[B] Rybka - 1.9CDTI - 2006
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Krzysztof - opiłków nie było ani w IC ani dolocie.
Profilaktycznie wymyłem i wydmuchałem wszystko. Oraz zmieniłem olej, mimo iż na poprzednim przejechałem 2000 km.
Turbo z kolektorem wyszło górą.
Trzeba tylko zdemontować górny pas i odchylić troszkę chłodnice do przodu.
Profilaktycznie wymyłem i wydmuchałem wszystko. Oraz zmieniłem olej, mimo iż na poprzednim przejechałem 2000 km.
Turbo z kolektorem wyszło górą.
Trzeba tylko zdemontować górny pas i odchylić troszkę chłodnice do przodu.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ok, to można powiedzieć że wyczułeś ją w ostatniej chwili.
Zastanawiałem się kiedyś, stojąc w kanale pod Zosieńką: "gdyby trzeba było wyciągać turbo to w którą stronę łatwiej ?" Choć mam pewne podejrzenia że ktoś już u mnie turbo regenerował
Zastanawiałem się kiedyś, stojąc w kanale pod Zosieńką: "gdyby trzeba było wyciągać turbo to w którą stronę łatwiej ?" Choć mam pewne podejrzenia że ktoś już u mnie turbo regenerował
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
No i stało się.
300 km po regeneracji turba - ogromne piski, trzaski z okolic turbiny i mułowate auto.
Szybka diagnoza w robocie i .......
A zresztą zobaczcie sami
Jest winowajca.
No to kastrujemy
Bierzemy odpowiednie narzędzia i lecimy z koksem.
Pierwszy cios.
Tutaj widzimy jak był zabity.
I po zabiegu.
Odzysk przygotowany do sprzedaży.
Filtr był aż tak zapchany że ciśnienie spalin na wolnych obrotach pokazywało w module 66kPa
Spaliny uciekały uszczelkami kolektora wydechowego i egr.
Z tyłu z tłumika to spalinami nie zgasiłby nawet świeczki, prawie zero przedmuchu.
Wczoraj zrobiłem wycinkę mechaniczną a dziś ze sterownikiem mój prezes skoczył do jednego magika i po problemie.
Teraz to autko dopiero śmiga.
Różnica jest kolosalna.
A tutaj mała ciekawostka.
Mój filtr się teraz nasyca do tyłu
[media]https://www.youtube.com/watch?v=y_iagye ... e=youtu.be[/media]
300 km po regeneracji turba - ogromne piski, trzaski z okolic turbiny i mułowate auto.
Szybka diagnoza w robocie i .......
A zresztą zobaczcie sami
Jest winowajca.
No to kastrujemy
Bierzemy odpowiednie narzędzia i lecimy z koksem.
Pierwszy cios.
Tutaj widzimy jak był zabity.
I po zabiegu.
Odzysk przygotowany do sprzedaży.
Filtr był aż tak zapchany że ciśnienie spalin na wolnych obrotach pokazywało w module 66kPa
Spaliny uciekały uszczelkami kolektora wydechowego i egr.
Z tyłu z tłumika to spalinami nie zgasiłby nawet świeczki, prawie zero przedmuchu.
Wczoraj zrobiłem wycinkę mechaniczną a dziś ze sterownikiem mój prezes skoczył do jednego magika i po problemie.
Teraz to autko dopiero śmiga.
Różnica jest kolosalna.
A tutaj mała ciekawostka.
Mój filtr się teraz nasyca do tyłu
[media]https://www.youtube.com/watch?v=y_iagye ... e=youtu.be[/media]
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 20:32 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Odzysk wyceniony na ok 150zł. Jutro ma gość odebrać.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 22:06 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Robert ty minąłeś się z powołaniem powinieneś pracować na chirurgi Na poważnie teraz będziesz miał spokój
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
tak przy okazji... to korzystając z modułu, można by było sobie poradzić bez odwiedzin u fachowca... moduł może resetować DPFa, np przy każdym uruchomieniu silnika.
rozwiązanie może nie jest idealne, ale tanie i powinno być skuteczne.
rozwiązanie może nie jest idealne, ale tanie i powinno być skuteczne.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Co masz na myśli że moduł może kasować dpf?
Jadąc bez elektrycznej wycinki w sterowniku wywala co chwilę błąd 1901-58 czyli różnica ciśnień dpf.
Wiem że modułem możemy ręcznie sobie kasować, ale to trochę denerwujące kasować co chwila błąd.
Jadąc bez elektrycznej wycinki w sterowniku wywala co chwilę błąd 1901-58 czyli różnica ciśnień dpf.
Wiem że modułem możemy ręcznie sobie kasować, ale to trochę denerwujące kasować co chwila błąd.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Robert kawał dobrej roboty
Fajny toporek
Fajny toporek
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
wszystko można zutomatyzować... no ale jak już pisałem... to takie rozwiązanie tymczasowe raczej. najpewniejsza jednak pewnie modyfikacja ECU
- Czesławo Moreno
- Zafiromaniak
- Posty: 1811
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira B 1.8 +
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Kawał dobrej pracy wykonane a i będzie spokój z tym dziadostwem
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Widzę fajna robota to usuwanie chwasta teraz już będzie spokój dopóki nie będą mierzyć emisji spalin ba przeglądach
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX