Montujemy hak w ZA
Moderator: Sebu$
Witam,
przymieżam sie do montażu haka holowniczego do Zafirki z 99 roku.
Czy macie jakis typ? Czy szukać coś na allegro czy raczej oryginał?
Z góry dziękuję za porady.
przymieżam sie do montażu haka holowniczego do Zafirki z 99 roku.
Czy macie jakis typ? Czy szukać coś na allegro czy raczej oryginał?
Z góry dziękuję za porady.
Ja kupowałem na allegro
http://moto.allegro.pl/item996525977_no ... 2005r.html
myślałem nad odginałem ale musiał bym wycinać zderzak a tego chciałem uniknąć .
Montaż to około 1,5 godzinki i hak jest na swoim miejscu .
http://moto.allegro.pl/item996525977_no ... 2005r.html
myślałem nad odginałem ale musiał bym wycinać zderzak a tego chciałem uniknąć .
Montaż to około 1,5 godzinki i hak jest na swoim miejscu .
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Brodnica
- Auto: opel zafira A 2,0 Dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ja tez ostatnio montowalem hak do swojej . Kupilem firmy STEINHOF , bo kumpel taki ma i bylem pewien latwego montazu . Zaplacilem ok 310 z przesylka . Ten ktory kupil JENDREK wyglada identycznie , a jest ok. 40 zl tanszy wiec po co przeplacac jak masz pewnosc , ze pasuje na fabryczne otwory . Trzeba tylko miec wiertlo fi 20 i pare kluczy .
Witam. Kupiłem hak holowniczy wraz z wiązką elektryczną i modułem. W instrukcji montażu karzą podpinać plus bezpośrednio do akumulatora. A ja mam pytanie - czy mogę ominąć troszkę reguły i podpiąć wszystkie kable pod oryginalna wtyczkę, która znajduje się koło lampy. Czy wie ktoś jak to zrobić ?? Pozdrawiam.
Też się przymierzam do zakupu haka. Jednak przed zakupem chciałbym się upewnić co i jak. Więc pytam kolegów którzy to przerabiali: jak to jest z wiązką przewodów do gniazda, gdzie się podpiąć- czy w któreś z tylnych lamp? Druga najważniejsza sprawa to czy żeby zamocować hak należy wywiercić dziury w podłodze i czy regułą jest że same haki są odkręcane?
Ja zamontowałem hak z firmy HAKPOL. Montaż haka jest dośc prosty. Potrzeba wywiercic bodajże dwie dziury, reszta to same śrubki i nakrętki. Przy prawej lampie jest kostka pod którą podpiołem wiązke od haka.
Sama kula montowana jest na dwóch śrubach lub jest specjalny klucz którym odkręcasz kule, tyle że te drugie są droższe.1wiatr pisze:czy regułą jest że same haki są odkręcane?
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Brodnica
- Auto: opel zafira A 2,0 Dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jak juz kupisz hak ,to zawsze jest instrukcja montazu i na pewno wszystko wytlumaczone.Do montazu trzeba odkrecic zderzak , a nastepnie belke wzmocnienia co jest za zderzakiem . jak juz to zrobisz , to musisz wywiercic 4 otwory fi 20 przez jedna sciane tylnej belki pod tulejki dystansowe ( zaby nie zgniesc profilu przy skrecaniu), . Otwory te wierci sie w fabrycznie zapunktowanych juz miejscach w tylnej belce ( wszystko stanie sie jasne jak zdemontujesz zderzak i wzmocnienie )Oprucz 4 srub M12 sa jeszcze 2 szt M10 do montazu wspornika haka , ale miejsce na nie juz jest w profilu .Montaz samego haka to proscizna, tylko ja nie mialem kanalu to musialem troche polezec . Troche wiecej roboty jest z przewodami , ale i tu nie ma wielkich problemow , trzeba tylko pilnowac schematu . U mnie nie bylo orginalnej wtyczki do haka to podpinalem sie pod lampy . Wszystko jest OK.