Zafira A Z20LET

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#31 Post autor: gumis8604 »

Ok zrobie test jutro.

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#32 Post autor: gumis8604 »

Witam, wyglada na to ze powodem sprzedazy mojego egzemplarza byla konczaca sie uszczelka pod glowica.. na rozgrzanym silniku nie widze niebieskiego dymu ale na zimnym silniku gdy odpalam mam wrazenie jakby co raz bardziej z kazdym tygodniem (po odpaleniu kilka sekund) dymil na bialo.. dodatkowo ostatnio dolalem 0.5l plynu chlodzacego.. w oleju plynu chlodzacego nie widze.. w plynie chlodzacym oczek od oleju nie widac jest ladny czysty.. wiec prawdopodobnie leje prosto do cylindrow plyn.. najciekawsze jest to ze w zeszlym roku byla robiona glowica poniewaz doszlo do zerwania paska rozrzadu i zostaly wymienione uszczelki: pod pokrywa zaworow, uszczelniacze zaworowe x16, uszczelka glowicy, uszczelka kolektora wydechowego, wymienione zostaly prowadnice zaworow ssacych i wydechowych, frezowanie gniazd i docieranie zaworow.. chyba glowica musiala mocno dostac poniewaz na zimnym zawory klepia.. no i do tego jeszcze ten ubytek plynu chlodzacego..
Powiedzcie mi ile trzeba przygotowac sobie na taka ponowna wymiane uszczelki pod glowica?

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#33 Post autor: wampir11111 »

Ja jak ściągnąłem głowicę to uszczelki, śruby, planowanie i sprawdzenie głowicy około 450 zł bez robocizny.
Na necie masz coś takiego jak tester uszczelki pod głowicą koszt około 40zł kup i zrób test ;)

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#34 Post autor: Tazz »

Ale jak leje do cylindrów to taki test jest nic nie wart, miałem taki przypadek w aucie żony. Lepiej jechać do mechanika z endoskopem i zajrzeć przez świece :)

Tak wyglądaja tłoki jak się płyn do nich dostaje(ten na dole). Dodatkowo była uszczerbiona tuleja
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 maja 2018, 10:33 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#35 Post autor: gumis8604 »

wampir11111 pisze: 11 maja 2018, 09:27 Ja jak ściągnąłem głowicę to uszczelki, śruby, planowanie i sprawdzenie głowicy około 450 zł bez robocizny.
Na necie masz coś takiego jak tester uszczelki pod głowicą koszt około 40zł kup i zrób test ;)
Do tego jeszcze trzeba doliczyc nowy rozrzad jak juz zrzuce stary i wyjdzie z 1000zl jak nic widze.. hmm.. akurat teraz to musialo wyjsc..
Tazz pisze: 11 maja 2018, 10:32 Ale jak leje do cylindrów to taki test jest nic nie wart, miałem taki przypadek w aucie żony. Lepiej jechać do mechanika z endoskopem i zajrzeć przez świece :)

Tak wyglądaja tłoki jak się płyn do nich dostaje(ten na dole). Dodatkowo była uszczerbiona tuleja
Obrazek
Rozumiem ze chodzi o to ze jest taki czysty tak? Akurat sam jestem w posiadaniu takiej malej kamerki wiec moze uda sie bez wizyty u mechanika to zrobic:)

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#36 Post autor: Tazz »

Tak, taki ładny czysty jakby go ktoś umyl :) no to klucz do świec w dłoń i jedziesz z tematem :) juz kilka złotych w kieszeni ;)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#37 Post autor: gumis8604 »

Mam takie pytanko.. dowiedzialem sie ze w mojej zafirce jest zamontowane turbo z silnika Z20LER.. powoedzcie mi czy to turbo jest chlodzone woda? Pytam bo dzis sie przygladalem mu i nie zauwazylem zadnych wodnych wezy tam podpietych i sie zastanawiam jak ono jest chlodzone?

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#38 Post autor: misio »

gumis8604 pisze: 12 maja 2018, 22:11 Mam takie pytanko.. dowiedzialem sie ze w mojej zafirce jest zamontowane turbo z silnika Z20LER.. powoedzcie mi czy to turbo jest chlodzone woda? Pytam bo dzis sie przygladalem mu i nie zauwazylem zadnych wodnych wezy tam podpietych i sie zastanawiam jak ono jest chlodzone?
Z tego co się orientuję to olejem.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#39 Post autor: ryba1 »

misio pisze: 14 maja 2018, 11:51
gumis8604 pisze: 12 maja 2018, 22:11 Mam takie pytanko.. dowiedzialem sie ze w mojej zafirce jest zamontowane turbo z silnika Z20LER.. powoedzcie mi czy to turbo jest chlodzone woda? Pytam bo dzis sie przygladalem mu i nie zauwazylem zadnych wodnych wezy tam podpietych i sie zastanawiam jak ono jest chlodzone?
Z tego co się orientuję to olejem.
Zasilane olejem. Chłodzone płynem (dla ścisłości)

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#40 Post autor: misio »

ryba1 pisze: 14 maja 2018, 13:23
misio pisze: 14 maja 2018, 11:51
gumis8604 pisze: 12 maja 2018, 22:11 Mam takie pytanko.. dowiedzialem sie ze w mojej zafirce jest zamontowane turbo z silnika Z20LER.. powoedzcie mi czy to turbo jest chlodzone woda? Pytam bo dzis sie przygladalem mu i nie zauwazylem zadnych wodnych wezy tam podpietych i sie zastanawiam jak ono jest chlodzone?
Z tego co się orientuję to olejem.
Zasilane olejem. Chłodzone płynem (dla ścisłości)
Dokładnie tak....
Chłodzenie turbiny jest połączone z małego króćca w chłodnicy ( przelew), olej poniekąd też spełnia funkcję schładzania....
Więcej informacji tutaj... takie wężyk są do układu chłodzenia (elementy: 28,29, 34-38) .... https://opel.7zap.com/pl/car/t98/f/0/11-1/
Ostatnio zmieniony 14 maja 2018, 18:21 przez misio, łącznie zmieniany 3 razy.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#41 Post autor: gumis8604 »

Ok dzieki, mam wrazenie ze prawdopodobnie turbina pada badz padla mi.. co prawda auto niby ciagnie ale auto wciaglo duzo oleju (ok 1 litra) w przeciagu ostatnich 1000km i dodatkowo ok 0.3l plynu chlodzacego.. kompresja wyszla mi nie najgorsza niby.. jednak dochodze do wniosku ze turbo moze byc padniete albo padac zaczelo.. wszystko ukladaloby sie w jako taka calosc.. turbo cisnie wode i olej do silnika.. musi to trwac juz jakis czas.. poprzedni wlasciciel przegapil moment.. woda w glowicy zaczela siac spustoszenie i zaczely popychacze klepac.. dodatkowo nie wiem czy juz na jednym z walkow nie wytarlo podpory walka bo widze ze olej stamtad juz leje a widac ze bylo to juz sylikonem podlane.. ale pod korkiem oleju "masla" niby nie ma..

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#42 Post autor: wampir11111 »

gumis8604 pisze: 14 maja 2018, 21:44 Ok dzieki, mam wrazenie ze prawdopodobnie turbina pada badz padla mi.. co prawda auto niby ciagnie ale auto wciaglo duzo oleju (ok 1 litra) w przeciagu ostatnich 1000km i dodatkowo ok 0.3l plynu chlodzacego.. kompresja wyszla mi nie najgorsza niby.. jednak dochodze do wniosku ze turbo moze byc padniete albo padac zaczelo.. wszystko ukladaloby sie w jako taka calosc.. turbo cisnie wode i olej do silnika.. musi to trwac juz jakis czas.. poprzedni wlasciciel przegapil moment.. woda w glowicy zaczela siac spustoszenie i zaczely popychacze klepac.. dodatkowo nie wiem czy juz na jednym z walkow nie wytarlo podpory walka bo widze ze olej stamtad juz leje a widac ze bylo to juz sylikonem podlane.. ale pod korkiem oleju "masla" niby nie ma..
Jak olej bierze w takiej ilości to turbo lecz powinno kopcić z wydechu aż miło i na dodatek powinno być czuć smażony olej silnikowy ;)
Chłodzenie turbiny jest tylko na korpusie i na 99 % nie puści cieczy chłodzącej do silnika ;)
Jaką tą kompresję miałeś :mysli:

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#43 Post autor: gumis8604 »

Kompresja byla mierzona na goracym silniku.. wiec wydaje sie dobra.. nie widze nigdzie wycieku pod silnikiem zeby tam gdzies lał się płyn chłodzący.. chyba ze chłodnica gdzieś ma wyciek.. jak odpalam zośke na zimnym to po kilku sekundach od odpalenia jest troche "biało- niebiesko" (choć bardziej chyba biało) za mną ale gdy silnik spadnie ze ssania dymienie tez ustaje.. jak się silnik zagrzeje i go przebutuje na postoju nie widać żadnego zadymienia..

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#44 Post autor: wampir11111 »

gumis8604 pisze: 15 maja 2018, 22:48 Kompresja byla mierzona na goracym silniku.. wiec wydaje sie dobra.. nie widze nigdzie wycieku pod silnikiem zeby tam gdzies lał się płyn chłodzący.. chyba ze chłodnica gdzieś ma wyciek.. jak odpalam zośke na zimnym to po kilku sekundach od odpalenia jest troche "biało- niebiesko" (choć bardziej chyba biało) za mną ale gdy silnik spadnie ze ssania dymienie tez ustaje.. jak się silnik zagrzeje i go przebutuje na postoju nie widać żadnego zadymienia..
Tak jak pisałem wcześniej, zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i masz w tedy 100% pewność czy uszczelka jest sprawna a później się martw znikającym olejem ;)
Tu masz tester
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6344148571

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#45 Post autor: gumis8604 »

Tak zrobie. A czy ewentualnie jest ktos z okolic Bielska Białej kto dysponuje takim sprzętem i mógłbym podjechać do niego na sprawdzenie?☺

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”