Tempomat w Zafirze A - czy można zamontować
Moderator: Sebu$
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
Witam,kupilem kilka dni temu zafire dti 2003 elegance i chce podlaczyc tempomat ale jest problem nie moge znalezc wtyczki w kolumie kierownicy.Mam tez vectre 2001 dti i tam zalozenie tempomatu zajelo mi 5min bo wtyczka byla.Czy mozliwe ze wtyczka ukryta jest pod zegarami jak suguruja niektorzy?Jesli jej tam nie znajde sprobuje przelozyc z vectry czy ktos wie jak to zrobic?Mialem wczesniej toyote avensis D4D 2004 i wniej tez zamontowalem tempomat tam trzeba bylo kupic nowa kierownice oraz poprowadzic przwod do ECU i dzialalo.Czy ktos wie gdzie jest ECU w zafirze bo chyba bede musial sie do niego dostac chcac zamontowac tempomat.
Raczej nie bo ja nie mam i widzialem kilka elegance ktore go mialy ale nie wszystkie wtyczki nie moge znalezc wiem jak wyglada bo w vectrze zamontowalem w 5min. tutaj rozebralem pol deski rozdzielczej jutro dobieram sie do zegarow ale watpie ze znajde chyba to przeloze z vectry tylko musze wiedziec gdzie jest ECU bo inaczej nic z tego
witam zafiwłaścicieli... mam zafirke A z 2005r wersja comfort. kupiłem manetke z tempomatem załozyłem ale nie śmiga, czytałem na forum że można odpalić to jakimś Techem, bylem u czterech mechaników którzy posiadają komputery samochodowe i lipa, żaden z nich nie ma takiej opcji... jeden powiedział mi nawet że to trzeba zmienić softa w zafi i dał mi nr do jakiegoś magika od elektryki samochodowej. czy faktycznie tyle zachodu żeby odpalić tempomat???? pozdro
Musisz mieć tech... to jest komp. serwisowy i przy pomocy tego właśnie kompa jest możliwość zmiany ustawień "systemu" samochodu... generalnie mechanicy mają takie urządzonka, które pasują do wszystkiego - tylko zmieniają wtyczki... a co do zachodu to on ma miejsce jak chce sie podłączyć tempomat w benzynówkach... w dieselkach to ponoć formalność...
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
pochwaliłem się w innym temacie, że właśnie uruchomiłem w swojej Zafci tempomat. Wprawdzie moja jest nieco starsza (X.2003r.), ale też wersja Comfort 2,0 DTI, czyli najuboższa. I w tym jest mały problem, fabrycznie jest wyposażona w wiele elementów analogicznych jak w innych wersjach, ale np. instalacja elektryczna jest wykonana tak by nie było można wprost wykorzystać wszystkich możliwości. W przypadku tempomatu ze sterownika PGS16 wychodzą wszystkie potrzebne przewody, ale niestety kończą się na złączu X87 i dalej trzeba samemu dorobić część instalacji, a ściślej potrzebne trzy przewody do podłączenia do tego dodatkowego złącza przy manetce kierunkowskazów, czwarty przewód (zasilanie) można wziąć ze złącza manetki i jak napisał dejna, nie trzeba nic więcej robić, tzn. aktywować tempomat. Podobna sytuacja była jak zamieniałem wyświetlacz TID na MID, też trzeba było dorobić potrzebną instalację.
Ktoś już pisał na tym forum, że w niektórych wersjach instalacja do tempomatu jest już wyprowadzona fabrycznie, wystarczy tylko znaleźć tę wtyczkę w obudowie kolumny kierownicy, podmienić menetkę kierunkowskazów na tę z dodatkową wtyczką i przyciskami I, R oraz O i tempomat powinien zadziałać bez żadnych dodatkowych czynności (mówię oczywiście o wersjach z silnikiem diesla, o benzynowych niestety wiem niewiele).
Ktoś już pisał na tym forum, że w niektórych wersjach instalacja do tempomatu jest już wyprowadzona fabrycznie, wystarczy tylko znaleźć tę wtyczkę w obudowie kolumny kierownicy, podmienić menetkę kierunkowskazów na tę z dodatkową wtyczką i przyciskami I, R oraz O i tempomat powinien zadziałać bez żadnych dodatkowych czynności (mówię oczywiście o wersjach z silnikiem diesla, o benzynowych niestety wiem niewiele).
MieHor, - no własnie kolego szanowny ale ja gniazdo wejściowe do tempomatu mam i tu jest ten malutki problem .....ty z tego co czytalem to nie miałes żadnej wtyczki a ja po rozebraniu obudowy gornej kolumny kierowniczej mam wszystkie tzn: jest gniazdo do tempo i do kompa, zastanawia mnie fakt czy nie mam tez wyswietlacza przystosowanego pod kompa pokładowego bo normalnie mam duży wyuświetlacz a nie jak w starszych lub astraxh tylko połowe wyświetlacza,,, jai ty mialeś wyświetlacz????
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
arash, jeśli chodzi o wyświetlacz - fabrycznie był zamontowany 26 pinowy TID (dwuekranowy, dolny nieczynny), pokazywał w zależności czy radio było włączone czy nie tylko datę, godzinę, temperaturę zewnętrzną oraz nazwę stacji radiowej, ewentualnie częstotliwość. Zapragnąłem mieć więcej informacji, dlatego przy zdecydowanym udziale syna zamontowaliśmy wyświetlacz pełnoekranowy MID, do którego podłączona jest wtyczka 32 pinowa, ponieważ brakowało kilka sygnałów potrzebnych do pracy MID-a musieliśmy doprowadzić odpowiednie przewody ze sterownika oraz kilku różnych czujników. Na koniec trzeba było podmienić zawartość pamięci Eprom, odpowiednią dla wersji silnika oraz średnicy zamontowanych kół. Oczywiście został też ustawiony jęz. polski dla wyświetlanych komunikatów.
Odnośnie wtyczek, które znalazłeś po zdjęciu obudowy kolumny kierownicy: do tempomatu wtyczka jest 4-pinowa, natomiast druga wtyczka prawdopodobnie jest przeznaczona do czegoś innego, jeśli masz sterowanie radiem w kierownicy i ono działa, tzn. że przeznaczenie tej wtyczki jest inne, jeśli sterowania w kierownicy nie masz, to prawdopodobnie ta wtyczka jest przygotowana właśnie do podłączenia sterowania radiem. Wtyczka do komputera pokładowego znajduje się z tyłu za wyświetlaczem i powinna być podłączona.
Odnośnie wtyczek, które znalazłeś po zdjęciu obudowy kolumny kierownicy: do tempomatu wtyczka jest 4-pinowa, natomiast druga wtyczka prawdopodobnie jest przeznaczona do czegoś innego, jeśli masz sterowanie radiem w kierownicy i ono działa, tzn. że przeznaczenie tej wtyczki jest inne, jeśli sterowania w kierownicy nie masz, to prawdopodobnie ta wtyczka jest przygotowana właśnie do podłączenia sterowania radiem. Wtyczka do komputera pokładowego znajduje się z tyłu za wyświetlaczem i powinna być podłączona.
MieHor, mam kolego wtyczkę pod którą podłaczyłem tempomat- jutro pojade do goscia który mówł że go niby odpali a z drugiej strony kierownicy mam gniazdo wolne na wysokosci przełacznika wycieraczek ponoć to gniazdo do podłaczenia manetki sterowania komputerem... sterowanie w kierze jest i działa
--scalone--
MieHor, a w jakim sensie był nieczynny ten wyświetlacz??? tzn na górnym wszysko ci pokazywało???? ja mam że górna częśc pokazuje non top temperature i godzine a dolna część cd/tuner/rds
//edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
--scalone--
MieHor, a w jakim sensie był nieczynny ten wyświetlacz??? tzn na górnym wszysko ci pokazywało???? ja mam że górna częśc pokazuje non top temperature i godzine a dolna część cd/tuner/rds
//edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 22:17 przez arash, łącznie zmieniany 1 raz.