[FAQ]Jak wywalić DPFa
co to znaczy całkowicie? Całkowicie ze srodka i wspawana rurka w puszcze czy cała puszka wywalona a w jej miejsce rurka?kosmos15 pisze:Mój DPF został usunięty całkowicie została wprawiona rurka za filtr ale czujnik został...
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 10:46 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Tez uwazam, ze v-tech zdziera, bo wlasnie tyle powinno to kosztowac... w Krakowie nie ma kogos takiego? Czy taki zmieniony soft dla bez dpf wgrywa sie techem?, czy trzeba wyciagac i programowac sama pamiec?, moze ktos przyblizyc skad biora oni taki soft, ktory wywala dpf ?mirek1 pisze: a wszystko kosztowało mnie 500 zł.
Ja natomiast syszalem ze w przypadku 120tek wywala sie dpf i wgrywa soft z rocznikow 2005 (takowe byly bez dpf, znajomy ma wlasnie taki model z 2005 bez dpf, szczesciarz!) i to faktycznie moze kosztowac znacznie mniej niz w v-techu.
Jednakze w przypadku 150tek nie slyszalem zeby ktos sie bawil w takie podmiany softu.
Jednakze w przypadku 150tek nie slyszalem zeby ktos sie bawil w takie podmiany softu.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Wczoraj skończyły się moje wszystkie problemy z DPF-em byłem tydzień wczesniej w 4gt i okazało się że błąd pojawił się w związku z problemem pobrania całej pamięci przez złącze. Jednak potrzebne było rozebranie komputera i sciągnięcie jej bez posrednio. Wczoraj zrobili to tak jak potrzeba i teraz jest już wszystko ok także pomimo 3 wizyt jestem zadowolony późniejsze zmiany oprogramowania w ramach gwarancji więc nie ma co narzekać.
W Oplach nieważne jaki model i moc występują 2a rodzaje sterowników:
EDC16C39 i EDC16C9
Ten pierwszy daje możliwość odczytu przez złącze diagnostyczne jak i zapis, drugi pozwala tylko na zapis dlatego trzeba go programować "na stole"...
Osobiście ze względu na "większą niezawodność" wolę wyciągać sterowniki ale jak klient woli przez OBD i jest taka możliwość to tak robimy.
My jak i Vtech robimy modyfikację na seryjnym sofcie a nie wgrywamy softu od jakiś aut w których nie był montowany FAP/DPF pomijając fakt że nie w każdym aucie taki soft będzie funkcjonował prawidłowo...dlatego cena była niska bo praca polegała na wgraniu moda i niczym więcej...
EDC16C39 i EDC16C9
Ten pierwszy daje możliwość odczytu przez złącze diagnostyczne jak i zapis, drugi pozwala tylko na zapis dlatego trzeba go programować "na stole"...
Osobiście ze względu na "większą niezawodność" wolę wyciągać sterowniki ale jak klient woli przez OBD i jest taka możliwość to tak robimy.
My jak i Vtech robimy modyfikację na seryjnym sofcie a nie wgrywamy softu od jakiś aut w których nie był montowany FAP/DPF pomijając fakt że nie w każdym aucie taki soft będzie funkcjonował prawidłowo...dlatego cena była niska bo praca polegała na wgraniu moda i niczym więcej...
Przed ewentualnym wywaleniem dpf'a, pojechałem na stację diagnostyczną i poprosiłem gościa żeby sprawdził zadymienie i czy będzie ewidentnie świadczyło o obecności filtra cząstek stałych.
Norma jest max 3.0 czegoś tam i nie zmieniała się w Polsce od 30 lat i co najśmiesznijesze dotyczy wszystkich diesli, czyli nieważne czy nowa zafirka czy 30 letni Jelcz. Po podłączeniu sondy, na wolnych obrotach 0.4 co gość stwierdził jest wynikiem wzorowym, a na pełnym gazie (kurde szkoda mi było sprężarki, klika razy przygazował auto na full, ale mówił, że tak się robi pomiary) 0.0 czyli absolutny brak zadymienia. Jednym słowem widać od razu, że auto ma dpf.
Zapytałem więc czy norma będzię przekroczona jak wywale dpf, i gość powiedział, że na 100% nie....mało tego powiedział, że nawet diesle z wyciętym katalizatorem przchodzą badania bo ta norma jest właśnie sprzed 30 lat a wtedy nikt nie montował katalizatorów.
Gorzej jak się normy zmienią
Norma jest max 3.0 czegoś tam i nie zmieniała się w Polsce od 30 lat i co najśmiesznijesze dotyczy wszystkich diesli, czyli nieważne czy nowa zafirka czy 30 letni Jelcz. Po podłączeniu sondy, na wolnych obrotach 0.4 co gość stwierdził jest wynikiem wzorowym, a na pełnym gazie (kurde szkoda mi było sprężarki, klika razy przygazował auto na full, ale mówił, że tak się robi pomiary) 0.0 czyli absolutny brak zadymienia. Jednym słowem widać od razu, że auto ma dpf.
Zapytałem więc czy norma będzię przekroczona jak wywale dpf, i gość powiedział, że na 100% nie....mało tego powiedział, że nawet diesle z wyciętym katalizatorem przchodzą badania bo ta norma jest właśnie sprzed 30 lat a wtedy nikt nie montował katalizatorów.
Gorzej jak się normy zmienią
nie no, kat w dieslach jest juz stosowany od pewneg czasu i z nim nie ma jakichs specjalnych problemow (nie wieksze niz benzynowe katy) wiec tu nie ma sensu ingerowac...
wiadomo ze tuning sam sobie jak i wyciecie kata powoduje zmniejszenie spalania. wiec raczej spodziewam sie poprawy czesci parametrow...
przydaloby sie znalezc gdzies jak to sie zmienia w przypadku diesli opla...
wiadomo ze tuning sam sobie jak i wyciecie kata powoduje zmniejszenie spalania. wiec raczej spodziewam sie poprawy czesci parametrow...
przydaloby sie znalezc gdzies jak to sie zmienia w przypadku diesli opla...
tfu - mialem napisac wyciecie DPFa... a nei kata...
TuneFORCE, robiliscie analize spalin przed i po? kiedykolwiek?
co znaczy tuning light?
myslalem ze kazda modyfikacja z tych dostepnych na rynku jest bezpieczna (nie mowimy o indywidulanej modyfikacji na zyczenie klienta, gdzie moc jest znacznie podwyzszona)
TuneFORCE, robiliscie analize spalin przed i po? kiedykolwiek?
co znaczy tuning light?
myslalem ze kazda modyfikacja z tych dostepnych na rynku jest bezpieczna (nie mowimy o indywidulanej modyfikacji na zyczenie klienta, gdzie moc jest znacznie podwyzszona)
Nie robiliśmy takich testów, robili to nasi kliencie a takich autach jak Tuareg,A6,Focus i z tego co pamiętam wszystko mieściło się w normie, niestety nie pamiętam jak to wyglądało dokładnie.
Jeśli chodzi o chip tuning to każdy tuner ma inne podejście do tematu, ja uważam że modyfikacja bezpieczna, po której auto będzie praktycznie seryjne w sensie obciążenia układu to + 15-20KM oczywiście około i w zależności od mocy seryjnej, marki itd.
Oczywiście +30KM nie zabije nam silnika ale sa to już "nastawy" przy których klient musi mieć świadomość że układ jest w pewnym stopniu obciążony, trzeba bardziej pieścić się z autem...częściej zmieniać olej itp
Jeśli chodzi o chip tuning to każdy tuner ma inne podejście do tematu, ja uważam że modyfikacja bezpieczna, po której auto będzie praktycznie seryjne w sensie obciążenia układu to + 15-20KM oczywiście około i w zależności od mocy seryjnej, marki itd.
Oczywiście +30KM nie zabije nam silnika ale sa to już "nastawy" przy których klient musi mieć świadomość że układ jest w pewnym stopniu obciążony, trzeba bardziej pieścić się z autem...częściej zmieniać olej itp