Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
tomek evo pisze: ↑26 lut 2018, 21:32
Ten Gulf to podobno dobry olej jest. Na ile dobry to szczerze nie wiem ale chyba raczej lepszy niż Valvo VR1. Bardzo dobrym olejem w lepkości 5w50 jest Liqui Moly Molygen 5W50, który od niedawna jest dostępny na Polskim Rynku (mam go ale nawet nie zdążyłem wrzucić na stronę) - olej na bazie syntetycznej PAO z bardzo dobrym pakietem i naprawdę wysokiej jakości. Cenowo wychodzi ok. 200,00 zł za 5l (4+1) wiec tanio nie jest ale z drugiej strony Penrite 10tenths Premium 5W50 kosztuje wg. cennika 289,00 zł za 5l. Gulf też wychodzi cenowo podobnie (może odrobinę taniej). Dobrym olejem za relatywnie nieduże pieniądze jest Neste 1 5W50, który kosztuje cennikowo 147,00 zł za 5l (4+1). Valvo VR1 nie jest zły ale do Penrite czy Liqui Moly mu daleko i wg. mnie jest słabszym olejem niż Neste 1. Kosztuje rozsądne pieniądze jednak w przypadku podkręconych silników 2.0T polecam coś lepszego.
Alternatywnie w stosunku do 5W50 można zastosować bardzo dobry olej PAO-syntetyczny Meguin Super Leichtlauf 5W40 i doprawić go najnowszym modyfikatorem tarcia Archoil AR9200V2. Całość wyjdzie wprawdzie jakieś 230 zł-240 zł (zależy czy Archoil z oryginalnej butelki czy rozlewany) ale redukcja tarcia i podniesienie ochrony jaka daje Archoil w połączeniu z solidną bazą i wysokimi parametrami oleju Meguin Super Leichtlauf 5W40 daje naprawdę bardzo solidne połączenie.
Tomek i wszystko jasne
Dziękuję za odpowiedź
PS. Proszę o cenę na PW tego Liqui Moly Molygen 5W50
Właśnie będę wymieniał olej. Przewałkowałem temat i straszny mętlik mam.
1.8 benzyna. Teraz zalany był przez poprzedniego właściciela Mobile Super 2000 10W40.
Auto delikatnie podcieka pod miską olejową i bierze ok 0,4-0,6l na 1000km.
GM 5w30 oczywiście - ale nie w tej cenie
Polecam także niedoceniany polski olej syntetyczny Lotos Synthetic Plus 5w40.
Miskę - uszczelnij.
Spalanie oleju - mam na podobnym poziomie.
Witam,
jestem nowym uzytkownikiem tego forum:) zakupilem rodzinne auto z charakterem wyscigowki tzn zafire A 2.0T 200KM.. samochod ma aktualnie przejechane 295tys km poprzedni wlasciciel mnostwo pieniedzy w niego wsadzil m.in. rok temu w remont silnika (po uszkodzeniu rozrzadu) a dwa lata temu autko mialo pierwszy remont silnika ze wzgledu na branie oleju.. standard w tych silnikach.. aktualnie mam wlany motul 5w30 (na moje nieszczescie nie znam dokladnego modelu nawet dzwonilem do warsztatu w ktorym byla serwisowana i powiedzieli mi tylko ze motul 5w30 byl lany do niej od remontu) i chcialem zapytac Was jaki olej polecilibyscie mi do niej? Jezdze glownie po miescie. Robie ok 15tys km na rok. Na zimnym silniku pomimo tego ze glowica byla naprawiana w zeszlym roku jakis popychacz daje o sobie znac po zagrzaniu znacznie cichnie.. chcialbym zadbac o ten silnik bo nie stac mnie na remont;) silnik zbadalem manometrem wyszlo mu sprezanie na goracym silniku 12-11-12-12 wiec chyba nie najgorzej.
Wlasnie cene rowniez biore pod uwage bo kurcze oryginalny motul jednak 1l na dolewke kosztuje ok 50zl.. wiec wlasnie zastanawiam sie nad dobrym olejem w rozsadnej cenie.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!
Witam, powoli szykuje się na zmianę oleju. Po zakupie od niemca wymieniłem olej na castrol edge 5w30, autko po wymianie zrobiło się o wiele głośniejsze, nie wiem co tam było lane wcześniej. Po 12 tys. km przy przebiegu ok. 170 tys. km chciałbym przejść na inny olej. Pytanie czy warto przejść na 5w40. Co polecacie jeśli 5w40 w jaki sposób przejść? półkanka i nowy olej. Wydaje mi się że ten castrol nie był najlepszym pomysłem.
Polecam sprawdzone :
FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL
lub
MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40 API SN DEXOS2
do tego 5% Motor Life ( https://autochemia.pl/product-pol-2539- ... 250ml.html )
gwarantuje Ci że silnik będzie chodził o niebo lepiej, ciszej i bardziej miękko.
Zafira C Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
Mam pytanko z innej beczki.. powiedzcie mi bo w moim mam zalane motula 8100 x-clean 5w30 czy jest sens przy wymianie przechodzic na motula 5w40? Na zimnym jeden popychacz mi dosc mocno slychac..
gumis8604 pisze: ↑03 maja 2018, 19:13
Mam pytanko z innej beczki.. powiedzcie mi bo w moim mam zalane motula 8100 x-clean 5w30 czy jest sens przy wymianie przechodzic na motula 5w40? Na zimnym jeden popychacz mi dosc mocno slychac..
Przejść możesz - przecież to nie problem z 5w30 na 5w40.
Nawiasem mówiąc miałem ten olej (motul 8100 xclean) i nie byłem zadowolony - silnik połykał go dość dużo i chodził jakby ... głośno (nie wiem jak to napisać).
ZA 2,2 ,2002 - Mobil 2000 diesel 10W40
ZC 2,0 , 2014 - Mobil 2000 diesel 10W40
Olej wymieniany raz w roku przy przebiegach ok. 12 tyś wraz z filtrem bocznikowym
gumis8604 pisze: ↑03 maja 2018, 19:13
Mam pytanko z innej beczki.. powiedzcie mi bo w moim mam zalane motula 8100 x-clean 5w30 czy jest sens przy wymianie przechodzic na motula 5w40? Na zimnym jeden popychacz mi dosc mocno slychac..
Przejść możesz - przecież to nie problem z 5w30 na 5w40.
Nawiasem mówiąc miałem ten olej (motul 8100 xclean) i nie byłem zadowolony - silnik połykał go dość dużo i chodził jakby ... głośno (nie wiem jak to napisać).
Tez zastanawiam sie nad przejsciem na inny olej.. przede wszystkim chodzi w moim wypadku o cene jak i oczywiscie parametry.. zastanawiam sie faktycznie nad shell-em.. do lotosa nie mam zaufania jakos.. valvoline jeszcze biore pod uwage ale cenowo wychodzi bardzo podobnie..
Robert0 pisze: ↑05 maja 2018, 07:19
ZA 2,2 ,2002 - Mobil 2000 diesel 10W40
ZC 2,0 , 2014 - Mobil 2000 diesel 10W40
Olej wymieniany raz w roku przy przebiegach ok. 12 tyś wraz z filtrem bocznikowym