Z18XER klekot po uruchomieniu zimnego silnika - poradniczek

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
xrs
Bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#121 Post autor: xrs »

a u mnie od ponad 3 lat zawsze leje Shell ultra 5w40 i filtr Knecht, klekot mam prawie zawsze przy odpaleniu przez te 3 lata, ale błędów żadnych i innych problemów z kołami faz.

Awatar użytkownika
profesor
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice /TST/
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#122 Post autor: profesor »

Ostatnio wrócił poranny klekot ... stan oleju połowa miarki , dolałem z 50ml i sie poprawiło, zobaczymy jutro , z tego co czytałem KZFR lubi mieć wincyj oleju :)
Co do odgłosu dizlowania - U mnie z autopsji , po wymianie zaworów od KZFR był taki odgłos na silniku rytmicznie komp pokładowy załączał zaworki i silnik wydawał dzwięk jak by mu gazu delikatnie dodał , a po resecie błędów efekt ustępuje, ciekawe prawda ?

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#123 Post autor: Mariusz »

Znalazłem na YouTube taki filmik. https://www.youtube.com/watch?v=iGRwi_w4hjI
I w związku z tym mam pytanie czy może już ktoś wypróbowywał ten filtr i może się wypowiedzieć w temacie.
Za 1000 km. wymieniam olej i zastanawiam się nad tym filtrem, pomimo że kupiłem już filtr Mahle. Proszę o opinie.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#124 Post autor: rafant4011 »

Myślę że możesz spróbować i będziesz wiedział... wygląda to logiczne i jest to jednak filtr Filtrona nie byle jaka "chińska podróbka z patentem"...
Ostatnio zmieniony 18 maja 2018, 22:46 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#125 Post autor: Wojti »

Dokładnie tak jak napisał Rafał :)
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#126 Post autor: Mariusz »

Poszperałem trochę w necie i znalazłem na forum Chevroleta kilka wpisów, które mogą świadczyć że niestety to jest ściema. Wygląda na to że ten "zaworek" to jest tylko po to żeby docisnąć filtr do podstawy.
Jak ktoś chętny to może sobie poczytać i wyciągnąć wnioski. http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... &start=300
Ostatnio zmieniony 18 maja 2018, 23:11 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#127 Post autor: rafant4011 »

Mariusz, piszą dużo o tym że filtr jest "dłuższy" i może lepiej dolegać, przez co nie będzie puszczało ciśnienia, co do tego zaworka nie ma konkretnej teorii.

Z YT którego Ty wrzuciłeś, wynika że gość słyszy poprawę, czy to jest spowodowane tym zaworkiem, czy nową konstrukcją filtra, nieważne, ważne że "dział". Więc myślę, że możesz spróbować, nic nie tracisz(filtron to dobra marka), najwyżej mahle zostanie Ci na następną wymianę...

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#128 Post autor: romek22794 »

Słyszy poprawę bo zapewne olej też zmienił. U mnie świeżo po wymianie ładnie "nie klekotał", filtr w/w Filtrona, olej Specol, 5/40.
Po trzech miesiącach jest po staremu. Zagrzechocze i później cicho.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#129 Post autor: Mariusz »

Też o tym pomyślałem. Wiadomo jak zmieniasz olej to i filtr i już nie ma pewności co pomogło na klekotanie. Jak wraca po 3 miesiącach to na pewno filtr nic nie pomaga i nadal jesteśmy skazani na walkę z KZFR. Niestety raczej nikt nie wymyśli złotego środka na tę dolegliwość po za wymianą.

Awatar użytkownika
shadow
Mieszkaniec
Posty: 490
Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
Imię: Adam
Lokalizacja: WWY
Auto: Zafira 1.8 Cosmo
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#130 Post autor: shadow »

Komplet kół kosztuje obecnie trochę ponad 600,00. Wydaje mi się, że nie jest to jakaś olbrzymia kwota.
Ja je wymieniłem przy okazji wymiany rozrządu.

k_r_y_s
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 09:43
Lokalizacja: gdynia
Model:

#131 Post autor: k_r_y_s »

Mógłbyś dać namiar sklepu gdzie kupiłeś te koła bo pewnie będę musiał wymienić.

Awatar użytkownika
metal88
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 20 cze 2016, 18:44
Imię: Rafał
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#132 Post autor: metal88 »

Ja 2000 km po wymianie oleju i filtra zmieniłem filtr Knechta na ten właśnie Filtrona i nic to nie dało , jak klekotało tak klekocze . Może jak ktoś stosuje go jeszcze przed klekotaniem to wydłuży ten moment ale jak zacznie już klekotać to nie pomaga , specjalnie sprawdziłem.

barzej
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2018, 10:37
Imię: Błażej
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#133 Post autor: barzej »

Witam Wszystkich
Jestem nowym forumowiczem i przychodzę do Was z dość ciekawym problem jaki dzieje się mojej Zafirce 1.8 Z18XER
Mianowicie gdy odpalam silniczek chodzi idealnie cichutko jak nowy natomiast jest po wymianie rozrządu i ma włożone nowe koła zmiennych faz rozrządu firmy INA bodajże już nie pamiętam i w tym momencie zaczyna się mój problem na już rozgrzanym silniku po dojeździe np. do miasta przy zatrzymaniu się np. na Stopie zaczyna się klekotanie trwa nie raz 3 sekundy innym razem 10 sekund lub więcej i nagle przestaje i znów cichutka praca silnika , po podłączeniu do kompa wyskakuje błąd P0011 : -Zmiana faz rozrządu zaworór dolotowych (blok1), -Nieciągłe, -Błąd Mechaniczny. Usuwałem ten błąd już kilka razy i ciągle wraca a klekotanie jak było tak jest!!! Czy ktoś mi pomoże?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#134 Post autor: Tazz »

Poczytaj w tym temacie :)
Opcja szukaj jest naprawdę fajna :arrow: search.php

No i jeszcze fajnie zajrzeć tu :
viewforum.php?f=42
I się przywitać ;)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#135 Post autor: Mariusz »

Sprawdź sitka na zaworkach. Możliwe że są przytkane i blokują przepływ oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”