacie, ale coś cisza póki co. Ja póki co się dowiedziałem, że instalacje jest oddzielna dla każdego z halogenów, ale oba styki w UEC są ze sobą fizycznie połączone, więc samo przeprogramowanie UEC to za mało, ale wykorzystanie nieużywanych wyjść, to dobry pomysł - to by się dało zrobić. Zajmę się tym jak zdobędę halogeny do swojej Zafiry :) Może ma ktoś nie potrzebne? :)

Poza tym... moduł ma przecież przynajmniej 2 dodatkowe wyjścia, które można wykorzystać... wystarczyło by dorobić jakiś układzik pośredniczący np z przekaźnikami, który byłby sterowany modułem - wydaje się być to proste do zrobienia i bez ingerencji w UEC.

w VC też prawie działa, ale niestety moja testowa Vectra wyjechała z Polski... a potrzebował bym jej jeszcze na kilka minut by to dokończyć.
Ostap pisze:Jak idą prace z moim sprzęgłem ;)
Jak z przesyłem obrazu na cida? ;)
sprzęgło czeka na więcej wolnego czasu...
CID - czekam na zabawki od Chińczyka :)

PS: następna wersja softu będzie niedługo... sporo zmian zrobiłem w zakresie wykonywania akcji (niektóre trzeba było inaczej napisać :P) więc co innego się popsuło... trzeba jeszcze poczekać :) Staram się by nowe funkcje wychodziły jednocześnie ukończone dla VC i ZB... a to nie jest takie proste :)
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2018, 13:21 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
akte
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 01 sie 2017, 17:31
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#1050 Post autor: akte »

Czy mając możliwość włączenia trybu sport w module, powinienem go wcześniej aktywować za pomocą OP-com? Jeśli tak, to gdzie to należy włączyć?
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”