[A]- robert1979gl - Zafira A 2.0 DTI 2004r
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomoze
viewtopic.php?t=4807
viewtopic.php?t=12555
viewtopic.php?t=9778
viewtopic.php?t=545
viewtopic.php?t=9818
viewtopic.php?t=9119
viewtopic.php?t=4807
viewtopic.php?t=12555
viewtopic.php?t=9778
viewtopic.php?t=545
viewtopic.php?t=9818
viewtopic.php?t=9119
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 17:41 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No to zafira na 3 lecie zrobiła mi psikusa
Pierw padł sztywny przewód paliwowy
Jakiś debil z allegro wysłał mi nie te co potrzeba
Ale gorsze jest to ze odkryłem ze ktoś wczesnij uszczelnił jakim kitem egr i nie da się go oddzielić od pokrywy klap wirowych
A egr trzeba wymienić bo cieknie z kruća płynu chłodzącego ( nareszcie znalazłem wyciek )
I nie poddam się choćby nie wiem co
wiec poszukuje klap wirowych pokrywy klap wirowych i śrub te które trzymają pokrywę do klap wirowych bo u mnie było na jakiś dziwnych śrubach ( pewnie ktoś wcześniej zerwał gwint )
Pierw padł sztywny przewód paliwowy
Jakiś debil z allegro wysłał mi nie te co potrzeba
Ale gorsze jest to ze odkryłem ze ktoś wczesnij uszczelnił jakim kitem egr i nie da się go oddzielić od pokrywy klap wirowych
A egr trzeba wymienić bo cieknie z kruća płynu chłodzącego ( nareszcie znalazłem wyciek )
I nie poddam się choćby nie wiem co
wiec poszukuje klap wirowych pokrywy klap wirowych i śrub te które trzymają pokrywę do klap wirowych bo u mnie było na jakiś dziwnych śrubach ( pewnie ktoś wcześniej zerwał gwint )
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No i po wymianie sztywnych przewodów paliwowych i próbie niedolnej samodzielnego odpowietrzania ( bez efektu ) jutro auto zabiera mechanik, chyba sprzedam ten samochód w trzy du** mam go powoli serdecznie dość zawsze coś, Już tyle w niego zainwestowałem a on dalej się pi***oli jak potłuczony. W tym roku już wymieniłem, egr, łącznik stabilizatora, gumy stabilizatora, łożyska przednie amorów, tarcze plus klocki przód, tylne sprężyny z podkładkami, kompletny tłumik. Chyba czas się go pozbyć i kupić jakąś benzynę chyba więcej nie dam się wciągnąć w dizla mimo ze dużo jeżdżę
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Przeszło mi. Wczoraj poszedł napinacz ale tak skutecznie ze urwał śrubę górną mocowania i została w podstawie ( łapie ) klimatyzacji na szczęście nie ma tragedii łapa wymontowana, u kolegi z forum zamówiłem nową a napinacz to lepiej chyba kupić nowy ?robert1979gl pisze: ↑04 kwie 2018, 14:08 No i po wymianie sztywnych przewodów paliwowych i próbie niedolnej samodzielnego odpowietrzania ( bez efektu ) jutro auto zabiera mechanik, chyba sprzedam ten samochód w trzy du** mam go powoli serdecznie dość zawsze coś, Już tyle w niego zainwestowałem a on dalej się pi***oli jak potłuczony. W tym roku już wymieniłem, egr, łącznik stabilizatora, gumy stabilizatora, łożyska przednie amorów, tarcze plus klocki przód, tylne sprężyny z podkładkami, kompletny tłumik. Chyba czas się go pozbyć i kupić jakąś benzynę chyba więcej nie dam się wciągnąć w dizla mimo ze dużo jeżdżę
Jeszcze przed wakacjami załażę sobie elektryczny szyby
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No i klops chcialem mieć z tylu elektryczne szyby nie bede miał w wiązce do drzwi dochodzi tylko pięć kabli mimo ze blaszki bezpiecznikow sa w gniezdzie 7 17 i 20 przy okazij dalszego rozbierania przy fotelu kierowcy w tym bialym pudeleczku znalazłem wtycze z 6 otworami do czego to jest
Ostatnio zmieniony 01 maja 2018, 19:53 przez robert1979gl, łącznie zmieniany 2 razy.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Foto? Bedzie łatwiej...
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
pożyczyłem z forum tam nie było opisu co to
czemu u mnie nie ma wiązek
czy skomplikowane jest ich dorobienie bo nie odpuszczę elektryki szyb ( może ktoś przerabiał temat)
i przy okazji jak wyciągnąć szyby tylne z drzwi
Ostatnio zmieniony 02 maja 2018, 12:11 przez robert1979gl, łącznie zmieniany 4 razy.
- zafirapawel
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 07 cze 2016, 06:48
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Mszczonów
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18xe1
To jest kostka od czujnika esp, tez mam u siebie taka, pytałem się na forum, ale nikt nie pisal, więc po schematach poszukałem.
el szyb jest banalnie prosta, instalacji do drzwi nie masz, ale masz gotowa z plusami, z tego co kojarze to obok nóg kierowcy w progu masz główne złącze.
Eletryczne szyby:
1. Domykanie szyb czarno brazowy wpinasz sie przy nogach kierowcy np z drzwi kierowcy i ciagniesz na pt i lt
2. Czerwono żółty,lub czerwono bialy gruby zasilanie stale z bezpiecznika ciagniesz na lt i pt
3. Gruby brazowy masa, z punktu masowego ciagniesz na lt i pt
4.szaro zielony od instalacji drzwi kierowcy do drzwi tylnych(sygnal zamykania szyby lub otwierania, juz nie pamiętam)ciagniesz na lt i pt
5. Niebiesko czerwony od instalacji drzwi kierowcy do tylnych(sygnal zamykania szyby lub otwierania, juz nie pamiętam) ciagniesz na lt i pt
6. Bialy kabel ten idzie od instalacji drzwi kierowcy do drzwi tylnych odpowiada on za zasilanie na wlaczniki tylne aby dioda sie swiecila, ale jak we wlaczniku drzwi kierowcy przesunie się na blokade otwierania szyb, wtedy dioda gasnie i szyby nie odsuniemy. ciagniesz na lt i pt
Wiazki drzwi najlepiej kupic oryginalne, przednia kierowcy zobacz, bo moze jest gotowa na 4 szyby, a na tyl w drzwiach trzeba kupic pewnie, razem z podnosnikami, do tego kawałek instalacji od strony auta z zafiry co miala el szyby, ewentualnie z vectry b tylko z wiazki z auta od drzwi przednich, bo te same piny sa, ale grube kable zasilajace nie beda popekane, wyjmuje się je łatwo
Przy wymianie siłowników nie musisz szyb wyciagac, wystawczy odnitowac stare nity i włożyć el podnośniki, wazne ze pidnosnik aby byl opuszczony troche nizej niz max w gore, lepiej będzie go ustawic aby przynitowac, tylko wiadomo musi dzialac el
el szyb jest banalnie prosta, instalacji do drzwi nie masz, ale masz gotowa z plusami, z tego co kojarze to obok nóg kierowcy w progu masz główne złącze.
Eletryczne szyby:
1. Domykanie szyb czarno brazowy wpinasz sie przy nogach kierowcy np z drzwi kierowcy i ciagniesz na pt i lt
2. Czerwono żółty,lub czerwono bialy gruby zasilanie stale z bezpiecznika ciagniesz na lt i pt
3. Gruby brazowy masa, z punktu masowego ciagniesz na lt i pt
4.szaro zielony od instalacji drzwi kierowcy do drzwi tylnych(sygnal zamykania szyby lub otwierania, juz nie pamiętam)ciagniesz na lt i pt
5. Niebiesko czerwony od instalacji drzwi kierowcy do tylnych(sygnal zamykania szyby lub otwierania, juz nie pamiętam) ciagniesz na lt i pt
6. Bialy kabel ten idzie od instalacji drzwi kierowcy do drzwi tylnych odpowiada on za zasilanie na wlaczniki tylne aby dioda sie swiecila, ale jak we wlaczniku drzwi kierowcy przesunie się na blokade otwierania szyb, wtedy dioda gasnie i szyby nie odsuniemy. ciagniesz na lt i pt
Wiazki drzwi najlepiej kupic oryginalne, przednia kierowcy zobacz, bo moze jest gotowa na 4 szyby, a na tyl w drzwiach trzeba kupic pewnie, razem z podnosnikami, do tego kawałek instalacji od strony auta z zafiry co miala el szyby, ewentualnie z vectry b tylko z wiazki z auta od drzwi przednich, bo te same piny sa, ale grube kable zasilajace nie beda popekane, wyjmuje się je łatwo
Przy wymianie siłowników nie musisz szyb wyciagac, wystawczy odnitowac stare nity i włożyć el podnośniki, wazne ze pidnosnik aby byl opuszczony troche nizej niz max w gore, lepiej będzie go ustawic aby przynitowac, tylko wiadomo musi dzialac el
Ostatnio zmieniony 03 maja 2018, 00:57 przez zafirapawel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Dzięki myślę ze to mi bardzo pomoże muszę jeszcze poszukać po gdzieś widziałem opis pinów we wtyczce i rodzaj konwektorów.
Wiązki drzwiowe kupiłem razem z podnośnikami szyby. Dobrze ze zanim rozwierciłem nity w ręcznych sprawdziłem czy elektryka działa. A szyby chce wyjąć aby spróbować je okleić folią myślę ze z szybą na stole będzie łatwiej niż na aucie ( może się mylę )
Wiązki drzwiowe kupiłem razem z podnośnikami szyby. Dobrze ze zanim rozwierciłem nity w ręcznych sprawdziłem czy elektryka działa. A szyby chce wyjąć aby spróbować je okleić folią myślę ze z szybą na stole będzie łatwiej niż na aucie ( może się mylę )
- zafirapawel
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 07 cze 2016, 06:48
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Mszczonów
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18xe1
Są i schematy, tam zauważyłem ze dwa kolory kabli mi sie pomylily, ale to dojdziesz.
Ja u siebie szyby wymienialem na ciemne oryginalne, jezdze z dzieckiem i czasem zabawka potrafi stuknac w szybe, w klapie wiadomo jest klejona, boczne bagaznika demontujesz plastyki i odkrecasz plastykowe nakretki, tylko przy ponownym montazu moze nie byc szczelnosci, gdyz uszelka jest z pianki i mogła sie odkszlalcic, ja właśnie tak mialem w bocznej to na klej dałem , w drzwiach, trzeba boczki zdjac, oraz roznitowac podnosniki, potem podnoscik demontujemy i dola czesc uszelki wysuwamy do gory, i szyba nam wyjdzie, te małe boczne trzymają się na tej szynie, trzeba odkrecic, na samej górze gdzie ta szyna styka się z ramką pod uszczelką jest malutka śrubka, tez trzeba odkrecic i wysunac, odchylic ta szynę aby szybke wyjac, przy władaniu przydatny bedzie silikon spray, uszelke przy tej małej szybce trzeba tak włożyć , aby nie była pofalowana.
Ja u siebie szyby wymienialem na ciemne oryginalne, jezdze z dzieckiem i czasem zabawka potrafi stuknac w szybe, w klapie wiadomo jest klejona, boczne bagaznika demontujesz plastyki i odkrecasz plastykowe nakretki, tylko przy ponownym montazu moze nie byc szczelnosci, gdyz uszelka jest z pianki i mogła sie odkszlalcic, ja właśnie tak mialem w bocznej to na klej dałem , w drzwiach, trzeba boczki zdjac, oraz roznitowac podnosniki, potem podnoscik demontujemy i dola czesc uszelki wysuwamy do gory, i szyba nam wyjdzie, te małe boczne trzymają się na tej szynie, trzeba odkrecic, na samej górze gdzie ta szyna styka się z ramką pod uszczelką jest malutka śrubka, tez trzeba odkrecic i wysunac, odchylic ta szynę aby szybke wyjac, przy władaniu przydatny bedzie silikon spray, uszelke przy tej małej szybce trzeba tak włożyć , aby nie była pofalowana.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wielki dzięki
Znalazłem koło nóg kierowcy taką wielki zieloną wtyczkę i z niej trzeba zrobić wyprowadzenia bo do nie wchodzi wiązka z drzwi kierowcy ale to chyba zabawa na dłuższy okres czasu a ja wolę auto naprawiać mechanicznie a nie elektrycznie,
Znalazłem koło nóg kierowcy taką wielki zieloną wtyczkę i z niej trzeba zrobić wyprowadzenia bo do nie wchodzi wiązka z drzwi kierowcy ale to chyba zabawa na dłuższy okres czasu a ja wolę auto naprawiać mechanicznie a nie elektrycznie,
Ostatnio zmieniony 07 maja 2018, 11:27 przez robert1979gl, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No i napinacz wymieniony, wymieniłem łapę sprężarki klimatyzacji bo w poprzednim urwała się śruba, teraz na spokojnie mogę zająć się elektryką szyb na tył.
Wiec spokojnie szukam sobie schematów tej zielonej wtyczki kolo gir kierowcy bo niecce się po bezczelniejszy w przewody wpinać wolę kulturalnie przez wtyczkę i korektorki
Wiec spokojnie szukam sobie schematów tej zielonej wtyczki kolo gir kierowcy bo niecce się po bezczelniejszy w przewody wpinać wolę kulturalnie przez wtyczkę i korektorki
Ostatnio zmieniony 10 maja 2018, 12:43 przez robert1979gl, łącznie zmieniany 1 raz.