Wibracje przy wyższych prędkościach
Moderator: Sebu$
- Umcyk
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Stargard
- Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wibracje przy wyższych prędkościach
Witam
Jadąc autem przy prędkościach ponad 100 km/h odczuwalne są wibracje całego nadwozia ...
Wibracje odczuwane są raczej na siedzeniu i ogólnie karoserii auta ... kierownica raczej nie drga ...
i tak:
-auto niedawno było na przeglądzie - brak luzów w zawieszeniu, przednie amory ok, tylne raczej u kresu żywota
-opony są nowe, wyważone...
-wibracje występują zarówno podczas jazdy na luzie, jak i na biegu
co może być przyczyna takich wibracji ??
Jadąc autem przy prędkościach ponad 100 km/h odczuwalne są wibracje całego nadwozia ...
Wibracje odczuwane są raczej na siedzeniu i ogólnie karoserii auta ... kierownica raczej nie drga ...
i tak:
-auto niedawno było na przeglądzie - brak luzów w zawieszeniu, przednie amory ok, tylne raczej u kresu żywota
-opony są nowe, wyważone...
-wibracje występują zarówno podczas jazdy na luzie, jak i na biegu
co może być przyczyna takich wibracji ??
Ostatnio zmieniony 06 maja 2018, 00:07 przez Sebu$, łącznie zmieniany 2 razy.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Sprawdź u innego oponiarza wyważenie.
Stało się w nagle, czy postępowało?
Może ciężarek odpadł, ziemia się przykleiła do felgi...
Stało się w nagle, czy postępowało?
Może ciężarek odpadł, ziemia się przykleiła do felgi...
- Umcyk
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Stargard
- Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
koła dokręcone na pewno dobrze... felgi powinny też dobrze dolegać do piast - piasty przed montażem kół dokładnie oczyścilem z syfu, ponieważ miałem problemy z demontażem kół...
auto kupiłem niedawno, niby się przemieszczało o własnych siłach, ale w zasadzie do remontu... o wrażeniach z jazdy lepiej nie pisać...
usterki jakie usunąłem w aucie:
-kangury przy ruszaniu, brak 3 biegu - wymieniona skrzynia biegow (używana), tarcza i docisk (nowe), przednia poduszka silnika (nowa)
-hałasujące przeguby - wymiana obu półosi (używane)
-uszkodzone Mc Phersony - wymiana Mc Phersonow (używane)
-problemy z tylnymi hamulcami - wymiana obu zacisków (zregenerowane) i rurek hamulcowych (nowe)
-problem z porannym odpalaniem - wymiana uszczelek wtryskow i wężyków przelewów
-brak mocy - zaslepienie EGR + emulator, kontrola podciśnień
auto tak jeździ odkąd zakończyłem przy nim grzebać ... ogólnie jest niby ok... dobrze (jak na 101 KM) przyspiesza i hamuje, tylko irytują mnie te wibracje, drgania, podczas szybszej jazdy... niby nie są jakieś mocno uciążliwe...
Możliwe, że jestem za bardzo przeczulony, bo na codzien jeżdzę sporo młodszym autem (Zafira kupiona jako drugie - awaryjne - auto) i za dużo wymagam od 15 letniego diesla starej generacji...
ale jakby dało sie wyeliminować te wibracje, to było by malinowo...
możliwe, że poduszki silnika do wymiany ??
dziś jak będę wracał z pracy to rozpędzę auto do 100-120km/h i zgasze na chwilę silnik - zobaczymy czy wibracje ustaną - będzie wiadomo czy problem jest w silniku czy w zawieszeniu...
Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.
auto kupiłem niedawno, niby się przemieszczało o własnych siłach, ale w zasadzie do remontu... o wrażeniach z jazdy lepiej nie pisać...
usterki jakie usunąłem w aucie:
-kangury przy ruszaniu, brak 3 biegu - wymieniona skrzynia biegow (używana), tarcza i docisk (nowe), przednia poduszka silnika (nowa)
-hałasujące przeguby - wymiana obu półosi (używane)
-uszkodzone Mc Phersony - wymiana Mc Phersonow (używane)
-problemy z tylnymi hamulcami - wymiana obu zacisków (zregenerowane) i rurek hamulcowych (nowe)
-problem z porannym odpalaniem - wymiana uszczelek wtryskow i wężyków przelewów
-brak mocy - zaslepienie EGR + emulator, kontrola podciśnień
auto tak jeździ odkąd zakończyłem przy nim grzebać ... ogólnie jest niby ok... dobrze (jak na 101 KM) przyspiesza i hamuje, tylko irytują mnie te wibracje, drgania, podczas szybszej jazdy... niby nie są jakieś mocno uciążliwe...
Możliwe, że jestem za bardzo przeczulony, bo na codzien jeżdzę sporo młodszym autem (Zafira kupiona jako drugie - awaryjne - auto) i za dużo wymagam od 15 letniego diesla starej generacji...
ale jakby dało sie wyeliminować te wibracje, to było by malinowo...
możliwe, że poduszki silnika do wymiany ??
dziś jak będę wracał z pracy to rozpędzę auto do 100-120km/h i zgasze na chwilę silnik - zobaczymy czy wibracje ustaną - będzie wiadomo czy problem jest w silniku czy w zawieszeniu...
Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2018, 00:03 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A może tylne tarcze są krzywe? Tuleje na tylnej belce?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Umcyk
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Stargard
- Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
przy ok 120km/h i zgaszonym silniku wibracje bez zmian - czyli poduszki silnika ok...
tarcze raczej nie - przy hamowaniu nie ma wibracji na pedale...
chyba faktycznie coś z tylnym zawieszeniem, bo gdyby coś nie tak było z zawieszeniem przednim to chyba wibracje odczuwalne były by głownie na kierownicy...
może faktycznie tuleje tylnych wahaczy... na dniach będe odpowietrzal hamulce (nie dokładnie odpowietrzyłem przy wymianie zacisków) to zerknę jak wyglądają tuleje z tyłu...
na razie chyba się przyzwyczaiłem i jakoś mniej te wibracje przeszkadzają ...
tarcze raczej nie - przy hamowaniu nie ma wibracji na pedale...
chyba faktycznie coś z tylnym zawieszeniem, bo gdyby coś nie tak było z zawieszeniem przednim to chyba wibracje odczuwalne były by głownie na kierownicy...
może faktycznie tuleje tylnych wahaczy... na dniach będe odpowietrzal hamulce (nie dokładnie odpowietrzyłem przy wymianie zacisków) to zerknę jak wyglądają tuleje z tyłu...
na razie chyba się przyzwyczaiłem i jakoś mniej te wibracje przeszkadzają ...
Ostatnio zmieniony 06 maja 2018, 00:10 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- wabw
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 17 maja 2015, 23:03
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Wielka Brytania
- Auto: Vauxhall Zafira Comfort 1.8 16v 125kM
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Z tylu nie ma wahaczy.Umcyk pisze: ↑18 kwie 2018, 16:12 przy ok 120km/h i zgaszonym silniku wibracjie bez zmian - czyli poduszki silnika ok...
tarcze raczej nie - przy hamowaniu nie ma wibracji na pedale...
chyba faktycznie coś z tylnym zawieszeniem, bo gdyby cos nie tak bylo z zawieszeniem przednim to chyba wibracje odczuwalne bylyby glownie na kierownicy...
może faktycznie tuleje tyylnych wahaczy... na dniach będe odpowietrzal hamulce (nie dokladnie odpowietrzylem przy wymianie zaciskow) to zerkne jak wygladaja tuleje z tylu...
narazie chyba sie przyzwyczailem i jakos mniej te wibracje przeszkadzaja...
- Umcyk
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Stargard
- Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
wabw pisze: ↑21 kwie 2018, 20:40Z tylu nie ma wahaczy.Umcyk pisze: ↑18 kwie 2018, 16:12 przy ok 120km/h i zgaszonym silniku wibracjie bez zmian - czyli poduszki silnika ok...
tarcze raczej nie - przy hamowaniu nie ma wibracji na pedale...
chyba faktycznie coś z tylnym zawieszeniem, bo gdyby cos nie tak bylo z zawieszeniem przednim to chyba wibracje odczuwalne bylyby glownie na kierownicy...
może faktycznie tuleje tyylnych wahaczy... na dniach będe odpowietrzal hamulce (nie dokladnie odpowietrzylem przy wymianie zaciskow) to zerkne jak wygladaja tuleje z tylu...
narazie chyba sie przyzwyczailem i jakos mniej te wibracje przeszkadzaja...
Z tyłu są wahacze:
http://www.gnapackaging.it/2014/03/18/wahacze-wleczone/
Dodano po 6 minutach 11 sekundach:
jak to sprawdzić ?? przeguby (całe półosie) wkładałem inne (używane)...
Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2018, 00:11 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- murderbydolly
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 cze 2014, 08:55
- Imię: ARTUR
- Lokalizacja: LCH/LKR
- Auto: Zafira A 1.8 16v//VECTRA B 2.0 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
przy dodawaniu gazu drgania się zmniejszają? lub przy skręcaniu w lewo? może półosie ???
jeżeli chodzi o drgania samej budy to poduszki poprzeczne silnika masz wywalone...
https://www.youtube.com/watch?v=beHbft-BJPw
jeżeli chodzi o drgania samej budy to poduszki poprzeczne silnika masz wywalone...
https://www.youtube.com/watch?v=beHbft-BJPw
Ostatnio zmieniony 17 cze 2018, 11:45 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
LKR - Lubelski Kierowca Rajdowy
-
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Miałem kiedyś podobnie tylko wibracje zaczynały się tak od 120km/h. Ponowne wyważenie kół zalatwiło problem a myślałem że mam wyważone- robiłem to około 3 miesięcy wcześniej.: (