Jaki olej do silnika 1.8
Moderator: Sebu$
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Zacznijmy od tego jaki przebieg ma auto? Ale jeśli nie bierze oleju nawet tego gm to obstawiam ze silnik jest w dobrej kondycji i przejście na syntetyk będzie dobrym ruchem
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ze względu na to, że jak 2 lata temu do mnie trafiła z Niemiec to tak już jeździła. Polecano płukanki i przejście na 5w lecz, ze względu na to iż nie mam problemów z spalaniem oleju pozostałem przy 10w. Co do przebiegu 203 tys. ( Oczywiście na blacie :p )
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2018, 21:04 przez Oficer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja bym albo zmienił na 5W.. albo zostać na 10W.. ale to muszą być jakieś dobre oleje. Napisz do tomek evo, napewno pomoże
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Umcyk
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Stargard
- Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ja jestem zdania że lać 5w40 i tyle oczywiscie jakiś markowy...
Twierdzenie że po przebiegu XXX auta trzeba przejść na półsyntetyk albo co gorsza na syntetyk uważam za MIT...
W niskich temperaturach olej 5w ma mniejsza lepkość i zapewnia szybsze i tymsamym lepsze smarowanie silnika przy rozruchach i tyle - to jest fakt nie do podważenia...
Argument że 10w niejako uszczelnia silnik też jest naciągany... dla roboczej temperatury pracy silnika (po rozgrzaniu) lepkość olejów 5w i 10w jest porównywalna - więc jesli silnik ma cieknąć to będzie ciekł...
podsumowująć - silnik teoretycznie będzie miał mniej wycieków na 5w30 niż na 10w40...
Twierdzenie że po przebiegu XXX auta trzeba przejść na półsyntetyk albo co gorsza na syntetyk uważam za MIT...
W niskich temperaturach olej 5w ma mniejsza lepkość i zapewnia szybsze i tymsamym lepsze smarowanie silnika przy rozruchach i tyle - to jest fakt nie do podważenia...
Argument że 10w niejako uszczelnia silnik też jest naciągany... dla roboczej temperatury pracy silnika (po rozgrzaniu) lepkość olejów 5w i 10w jest porównywalna - więc jesli silnik ma cieknąć to będzie ciekł...
podsumowująć - silnik teoretycznie będzie miał mniej wycieków na 5w30 niż na 10w40...
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Myślę że 5W40 będzie trochę za gęsty. W XER mamy zawory zmiennych faz rozrządu na których są sitka i raczej nie wskazane jest lanie gęstszego oleju. Sitka mogą się pozaklejać lub pozrywać. Lepiej dać 5W30.
- Umcyk
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Stargard
- Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
olej 5w30 jest pod każdym względem gorszy od 5w40...
pierwsza cyfra (5) oznacza lepkość oleju w niskich temperaturach... im mniejsza liczba tym lepiej - olej jest plynny w niskich temperaturach, posiada mniejszą lepkość (niż np. 10w, czy 15w) - co w niskich temperaturach jest zaletą...
liczba po "w" oznacza lepkość oleju w wysokich temperaturach... im wieksza liczba tym lepiej... olej w30 w wysokich temperaturach ma mniejsza lepkość niz w40, a tym samym gorsze właściwości smarne... sama "płynność" oleju nie ma tu wiekrzego znaczenia, bo przy temperaturach w okolicy 100*C w zasadzie każdy olej jest płynny, wręcz nie może być za rzadki (mieć zbyt małą lepkość) bo nie będzie smarowal silnika jak należy...
zauważ że w autach wyczynowych (praca na wysokich obrotach, wysoka temperatura silnika - ogólnie ciężkie warunki) stosuje sie oleje w60...
podsumowując olej 5w40 ma mniej zmienne właściwości w zależności od temperatury niz olej 5w30... inaczej: w niskich temperaturach oleje będą miały identyczne własciwości, natomiast olej olej 5w30 w wysokiej temperaturze będzie miał mniejszą lepkość - gorsze właściwości smarne...
pierwsza cyfra (5) oznacza lepkość oleju w niskich temperaturach... im mniejsza liczba tym lepiej - olej jest plynny w niskich temperaturach, posiada mniejszą lepkość (niż np. 10w, czy 15w) - co w niskich temperaturach jest zaletą...
liczba po "w" oznacza lepkość oleju w wysokich temperaturach... im wieksza liczba tym lepiej... olej w30 w wysokich temperaturach ma mniejsza lepkość niz w40, a tym samym gorsze właściwości smarne... sama "płynność" oleju nie ma tu wiekrzego znaczenia, bo przy temperaturach w okolicy 100*C w zasadzie każdy olej jest płynny, wręcz nie może być za rzadki (mieć zbyt małą lepkość) bo nie będzie smarowal silnika jak należy...
zauważ że w autach wyczynowych (praca na wysokich obrotach, wysoka temperatura silnika - ogólnie ciężkie warunki) stosuje sie oleje w60...
podsumowując olej 5w40 ma mniej zmienne właściwości w zależności od temperatury niz olej 5w30... inaczej: w niskich temperaturach oleje będą miały identyczne własciwości, natomiast olej olej 5w30 w wysokiej temperaturze będzie miał mniejszą lepkość - gorsze właściwości smarne...
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, 16:58 przez Umcyk, łącznie zmieniany 4 razy.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Ja po przejsciu z oleju 5w30 ( technologia syntetyczna)
Robiac wczesniej plukanke (zgodnie z zaleceniem producenta i dystrybutora)
Na syntetyczny 5w40
Jestem zadowolony i moge polecic
Kto nie doswiadczy na wlasnej pupie ( silniku) ten sie nigdy nie przekona
Robiac wczesniej plukanke (zgodnie z zaleceniem producenta i dystrybutora)
Na syntetyczny 5w40
Jestem zadowolony i moge polecic
Kto nie doswiadczy na wlasnej pupie ( silniku) ten sie nigdy nie przekona
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, 14:33 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72
Jeżeli, jest wszystko ok to po co zmieniać?
W mojej Zośce od "nowości" lany był Mobil Super 3000 XE 5W30 (za przykładem poprzedniego właściciela) i aktualnie przy przebiegu 270kkm, dolewka pomiędzy wymianą oleju nie przekracza 0,5l. I póki nic złego nie będzie się dziać nie zamierzam tego zmieniać.
Pzdr.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kutno
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ja jak ściągnąłem z Niemiec to miałem zalany MOTUL 10W40 - i tak było w książce serwisowej. Na chwile obecną mam 210 tys km i dolewki ok 0,35 l pomiędzy wymiananiKoenig pisze: ↑06 maja 2018, 10:41Jeżeli, jest wszystko ok to po co zmieniać?
W mojej Zośce od "nowości" lany był Mobil Super 3000 XE 5W30 (za przykładem poprzedniego właściciela) i aktualnie przy przebiegu 270kkm, dolewka pomiędzy wymianą oleju nie przekracza 0,5l. I póki nic złego nie będzie się dziać nie zamierzam tego zmieniać.
Pzdr.
Pozdr
Ostatnio zmieniony 06 maja 2018, 10:52 przez marcin_kr, łącznie zmieniany 2 razy.
Zafira A 1,8 LPG
I osobiście tak bym zostawił (MOTUL Gut "łolej").
Ja jak ściągnąłem z Niemiec to miałem zalany MOTUL 10W40 - i tak było w książce serwisowej. Na chwile obecną mam 210 tys km i dolewki ok 0,35 l pomiędzy wymianani
Pozdr
Jak po zmianie oleju zaczną się jakieś "niespodzianki" to będziesz czaszkował czy to wina nowego oleju czy może trafiła ci się podróbka czy może coś innego.
Pzdr.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kutno
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ja osobiście nie zamierzam zmieniać. Kiedyś zawsze była tendencja zmiany oleju jak się pojawiało większe zużycie na olej większej lepkości czyli syntetyk--> półsyntetyk--> mineralny co powodowało "uszczelnienie" układuKoenig pisze: ↑06 maja 2018, 11:48I osobiście tak bym zostawił (MOTUL Gut "łolej").
Ja jak ściągnąłem z Niemiec to miałem zalany MOTUL 10W40 - i tak było w książce serwisowej. Na chwile obecną mam 210 tys km i dolewki ok 0,35 l pomiędzy wymianani
Pozdr
Jak po zmianie oleju zaczną się jakieś "niespodzianki" to będziesz czaszkował czy to wina nowego oleju czy może trafiła ci się podróbka czy może coś innego.
Pzdr.
Zafira A 1,8 LPG
-
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Czeka mnie niedługo wymiana oleju, aktualnie jest castrol edge 10w40. I tak, chciałbym zastosować płukankę i zastanawiam się nad zalaniem 5w40. Czy to dobry pomysł? Oleje jakie brałem pod uwagę to Liqui Moly lub valvoline. Te Liqui Moly są generalnie dwa: taki
https://goo.gl/images/i3ymt8
Lub taki
https://goo.gl/images/15m2GL
https://goo.gl/images/i3ymt8
Lub taki
https://goo.gl/images/15m2GL
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Tego drugiego miałem byłem średnio zadowolony chociaż uczciwie też mówię że najgorszy też nie jest teraz mam Neste City pro tez 5w40 i polecam.
-
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Dziś olej wymieniony. Weszło równo 4 litry.
Najpierw płukanka Liqui Moly https://goo.gl/images/eoGXc1
Filtr UFI
Olej Valvoline 5w40
Jak na razie po przejściu z 10w40 silnik ładnie mruczy, żadnych niepokojących objawów.
Jedyne co mnie przeraziło jak wszedłem do kanału pod auto to mokry silnik od przodu. Co się okazało leciało prawdopodobnie spod filtra oleju, który dał się odkręcić ręką: (
Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
Silnik został umyty i za jakiś czas się okaże czy faktycznie spod filtra ciekło.
Najpierw płukanka Liqui Moly https://goo.gl/images/eoGXc1
Filtr UFI
Olej Valvoline 5w40
Jak na razie po przejściu z 10w40 silnik ładnie mruczy, żadnych niepokojących objawów.
Jedyne co mnie przeraziło jak wszedłem do kanału pod auto to mokry silnik od przodu. Co się okazało leciało prawdopodobnie spod filtra oleju, który dał się odkręcić ręką: (
Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
Silnik został umyty i za jakiś czas się okaże czy faktycznie spod filtra ciekło.